Letkas Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 no dobra a co powiecie o zalożeniu opony 225/45/17 tudzież 235/40/17 do MY06? Przegięcie? Jakieś mam wrazenie że w zakrętach będzie stabilniej nie? Fury mocno nie zmuli bo remap jest a i po tzw terenie nie jeżdzę. Co Wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Osobiście zupełnie nie widzę sensu. A czy czasem nie trzeba będzie założyć już szerszych felg na te 235? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 ja polecam P7. Jestem wybitnie zadowolony z tych opon. Najlepsze jakie do tej pory miałem a już kilka ich było było. Er 300 nie było w rozmiarze 215/55r17 94 v lub w w okresie kiedy szukałem opon. Po wpadzie z zimówkami straciłem zaufanie do bridgów chodziło o lm 22 lub 25które zostały potem wycofane czy jakoś tak. taki syf jak wintehawk z firestone. Właśnie jechałem w oberwaniu chmury w Warszawie, gdzie na ulicach było bardzo dużo wody, bo pióropusze wody spod kół sięgały kilku metrów w zwyż. Opony P7 sprawdziły się wyśmienicie i wręcz zadziwiająco, bo stale auto było kierowalne, a uślizgi minimalne (przy prędkości 70-80 km/h). Nie wiem czy to też nie jest zasługa Forestera i jego napędu, ale właśnie po jeździe w takich trudnych warunkach wychodzi moje 100% zadowolenie, bo to auto jest warte każdej wydanej złotówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Właśnie tą burzę obserwuję przez okno. Zaprawdę konkretnie pada. To taki Twitter trochę :-). Wyszedł bym pewnie by przetestować ER300 gdyby nie to wino bezalkoholowe :wink:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 A ja jakoś nie mogę namierzyć tych P7 w rozmiarze 215 /60 R16 , albo żle widzę... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 firma nie krzak nawet w lidze pracowniczej grają i nas rozwalili w tym sezonie(brak kluczowych zawodników), w poprzednim to my ich rozgromiliśmy liga red box niech ich szlag ale dali mi na pocieszenie dobrą cenę oleju co do ubywania to 5w40 ubywa słabiej niż 5w30 ale nie ma jakejś tam wielkiej różnicy następnym razem wracam do 5w30 ele tym razem jakiś inny polecany wg kreatora motula olej acea a5 i chyba c2 wg motula to najlepszy olej do mojego silnika a5 o dziwo 5w40 dalej jest dość klarowny pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 A ja jakoś nie mogę namierzyć tych P7 w rozmiarze 215 /60 R16 , albo żle widzę... :? W tym rozmiarze są chyba tylko P6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Ja ostatnio kupiłem używane Micheliny Primacy HP 215/60/16. Wszystko OK, na mokrym trzymają jak głupie w miarę komfortowe ale mają jeden poważny minus. KOLEINY! Na tych oponach jazda w koleinach to masakra. Ogólnie czuć na nich każdą zmianę pochyłu jezdni. W zimę miałem założone Nokiany G2 i to była całkiem inna bajka ale też nie było idealnie, bo każdy myślał, że mam wywalone łożyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 firma nie krzaknawet w lidze pracowniczej grają i nas rozwalili w tym sezonie(brak kluczowych zawodników), w poprzednim to my ich rozgromiliśmy liga red box niech ich szlag ale dali mi na pocieszenie dobrą cenę oleju co do ubywania to 5w40 ubywa słabiej niż 5w30 ale nie ma jakejś tam wielkiej różnicy następnym razem wracam do 5w30 ele tym razem jakiś inny polecany wg kreatora motula olej acea a5 i chyba c2 wg motula to najlepszy olej do mojego silnika a5 o dziwo 5w40 dalej jest dość klarowny pozdrawiam Ale co to ma wspólnego z letnimi oponami do Forka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 firma nie krzaknawet w lidze pracowniczej grają i nas rozwalili w tym sezonie(brak kluczowych zawodników), w poprzednim to my ich rozgromiliśmy liga red box niech ich szlag ale dali mi na pocieszenie dobrą cenę oleju co do ubywania to 5w40 ubywa słabiej niż 5w30 ale nie ma jakejś tam wielkiej różnicy następnym razem wracam do 5w30 ele tym razem jakiś inny polecany wg kreatora motula olej acea a5 i chyba c2 wg motula to najlepszy olej do mojego silnika a5 o dziwo 5w40 dalej jest dość klarowny pozdrawiam Ale co to ma wspólnego z letnimi oponami do Forka . i o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Osobiście zupełnie nie widzę sensu. ale dlaczemu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiat126p Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 ale dlaczemu??? chyba dlaczego, a nie dlaczemu... to po polsku było? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krajanek Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 ale dlaczemu??? chyba dlaczego, a nie dlaczemu... to po polsku było? No raczy 8) Tylko w innym narzeczu znaczy żargonie :wink: sory za ot . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 ale dlaczemu??? Po pierwsze to musiałbyś kupić nowe felgi, bo na 215 może być szerokość 7", ale na 235 to już powinno być 8". Do tego auto będzie gorzej się prowadziło w koleinach, ze względu na stosunkowo małą masę szybciej pojawi sie aquaplaning, wzrosną opory toczenia. A czy aż tak wzrośnie przyczepność? No chyba że rozmawiamy o lansie pod remizą to można walce zakładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 ale dlaczemu??? chyba dlaczego, a nie dlaczemu... to po polsku było? Dzizas, Czesia z Włatców Móch nie ogladasz czy jak??? :roll: z góry uprzedzę twoje kolejne poprawienie - tak - w oryginale jest napisane Włatcy Móch 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 ale dlaczemu??? Po pierwsze to musiałbyś kupić nowe felgi, bo na 215 może być szerokość 7", ale na 235 to już powinno być 8". Do tego auto będzie gorzej się prowadziło w koleinach, ze względu na stosunkowo małą masę szybciej pojawi sie aquaplaning, wzrosną opory toczenia. A czy aż tak wzrośnie przyczepność? No chyba że rozmawiamy o lansie pod remizą to można walce zakładać. Ok. Zatem szukam 215. Podziękował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiat126p Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 Dzizas, Czesia z Włatców Móch nie ogladasz czy jak??? :roll: z góry uprzedzę twoje kolejne poprawienie - tak - w oryginale jest napisane Włatcy Móch 8) fakt, nie oglądam tego chłamu, dlatego nie zajarzyłem. Sorki za OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 lans lansem, 235/50R17 fajne są. w hamowaniu bardzo się przydają w stosunku do 215 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 a jak z wodą? ja mam negatywne doświadczenia, nawet przy 70km/h jadąc krętą dwupasmówką. W naszym przypadku chodzi o słowackiego w kierunku obwodnicy. Co chwile traciłem przyczepność. nie było to subaru ale fwd ae tak czy siak na 195 dałao się grzać 100 bez problemów pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 to jak z wodą jest względne: głębokość wody, prędkość, rodzaj i stan opony, wyobraźnia kierownika powiem tak: na suchym dalej można klapsować i na mokrym nie traci się na tyle dużo, żeby nie można było klapsować co mnie przeszkadza to zwiększenie obwodu koła i co za tym idzie mniej korzystne użycie momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 to jak z wodą jest względne: głębokość wody, prędkość, rodzaj i stan opony, wyobraźnia kierownika powiem tak: na suchym dalej można klapsować i na mokrym nie traci się na tyle dużo, żeby nie można było klapsować co mnie przeszkadza to zwiększenie obwodu koła i co za tym idzie mniej korzystne użycie momentu. Do tego dochodzi równiez waga auta, czyli zdolność do więszego wyciśnięcia wody spod opony. I dlatego uważam, że pakowanie takich walców do dosyć lekkiego Forestera to porażka. Do tego jak w koleinach bedzie stała woda to raz auto będzie gorzej sie prowadziło, a dwa to wzrośnie ryzyko poślizgu. A czy droga hamowania skróci się? To trzeba by było przetestować na konkretnych przykładach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 a wejdą do forka 2.0xt my 98 opony 215/65 R16 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gentile Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Wracając do tematu głównego, szarpnałem sie na Michelin Energy Saver i muszę powiedzieć że różnica na plus w stosunku do seryjnych Geolandarów jest znacząca. Zwłaszcza komfort jazdy i wybieranie poprzecznych nierównosci którego praktycznie wczesniej nie było . Teraz jest o niebo lepiej a przy tym opony świetnie trzymają w zakrętach i są ciche. Mogę z czystym sumieniem(nieużywane ) polecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 co do ubywania to 5w40 ubywa słabiej niż 5w30 ale nie ma jakejś tam wielkiej różnicy następnym razem wracam do 5w30 Adasch a i le Ci ubywa tego oleju bo cholera mój zaczął brać po modach tego Motula :/ i nie wiem czy nie wrócic do starego dobrego i świńskiego castrola :roll: A zeby nie było offtop to pytanko - jakie gumy kupić? Znaczy który konkretnie model? Oczywiście tylko 225/50 bo męczą mnie RE50 ale chyba lipa wyjdzie na mokrym jak w Geolanderach a tego chciałbym uniknąć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 co do oleju to czasem dolewam, ale to po tym jak było ostro teraz mam mega rzadki 5w30 a5 i chyba nic nie ubywa :shock: w najgorszych czasach 0,3l/1000km co do opon ja polecam p7 i również er300 - i polecam tyko rozmiar oem bo nie ma problemów na koleinach itp dla mnie taki rozmiar jest ok, a p7 to najlepsze opony jakie w życiu miałem za nimi kupiłem do darmowozu zimówki pirelli i letnie też pirelli ale ekologiczne cinturato p7 które tez są rewelacyjne. Zresztą ostatnio pirelli wszystkich kosi szczególnie tą cinturato p7 co do re050a to mnie przerażają te płyciutkie rowki które lada chwila znikają. lepsze w tym są er300, rowki są głębokie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się