Jump to content

215/50/17 weszły i jest super (WRX, RS 2.0)


subirs
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich

Poruszałem wcześniej temat, czy 215/50/17 wejdzie do WRX, tym samym do Imprezy 2.0 RS 07' (wolnossąca). Dziękuję przy okazji za podpowiedzi i rady.

Dziś założyłem ten rozmiar do mojego RS (pytałem o WRX bo to ta sama platforma poza małymi detalami) i jest idealnie. Nic nie obciera, koła wyglądają rewelacyjnie (dla mnie oczywiście), zarówno rozmiarowo jak i wizualnie (felgi 7,5x17, ET45, białe ATS DTM). Auto prowadzi się bardzo dobrze. Opony to Potenza RE050A. Wkrótce mam też zamiar założyć TEIN Super Street i trochę obniżyć samochód tak aby nieco zminimalizować prześwit pomiędzy błotnikami a oponami. Niebawem wstawię kilka fotek

 

Pozdrawiam wszystkich i życzę spokojnych świąt

Link to comment
Share on other sites

205/50/17 weszły mi nawet do GT, które ma dużo mniejsze nadkole od budy WRX-RS, to i 215 powinny wejść, przy sztywniejszym zawiasie jest łatwiej, a przy seryjnym może w skrajnych warunkach obcierać, ale jak widac, pasi, to szerokiej drogi... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jak rozumiem OEM masz oponę 205/50 R 16, a Ty założyłeś oponę o tym samym profilu, ale o większej szerokości (czyli wyższą) na felgę o większej średnicy... Zatem średnica Twoich nowych kół jest większa niż kół seryjnych, co prowadzi zapewne do przekłamań prędkościomierza i to w dół, co już jest niebezpieczne z uwagi na ograniczenia prędkości, foto- i wideoradary i takie tam inne :wink:

Link to comment
Share on other sites

OEM masz oponę 205/50 R 16

 

chyba raczej żadne nowe Subaru nie ma oryginalnie montowanych opon o tym rozmiarze, poza starym GT :?:

 

Na pewno tak nie jest.

 

Auto autora postu ma właśnie takie - i pochodzi z 2007 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, jest faktycznie tak, że seria w ssaku 07 ma koła 205/50/16.

Faktem zatem jest że przekłamanie licznika będzie.

Jednak zgodzicie się chyba że jeśli to człowiekowi nie przeszkadza (a jeżdżę po mieście normalnie) to nie ma przeciwwskazań. Dalej pozostaje kwestia wizualna, opona 205/50/16 wygląda bardzo mizernie w w budzie GDB, natomiast teraz jak patrzę na koła to przynajmniej jest rasowo i auto wygląda profesjonalnie. Gdyby nie brak wlotu na masce to wyglądałby praktycznie jak STi.

Na zimę też mam koła większe od serii a mianowicie 195/65/15 fele Compomotive TH3 i jeździ się wyśmienicie a profil doskonale rekompensuje dziury na naszych drogach.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, jest faktycznie tak, że seria w ssaku 07 ma koła 205/50/16.

Faktem zatem jest że przekłamanie licznika będzie.

Jednak zgodzicie się chyba że jeśli to człowiekowi nie przeszkadza (a jeżdżę po mieście normalnie) to nie ma przeciwwskazań. Dalej pozostaje kwestia wizualna, opona 205/50/16 wygląda bardzo mizernie w w budzie GDB, natomiast teraz jak patrzę na koła to przynajmniej jest rasowo i auto wygląda profesjonalnie. Gdyby nie brak wlotu na masce to wyglądałby praktycznie jak STi.

 

Albo WRX :wink:

17-stki jednak bardzo utwardzają auta takie jak nasze.

Kwestia tego gdzie się jeździ.

Jeżeli głównie miasto to w sumie czemu nie ...

Ja w każdym razie w tym sezonie letnim zamówiłem już OEM-owe rozmiary.

 

Na zimę też mam koła większe od serii a mianowicie 195/65/15 fele Compomotive TH3 i jeździ się wyśmienicie a profil doskonale rekompensuje dziury na naszych drogach.

 

Jak dla mnie - taki profil daje mocne uczucie "słoniny".

Na przyszłą zimę wezmę najwyżej 195/60 R15.

Link to comment
Share on other sites

Wysokość opony dobiera się w zależności od potrzeb, według mnie profil 50 na codzień, na nasze drogi, jest za niski i daje mało komfortu....tak samo felgi 17 i profil 40 czy 45, polepszają trakcję, ale są do cywila mało komfortowe...natomiast profil 60 czy 65 daje na pewno dużo więcej komfortu, ale ,,pływa" i nie daje takiego trzymania jak opona niskoprofilowa....albo albo....ciężko jest znaleźć kompromis....po prostu trzeba się zdecydować na coś kosztem czegoś innego.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Wieksze kola zmieniaja przelozenie i bedziesz mial mniej momentu na kolach co spowoduje gorsze przyspieszenie. W WRX moze sie tego nie poczuje, ale 2.0 NA pewnie tak.

Predkosciomierz bedzie zanizal o jakies ~6%.

