Jump to content

Zawias STI vs Ultra SR


aerospin
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś może zasugerować rozwiązanie - czy lepiej kupić używany (w bdb stanie) seryjny zawias od STI (5x100 - komplet, amory, sprężyny i poduszki), czy może nowe KYB Ultra SR dedykowane do WRX i założyć to na seryjne (WRXowe) sprężyny? Ultra SR będą droższe, no ale nowe, gwarancja, etc.

 

Są także Ultra SR dedykowane do STI - czy ktoś zna różnicę między nimi (WRX vs STI)?

 

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi!

Link to comment
Share on other sites

Ja bym seryjnego zawiasu od STi nie kupił, tym bardziej używanego. Niektórzy twierdzą, że Ultra SR to jest to samo, ale to nieprawda - różnią się przynajmniej kolorem :mrgreen:

 

Cieżko Ci będzie o jakąś sensowną opinię co do SRów jeśli chodzi o wytrzymałość, bo jeszcze nikt chyba nie zrobił większego przebiegu na tym. U mnie po 20 tys. kilometrów jest spoko :cool:

 

Na Twoim miejscu kupiłbym dedykowane do WRX i jakąś krótszą sprężynę, o wiele lepiej się jeździ :cool:

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś może zasugerować rozwiązanie - czy lepiej kupić używany (w bdb stanie) seryjny zawias od STI (5x100 - komplet, amory, sprężyny i poduszki), czy może nowe KYB Ultra SR dedykowane do WRX i założyć to na seryjne (WRXowe) sprężyny? Ultra SR będą droższe, no ale nowe, gwarancja, etc.

 

Są także Ultra SR dedykowane do STI - czy ktoś zna różnicę między nimi (WRX vs STI)?

 

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi!

 

jeżdżę na Ultra SR z seryjnymi sprężynami i sobie chwalę. Kompromis na nasze dziurawe drogi. Niektórzy mówią, żeby wsadzić do tego krótsze sprężyny ale mi tak jest dobrze jak jest :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś może zasugerować rozwiązanie - czy lepiej kupić używany (w bdb stanie) seryjny zawias od STI (5x100 - komplet, amory, sprężyny i poduszki), czy może nowe KYB Ultra SR dedykowane do WRX i założyć to na seryjne (WRXowe) sprężyny? Ultra SR będą droższe, no ale nowe, gwarancja, etc.

 

Są także Ultra SR dedykowane do STI - czy ktoś zna różnicę między nimi (WRX vs STI)?

 

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi!

 

Trudno jest okreslic stopien zuzycia amortyzatorow patrzac na nie, wiec zakup uzywanych amortyzatorow bym sobie darowal na Twoim miejscu. Jesli chcesz miec amortyzatory z STI u siebie to zaloz Ultra SR dedykowane dla STI, nowe.

Link to comment
Share on other sites

Adam., niekoniecznie chcę u siebie amortyzatory z STI. Pojawiła się gdzieś tam możliwość kupna używanego seryjnego zawiasu z STI, a idea była taka, że podobno na takim zawiasie WRX prowadzi się dużo lepiej. Generalnie szukam jakiegoś rozwiązania, które będzie miało najlepszy stosunek jakość/cena.

 

Możesz wyjaśnić, jaka jest różnica pomiędzy SR do WRX i STI? Jak się mają te SRy do AGX?

 

Może w ogóle coś innego w tej okolicy cenowej?

 

Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem znawcą tematu ale ja osobiście wybralbym zawias z STI uważam że lepiej trzyma niż KYB AGX i jest odporniejszy ( bardziej pancerny ) na dziury ale podkreślam nie jestem wyrocznią

Link to comment
Share on other sites

ULtraSR (jak i AGX ) są dedykowane do seryjnych sprężyn , więc różnica pomiędzy WRX a STI będzie zapewne wynikała z ich "wystrojenia" pod różne twardości sprężyn

 

Z tego co czytałem to UltraSR są amortyzatorami jedno rurowymi - wysokociśnieniowymi więc z założenia są mocniejsze i powinny być trwalsze od AGXów - AGX to praktycznie excele z dodanym zaworkiem regulującym siłę tłumienia

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję wszystkim za opinie.

 

Opcja z nowymi Ultra SR od STI trochę za kawiorowa dla mnie, nie wiem zresztą, jak takie rozwiązanie funkcjonowałoby z seryjnymi sprężynami od WRX.

 

Używanego od STI bym się jakoś specjalnie nie obawiał, zgodnie z tym co napisał emotorosport :twisted:

 

Natomiast dla mnie ciekawie wygląda opcja, na której jeździ Ken08, ewentualnie jak napisał raison z krótszą sprężyną. Przeczytałem jednak w innym wątku wypowiedź Azraela, który twierdzi, że taki setup (z seryjną sprężyną) to w zasadzie żadna zmiana w stosunku do serii?

