Jump to content

światła dzienne


rydzada
 Share

Recommended Posts

Przerabiał ktoś montaż diód w do jazdy dziennej w GT ? Co powiecie na zainstalowanie listwy diodowej w postaci okręgu po obwodzie halogenów, ale wewnątrz kloszy ? Ciekawe czy ma to sens, czy szukać innego miejsca ?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym nie kombinował, jeżeli zakładać dzienne, to normalne, kupne bez zabawy z diodami. Takie diody pod kloszami świateł głównych dorabiane przez userów trącą myszką.

 

Na aukcjach diodowe z homologacją dziennych (RL) zaczynają się od ok. 160-200zł. te tańsze mają homologacje na postojówki (A02) no i świecą jak postojówki. Nie wspominam o tych, które maja oznaczenie "D RL" - takie wciskanie ciemnoty że to homogienizacja.

 

hella robi takie o których wspominasz - ledayflex, ale cena jest wysoka.

 

A co do ogólnej sensowności stosowania świateł dziennych to jestem za.

Nie jesteśmy na forum priusa żeby gadać o oszczędności :lol: (10-42W zamiast 130-150W ;) ), dlatego do mnie przemawia argument że w dzień są lepiej widoczne od świateł mijania. Świecą w oczy /słabo/ w przeciwieństwie do świateł mijania które świecą w dół i są skonstruowane do jazdy nocą.

Zresztą w jusa i skandynawii mieli auta w których były fabryczne dzienne (m.in. lexus, toyota) - dalekosiężne z szeregowo połączonymi żarówkami. To byłoby najsensowniejsze, ale u nas taka przeróbka przy pierwszej okazji skończyłaby się zabraniem dowodu rejestracyjnego.

 

Kończąc wywód - w GTku nie ma możliwości zamontowania jakichkolwiek świateł dziennych żeby to wyglądało sensownie i było zgodne z przepisami ;)

Link to comment
Share on other sites

Po co ? Bo mi się podobają, to po pierwsze. Po drugie zawsze staram się iść z duchem czasu, dlatego chociażby w domu stopniowo zamieniam świetlówki na diody, a po trzecie - uważam, że ma to sens, bo po co świecić całym kompletem czterech żarówek, jak można odpalić tylko przednie diody, które nie zużywają odbłyśników lamp, są lepiej widoczne, mają lepszy kolor, nie oślepiają niepotrzebnie kierowców, zwłaszcza podczas jazdy na wzniesieniu, itp., itd. Jeżdżę GT przede wszystkim w dzień. Co do samych diód - wchodzą w grę tylko porządne (np. hella) - prawdziwe do jazdy dziennej. Inne, poniżej 150 zł to szmira. Popatrzę dzisiaj gdzie można by je wpasować, może coś wymyślę.

Link to comment
Share on other sites

Jakby mi chodziło stricte o oszczędności, to bym kupił np. Focusa TDCi, co pali 7 ropy, a nie GT, co pali 13 i to benzyny 98 :)

Link to comment
Share on other sites

przy posadaniu xenonów do których żarniki nie są tanie...

Tak gwoli ścisłości, to są to palniki :)

 

GT, co pali 13 i to benzyny 98

Na 95 nie jeździ?

 

Jeździ na 95, ale częściej szarpie przy dużym doładowaniu, widocznie czujniki spalania stukowego się odzywają, ale to już dyskusja na inny temat....

Link to comment
Share on other sites

przy posadaniu xenonów do których żarniki nie są tanie...

Tak gwoli ścisłości, to są to palniki :)

 

GT, co pali 13 i to benzyny 98

Na 95 nie jeździ?

 

Racja :wink:

Link to comment
Share on other sites

W naszej Imprezie 2007 wymiana zarowek w przednich swiatlach to ponad godzina pracy. Trzeba odkrecic akumulator, wlew zbiorniczka spryskiwaczy, chwyt od dolotu, chyba poluzowac rezonator :evil: Na trasie, w nocy, bez narzedzi i latarki nie ma co nawet myslec. Zima tez nie, bo rece odpadna. Dla mnie jest sens oszczedzania swiatel glownych.

