rydzada Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Przerabiał ktoś montaż diód w do jazdy dziennej w GT ? Co powiecie na zainstalowanie listwy diodowej w postaci okręgu po obwodzie halogenów, ale wewnątrz kloszy ? Ciekawe czy ma to sens, czy szukać innego miejsca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 spotkałem się z dwoma teoriami na ten temat, jedni mówią, że można, drudzy, że absolutnie nie, nie wiem, czy warto sobie zaprzątać głowę tymi swiatłami.... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 rydzada, w jakim celu? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carnero Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Ja bym nie kombinował, jeżeli zakładać dzienne, to normalne, kupne bez zabawy z diodami. Takie diody pod kloszami świateł głównych dorabiane przez userów trącą myszką. Na aukcjach diodowe z homologacją dziennych (RL) zaczynają się od ok. 160-200zł. te tańsze mają homologacje na postojówki (A02) no i świecą jak postojówki. Nie wspominam o tych, które maja oznaczenie "D RL" - takie wciskanie ciemnoty że to homogienizacja. hella robi takie o których wspominasz - ledayflex, ale cena jest wysoka. A co do ogólnej sensowności stosowania świateł dziennych to jestem za. Nie jesteśmy na forum priusa żeby gadać o oszczędności (10-42W zamiast 130-150W ), dlatego do mnie przemawia argument że w dzień są lepiej widoczne od świateł mijania. Świecą w oczy /słabo/ w przeciwieństwie do świateł mijania które świecą w dół i są skonstruowane do jazdy nocą. Zresztą w jusa i skandynawii mieli auta w których były fabryczne dzienne (m.in. lexus, toyota) - dalekosiężne z szeregowo połączonymi żarówkami. To byłoby najsensowniejsze, ale u nas taka przeróbka przy pierwszej okazji skończyłaby się zabraniem dowodu rejestracyjnego. Kończąc wywód - w GTku nie ma możliwości zamontowania jakichkolwiek świateł dziennych żeby to wyglądało sensownie i było zgodne z przepisami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Po co ? Bo mi się podobają, to po pierwsze. Po drugie zawsze staram się iść z duchem czasu, dlatego chociażby w domu stopniowo zamieniam świetlówki na diody, a po trzecie - uważam, że ma to sens, bo po co świecić całym kompletem czterech żarówek, jak można odpalić tylko przednie diody, które nie zużywają odbłyśników lamp, są lepiej widoczne, mają lepszy kolor, nie oślepiają niepotrzebnie kierowców, zwłaszcza podczas jazdy na wzniesieniu, itp., itd. Jeżdżę GT przede wszystkim w dzień. Co do samych diód - wchodzą w grę tylko porządne (np. hella) - prawdziwe do jazdy dziennej. Inne, poniżej 150 zł to szmira. Popatrzę dzisiaj gdzie można by je wpasować, może coś wymyślę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 No nie wiem, dla mnie światła dzienne mają sens jedynie przy posadaniu xenonów do których żarniki nie są tanie... A tak żeby oszczędzać H4, no nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Jakby mi chodziło stricte o oszczędności, to bym kupił np. Focusa TDCi, co pali 7 ropy, a nie GT, co pali 13 i to benzyny 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 przy posadaniu xenonów do których żarniki nie są tanie... Tak gwoli ścisłości, to są to palniki GT, co pali 13 i to benzyny 98 Na 95 nie jeździ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 przy posadaniu xenonów do których żarniki nie są tanie... Tak gwoli ścisłości, to są to palniki GT, co pali 13 i to benzyny 98 Na 95 nie jeździ? Jeździ na 95, ale częściej szarpie przy dużym doładowaniu, widocznie czujniki spalania stukowego się odzywają, ale to już dyskusja na inny temat.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 przy posadaniu xenonów do których żarniki nie są tanie... Tak gwoli ścisłości, to są to palniki GT, co pali 13 i to benzyny 98 Na 95 nie jeździ? Racja :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 W naszej Imprezie 2007 wymiana zarowek w przednich swiatlach to ponad godzina pracy. Trzeba odkrecic akumulator, wlew zbiorniczka spryskiwaczy, chwyt od dolotu, chyba poluzowac rezonator Na trasie, w nocy, bez narzedzi i latarki nie ma co nawet myslec. Zima tez nie, bo rece odpadna. Dla mnie jest sens oszczedzania swiatel glownych. Na szczescie przelacznik swiatel ma dwie pozycje, na kazdej swieca te same zarowki, ale w pierwszym 'zakliku' jest slabsze napiecie. Podobnie mam w Focusie. Tam zawsze sa wlaczone swiatla, tylko w pozycji automatycznej slabiej swieca niz po przelaczeniu na 'drogowe'. Moim zdaniem to najlepsze rozwiazanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carnero Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Po co ? Bo mi się podobają, to po pierwsze. Po drugie zawsze staram się iść z duchem czasu, dlatego chociażby w domu stopniowo zamieniam świetlówki na diody, a