Skocz do zawartości

Hamulce STI - w którym kierunku iść z modyfikacją?


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Jest niemała szansa, że mój STI zacznie niedługo szybciej przyspieszać. Niestety oznacza to też konieczność zmuszenia go do lepszego hamowania.

 

Stąd kilka pytań:

 

1. Czy do lepszego hamowania konieczne jest przejście na zestawy pasujące wyłącznie pod felgę 18"?

 

2. Wiadomo, że na pierwszy ogień idą hamulce przednie. Co z tyłem? Wymieniać?

 

3. Jakieś propozycje rozsądnych zestawów do wozu, którego planowana moc ma niezerową szansę dobić do tzw. "czwórki z przodu"? Z niewiadomych przyczyn "kręci" mnie AP Racing, ale może uważacie, że lepsze było by coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie

 

Może nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Wiem, że są zestawy AP z zaciskiem sześciotłoczkowym pod felgę 17" i z natury rzeczy ma to szanse lepiej hamować, niż seryjne czterotłoczkowe :twisted:. Pytanie brzmi jednak: jest sens się w to pakować? Czy to zawsze będzie "proteza" i należy bez zastanawiania iść w 18"?

 

A - jeszcze jedno: chodzi o hamulce "uliczne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojąc przed podobnym dylematem zdecydowałem się na zestaw AP z sześcio tłoczkowym zaciskiem i tarczą 343mm która mieści się pod felgę 17". Zdecydowałem się na to z powodu że opony 17" są tańsze, a ja zużywam dużo opon.

 

Tak to wygląda na moim kiblu:

 

300320101445.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jezdzil na 17"

 

Siedemnastka siedemnastce nierówna (jak w życiu :mrgreen:). Czy on miał SERYJNE Enkei/BBS z takim hamulcem? Bo to już ustaliłem, że rajdowe 17" (Compomotive, Braid itp.) zabanglają, co wcale nie musi oznaczać, że seryjne 17" zrobią to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest rozwiazanie dla Ciebie, tam jest kilka modyfikacji ktore Cie przestrasza (ciecie, toczenie itp) wiec nawet go nie rozwazaj :mrgreen:

 

Podobnie Nkowe hamulce, to tez nie jest rozwiazanie dla Ciebie. Czeste inspekcje, konserwacje etc przekreslaja zastosowanie tego w aucie "na codzien"

 

Kup sobie AP Racing pod 18ke, przynajmniej zacznie jakos wygladac i Twoj woz...

Skutecznosc hamulca tez zupelnie inna.

 

Sa tez inne bardzo dobre BBK, jednak zdecydowanie gorzej z dostepnoscia klockow i tarcz do tych zestawow wiec sugeruje wybor AP Racing. Raczej nikt w PL nie trzyma tego na magazynie, chociaz Ciebie to nie specjalnie interesuje :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie AP Racing pod 18ke, przynajmniej zacznie jakos wygladac i Twoj woz...

Skutecznosc hamulca tez zupelnie inna.

 

No tak - ale felgi 18"... Co ja zrobię z trzema kompletami 17", nowymi oponami, które mam na zapas itp. :roll:

 

Ale dzięki anyway :cool:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie AP Racing pod 18ke, przynajmniej zacznie jakos wygladac i Twoj woz...

Skutecznosc hamulca tez zupelnie inna.

 

No tak - ale felgi 18"... Co ja zrobię z trzema kompletami 17", nowymi oponami, które mam na zapas itp. :roll:

 

Ale dzięki anyway :cool:.

 

jak to co zrobisz, mi sprzedaż :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO hamulcom z STi nic nie brakuje w jeździe ulicznej nawet bardzo szybkiej. Ok wiem że przy upalaniu zawsze dałoby coś sie poprawić, ale ztcw to Przemeq raczej go upalać nie będzie, bo ma do tego Legaca. Wiadomo że zestaw enkowy czy inne rozwiązania topowe będa hamowały lepiej, ale żeby tak było to po pierwsze potrzeba je najczęściej zagrzać i mieć do tego odpowiednią oponę (slick), a o to w ruchu ulicznym raczej ciężko.

