Jump to content

Hamulce STI - w którym kierunku iść z modyfikacją?


Przemeq
 Share

Recommended Posts

Jest niemała szansa, że mój STI zacznie niedługo szybciej przyspieszać. Niestety oznacza to też konieczność zmuszenia go do lepszego hamowania.

 

Stąd kilka pytań:

 

1. Czy do lepszego hamowania konieczne jest przejście na zestawy pasujące wyłącznie pod felgę 18"?

 

2. Wiadomo, że na pierwszy ogień idą hamulce przednie. Co z tyłem? Wymieniać?

 

3. Jakieś propozycje rozsądnych zestawów do wozu, którego planowana moc ma niezerową szansę dobić do tzw. "czwórki z przodu"? Z niewiadomych przyczyn "kręci" mnie AP Racing, ale może uważacie, że lepsze było by coś innego?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nie

 

Może nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Wiem, że są zestawy AP z zaciskiem sześciotłoczkowym pod felgę 17" i z natury rzeczy ma to szanse lepiej hamować, niż seryjne czterotłoczkowe :twisted:. Pytanie brzmi jednak: jest sens się w to pakować? Czy to zawsze będzie "proteza" i należy bez zastanawiania iść w 18"?

 

A - jeszcze jedno: chodzi o hamulce "uliczne".

Link to comment
Share on other sites

Stojąc przed podobnym dylematem zdecydowałem się na zestaw AP z sześcio tłoczkowym zaciskiem i tarczą 343mm która mieści się pod felgę 17". Zdecydowałem się na to z powodu że opony 17" są tańsze, a ja zużywam dużo opon.

 

Tak to wygląda na moim kiblu:

 

300320101445.jpg

Link to comment
Share on other sites

mati, to ta pływająca tarcza?

 

Co z tyłem?

 

Tarcza pływająca "Strap Drive", tył na razie seria, jak sprzedam nerkę będzie AP z tyłu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że są zestawy AP z zaciskiem sześciotłoczkowym pod felgę 17" i z natury rzeczy ma to szanse lepiej hamować, niż seryjne czterotłoczkowe :twisted:.
ZTCW jeżeli zmienisz pompe wspomagania to dopiero wtedy tak jest :cool:
Link to comment
Share on other sites

ZTCW jeżeli zmienisz pompe wspomagania to dopiero wtedy tak jest :cool:

 

Możesz rozwinąć tą myśl? Miałem BBK w kilku samochodach i nigdy nie zmieniałem pompy wspomagania, a zawsze lepiej hamowały.

Link to comment
Share on other sites

i jezdzil na 17"

 

Siedemnastka siedemnastce nierówna (jak w życiu :mrgreen:). Czy on miał SERYJNE Enkei/BBS z takim hamulcem? Bo to już ustaliłem, że rajdowe 17" (Compomotive, Braid itp.) zabanglają, co wcale nie musi oznaczać, że seryjne 17" zrobią to samo.

Link to comment
Share on other sites

To nie jest rozwiazanie dla Ciebie, tam jest kilka modyfikacji ktore Cie przestrasza (ciecie, toczenie itp) wiec nawet go nie rozwazaj :mrgreen:

 

Podobnie Nkowe hamulce, to tez nie jest rozwiazanie dla Ciebie. Czeste inspekcje, konserwacje etc przekreslaja zastosowanie tego w aucie "na codzien"

 

Kup sobie AP Racing pod 18ke, przynajmniej zacznie jakos wygladac i Twoj woz...

Skutecznosc hamulca tez zupelnie inna.

 

Sa tez inne bardzo dobre BBK, jednak zdecydowanie gorzej z dostepnoscia klockow i tarcz do tych zestawow wiec sugeruje wybor AP Racing. Raczej nikt w PL nie trzyma tego na magazynie, chociaz Ciebie to nie specjalnie interesuje :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kup sobie AP Racing pod 18ke, przynajmniej zacznie jakos wygladac i Twoj woz...

Skutecznosc hamulca tez zupelnie inna.

 

No tak - ale felgi 18"... Co ja zrobię z trzema kompletami 17", nowymi oponami, które mam na zapas itp. :roll:

 

Ale dzięki anyway :cool:.

Link to comment
Share on other sites

Kup sobie AP Racing pod 18ke, przynajmniej zacznie jakos wygladac i Twoj woz...

Skutecznosc hamulca tez zupelnie inna.

 

No tak - ale felgi 18"... Co ja zrobię z trzema kompletami 17", nowymi oponami, które mam na zapas itp. :roll:

 

Ale dzięki anyway :cool:.

 

jak to co zrobisz, mi sprzedaż :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A nie prościej byłoby zmienić tylko tarcze i klocki na jakieś pwiedzmy lepsiejsze? Orgialne zaciski mają i tak sporo zapasu i generalnie są bardzo dobre! :roll: Tym bardziej, że

chodzi o hamulce "uliczne".
Link to comment
Share on other sites

IMO hamulcom z STi nic nie brakuje w jeździe ulicznej nawet bardzo szybkiej. Ok wiem że przy upalaniu zawsze dałoby coś sie poprawić, ale ztcw to Przemeq raczej go upalać nie będzie, bo ma do tego Legaca. Wiadomo że zestaw enkowy czy inne rozwiązania topowe będa hamowały lepiej, ale żeby tak było to po pierwsze potrzeba je najczęściej zagrzać i mieć do tego odpowiednią oponę (slick), a o to w ruchu ulicznym raczej ciężko.