 

Na szczescie przelacznik swiatel ma dwie pozycje, na kazdej swieca te same zarowki, ale w pierwszym 'zakliku' jest slabsze napiecie. Podobnie mam w Focusie. Tam zawsze sa wlaczone swiatla, tylko w pozycji automatycznej slabiej swieca niz po przelaczeniu na 'drogowe'. Moim zdaniem to najlepsze rozwiazanie.

Link to comment
Share on other sites

Po co ? Bo mi się podobają, to po pierwsze. Po drugie zawsze staram się iść z duchem czasu, dlatego chociażby w domu stopniowo zamieniam świetlówki na diody, a po trzecie - uważam, że ma to sens, bo po co świecić całym kompletem czterech żarówek, jak można odpalić tylko przednie diody, które nie zużywają odbłyśników lamp, są lepiej widoczne, mają lepszy kolor, nie oślepiają niepotrzebnie kierowców, zwłaszcza podczas jazdy na wzniesieniu, itp., itd. Jeżdżę GT przede wszystkim w dzień. Co do samych diód - wchodzą w grę tylko porządne (np. hella) - prawdziwe do jazdy dziennej. Inne, poniżej 150 zł to szmira. Popatrzę dzisiaj gdzie można by je wpasować, może coś wymyślę.

Zgadzam się. Swego czasu próbowałem dopasować którekolwiek z dostępnych dziennych i jedyne miejsce w którym wg mnie można je umieścić to zamiast pomarańczowych kratek po bokach halogenów. Bez kombinowania zmieszczą się tylko hella ledayflex (~700-800zł) lub po delikatnym przycięciu zderzaka można dać tam okrągłe o średnicy 7cm (~240zł na aukcjach). Innego miejsca nie znalazłem - wnęka na tablice rej. jest za mała bo między światłami powinien być odstęp min. 60cm (z tego samego względu nie da rady na zderzaku/w kratce). Pod zderzakiem - za nisko.

Można też pokombinować z tymi światłami co są i zaadaptować kierunek clear na dzienny, a kierunek dać gdzieś indziej.

 

No nie wiem, dla mnie światła dzienne mają sens jedynie przy posadaniu xenonów do których żarniki nie są tanie...

A tak żeby oszczędzać H4, no nie wiem.

Wg mnie nie chodzi o oszczędność h4 tylko o to że światła dzienne w dzień są lepiej widoczne niż mijania

Link to comment
Share on other sites

Światła dzienne z tego co wiem powinny być na odpowiedniej wysokości względem ziemi..

 

 

Wg cioci Wiki:

* Symetrycznie względem osi pojazdu

* Na równej wysokości

* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm

* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm

* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Subaru impreza 2004 TS

hmm nie spodziewałem się ze wymiana żarówki w przednich światłach jest aż tak uciążliwa :/

na szczęście obyło się bez demontażu przedniego zderzaka :) odkręciłem tylko panel boczny i lampa wyskoczyła na tyle tylko bym miał dojście do żarówki :]

Link to comment
Share on other sites

ja tam myślałem,że może by te ledy machnąc Świniokowi w ryj,ale brak sensownego miejsca które i by dobrze wyglądało i nie musiał bym ingerować w cięcie zderzaka.

Jedyne sensowne miejsce to koło tablicy rejestracyjnej(cudowna strzałka w paincie),ale na szerokośc to troszke za blisko siebie by były więc ledy odpadły,na upartego nie będę kombinował,sa inne wydatki :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

no a jak mi będą kazali włączyć postojowe to co im pokaże? rażące ledy? :P

 

Pewnie stwarzają zagrożenie w ruchu drogowym, jak mniemam dobrze widoczne dzienne nie mogą być postojowymi ,bo sa za dobrze widoczne :lol:

 

(polish prawo logic)

Link to comment
Share on other sites

. kupując postojówki z USA w których to jest zamontowany połowicznie migacz

 

Dyziek zakupił

 

Mi sie nie podoba. Wole białe. Jakoś ta nagonka na pomaranczowe JDM klosze mi nie lezy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...