Skocz do zawartości

Opony letnie do Forestera


badmofu

Rekomendowane odpowiedzi

ja polecam P7. Jestem wybitnie zadowolony z tych opon. Najlepsze jakie do tej pory miałem a już kilka ich było było. Er 300 nie było w rozmiarze 215/55r17 94 v lub w w okresie kiedy szukałem opon. Po wpadzie z zimówkami straciłem zaufanie do bridgów chodziło o lm 22 lub 25które zostały potem wycofane czy jakoś tak. taki syf jak wintehawk z firestone.

 

Właśnie jechałem w oberwaniu chmury w Warszawie, gdzie na ulicach było bardzo dużo wody, bo pióropusze wody spod kół sięgały kilku metrów w zwyż. Opony P7 sprawdziły się wyśmienicie i wręcz zadziwiająco, bo stale auto było kierowalne, a uślizgi minimalne (przy prędkości 70-80 km/h). Nie wiem czy to też nie jest zasługa Forestera i jego napędu, ale właśnie po jeździe w takich trudnych warunkach wychodzi moje 100% zadowolenie, bo to auto jest warte każdej wydanej złotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firma nie krzak

 

nawet w lidze pracowniczej grają i nas rozwalili w tym sezonie(brak kluczowych zawodników), w poprzednim to my ich rozgromiliśmy

 

liga red box

 

niech ich szlag

 

ale dali mi na pocieszenie dobrą cenę oleju

 

co do ubywania to 5w40 ubywa słabiej niż 5w30 ale nie ma jakejś tam wielkiej różnicy

 

następnym razem wracam do 5w30

 

ele tym razem jakiś inny polecany wg kreatora motula

 

olej acea a5 i chyba c2

 

wg motula to najlepszy olej do mojego silnika

 

a5 o dziwo

 

5w40 dalej jest dość klarowny

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio kupiłem używane Micheliny Primacy HP 215/60/16.

Wszystko OK, na mokrym trzymają jak głupie w miarę komfortowe ale mają jeden poważny minus. KOLEINY!

Na tych oponach jazda w koleinach to masakra. Ogólnie czuć na nich każdą zmianę pochyłu jezdni.

W zimę miałem założone Nokiany G2 i to była całkiem inna bajka ale też nie było idealnie, bo każdy myślał, że mam wywalone łożyska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firma nie krzak

nawet w lidze pracowniczej grają i nas rozwalili w tym sezonie(brak kluczowych zawodników), w poprzednim to my ich rozgromiliśmy

liga red box

niech ich szlag

ale dali mi na pocieszenie dobrą cenę oleju

co do ubywania to 5w40 ubywa słabiej niż 5w30 ale nie ma jakejś tam wielkiej różnicy

następnym razem wracam do 5w30

ele tym razem jakiś inny polecany wg kreatora motula

olej acea a5 i chyba c2

wg motula to najlepszy olej do mojego silnika

a5 o dziwo

5w40 dalej jest dość klarowny

pozdrawiam

 

Ale co to ma wspólnego z letnimi oponami do Forka :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firma nie krzak

nawet w lidze pracowniczej grają i nas rozwalili w tym sezonie(brak kluczowych zawodników), w poprzednim to my ich rozgromiliśmy

liga red box

niech ich szlag

ale dali mi na pocieszenie dobrą cenę oleju

co do ubywania to 5w40 ubywa słabiej niż 5w30 ale nie ma jakejś tam wielkiej różnicy

następnym razem wracam do 5w30

ele tym razem jakiś inny polecany wg kreatora motula

olej acea a5 i chyba c2

wg motula to najlepszy olej do mojego silnika

a5 o dziwo

5w40 dalej jest dość klarowny

pozdrawiam

 

Ale co to ma wspólnego z letnimi oponami do Forka :mrgreen:.

 

i o to chodzi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczemu???

 

Po pierwsze to musiałbyś kupić nowe felgi, bo na 215 może być szerokość 7", ale na 235 to już powinno być 8". Do tego auto będzie gorzej się prowadziło w koleinach, ze względu na stosunkowo małą masę szybciej pojawi sie aquaplaning, wzrosną opory toczenia. A czy aż tak wzrośnie przyczepność? No chyba że rozmawiamy o lansie pod remizą to można walce zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczemu???