Kup sobie AP Racing pod 18ke, przynajmniej zacznie jakos wygladac

A co wtedy zimą :?: zmieniać na oryginał z STi czy nawet z WRXa, bo na śniegu/mokrym ten hamulec nic nie da i jazda na 18" zimą też nie jest najlepszym pomysłem.

Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest zostawienie oryginalnych zacisków i zastosowanie jak najlepszych tarcz i klocków, ale nadających sie do normalnej jazdy ulicznej bez potrzeby grzania itd. Bo chyba nie będziesz jeździł tym autem po 250km/h i hamował do zera co chwilę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest zostawienie oryginalnych zacisków i zastosowanie jak najlepszych tarcz i klocków, ale nadających sie do normalnej jazdy ulicznej bez potrzeby grzania itd. Bo chyba nie będziesz jeździł tym autem po 250km/h i hamował do zera co chwilę?

 

+1

 

Ja także nie potrafię sobie wyobrazić, jak trzeba jeździć, aby na ulicy dojść do granicy możliwości seryjnych zacisków + np. okładzin DS2500 ... chyba że zależy ci na bling, bling factor, wtedy faktycznie, nic takiego szacunu nie daje jak BBK AP :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również dołożę się do opinii, że chyba najlepiej zostać przy orginalnych zaciskach, ewentualnie doposażonych o jakąś dobrą tarczę dwuczęściową (jeżeli jednoczęściowe Ci się gną). No chyba, że 'jazda uliczna' to np. pokonywanie trasy Warszawa-Trójmiasto w czasie 3h - no to wtedy warto coś zmienić, bo przy takiej jeździe hamulce dostają bardziej niż na Poznaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest niemała szansa, że mój STI zacznie niedługo szybciej przyspieszać. Niestety oznacza to też konieczność zmuszenia go do lepszego hamowania.

 

Stąd kilka pytań:

 

1. Czy do lepszego hamowania konieczne jest przejście na zestawy pasujące wyłącznie pod felgę 18"?

 

2. Wiadomo, że na pierwszy ogień idą hamulce przednie. Co z tyłem? Wymieniać?

 

3. Jakieś propozycje rozsądnych zestawów do wozu, którego planowana moc ma niezerową szansę dobić do tzw. "czwórki z przodu"? Z niewiadomych przyczyn "kręci" mnie AP Racing, ale może uważacie, że lepsze było by coś innego?

Jezeli chcesz zostawic 17" to wymiana na bbk pod taka sama/odrobine wieksza tarcze raczej nie ma sensu. Ori zaciski STI sa bardzo dobre, a sile hamowania poprawiasz przede wszystkim klockiem.

 

Przy 17" lepiej imho kupic dobre tarcze i klocki (przewody pewnie juz dawno zmieniales). Jezeli inwestowac niemala kase w bbk to imo wieksze pod 18".

Tyłu nie ma sensu wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że 'jazda uliczna' to np. pokonywanie trasy Warszawa-Trójmiasto w czasie 3h - no to wtedy warto coś zmienić, bo przy takiej jeździe hamulce dostają bardziej niż na Poznaniu.

Aż tak to mi sie nie udało, ale w 3.15 dałem radę Focusem i nic nie usmażyłem.

A heble w STi naprawdę ciężko usmażyć tak żeby nie hamowały. We wrześniu jeździłem trochę w Modlinie i zrobiłem pod rząd kilkanaście szybkich kółek toru który kończył się ciasnym nawrotem po prostej na której miało sie ok 150-160km/h, więc hebelki naprawdę sie napracowały. W tych warunkach przegrzała mi sie opona RE070 i już zaczynała pływać, a hamulce działały ok. Tarcza i klocek OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO hamulcom z STi nic nie brakuje w jeździe ulicznej nawet bardzo szybkiej.

 

nie do konca sie zgodze , dwa dni temu namodzilem troche swoja a4 wsadzjac wlasnie tarcze 345mm i zacisk z S4.

Dzis zrobilem STI bardzo szybko trase 300 km gdzie bylo pelno wyprzedzania i hamowania i powiem tylko tyle ze jak na lekko namodzone Sti to seryjny hamulec to cienizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...