lukass Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 powiem tylko tyle ze jak na lekko namodzone Sti to seryjny hamulec to cienizna. Bo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 a ja polecam Alcona, ma w ofercie do STI 365mm z tak mocno przylegajacym zaciskiem ze wchodzi pod niektore 17ki niektore limitowane wersje STI (np sti ra-r) maja seryjnie wlasnei Alcona a na zacisku widnieje logo sti ra-r ma brembo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 turdziGT napisał/a:powiem tylko tyle ze jak na lekko namodzone Sti to seryjny hamulec to cienizna. Bo? no zwyczajnie slabo hamuja , zwlaszcza z predkosci ponad 150 nie zgrzalem ich co prawda ale do tej mocy przydalo by sie juz cos mocniejszego tym bardziej ze audi ma zwykly zeliwny zacisk jednotloczkowy na zwyklych klockach i tarcza ate+ nadwaga 200 Kg w stosunku do STI. W hamowaniu roznica bardzo duza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 no zwyczajnie slabo hamuja , zwlaszcza z predkosci ponad 150 nie zgrzalem ich co prawda ale do tej mocy przydalo by sie juz cos mocniejszego tym bardziej ze audi ma zwykly zeliwny zacisk jednotloczkowy na zwyklych klockach i tarcza ate+ nadwaga 200 Kg w stosunku do STI.W hamowaniu roznica bardzo duza. Pytanie jak sie to ma do faktycznej drogi hamowania? Bo może to tylko subiektywne odczucie, bo chyba nawet Carfit pisał że w Subaru jest dość słabe wspomaganie w porównaniu do innych dupowozów gdzie lekkie naciśnięcie hebla powoduje mocne hamowanie i mamy wrażenie że hamulce są super, a wSubaru trzeba się trochę "posiłować" z pedałem. [ Dodano: Czw Kwi 01, 2010 11:43 pm ] Jeździłem kilkoma VAGami i mogę stwierdzić że tam jest nadwspomaganie hamulca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 komancz, mowisz o klasykach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 a ja polecam Alcona, ma w ofercie do STI 365mm z tak mocno przylegajacym zaciskiem ze wchodzi pod niektore 17ki niektore limitowane wersje STI (np sti ra-r) maja seryjnie wlasnei Alcona a na zacisku widnieje logo sti ra-r ma brembo dokladnie tak, jak pisze Adam. :grin: :arrow: http://www.japanparts.com/db/partslist. ... =1007G-022 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Pytanie jak sie to ma do faktycznej drogi hamowania? Bo może to tylko subiektywne odczucie, bo chyba nawet Carfit pisał że w Subaru jest dość słabe wspomaganie w porównaniu do innych dupowozów gdzie lekkie naciśnięcie hebla powoduje mocne hamowanie i mamy wrażenie że hamulce są super, a wSubaru trzeba się trochę "posiłować" z pedałem. [ Dodano: Czw Kwi 01, 2010 11:43 pm ] Jeździłem kilkoma VAGami i mogę stwierdzić że tam jest nadwspomaganie hamulca lukass, zapewne jest troche racji w tym co piszesz , kazdy hamulec i pompa ma troszke inna charakterystyke i pewnie dopiero przy pomiarze dlugosci drogi by wyszlo ktory tak na prawde jest skuteczniejszy , subaru ma juz troche zrobione na tych hamulcach , w audi nowa tarcza i klocek wiec pedal bierze bardzo wysoko co poteguje wrazenie , aczkolwiek jak kupowalem to auto to jedyna rzecza ktora mnie rozczarowala w tym aucie to byl wlasnie hamulec po tym jak wszyscy tu zgonie trabili jakie to brembo w sti jest super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 a ja polecam Alcona, ma w ofercie do STI 365mm z tak mocno przylegajacym zaciskiem ze wchodzi pod niektore 17ki niektore limitowane wersje STI (np sti ra-r) maja seryjnie wlasnei Alcona a na zacisku widnieje logo sti ra-r ma brembo dokladnie tak, jak pisze Adam. :grin: :arrow: http://www.japanparts.com/db/partslist. ... =1007G-022 Obrazek to rzeczywiscie dalem zly przyklad wersji, zreszta alcon bardzo podobny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 pewnie dopiero przy pomiarze dlugosci drogi by wyszlo ktory tak na prawde jest skuteczniejszy Albo nawet bardziej: która opona . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 w klasykach BBK sygnowany przez Prodrive byl wlasnie Alcona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Albo nawet bardziej: która opona . Dokładnie, liczy się cały zestaw - klocek, tarcza, zacisk, opona. W WRX mam nowe DS2500 w seryjnym 4-tłoczku i RE70, a w Audi S5 seryjne tarcze 345mm z seryjnym klockiem i RE50A, i powiem ci że WRX hamuje dużo lepiej i bardziej przewidywalnie niż S5. Aczkolwiek trzeba mocniej stanąć na hamulcu. S5 bardziej łapie przy lekkim wciśnięciu hamulca - takie auto dla emeryta, który zawsze za słabo heble wciska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekm Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 zapewne jest troche racji w tym co piszesz , kazdy hamulec i pompa ma troszke inna charakterystyke i pewnie dopiero przy pomiarze dlugosci drogi by wyszlo ktory tak na prawde jest skuteczniejszy , subaru ma juz troche zrobione na tych hamulcach , w audi nowa tarcza i klocek wiec pedal bierze bardzo wysoko co poteguje wrazenie hehe... cos w tym jest... Na codzien jezdze cytryna C4 - i tam jest taki hamelunek, ze jak lekko dotkne pedału to glowa idzie w kiere. Przesiadam sie do subaraka i przeklinam - "cos sie z hamulcami stało" Przy delikatnym obchodzeniu sie auto nie hamuje. Co innego jak to sie robi "z uczuciem" .Natomiast jestem pewien, ze gdyby zmierzyc droge hamowania pierdziawka (c4) nie ma szans. Wczesniej jezdziłem volvo S60T5 - i tam hamulce byly wręcz genialne. Nie byly bardzo czułe, bardzo fajnie stopniowalo się tam siłe hamowania, a jak trzeba bylo to z 250 km/h do 0 (przegapiony zjazd z autostrady) zatrzymywaly auto wręcz niewiarygodnie. Do dzis dla mnie wzorem tego, jak powinny hamulce w aucie działac jest wlasnie to, co wyprawiało seryjne volvo S60T5. Gdybym tylko wiedzial, co zrobic zeby subarak tak hamował ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 jak to co zrobisz, mi sprzedaż Już mamy doświadczenie w transakcjach K/S . IMO hamulcom z STi nic nie brakuje w jeździe ulicznej nawet bardzo szybkiej. Ok wiem że przy upalaniu zawsze dałoby coś sie poprawić, ale ztcw to Przemeq raczej go upalać nie będzie, bo ma do tego Legaca. No właśnie - generalnie nie będę... ALE powoli szykuje kolejna się wyprawa na Ring i tam przydałoby się coś dobrego . Bo co do tego, że na ulicy trudno mi będzie zagrzać nawet seryjne hamulce, to raczej nie mam wątpliwości . chyba że zależy ci na bling, bling factor, wtedy faktycznie, nic takiego szacunu nie daje jak BBK AP :wink: Aż tak źle ze mną nie jest - patrz wyżej . Również dołożę się do opinii, że chyba najlepiej zostać przy orginalnych zaciskach, ewentualnie doposażonych o jakąś dobrą tarczę dwuczęściową (jeżeli jednoczęściowe Ci się gną). No chyba, że 'jazda uliczna' to np. pokonywanie trasy Warszawa-Trójmiasto w czasie 3h - no to wtedy warto coś zmienić, bo przy takiej jeździe hamulce dostają bardziej niż na Poznaniu. Mam obecnie na obu osiach Tar-ox F2000 i klocki .114. I