 

Po pierwsze to musiałbyś kupić nowe felgi, bo na 215 może być szerokość 7", ale na 235 to już powinno być 8". Do tego auto będzie gorzej się prowadziło w koleinach, ze względu na stosunkowo małą masę szybciej pojawi sie aquaplaning, wzrosną opory toczenia. A czy aż tak wzrośnie przyczepność? No chyba że rozmawiamy o lansie pod remizą to można walce zakładać.

 

Ok. Zatem szukam 215. Podziękował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z wodą?

 

ja mam negatywne doświadczenia, nawet przy 70km/h jadąc krętą dwupasmówką. W naszym przypadku chodzi o słowackiego w kierunku obwodnicy. Co chwile traciłem przyczepność. nie było to subaru ale fwd ae tak czy siak na 195 dałao się grzać 100 bez problemów

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak z wodą jest względne: głębokość wody, prędkość, rodzaj i stan opony, wyobraźnia kierownika :idea:

powiem tak: na suchym dalej można klapsować i na mokrym nie traci się na tyle dużo, żeby nie można było klapsować :)

co mnie przeszkadza to zwiększenie obwodu koła i co za tym idzie mniej korzystne użycie momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak z wodą jest względne: głębokość wody, prędkość, rodzaj i stan opony, wyobraźnia kierownika :idea:

powiem tak: na suchym dalej można klapsować i na mokrym nie traci się na tyle dużo, żeby nie można było klapsować :)

co mnie przeszkadza to zwiększenie obwodu koła i co za tym idzie mniej korzystne użycie momentu.

 

Do tego dochodzi równiez waga auta, czyli zdolność do więszego wyciśnięcia wody spod opony. I dlatego uważam, że pakowanie takich walców do dosyć lekkiego Forestera to porażka. Do tego jak w koleinach bedzie stała woda to raz auto będzie gorzej sie prowadziło, a dwa to wzrośnie ryzyko poślizgu. A czy droga hamowania skróci się? To trzeba by było przetestować na konkretnych przykładach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu głównego, szarpnałem sie na Michelin Energy Saver i muszę powiedzieć że różnica na plus w stosunku do seryjnych Geolandarów jest znacząca. Zwłaszcza komfort jazdy i wybieranie poprzecznych nierównosci którego praktycznie wczesniej nie było :evil: . Teraz jest o niebo lepiej a przy tym opony świetnie trzymają w zakrętach i są ciche.

Mogę z czystym sumieniem(nieużywane :twisted: ) polecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ubywania to 5w40 ubywa słabiej niż 5w30 ale nie ma jakejś tam wielkiej różnicy

 

następnym razem wracam do 5w30

 

Adasch a i le Ci ubywa tego oleju bo cholera mój zaczął brać po modach tego Motula :/ i nie wiem czy nie wrócic do starego dobrego i świńskiego castrola :roll:

 

A zeby nie było offtop to pytanko - jakie gumy kupić? Znaczy który konkretnie model? Oczywiście tylko 225/50 :mrgreen: bo męczą mnie RE50 ale chyba lipa wyjdzie na mokrym jak w Geolanderach a tego chciałbym uniknąć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oleju to czasem dolewam, ale to po tym jak było ostro

 

teraz mam mega rzadki 5w30 a5 i chyba nic nie ubywa :shock: w najgorszych czasach 0,3l/1000km

 

co do opon

 

ja polecam p7 i również er300 - i polecam tyko rozmiar oem bo nie ma problemów na koleinach itp

 

dla mnie taki rozmiar jest ok, a p7 to najlepsze opony jakie w życiu miałem

 

za nimi kupiłem do darmowozu zimówki pirelli i letnie też pirelli ale ekologiczne cinturato p7 które tez są rewelacyjne. Zresztą ostatnio pirelli wszystkich kosi szczególnie tą cinturato p7

 

co do re050a to mnie przerażają te płyciutkie rowki które lada chwila znikają. lepsze w tym są er300, rowki są głębokie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...