odrobina Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 A czy ktos mi moze powiedziec jak sie maja turanzy do lekkiego terenu? Chcialbym uniknac sytuacji ze maly boczek na kamykach potnie mi je calkowicie. Czy opony dedykowane do 4x4 / Suv (np Uniroyal Rally 4x4 street) sa w jakis sposob wzmocnione? Jak znalezc kompromis miedzy asfaltem, czestym zjezdzaniem na polne drogi, okazjonalnym taplaniem sie w blocie/piasku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Trochę na ER300 po Bośni-Hercegowinie w te wakacje jeździłem. Drogi tam nie nadzwyczajne, a przy okazji zmylił mnie atlas i kilkadziesiąt kilometrów jechałem górską, w zasadzie szutrową, drogą . Opony dały radę - ani razu nie odczułem dyskomfortu, że to szosówki. Nie uległy też poprzecinaniu przez szuter. Jak by się zachowywały w pełnym terenie - nie wiem. Podejrzewam, że znacznie gorzej niż OEM G900 ale one z kolei fatalnie radzą sobie na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 A czy ktos mi moze powiedziec jak sie maja turanzy do lekkiego terenu? Chcialbym uniknac sytuacji ze maly boczek na kamykach potnie mi je calkowicie. Mam 3 sezon, opony są trochę twarde ... ostatnio pojeździłem sporo po toskanii głównie po kamykach 8) i poza jednym małym ubytkiem na bieżniku wyszły można powiedzieć bez szwanku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Jeszcze jedno o czym sobie przypomniałem. Dużo bardziej "ER'kom" zaszkodziła ostra jazda po bardzo przyczepnym, gorącym, bałkańskim asfalcie (zwłaszcza ostro pokonywane zakręty) niż ten szuter. Cały praktycznie bieżnik był pokryty kreseczkami uślizgu opony (nie wiem czy to dobrze nazywam ). Dopiero od niedawna starły się one na warszawskich asfaltach doprowadzając oponę do gładkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odrobina Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 dzieki 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KTT Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 a jak myslicie czy można zastosować opony zwykłe 205/60/16 a nie 4x4. Mam forka 2.0 wolnyssak 125km z 99 jak możecie to podrzućcie coś na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 KTT, jasne, że zwykłe. Mam forka 2.0 wolnyssak 125km z 99 Auto: subaru forester 2.5 MY99 Wot, kawalarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KTT Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 2.5 był w zamyśle a wyszło jak wyszło dzieki za radę bo każdy mówił że trzeba kupować oponki 4x4 a przecież są zwykłe i o wiele tańsze ale wolałem się zapytać obecnie mam 215 /16 ale chcę przejść na 205 /16 a trudno o takie w rozmiarze 4x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 a wejdą do forka 2.0xt my 98 opony 215/65 R16 ?? MY98 to S-Turbo nie XT, a rozmiar o którym piszesz wejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernas77 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 no to odświeżę, bo muszę kupić na wiosnę i chciałem P7 ale nie ma 215 55 Cinturato i tu pytanie, czy cinturatowość to tylko marketingowy ecoczipszot i mam to olać i kupić zwykłe P7 czy może kupić w ogóle inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 215 55 ? :roll: proponuje Bridge Er 300. Ew taniej - w podanym rozmiarze np Firestone fsz90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernas77 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 może to i jest pomysł, choć kiedyś miałem w almerze jakieś oemowe bridże i się zraziłem do marki z drugiej strony w lancerze też jakieś były i było ok ale może faktycznie trzeba postąpić zgodnie ze starą indiańską zasadą: japonskie auto japonskie opony (tak zrobiłem z zimówkami i kupiłem yokohamy wdrive - mejdinmależja - ach ta globalizacja...) jeszcze się zastanawiam nad jakimiś nibydedykowanymi do AWD (np. te Uniroyale albo duelery h/p sport), bo jako typowy gdańszczanin wożę dziecko do szkoły przez las i wracam do domu tzw. nową słowackiego skonstruowaną na miejscu działek ogrodniczych z płyt jumbo, a po pracy udowadniam koledze z land cruisera, że nasze auta są bardzo podobne (wszyscy wiemy, że nie są, więc to syzyfowa praca) a widzieliście, że na stronie bridgestona te opony są pokazywane na audi? kolejny dowód na zbliżający się rychło koniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 bernas77, Bridgestone ER300 to naprawdę świetna