pablonas Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 I co szanowne grono na ten pomysł? Nowa, przygotowywana właśnie dyrektywa Unii Europejskiej, wprowadzi obowiązek używania nie tylko zimówek (do czego obecnie, jak wiadomo, unijne prawo nie zmusza), ale także opon wiosennych i jesiennych. Oczywiście w trosce o poprawę bezpieczeństwa na drogach. - W wypadkach komunikacyjnych ginie co roku wiele tysięcy obywateli krajów Wspólnoty - mówi Johannes van der Krook, komisarz ds. ruchu kołowego Komisji Europejskiej. - Wielu z tych tragedii można by uniknąć, gdyby kierowcy wyposażali swoje pojazdy w odpowiednie ogumienie. Chcemy wymusić takie zachowania, wprowadzając nowe przepisy. Zdajemy sobie sprawę, że będzie się to wiązało z dodatkowymi kosztami dla właścicieli aut, ale trudno. Gdy w grę wchodzi szansa na ocalenie choćby jednego ludzkiego życia, pieniądze przestają się liczyć. Urzędnicy i eksperci z Brukseli doszli do wniosku, że nakaz używania opon zimowych byłby jedynie półśrodkiem. Postanowili zatem wprowadzić obowiązek zakładania - zależnie od pory roku - również zupełnie nowych rodzajów ogumienia: opon wiosennych i jesiennych, które wkrótce mają pojawić się na rynku. - Z naszych badań wynika, że opony letnie sprawdzają się, jak sama nazwa wskazuje, wyłącznie latem, a zimowe zimą - powiedział agencji Reuters Hans Woznica, prezes Europejskiego Instytutu Rozwoju Przemysłu Oponiarskiego (European Institute of Tyres Industry Development - EITID) w Monachium. - W warunkach klimatycznych naszego kontynentu wskazane jest używanie także opon przystosowanych do pozostałych pór roku. Jak wyjaśnil Hans Woznica, opony wiosenne mają specjalną konstrukcję, uodparniającą je na jazdę po głębokich, powstałych zimą wyrwach (dziury w drogach, doskwierające dotychczas głównie zmotoryzowanym w krajach postkomunistycznych, ostatnio dają się we znaki również w Europie Zachodniej). Wzmocnienie to chroni ponadto przed mikrouszkodzeniami ogumienia, które, nie zauważone, mogą w konsekwencji doprowadzić do poważnych w skutkach wypadków. Opony jesienne są z kolei zbudowane ze specjalnej odmiany mieszanki kauczukowej, zmniejszającej prawdopodobieństwo poślizgu na opadłych liściach. Nowe przepisy UE miałyby obowiązywać w całej Europie od 2012 r. Jak zapewniają producenci, opony jesienne i wiosenne nie powinny kosztować więcej niż typowe zimówki. Mimo to kierowcy nie są zachwyceni proponowanymi zmianami. - Te darmozjady z Brukseli mogą mi skoczyć tam, gdzie pocałować - denerwuje się właściciel 16-letniego poloneza. - Cały rok jeżdżę na łysych kapciach i jakoś sobie radzę. Nie będę wydawał kasy na nowe gumy i cztery razy w roku bawił się w przekładkę. To jakaś głupota! Głupota głupotą, a prawo prawem. Dlatego już teraz warto zastanowić się choćby, gdzie będziemy przechowywać osiem dodatkowych opon, które kupimy dla naszego samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 moze po protu zainwestowac w drogi, tak zeby po zimie nie przypominaly poligonu wojskowego... ale o tym nikt nie pomyslal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Myślę, że ten pomysł wymaga bardzo poważnego przemyślenia :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 super jestem ZA ja chce opony poniedziałkowe, wtorkowe, srodowe itd bo przecież te poniedziałkowe w piątek ni cholery nie trzymają ;D dobra guma to podstawa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ken Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 moze po protu zainwestowac w drogi, tak zeby po zimie nie przypominaly poligonu wojskowego... ale o tym nikt nie pomyslal... 1 kwiecień kolego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 no i?? co 1 kwiecien zmienia w sprawie naszych poligonowych drog?? tak sie sklada ze jezdze taka jedna codziennie do pracy W poprzednim aucie musialem zawieszenie robic co pol roku... forek na szczescie bardziej pancerny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Ja słyszałem, że od 2012 będzie można legalnie 'anglikami' jeździć po lewej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 a ja ze w 2012 bedzie koniec swiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanek Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Widze że zaczyna się tradycja 1-go kwietnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 a ja słyszałem, że trzeba będzie jeszcze zakładać specjalne opony na deszcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamer Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Jachu93, i zapomniałeś napisac, że trzeba to będzie zrobic w jak najkrótszym czasie :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Na deszcz to będą specjale nakładki, coś w stylu łańcuchów śniegowych, albo zakaz opuszczania koszar. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MBO Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 A będą opony na koleiny??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szubaru Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 super jestem ZA ja chce opony poniedziałkowe, wtorkowe, srodowe itd bo przecież te poniedziałkowe w piątek ni cholery nie trzymają ;D dobra guma to podstawa... i mają pit stopy powstać z obsługą szkoloną w BMWSauber Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikad Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 A słyszeliście, że od 2011 roku nie będzie można samodzielnie tankować benzyny? Że to niby niebezpieczne. Na którymś z portali to wyczytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imgw Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Jak wyjaśnil Hans Woznica, opony wiosenne mają specjalną konstrukcję, uodparniającą je na jazdę po głębokich, powstałych zimą wyrwach (dziury w drogach, doskwierające dotychczas głównie zmotoryzowanym w krajach postkomunistycznych, ostatnio dają się we znaki również w Europie Zachodniej) hahahh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 A słyszeliście, że od 2011 roku nie będzie można samodzielnie tankować benzyny? Że to niby niebezpieczne. Przecież to oczywiste! Jak wiadomo technologie testowane w motorsporcie z czasem przechodzą do codziennego użytku, więc jest tylko kwestią czasu, kiedy zostanie wprowadzony zakaz tankowania w ogóle A ten Hans Woznica mnie zabił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 ja chce opony poniedziałkowe, wtorkowe, srodowe Podobno kiedy biedni Wlosi wyjeżdżali do USA, zabierali m.in. bieliznę na zmianę, w następującej ilości: 1. Ci z Północy zabierali 7 kompletów - na poniedziałek, wtorek, środę, etc. 2. Ci z Południa zabierali 12 kompletów - na styczeń, luty, marzec, kwiecień... (żebym się tylko jutro nie obudził z jakimś końskim łbem w łóżku :cool: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikad Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Jak wiadomo technologie testowane w motorsporcie z czasem przechodzą do codziennego użytku, więc jest tylko kwestią czasu, kiedy zostanie wprowadzony zakaz tankowania w ogóle No tak, przecież w rajdach* nie tankują w ogóle. * - o kropelce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 No tak, przecież w rajdach* nie tankują w ogóle. raczej miałem na myśli nowe zarządzenia w F1 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 ja chce opony poniedziałkowe, wtorkowe, srodowe Podobno kiedy biedni Wlosi wyjeżdżali do USA, zabierali m.in. bieliznę na zmianę, w następującej ilości: 1. Ci z Północy zabierali 7 kompletów - na poniedziałek, wtorek, środę, etc. 2. Ci z Południa zabierali 12 kompletów - na styczeń, luty, marzec, kwiecień... (żebym się tylko jutro nie obudził z jakimś końskim łbem w łóżku :cool: ) A ci z Rosji zabierali 4 komplety: wiosna, lato, jesień, zima... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Może lepiej na każdą porę roku inny samochód*(motór) Na wiosnę np. Toyota Rav 4, na lato Yamaha R6, na jesień Subaru Forester, a na zimowe wieczory oczywiście Subaru Impreza only STI Taka dyrektywa bardziej mi pasuje :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikad Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Na wiosnę np. Toyota Rav 4 Odrobinkę dziwny wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Na wiosnę np. Toyota Rav 4 Odrobinkę dziwny wybór Łoj tam bo nie miałem pomysła na dziury wyrastające po zimie Może H3 będzie lepsze ale to trzeba mieć jakąś stacje na taki garaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikad Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 To już lepiej Forka też :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się