po trzecie - uważam, że ma to sens, bo po co świecić całym kompletem czterech żarówek, jak można odpalić tylko przednie diody, które nie zużywają odbłyśników lamp, są lepiej widoczne, mają lepszy kolor, nie oślepiają niepotrzebnie kierowców, zwłaszcza podczas jazdy na wzniesieniu, itp., itd. Jeżdżę GT przede wszystkim w dzień. Co do samych diód - wchodzą w grę tylko porządne (np. hella) - prawdziwe do jazdy dziennej. Inne, poniżej 150 zł to szmira. Popatrzę dzisiaj gdzie można by je wpasować, może coś wymyślę. Zgadzam się. Swego czasu próbowałem dopasować którekolwiek z dostępnych dziennych i jedyne miejsce w którym wg mnie można je umieścić to zamiast pomarańczowych kratek po bokach halogenów. Bez kombinowania zmieszczą się tylko hella ledayflex (~700-800zł) lub po delikatnym przycięciu zderzaka można dać tam okrągłe o średnicy 7cm (~240zł na aukcjach). Innego miejsca nie znalazłem - wnęka na tablice rej. jest za mała bo między światłami powinien być odstęp min. 60cm (z tego samego względu nie da rady na zderzaku/w kratce). Pod zderzakiem - za nisko. Można też pokombinować z tymi światłami co są i zaadaptować kierunek clear na dzienny, a kierunek dać gdzieś indziej. No nie wiem, dla mnie światła dzienne mają sens jedynie przy posadaniu xenonów do których żarniki nie są tanie...A tak żeby oszczędzać H4, no nie wiem. Wg mnie nie chodzi o oszczędność h4 tylko o to że światła dzienne w dzień są lepiej widoczne niż mijania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Wg mnie nie chodzi o oszczędność h4 tylko o to że światła dzienne w dzień są lepiej widoczne niż mijania Tylko taki argument do mnie trafia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Światła dzienne z tego co wiem powinny być na odpowiedniej wysokości względem ziemi.. Wg cioci Wiki: * Symetrycznie względem osi pojazdu * Na równej wysokości * Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm * Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm * Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 W imrezach faktycznie może być problem, bo do swojego forka przełożył bym z volva XC60 Jakoś :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tuptup555 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Subaru impreza 2004 TS hmm nie spodziewałem się ze wymiana żarówki w przednich światłach jest aż tak uciążliwa :/ na szczęście obyło się bez demontażu przedniego zderzaka odkręciłem tylko panel boczny i lampa wyskoczyła na tyle tylko bym miał dojście do żarówki :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 dla mnie to synonim wiochy i tuningu klasy tesko bez obrazy. juz bym wolał wsadzic mocną diode w postojówki i uzywac jako dzienne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karloszka Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Matiz, albo ktoś kto wie, a to policja się nie przyczepi do takich dziennych? I wystarczy zmienić na ledy z elektronika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalm Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 gdyby pewnie były to LED'y z homologacją to powinno być OK, ale jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 ja tam myślałem,że może by te ledy machnąc Świniokowi w ryj,ale brak sensownego miejsca które i by dobrze wyglądało i nie musiał bym ingerować w cięcie zderzaka. Jedyne sensowne miejsce to koło tablicy rejestracyjnej(cudowna strzałka w paincie),ale na szerokośc to troszke za blisko siebie by były więc ledy odpadły,na upartego nie będę kombinował,sa inne wydatki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalm Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 pod kierunkami jest niezłe miejsce na jakiś skromny moduł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karloszka Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 no a jak mi będą kazali włączyć postojowe to co im pokaże? rażące ledy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 no a jak mi będą kazali włączyć postojowe to co im pokaże? rażące ledy? Pewnie stwarzają zagrożenie w ruchu drogowym, jak mniemam dobrze widoczne dzienne nie mogą być postojowymi ,bo sa za dobrze widoczne (polish prawo logic) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Migacze można przerobić na ledy dzienne a migacze przenieść do postojówek w bardzo prosty sposób..... kupując postojówki z USA w których to jest zamontowany połowicznie migacz...TAaaDddAaaMmm ,pozdro. -- 16 mar 2012, o 01:44 -- http://i30.tinypic.com/acbudd.jpg o takie coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 . kupując postojówki z USA w których to jest zamontowany połowicznie migacz Dyziek zakupił Mi sie nie podoba. Wole białe. Jakoś ta nagonka na pomaranczowe JDM klosze mi nie lezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się