opona. Poczytaj wątek oponowy -> viewtopic.php?f=26&p=1257932#p1257932 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernas77 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Czytałem naturalnie i faktycznie wynika, że się wszystkim podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 bernas77, sam korzystałem w dwóch subarakach - polecam. Dziwny ten rozmiar chcesz kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernas77 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 no jak, przecież to oemowy rozmiar jest 215 55 r17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 jasne ,jak 17'' to ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 ja idę w 225/45/17 i felga 7,5x17 et45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 czy cinturatowość to tylko marketingowy ecoczipszot mam w darmowozie i szkoda, że nie ma do forka uważam, że są super dobre pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernas77 Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 No tak, ale czy to jest tak, że P7 Cinturato są lepsze od P7 Bezcinturato? A nie chcę niższego profilu bo lubie se pojeździć po dziurach. -- 9 mar 2011, o 21:26 -- Sorry za nudzenie, ale próbował ktoś 225/55/17 do MY07? Bo w wątku o Sturbo piszą, że na styk wchodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Continental 4x4 Contact 215/65R16 98 H vs BFGoodrich Long Trail T/A Tour 215/65 R16 macie jakies doswiadczenie? lub inne propozycje w tym niskim budzecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 ale dlaczemu??? Po pierwsze to musiałbyś kupić nowe felgi, bo na 215 może być szerokość 7", ale na 235 to już powinno być 8". Do tego auto będzie gorzej się prowadziło w koleinach, ze względu na stosunkowo małą masę szybciej pojawi sie aquaplaning, wzrosną opory toczenia. A czy aż tak wzrośnie przyczepność? No chyba że rozmawiamy o lansie pod remizą to można walce zakładać. Powymądrzam się. Im węższa opona, tym opory toczenia, przy tym samym ciśnieniu, są większe. Na pierwszy rzut oka to paradoks. A jednak. Glównym czynnikiem nie jest tarcie o podłoże, ale odkształcenie opony w rezultacie styku z podłożem podczas obrotu. Oczywiście podnoszenie ciśnienia odbywa się kosztem przyczepności. Drugim istotnym czynnikiem jest wielkość masy rotującej, czyli masa koła / opony i rozkład masy na promieniu koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
two Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Raz w tygodniu używam samochodu do przejazdu po bardzo błotnistej drodze (kilkaset metrów) reszta czasu to asfalt i wysokie krawężniki w ruchu miejskim, rzadko jakieś dłuższe trasy typu autostrada -co myślicie o takich oponach w rozm. 205/70/R15 - Dunlop Grandtrek ST1 - GOODYEAR Wrangler AT/SA - Dunlop Grandtrek AT3 - Michelin LATITUDE CROSS - Pirelli CORPION STR - Bridgeston Dueler H/T 684 - Continental ContiCrossContact LX osobiście jestem za P Scorpion (czym się różni STR od ATR w tej oponie?) Może ktoś doradzi inne opony samochód raczej nie przekracza 120 - 130 km/h więc jakieś super indeksy nie są potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypkenzie Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Witajcie koledzy i koleżanki Wiem, że tematów opon było sporo ale potrzebuję konkretnej odpowiedzi jakie letnie opony kupić do mojego Forestera. Nie sugerujcie się ceną ! nie ma znaczenia ! W teren wpadam coraz rzadziej ale jednak wpadam więc 80/20 asfalt/ziemia Poniżej zamieszczam rodzaje opon wśród których mam wybór bo takie mam dojście i dobrą cenę Ja wybrałem osobiście takie: http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokoham ... 0-r15-96-h ale jak polecicie mi lepsze z poniższych firm to zdanie zmienię Oto firmy wśród których mam wybierać: Goodyear'a (Dębica, Dunlop, Sava, Fulda, Goodyear) Continentala (Barum, Continental, Uniroyal) Bridgestona (Bridgeston, Dayton, Firestone) i Pirelli. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanKazio Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 w poprzednim aucie miałem yokohamy i zjechały się w 2 sezony a fuldy w 4 sezony :roll: teraz w forku mam "że tak powiem wielosezonowe wersja USA" ale strasznie hałasują i trzeba będzie zmienić na lato tak że a chęcią posłucham jakie oponki na lato 215/60r16 :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się