Link to comment
Share on other sites

Natomiast dla mnie ciekawie wygląda opcja, na której jeździ Ken08, ewentualnie jak napisał raison z krótszą sprężyną. Przeczytałem jednak w innym wątku wypowiedź Azraela, który twierdzi, że taki setup (z seryjną sprężyną) to w zasadzie żadna zmiana w stosunku do serii?

 

hmm, jak dla mnie jest super. Nie jestem hardcorem, WRX-a się dopiero uczę...ale wydaje mi się że jest to dobry kompromis pomiędzy zawiasem kanapowym a bardzo twardym. Plomby nie wypadają a auto się nie buja na zakrętach.

Zawsze możesz zamienic później sprężyny na twardsze jesli będzie Ci za miękko.

Link to comment
Share on other sites

Zawsze możesz zamienic później sprężyny na twardsze jesli będzie Ci za miękko.

I tu jest pytanie za co odpowiada amortyzator, a za co sprezyna. Bo jak dla mnie sprezyna ustala wysokosc i 'przechylanie sie' auta w zakretach, natomist amortyzator twardosc.

 

Mam taki problem ze w N/A 2007 US-Spec zalozylem sprezyny z WRXa zostawiajac seryjny amortyzator. Po prostu oszczednosc, szkoda mi bylo wywalac 2k na nowe amortyzatory, skoro te maja zaledwie 20k km. Efekt jest taki, ze auto poszlo troche do gory (minimalnie ale jednak), duzo lepiej wybiera nierownosci, jest jakby sprezysciej a skok na tyle dlugi ze nie dobija ale...

 

...ale jest takie ze prowadzi sie galaretowato. Trudno to opisac, troche jak jazda w koleinach czy jedna strona po szynach tramwajowych. Takie wrazenie niespojnosci i dodatkowo niedoskonalosci drogi bardzo daja sie znac poprzez kierownice.

 

Najpierw zalozylem pojezdzawkowe kola i bylo tragicznie. Teraz zalozylem RE050A z minimalnym przebiegiem, na ktorych jezdzilem w zeszlym roku. Jest duzo lepiej, ale wrazenie nadal pozostalo. Geometria jest swiezo ustawiona. Bedziemy ja jeszcze poprawiac, bo przednie negatywy tylko -1 i -0.5, jednak nie sadze zeby to bylo przyczyna.

 

Czy moze byc tak ze seryjny amortyzator nie tlumi wystarczajaco przy silniejszej/dluzszej sprezynie? Ktos przerabial juz takie doswiadczenie?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Na Twoim miejscu kupiłbym dedykowane do WRX i jakąś krótszą sprężynę, o wiele lepiej się jeździ :cool:

na krotszej obnizajacej sprezynie jezdzi sie ZDECYDOWANIE gorzej, zawias zle wybiera czasem dobija ogolnie wg mnie to na polskie drogi kompletnie nie trafiona modyfikacja

Link to comment
Share on other sites

na krotszej obnizajacej sprezynie jezdzi sie ZDECYDOWANIE gorzej, zawias zle wybiera czasem dobija ogolnie wg mnie to na polskie drogi kompletnie nie trafiona modyfikacja

 

Na seryjnej oponie 225/45/17 jest bardzo fajnie. Na 225/40/18 było tak jak pisze GRAF. Zdarzało się, że koła traciły przyczepność na poprzecznych nierównościach i były problemy z dohamowaniem. Jednak na "normalnych" kółkach jest gites, Ultra SR dobrze sobie radzą z takimi sprężynami, poza tym:

1. auto znacznie mniej przechyla się w zakrętach przez co precyzyjniej się prowadzi,

2. znacznie mniej nurkuje przy hamowaniu (jeśli odczuwa to taki "spec" jak ja to znaczy, że różnica jest naprawdę spora :mrgreen: ),

3. wygląda o niebo lepiej :mrgreen: zachowując przy tym rozsądny prześwit.