jestem bardzo zadowolony - całe pytanie wzięło się z tego, że wszyscy wokół zaczęli mnie straszyć, że po zwiększeniu mocy od razu mam w te pędy biec po lepsze hamulce . Przy 17" lepiej imho kupic dobre tarcze i klocki (przewody pewnie juz dawno zmieniales) No to właśnie tak mam . Przewody to był pierwszy mod mojego wozu . wchodzi pod niektore 17ki Ale pod seryjne Enkeie raczej nie . Dziękuję wszystkim za (p)odpowiedzi - zaraz będą należne pomuki 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mervin Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 A co wtedy zimą :?: zmieniać na oryginał z STi czy nawet z WRXa, bo na śniegu/mokrym ten hamulec nic nie da i jazda na 18" zimą też nie jest najlepszym pomysłem. Powiem Ci ze nie do konca, do tej pory jezdzilem na 17 ostatnia zime przejezdzilem na 18 i wcale nie byl to zly pomysl. Oczywiscie ze jakbym mieszkal w Zakopanem albo innych gorach to 17 cali lepiej bedzie sie spisywac ale do zastosowan miejsckich 18 cali naprawde jest ok (nawet jesli czasem jedzie sie poszalec po sniegu tez robia robote) Pomijam ze prowadzenie auta na 18 po suchym i mokrym (zima na zimowce) jest niewspolmierne. A nie zyjemy w kraju w ktorym snieg lezy po roku. Jak wszyscy mi odradzali i sam nie bylem przekonany po tym jak przejezdzilem ostatnie 6 mcy na zimowej 18 uwazam ze to byl dobry wybor. Wiec idac tym torem poszedl bym w AP pod 18 cali, bedzie zdecydowanie lepiej hamowac. Pomijam juz aspekt ze oczywiscie ze seria daje rade ale przy mocach 4xx (oczywiscie nie wykorzystywanych caly czas) seria bedzie dawac oczywiscie w jezdzie miejskiej rade ale jak zajdzie potrzeba naglego zatrzymania auta po jakims dynamiczniejszym przyspieszeniu to te kilka metrow moze stanowic o bezpieczenstwie. Majac 4xx zdecydowanie zmienil bym zacisk z przodu. Tyl zostawil bym seryjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodnik Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Przemeq, wprawdzie nie znam Cię osobiście, a jedynie z forumowych opowieści, ale myślę, że jeszcze jedna rzecz może mieć dla Ciebie znaczenie. AP pod 18" jest tańsze od AP pod 17". Więc nie masz wyjścia, musisz zostac przy 17" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niuniek Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Adam ma racje choć do złudzenia przypominają Alcon'a. Felga nie tak jak komancz pisze 17" tylko 18" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 AP pod 18" jest tańsze od AP pod 17". tak, ale z gorszym zaciskiem 7040 Felga nie tak jak komancz pisze 17" tylko 18" 17 niektore compo wchodzi, podobnie jak Braid TCT, w EVO podobna sytuacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 ja na 99% będę wrzucał do siebie to monstrum z Porschaka :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=127383 , cena jaką trzeba dopłacić zostawiając złote brembo w rozliczeniu jest bardzo bardzo konkurencyjna, a resztę zawsze mozna wydać na zawias czy dobre sportowe opony. Po odnowieniu wyglądają bardzo kawiorowo więc kaszany u Przemqa nie będzie. Poza tym po rozmowach z użytkownikami np Bryku w srebnym Sti dowiedzialem się że wytrzumuje więcej niż BBK AP Racing i to mnie w sumia najbardziej przekonuje. Dodatkowo, co przy upalaniu i czestych wymianach zaczyna mieć znaczenie, koszt tarcz i klocków do BBK Porsche to mniej niż 50% vs AP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Po odnowieniu wyglądają bardzo kawiorowo