Kup sobie AP Racing pod 18ke, przynajmniej zacznie jakos wygladac

A co wtedy zimą :?: zmieniać na oryginał z STi czy nawet z WRXa, bo na śniegu/mokrym ten hamulec nic nie da i jazda na 18" zimą też nie jest najlepszym pomysłem.

Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest zostawienie oryginalnych zacisków i zastosowanie jak najlepszych tarcz i klocków, ale nadających sie do normalnej jazdy ulicznej bez potrzeby grzania itd. Bo chyba nie będziesz jeździł tym autem po 250km/h i hamował do zera co chwilę?

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest zostawienie oryginalnych zacisków i zastosowanie jak najlepszych tarcz i klocków, ale nadających sie do normalnej jazdy ulicznej bez potrzeby grzania itd. Bo chyba nie będziesz jeździł tym autem po 250km/h i hamował do zera co chwilę?

 

+1

 

Ja także nie potrafię sobie wyobrazić, jak trzeba jeździć, aby na ulicy dojść do granicy możliwości seryjnych zacisków + np. okładzin DS2500 ... chyba że zależy ci na bling, bling factor, wtedy faktycznie, nic takiego szacunu nie daje jak BBK AP :wink:

Link to comment
Share on other sites

Również dołożę się do opinii, że chyba najlepiej zostać przy orginalnych zaciskach, ewentualnie doposażonych o jakąś dobrą tarczę dwuczęściową (jeżeli jednoczęściowe Ci się gną). No chyba, że 'jazda uliczna' to np. pokonywanie trasy Warszawa-Trójmiasto w czasie 3h - no to wtedy warto coś zmienić, bo przy takiej jeździe hamulce dostają bardziej niż na Poznaniu.

Link to comment
Share on other sites

Jest niemała szansa, że mój STI zacznie niedługo szybciej przyspieszać. Niestety oznacza to też konieczność zmuszenia go do lepszego hamowania.

 

Stąd kilka pytań:

 

1. Czy do lepszego hamowania konieczne jest przejście na zestawy pasujące wyłącznie pod felgę 18"?

 

2. Wiadomo, że na pierwszy ogień idą hamulce przednie. Co z tyłem? Wymieniać?

 

3. Jakieś propozycje rozsądnych zestawów do wozu, którego planowana moc ma niezerową szansę dobić do tzw. "czwórki z przodu"? Z niewiadomych przyczyn "kręci" mnie AP Racing, ale może uważacie, że lepsze było by coś innego?

Jezeli chcesz zostawic 17" to wymiana na bbk pod taka sama/odrobine wieksza tarcze raczej nie ma sensu. Ori zaciski STI sa bardzo dobre, a sile hamowania poprawiasz przede wszystkim klockiem.

 

Przy 17" lepiej imho kupic dobre tarcze i klocki (przewody pewnie juz dawno zmieniales). Jezeli inwestowac niemala kase w bbk to imo wieksze pod 18".

Tyłu nie ma sensu wymieniać.

Link to comment
Share on other sites

No chyba, że 'jazda uliczna' to np. pokonywanie trasy Warszawa-Trójmiasto w czasie 3h - no to wtedy warto coś zmienić, bo przy takiej jeździe hamulce dostają bardziej niż na Poznaniu.

Aż tak to mi sie nie udało, ale w 3.15 dałem radę Focusem i nic nie usmażyłem.

A heble w STi naprawdę ciężko usmażyć tak żeby nie hamowały. We wrześniu jeździłem trochę w Modlinie i zrobiłem pod rząd kilkanaście szybkich kółek toru który kończył się ciasnym nawrotem po prostej na której miało sie ok 150-160km/h, więc hebelki naprawdę sie napracowały. W tych warunkach przegrzała mi sie opona RE070 i już zaczynała pływać, a hamulce działały ok. Tarcza i klocek OEM.

Link to comment
Share on other sites

a ja polecam Alcona, ma w ofercie do STI 365mm z tak mocno przylegajacym zaciskiem ze wchodzi pod niektore 17ki :) niektore limitowane wersje STI (np sti ra-r) maja seryjnie wlasnei Alcona a na zacisku widnieje logo sti

Link to comment
Share on other sites

Przemeq: mogę Ci tanio sprzedać moje klocki OMP Road&Sport pod seryjny zacisk :cool: będzie to wyśmienity pierwszy krok w Twoim "apgrejdzie" :mrgreen: jak sama nazwa mówi na ulicę i do upalania :twisted:

Link to comment
Share on other sites

IMO hamulcom z STi nic nie brakuje w jeździe ulicznej nawet bardzo szybkiej.

 

nie do konca sie zgodze , dwa dni temu namodzilem troche swoja a4 wsadzjac wlasnie tarcze 345mm i zacisk z S4.

Dzis zrobilem STI bardzo szybko trase 300 km gdzie bylo pelno wyprzedzania i hamowania i powiem tylko tyle ze jak na lekko namodzone Sti to seryjny hamulec to cienizna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...