Link to comment
Share on other sites

Jak rozumiem OEM masz oponę 205/50 R 16, a Ty założyłeś oponę o tym samym profilu, ale o większej szerokości (czyli wyższą) na felgę o większej średnicy... Zatem średnica Twoich nowych kół jest większa niż kół seryjnych, co prowadzi zapewne do przekłamań prędkościomierza i to w dół, co już jest niebezpieczne z uwagi na ograniczenia prędkości, foto- i wideoradary i takie tam inne :wink:

Niekoniecznie. Czesc wolnychssakow ma seryjnie 205/50/16, a czesc 205/55/16. Ten drugi wyzszy profil ma np. nasza Impreza US-Spec, ale tez sluzbowe 'lanosy' ktorymi jezdzilem. Nie przypuszczam zeby te auta roznily sie przelozeniami w skrzyni biegow, ani tez skalowaniem zegarow. Porownywalem wskazania zegarow z GPSem dla 205/55/16 i zgodnosc jest z dokladnoscia 1km! Nie wiem jak Vmax, bo u mnie budzik konczy sie na 180kmh, a GPS dokrecil do 210kmh, hehehe.

 

Tak jak Elek napisal, srednice kola i profil opony dobiera sie pod zastosowanie. Do Legaca mam zarowno balonowe szutrowki, ktore ledwie mieszcza sie w nadkole, jak i 205/50/15, na ktorych Dziadek ciagnie brzuchem :lol: ale wyrywa do przodu jak CzerwonoGwardzista na widok zegarka :twisted:

 

Mysmy w dupowozie zostali przy seryjnych 205/55/16 z felgami 16x6,5 i jestesmy zadowoleni. Na torze fakt, wysoka opona sie troche podwijala (zalacznik), gdyby felga byla szersza to i sztywniej by na niej siedziala, ogolnie w zakretach byloby lepiej, ale tak jak jest mozemy isc pelna lycha przez miejskie skrzyzowania, a i na trasie kilka razy cialem poboczem bez chwili zawahania (kiedys np. vis-a-vis wyplulo TIRolota z zakretu).

 

Przerobka Imprezy na OBK bedzie kontynuowana, bo po zalozeniu sprezyn w WRXa buda jednak poszla do gory i seryjny amortyzator nie za bardzo opanowyju sprezyny. Jest lekko galaretowato. Przypuszczam ze brakuje z przodu circa 20 - 30kg, ktore w WRX biora sie z mocniejszego bloku, ICka, torbo, bardziej rozbudowanego wydechu. Licze ze stalowa rozporka od gory i plyta pod silnikiem i skrzynia z dospawanymi do budy solidnymi mocowaniami pomoze :roll:

Link to comment
Share on other sites

To prawda, że większe koła zabierają trochę momentu i przełożenie min się zmienia, ale wierzcie mi , że w praktyce tego tak nie odczuwam porównując do omawianych innych rozmiarów jak 205/50/16, czy 195/65/15. Różnica jest niewielka. Ja mam od katalizatora wolny wydech (środek H&S a koniec Blitz Nur Spec S), po hamowni 179,6 PS na paliwie 95. Przymiarkę robię do kolektora H&S, który powinien jeszcze dać trochę oddechu ssakowi. Także ogólnie jak na ssaka w miarę ciągnie i do codziennej jazdy jest ok.

Link to comment
Share on other sites

po hamowni 179,6 PS na paliwie 95

 

:shock: Moje 2.5 N/A wypluło na serii 174 na PB95. Kurcze sam catback dał fajny przyrost. Jaka średnica ?

A co do opon, to niedawno się przesiadłem z zimowych 205/55/16 na letnie 215/45/17 i subarak ewidentnie lepiej pogania :cool:

Link to comment
Share on other sites

Średnicę przelotu mam taką, że z końcowego 3" przechodzi w 2,5" do katalizatora.

Ja seryjnie miałem 165KM bo mam motor 2.0.

Mam też wkład filtra Blitz, z którego jestem bardziej zadowolony niż z serii.

Firma Cosmo Racing robi kompletne doloty krótkie i długie ze stożkiem, ale czytałem wypowiedzi, w których odradzają koledzy przechodzenie na stożek ponieważ pada po czasie przepływomierz.

Także ja chyba pozostanę przy wkładce

Link to comment
Share on other sites

subirs, blisko +15 kucy samym catbackiem i wkładką w N/A to wynik co najmniej zacny. Rozumiem, że w ECU nic nie grzebałeś ? Muszę Cie nawiedzić i posłuchać jak gada ten Blitz z H&S.

Link to comment
Share on other sites

W ECU nic nie grzebałem a sam odgłos układu wydechowego jest naprawdę świetny, dość głośny.

Prędkość max sprawdzałem na jednej trasie i udało się polecieć jakieś 217 wg licznika.

W ramach ciekawostki powiem, że wg speców od H&S po założeniu kolektora z met katalizatorem moc wzrasta dodatkowo od 15 do 22 PS w zależności od paliwa i modelu, także gra warta tych pieniędzy.

Dodam, że w moim przypadku celem nie jest setup hardcorowy - bo to się mija z celem, chodzi mi o połączenie przyjemności z codzienną jazdą.

Link to comment
Share on other sites

Prędkość max sprawdzałem na jednej trasie i udało się polecieć jakieś 217 wg licznika.

Tyle licznikowe to jechałem bez żadnych przeróbek :arrow: seria seria (wg katalogu 160 km):razz: I piszę to całkiem poważnie :cool:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...