Jump to content

WRX US spec vs Europa


emil

Recommended Posts

cos dyrekcja sie nie kwapi do odpowiedzi ;)

Moze zacznijmy od tego co wiemy i co widac na gole oko. WRX US ma mniejsze felgi, ponoc inne zawieszenie (sprezynki) i chyba cos bylo mowione na temat hamulcow. Poza tym delikatnie roznia sie przednie lampy, dodatkowo moim zdaniem w wersji US sa ladniejsze mniejsze halogeny, reszta pozostaje chyba bez zmian...

 

Co do roznic miedzy MY03, 04 i 05 to zbytnio sie nie orientuje ale jedno jest pewne WRX MY05 jest najladniejszy ;) Przede wszystkim zupelnie zmieniony srodek, ladniejsza konsola srodkowa, trojramienna sportowa kierownica, w koncu progi w kolorze nadwozia (chyba). Nie jestem pewien czy we wczesniejszych wersjach byly zaciski takie jak w MY05 czyli czerwone z napisem Subaru....

Link to comment
Share on other sites

Milek, we wcześniejszych wersjach były szare zaciski z białym napisem. W MY04 są progi w kolorze nadwozia. W MY05 pojawił się jeszcze napis Symmetrical AWD na tylnej szybie zamiast samego AWD.

Link to comment
Share on other sites

Witek a wiesz moze czy w wersji US takze sa zaciski z tym napisem? Bo tak szukalem troche i nie moglem zauwazyc... Widzialem srebrne zaciski ale jak na moje oko nie bylo tam zadnego napisu (byc moze sie myle)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, ale na oficjalnej amerykańskiej stronie Subaru, jest zdjęcie WRXa z dziwnymi (inne w kształcie niż europejskie) szarymi zaciskami, bez napisów. A tak jako ciekawostkę, to ten szary kolor dość szybko schodzi z przednich zacisków i robią się białawe...

Link to comment
Share on other sites

A mnie akurat USowe halogeny sie nie podobaja... EU wersja ma bardziej "rajdowe" nawiazujace do GTeka... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Ojciec Założyciel

Różnic homologacyjnych nie będę wymieniał, dość często była juz o tym mowa.

Niektóre różnice techniczne (w nawiasie wersja US, jeżeli cytowane są konkretne dane)

Prędkość maksymalna 232 (228)

Tuning zawieszenia (bardziej miękkkie, dłuższy skok)

Opony 217R17 (205R16)

Felgi 17x7 (16x6,5)

Hamulec przedni 292 mm (290)

Tylny 288mm (262)

Grubośc tylnej tarczy 18mm (10)

Przełożenie przekładni kierowniczej 2,7 (3.0)

Pojemnośc oleju silnikowego 5.0l (4.7)

 

itd.itd.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Amerykanie mają uboższego brata bliźniaka :mrgreen:

 

P.S. Niech nikt się nie czepia rozmiaru opon. Ojciec Dyrektor, też jest człowiekiem, a do tego zapracowanym człowiekiem, więc się może pomylić w tak błahej kwestii.

 

 

P.S.2 Jeśli to nie problem to przydały by się różnice między MY03, 04, 05. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Różnic homologacyjnych nie będę wymieniał, dość często była juz o tym mowa.

Niektóre różnice techniczne (w nawiasie wersja US, jeżeli cytowane są konkretne dane)

Prędkość maksymalna 232 (228)

Tuning zawieszenia (bardziej miękkkie, dłuższy skok)

Opony 217R17 (205R16)

Felgi 17x7 (16x6,5)

Hamulec przedni 292 mm (290)

Tylny 288mm (262)

Grubośc tylnej tarczy 18mm (10)

Przełożenie przekładni kierowniczej 2,7 (3.0)

Pojemnośc oleju silnikowego 5.0l (4.7)

 

itd.itd.

 

Pozdrowienia

 

Dziekuje.

Link to comment
Share on other sites

LOL :twisted: - to jest licznikowa predkosc... jak widac po obrotach licznikowo to i 250 by bylo... w rzeczywistosci moze to byc ok 235... :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Prędkość 240 km/godz została swego czasu "osiągnięta" przez niżej podpisanego poprzednim modelem 2-litrowego Legacy 8)

Oczywiście z górki, w/g wskazań szybkościomierza.

A szybkościomierz z definicji musi pokazywać więcej, niż wynosi faktyczna szybkość pojazdu (takie prawo - temat ten był już omawiany na forum).

Wskazanie "240" nie jest w tej sytuacji zadną dokumentacją - w normalnej (europejskiej)

wersji WRX niejednokrotnie notowałem już wskazania szybkościomierza zdecydowanie przekraczające wartość 250 km/godz.

Przypominam też, ze zgodnie z pomiarem dokonanym przez Sport Auto prędkość maksymalna tego samochodu wyniosła 246 km/godz.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
wrx us nie ma kierunkowskazow w błotnikach, chyba:)

 

Posiadam WRX MY03' US,

- nie ma kierunkowskazów

- standardowo 16" felgi

- przednie gorsze hamulce 2-tłoczkowe od 2.5 legacy

- tylne gorsze nie chłodzone tarcze hamulcowe

- blokada rozrusznika po wcześniejszym wciśnięciu sprzęgła

- inne fotel bardziej cywilne

- tempomat

- subwufer pod siedzeniem

- automatycznie ściemniane lusterko z kompasem

- rączka do otwierania bagażnika ze środka kufra

- nie jestem pewien ale dodatkowy katalizator

- fabryczne radio bez RDSu

 

napewno jeszcze by się coś znalazło.

Link to comment
Share on other sites

Przyciemniane lusterko fajny bajer ale po przyciemnieniu tylnej szyby jest zbyteczne.

Co do kompasu to amerykanie montują je chyba we wszystkich autach tak samo jak japończycy elektroniczne zegarki. 8)

Link to comment
Share on other sites

Ale lusterko ściemniające - świetna sprawa, mam w nosorożcu.

Zgadzam się w 100%. Też mam to dobrodziejstwo w mondeo. O dziwo bardzo szybko reaguje gdy ktoś przywali mi "ustawionymi prawidłowo" światłami.

 

Ale to trchę nie na temat zatem już kończę ten wątek.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...