Skocz do zawartości

Opony będzie trzeba zmieniać 4 razy


pablonas

Rekomendowane odpowiedzi

I co szanowne grono na ten pomysł?

Nowa, przygotowywana właśnie dyrektywa Unii Europejskiej, wprowadzi obowiązek używania nie tylko zimówek (do czego obecnie, jak wiadomo, unijne prawo nie zmusza), ale także opon wiosennych i jesiennych. Oczywiście w trosce o poprawę bezpieczeństwa na drogach.

 

- W wypadkach komunikacyjnych ginie co roku wiele tysięcy obywateli krajów Wspólnoty - mówi Johannes van der Krook, komisarz ds. ruchu kołowego Komisji Europejskiej. - Wielu z tych tragedii można by uniknąć, gdyby kierowcy wyposażali swoje pojazdy w odpowiednie ogumienie. Chcemy wymusić takie zachowania, wprowadzając nowe przepisy. Zdajemy sobie sprawę, że będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami dla właścicieli aut, ale trudno. Gdy w grę wchodzi szansa na ocalenie choćby jednego ludzkiego życia, pieniądze przestają się liczyć.

 

Urzędnicy i eksperci z Brukseli doszli do wniosku, że nakaz używania opon zimowych byłby jedynie półśrodkiem. Postanowili zatem wprowadzić obowiązek zakładania - zależnie od pory roku - również zupełnie nowych rodzajów ogumienia: opon wiosennych i jesiennych, które wkrótce mają pojawić się na rynku.

 

- Z naszych badań wynika, że opony letnie sprawdzają się, jak sama nazwa wskazuje, wyłącznie latem, a zimowe zimą - powiedział agencji Reuters Hans Woznica, prezes Europejskiego Instytutu Rozwoju Przemysłu Oponiarskiego (European Institute of Tyres Industry Development - EITID) w Monachium. - W warunkach klimatycznych naszego kontynentu wskazane jest używanie także opon przystosowanych do pozostałych pór roku.

 

Jak wyjaśnil Hans Woznica, opony wiosenne mają specjalną konstrukcję, uodparniającą je na jazdę po głębokich, powstałych zimą wyrwach (dziury w drogach, doskwierające dotychczas głównie zmotoryzowanym w krajach postkomunistycznych, ostatnio dają się we znaki również w Europie Zachodniej). Wzmocnienie to chroni ponadto przed mikrouszkodzeniami ogumienia, które, nie zauważone, mogą w konsekwencji doprowadzić do poważnych w skutkach wypadków. Opony jesienne są z kolei zbudowane ze specjalnej odmiany mieszanki kauczukowej, zmniejszającej prawdopodobieństwo poślizgu na opadłych liściach.

 

Nowe przepisy UE miałyby obowiązywać w całej Europie od 2012 r. Jak zapewniają producenci, opony jesienne i wiosenne nie powinny kosztować więcej niż typowe zimówki. Mimo to kierowcy nie są zachwyceni proponowanymi zmianami.

 

- Te darmozjady z Brukseli mogą mi skoczyć tam, gdzie pocałować - denerwuje się właściciel 16-letniego poloneza. - Cały rok jeżdżę na łysych kapciach i jakoś sobie radzę. Nie będę wydawał kasy na nowe gumy i cztery razy w roku bawił się w przekładkę. To jakaś głupota!

 

Głupota głupotą, a prawo prawem. Dlatego już teraz warto zastanowić się choćby, gdzie będziemy przechowywać osiem dodatkowych opon, które kupimy dla naszego samochodu.

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjaśnil Hans Woznica, opony wiosenne mają specjalną konstrukcję, uodparniającą je na jazdę po głębokich, powstałych zimą wyrwach (dziury w drogach, doskwierające dotychczas głównie zmotoryzowanym w krajach postkomunistycznych, ostatnio dają się we znaki również w Europie Zachodniej)

 

hahahh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słyszeliście, że od 2011 roku nie będzie można samodzielnie tankować benzyny? Że to niby niebezpieczne.

 

 

Przecież to oczywiste!

Jak wiadomo technologie testowane w motorsporcie z czasem przechodzą do codziennego użytku, więc jest tylko kwestią czasu, kiedy zostanie wprowadzony zakaz tankowania w ogóle :twisted::mrgreen:

 

 

 

 

A ten Hans Woznica mnie zabił :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chce opony poniedziałkowe, wtorkowe, srodowe

 

Podobno kiedy biedni Wlosi wyjeżdżali do USA, zabierali m.in. bieliznę na zmianę, w następującej ilości:

1. Ci z Północy zabierali 7 kompletów - na poniedziałek, wtorek, środę, etc.

2. Ci z Południa zabierali 12 kompletów - na styczeń, luty, marzec, kwiecień...

 

(żebym się tylko jutro nie obudził z jakimś końskim łbem w łóżku :cool: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo technologie testowane w motorsporcie z czasem przechodzą do codziennego użytku, więc jest tylko kwestią czasu, kiedy zostanie wprowadzony zakaz tankowania w ogóle

 

No tak, przecież w rajdach* nie tankują w ogóle.

 

 

 

 

* - o kropelce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chce opony poniedziałkowe, wtorkowe, srodowe

 

Podobno kiedy biedni Wlosi wyjeżdżali do USA, zabierali m.in. bieliznę na zmianę, w następującej ilości:

1. Ci z Północy zabierali 7 kompletów - na poniedziałek, wtorek, środę, etc.

2. Ci z Południa zabierali 12 kompletów - na styczeń, luty, marzec, kwiecień...

 

(żebym się tylko jutro nie obudził z jakimś końskim łbem w łóżku :cool: )

 

A ci z Rosji zabierali 4 komplety: wiosna, lato, jesień, zima... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej na każdą porę roku inny samochód*(motór) :) Na wiosnę np. Toyota Rav 4, na lato Yamaha R6, na jesień Subaru Forester, a na zimowe wieczory oczywiście Subaru Impreza only STI :mrgreen:

Taka dyrektywa bardziej mi pasuje :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...