Skocz do zawartości

Zawieszenie tył - WRX 2007


kubryk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam niezłą zagwozdkę. Muszę wymienić amortyzatory tylne i teraz tak: do WRX MY'05 kosztują ok. 600-700 pln za sztukę. Do MY'06 natomiast prawie 2 tys... Z tego co wiem zmieniła się konstrukcja amora na upside down, dzięki czemu dużo lepiej się zachowuje (to sprawdzone empirycznie) ale i znacznie więcej kosztuje. Za taką kasę można wsadzić komplet Tein'a SS. Macie jakieś propozycje?

 

Pozdrawiam,

Kubryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pytania, bo też stoję przed takim wyborem.

 

Jako zamienniki do seryjnych amortyzatorów carfit poleca Kayaba Ultra SR - problem jednak to dostępność (nie mogę ich nigdzie kupić, nikt nie ma :roll: ) oraz wyraźne sygnały o awaryjności.

 

Druga propozycja to Kayaba AGX - amortyzatory o regulowanej twardości. Wiele osób na nich jeździ i raczej sobie chwalą ... niestety, do WRXa w 4T też na tył są niedostępne :sad:

 

.. i nie wiadomo co z tym zrobić :roll:

 

W moim przypadku do Teina i zawieszeń gwintowanych muszę podchodzić bardzo ostrożnie, bo jeżdżę z roczną córeczką i jej stan kręgosłupka jest absolutnym priorytetem :!:

 

kubryk, te 2 tys. kosztują amortyzatory seryjne :?: :?: WRX nie ma przecież upside down :!: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubryk, faktycznie ... możesz mieć rację :!: Wyczytałem teraz, że od MY05 jest upside down.

 

Te 2k to cena za dwa tylne amortyzatory w ASO :?: A miałem jutro pytać ... chyba bym z krzesła spadł :roll:

 

Tak jak napisałem - pod naszego WRXa jest Kayaba Ultra SR i AGX ... jak znajdziesz, gdzie je kupić - daj znać proszę :cool:

 

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 6:03 pm ]

... lub Tein, ale rozmawiałem dziś z kolegą, który miał Tein Basic i generalnie uwzględniając moje względy rodzinne (córeczka) raczej odradzał mi przesiadkę na gwint ...

 

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 6:04 pm ]

kubryk, zamienniki są - są takie Ultra SRy, które pasują do naszych WRXów, sprawdziłem :!: .. ale tak jak pisałem - nikt ich nie ma :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tys to cena za... Uwaga... JEDEN amortyzator :)

 

Kayaby AGX nie ma do tego rocznika. A Ultra SR mają w nie-ASO na zamówienie (po 600 za sztukę) - czekać trzeba ok 3 tyg

 

Można też kupić w ASO subarowską Kayabe za ok 700 zł za sztukę - pewnie oczekiwanie z tydzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubryk, 2k = sztuk jeden ... no chyba żartujesz .. :roll:

 

Tein SuperStreet wygląda przy tym jak gwiadkowa promocja ... :shock:

 

OK, zatem moje pytanie zmienia się w - czy Teinem można wozić małe dzieci? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubryk, 2k = sztuk jeden ... no chyba żartujesz .. :roll:

 

Tein SuperStreet wygląda przy tym jak gwiadkowa promocja ... :shock:

 

OK, zatem moje pytanie zmienia się w - czy Teinem można wozić małe dzieci? :mrgreen:

 

Właśnie cały zestaw TEIN'a wychodzi taniej niż amory na tył (bez sprężyn of corse) :roll:

 

A z tym Ultra SR jest ten problem, że nie ma zbyt wiele doświadczeń jak się zachowuje w tym WRX. Przy pojeżdzawce wyszło, że 2007 trzyma się lepiej niż poprzedniki (może ze względu na nowe amory?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy więc aż wypowie się ktoś ... doświadczony i bogaty w wiedzę :cool:

 

To poczekam z Wami :grin: aż się jakiś guru wypowie....

a w tzw. międzyczasie wrzucę parę słów od siebie: rozpatrujecie do swoich WRXów zawiasy typu Tein - moje doświadczenie z tym amorem jest be....ale sporo ludzi jeździ i jest zadowolnych....widocznie jestem dziwakiem.... :cool: ale jest twrdo i napewno nie nadaje się na dłuższą metę wozić na tym dzieci.....dalej: seria drogo albo nie działa, jak taniej....dlaczego nie weźmiecie pod uwagę amorów z STI 01-05, pasują bez żadnych przeróbek do wszystkich WRXów i sa moim skromnym zdaniem niezłą i tanią alternatywą....za 1500pln można kupić komplet używanych amorów, ze sprężynami, górnymi poduszkami, i do codziennej jazdy i okolicznościowych pojeżdżawek w zupełności stykają...wiem...tylne potrafią stukać, zgadza się, ale jak się je smaruje, dłużej pochodzą, a stukanie nie wpływa ani na amortyzację ani na prowadzenie auta.... :smile: a do 150kg lżejszego GTka są po prostu zajebiste, zdecydowanie lepsze niż psujne D2, Teiny czy AGXy.... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozpatrujecie do swoich WRXów zawiasy typu Tein - moje doświadczenie z tym amorem jest be....ale sporo ludzi jeździ i jest zadowolnych....widocznie jestem dziwakiem.... :cool:

 

Właśnie też słyszałem opinie, że Tein SS potrafi się m.in. sam rozkręcać. Problem jest taki, że dużo opinii dotyczy użytkowania w codziennej jeździe po mieście, a przy takiej wszystko w zasadzie dobrze działa. Dla porównania - 99% opinii o T1R mówi, że to super opony, a 1% że są miękkie i be - w niedzielę widziałem nówki T1R, które po 100km na torze wyglądały jak slicki :shock:

 

Poczekamy może w takim razie na miarodajną opinię o Tein SS :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy więc aż wypowie się ktoś ... doświadczony i bogaty w wiedzę :cool:

 

wtrąciłem swoje 3 grosze w dyskusji w innym wątku jako użytkownik:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=132597

 

amory założył Lewen zanim sprzedał mi swojego WRX-a. Na torze jeszcze nie jeździłem ale z tego co pojeżdziłem po ulicach do tej pory mogę powiedzieć , że jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...