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

.. Ultra SR dobrze sobie radzą z takimi sprężynami, poza tym:

1. auto znacznie mniej przechyla się w zakrętach przez co precyzyjniej się prowadzi,

2. znacznie mniej nurkuje przy hamowaniu (jeśli odczuwa to taki "spec" jak ja to znaczy, że różnica jest naprawdę spora :mrgreen: ),

3. wygląda o niebo lepiej :mrgreen: zachowując przy tym rozsądny prześwit...

ad 1 w moim 06 na serii auto sie nie przechyla jakos odczuwalnie bardziej niz na niskim teinie

ad 2 tak samo jak nie nurkuje przyhamowaniu

- no chyba ze za wolno jezdze?

ad 3 obnizone wyglada lepiej ale wysoki przeswit jak dla mnie jest wiecej wart bo mozna bez obaw o miske szybko jezdzic po nierownych drogach

Link to comment
Share on other sites

ad 1 w moim 06 na serii auto sie nie przechyla jakos odczuwalnie bardziej niz na niskim teinie

 

Weź go sobie wyreguluj :mrgreen:

 

Tein to trochę inna para kaloszy, ale sama obniżająca sprężyna nie jest aż tak drastyczna żeby ryć wszędzie podwoziem. U mnie różnice, które wypisałem, były wyraźnie odczuwalne, a kierownik ze mnie żaden :roll:

 

p.s.

może po prostu mój seryjny zawias był już wystarczająco zmęczony

Link to comment
Share on other sites

może po prostu mój seryjny zawias był już wystarczająco zmęczony

nie wiem jaki masz model STI ale kolega mial STI buga MY02 i przechylal sie wyraźnie bardziej niz moje poprzednie STI 07 ktore poleglo na drzwiach piekarni :mrgreen:

sprezyn teina juz sie pozbylem, wole wysoka serie mimo troche gorszego wygladu ale jest duzo bardziej praktyczna

Link to comment
Share on other sites

sprezyn teina juz sie pozbylem, wole wysoka serie mimo troche gorszego wygladu ale jest duzo bardziej praktyczna

 

I o to chodzi aby każdy robił to co lubi :)

 

zaki79: no właśnie ja jeżdżę na takim zestawie :)

Link to comment
Share on other sites

.. Ultra SR dobrze sobie radzą z takimi sprężynami, poza tym:

1. auto znacznie mniej przechyla się w zakrętach przez co precyzyjniej się prowadzi,

2. znacznie mniej nurkuje przy hamowaniu (jeśli odczuwa to taki "spec" jak ja to znaczy, że różnica jest naprawdę spora :mrgreen: ),

3. wygląda o niebo lepiej :mrgreen: zachowując przy tym rozsądny prześwit...

ad 1 w moim 06 na serii auto sie nie przechyla jakos odczuwalnie bardziej niz na niskim teinie

ad 2 tak samo jak nie nurkuje przyhamowaniu

- no chyba ze za wolno jezdze?

ad 3 obnizone wyglada lepiej ale wysoki przeswit jak dla mnie jest wiecej wart bo mozna bez obaw o miske szybko jezdzic po nierownych drogach

 

całkowicie zgadzam sie z tym co pisze raison. tez mialem u siebie taki zestaw i do serii jest znaczna roznica.

graf nie wiem jak tein dziala , ale jesli uwazasz ze jest do serii bez roznicy , to znaczy ze tein jest do du.. :roll:

przy jezdzie torowej na prodrive/eibach duzo stabilniejszy jest tyl auta. zwlaszcza na dohamowaniach. co dowodzi znacznemu zmniejszeniu nurkowania.

Link to comment
Share on other sites

 

całkowicie zgadzam sie z tym co pisze raison. tez mialem u siebie taki zestaw i do serii jest znaczna roznica.

graf nie wiem jak tein dziala , ale jesli uwazasz ze jest do serii bez roznicy , to znaczy ze tein jest do du.. :roll:

przy jezdzie torowej na prodrive/eibach duzo stabilniejszy jest tyl auta. zwlaszcza na dohamowaniach. co dowodzi znacznemu zmniejszeniu nurkowania.

ja nie jezdze po torze tylko po Krakowie :mrgreen:

i tu szybciej jezdzi sie na serii, nic mi nie nurkuje wszysko jest ok

widac niedoceniane modele 06-07 sa lepsze od starszych pod wzgledem zawiasu,

ja wiem po sobie ze napewno sa lepsze od MY02

Link to comment
Share on other sites

ja nie jezdze po torze tylko po Krakowie :mrgreen:

i tu szybciej jezdzi sie na serii, nic mi nie nurkuje wszysko jest ok

widac niedoceniane modele 06-07 sa lepsze od starszych pod wzgledem zawiasu,

ja wiem po sobie ze napewno sa lepsze od MY02

 

jako ze Kraków to miasto , ciezko chyba zgodnie z przepisami wprowadzic auto w np.nurkowanie :mrgreen: .....a model 06 zachowuje sie identntycznie, przynajmniej jesli chodzi o zawias..... mam okazje jezdzic i porownywac ile dusza zapragnie :roll:

no chyba ze w US jest jakis niesamowity zawias :mrgreen:

 

ps. jezdziles kiedys Sti w innych warunkach niz Kraków :roll: ????? mam coraz wieksze przekonanie ze musisz byc niesamowicie dobrym kierowca skoro upalasz tylko po miescie......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...