więc kaszany u Przemqa nie będzie. Jak znam Przemka, to on w to nie pójdzie z tego względu: To nie jest rozwiazanie dla Ciebie, tam jest kilka modyfikacji ktore Cie przestrasza (ciecie, toczenie itp) wiec nawet go nie rozwazaj Chociaż samo rozwiązanie jest bardzo ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k@mil Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Jako hamulcowy praktyk z duzym stazem zadam kilka pytan z zycia wzietych odnosnie seryjnych hamulcow STi. Jak czesto: 1. Zdarza Ci sie gasic plonace hamulce w swoim aucie? 2. Konczy Ci sie hamulec w czasie jazdy - pedal wpada w podloge i nie wstaje? 3. Koncza Ci sie nowe tarcze szybciej niz klocki? 4. Zuzywasz komplet klockow w mniej niz 2 tys. km? 5. Zmieniasz klocki na konkretne warunki pogodowe, np. DS3000+ na sucho, DS2500 na mokro? Jesli odpowiedz na wiekszosc pytan brzmi - czesto, co najmniej kilka razy w sezonie - to kup AP Racing 332mm pod 17". Jesli odpowiedz na wiekszosc pytan brzmi - rzadko lub nigdy - nie trac czasu na myslenie o innych hamulcach. To, jakie hamulce potrzebujesz, nie jest pochodna auta, ale Twoich wymagan wobec nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 nie lepiej kupic GT-R'a ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Jako hamulcowy praktyk z duzym stazem zadam kilka pytan z zycia wzietych odnosnie seryjnych hamulcow STi. Jak czesto: 1. Zdarza Ci sie gasic plonace hamulce w swoim aucie? 2. Konczy Ci sie hamulec w czasie jazdy - pedal wpada w podloge i nie wstaje? 3. Koncza Ci sie nowe tarcze szybciej niz klocki? 4. Zuzywasz komplet klockow w mniej niz 2 tys. km? 5. Zmieniasz klocki na konkretne warunki pogodowe, np. DS3000+ na sucho, DS2500 na mokro? Jesli odpowiedz na wiekszosc pytan brzmi - czesto, co najmniej kilka razy w sezonie - to kup AP Racing 332mm pod 17". Jesli odpowiedz na wiekszosc pytan brzmi - rzadko lub nigdy - nie trac czasu na myslenie o innych hamulcach. To, jakie hamulce potrzebujesz, nie jest pochodna auta, ale Twoich wymagan wobec nich. świetny post , powinien być takim abecadłem, ale jest jeszcze coś takiego jakie czucie hamulca oraz droga hamowania . Czucie hamulca poprawia sie szczególnie wymontowując wspomaganie, ale wtedy zaciski BREMBO nie dają rady i trzeba siegnąć po coś lepszego. Droga hamowania w przypadku wiekszych hamulców, balansu, i zastosowania odp. opon, tarcz i klocków, również ulegnie znacznej poprawie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Droga hamowania w przypadku wiekszych hamulców, balansu, i zastosowania odp. opon, tarcz i klocków, również ulegnie znacznej poprawie :cool: Oczywiście, ale kluczowe tu jest słowo "opon" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Droga hamowania w przypadku wiekszych hamulców, balansu, i zastosowania odp. opon, tarcz i klocków, również ulegnie znacznej poprawie :cool: Oczywiście, ale kluczowe tu jest słowo "opon" zgadza sie , opony są bardzo baaardzo ważne , bo moze mieć hamulce hiper piper, a syf opony, i te hamulce nic lub prawie nic dzadzą i odwrotnie, mozesz miec super opony i słabe hamulce , a wynik tez bedzie słaby, zwyczajnie w sporcie, musi kilka rzeczy ze sobą zagrać, żeby wynik był pozytywny :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 a wszystko zależy od tego, jak trwały patyk przetkniesz sobie przez tunel.... i jak mocno będziesz za niego ciągnął..... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się