crem 18 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 michelin pilot primacy 205/55R16 200kkm przebiegu, bieżnik 5,5 mm U mnie na Yokohamach G900 po 98k km zostało od 0 do 1 mm i to mimo zimą jeżdżenia na zimowych. Michelin uważam za b. dobre opony - kiedyś jeździłem i na letnich i na zimowych (to były pierwsze serii Aplin z jakimiś takimi specyficznymi lamelami zwanymi "Y") - tylko te ceny Michelinów. Kupując opony za tą cenę uważałbym, że mnie ktoś okrada . Link to post Share on other sites
gentile 0 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 michelin pilot primacy 205/55R16 200kkm przebiegu, bieżnik 5,5 mm U mnie na Yokohamach G900 po 98k km zostało od 0 do 1 mm i to mimo zimą jeżdżenia na zimowych. Michelin uważam za b. dobre opony - kiedyś jeździłem i na letnich i na zimowych (to były pierwsze serii Aplin z jakimiś takimi specyficznymi lamelami zwanymi "Y") - tylko te ceny Michelinów. Kupując opony za tą cenę uważałbym, że mnie ktoś okrada . http://www.opony.com/opony/56115_michel ... _e_3a.html Z czego wynika taka różnica cenowa tego samego modelu? Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 zdecydowanie wolę pirelli cinturato p7 takie kupię do darmowozu http://www.oponeo.pl/artykuly/v/311/132 ... _r17.htmlx zdanie wyrobiłem sobie bo mam zwykłe p7 nigdy nie miałem tak dobrze trzymającej opony, aż ciężko uwierzyć jak dobrze trzyma na rondzie. Nigdy nie miałem tak dobrych opon, aż ciężko mi się przestawić bo inne puszczały a auto uciekało przodem a teraz tern margines jest sporo przesunięty. pozdrawiam Link to post Share on other sites
karol76 12 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 http://www.opony.com/opon...nergy_e_3a.html Z czego wynika taka różnica cenowa tego samego modelu? Może jest inny rok produkcji opon? Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 albo koniec linii modelowej lub błąd w systemie Link to post Share on other sites
kos 42 Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Jutro zakładam ER300 215/55/17 - za kilka dni opiszę moje subiektywne odczucia z jazdy na tych gumach. Link to post Share on other sites
p@dre 5 Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Jutro zakładam ER300 215/55/17 - za kilka dni opiszę moje subiektywne odczucia z jazdy na tych gumach. jak wrażenia :?: Link to post Share on other sites
kos 42 Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Witam, od tygodnia jeżdżę na er300, wrażenia: - są ciche/bardzo ciche - jest zdecydowanie lepiej niż na fabrycznych Yokochamach - jak ktoś potrzebuje efektownie wyglądajacego bieżnika, to musi poszukać innego modelu na er300 jest wręcz nudny - bardzo pewne i precyzyjne prowadzenie samochodu i zadowalająca szybkość reakcji na ruchy kierownicy - po założeniu odniosłem wrażenie, jakby auto się lepiej zbierało i ogólnie jazda stała się jakaś taka lajtowa - może to po prostu tylko różnica po przesiadce z zimówek, ale chyba nie tylko - wizualnie opona wygląda jakby miała mniejszą powierzchnię styku z podłożem niż np zimówka Nokian wrG2, oraz poprzednia letnia Yokohama; wczoraj porównywałem er300 i Pirelli P7 205/55/16 na drugim samochodzie i na"oko" widać jakby 205 P7 powierzchnię styku opony z podłożem miała większą?dzisiaj pomierzę dokładnie, bo mi to spokoju nie daje; er 300 ma jakby bardziej obły/zaokrąglony bok opony w prównaniu do np P7 - opona nie jest zbyt "twarda" jak na ten rozmiar - całkiem przyzwoicie znosi dziury w asfalcie - w zakrętach bardzo ok - pozwala na dużo więcej niż Yokohama Geolander Jak na razie to widzę tylko same pozytywy, trzeba będzie parę tys. km przejechać coby więcej konkretów napisać. Na tę chwilę mogę tylko polecić, ciut żałuję, że nie kupiłem 225/50/17, ale może nie byłoby tak komfortowo jak na 215/55/17. Płaciłem 550,00 szt Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 ja nie mogę do dzisiaj się otrząsnąć w temacie przyczepności p7. Absolutnie żadna moja opona tak nie trzymała. tutaj jadę bardzo ostry łuk np. na nawrotkach, i w podświadomoci mam zaszyty poziom przyczepności w innych moich oponach, że auto się już ślisgało i mocno wyjeżdzał przód a z p7 to ciężko utrzymać się w fotelu. do darmowozu kupuję tez p7 ale te ekologiczne które i tak skopały konkurencję w swojej kategorii http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/S ... eID=280689 pozdro Link to post Share on other sites
crem 18 Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 ER300 w rozmiarze 215/60 R16 (H XL) praktycznie zniknęła / wysprzedała się w sklepach internetowych. Do marki Pirelli jestem uprzedzony . Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 ER300 w rozmiarze 215/60 R16 (H XL) praktycznie zniknęła / wysprzedała się w sklepach internetowych. Do marki Pirelli jestem uprzedzony . ja też byłem, i to strasznie bo mnie oponiarze straszyli. Ale kupiłem 4xp7 idelanie proste, nie bija itd potem kupił 4xsottozero do darmowozu, też rewelacja, nie dość że super na śniegi to jeszcze proste, nie biły itd. zmieniłem zdanie o 180st być może mam farta, to tym bardziej się cieszę. pozdro Link to post Share on other sites
kos 42 Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Witam, trochę km już przejechałem na ER 300 i nadal podtrzymuję to co wyżej już pisałem o wrażeniach z jazdy na tych oponach, ale jest jedno "ale" - myślę, że dość istotne, mianowicie z uwagi na to, iż ostatnio jakby padało ciut więcej niż normalnie, było sporo okazji, aby opony te przetestować na mokrym, samo trzymanie np w zakrętach jest bardzo ok jak na ten rozmiar, ale zaskoczyło mnie negatywnie dość nieprzewidywalne zachowanie samochodu po wjechaniu w głębszą kałużę wody - trza sie pilnować, bo ćpa autem dość mocno i ciągnie np w prawo do rowu - niby nic nadzwyczajnego - każde auto ściąga ciut w takiej sytuacji, ale jeżdżąc innymi samochodami jedno na Pirelli P7, drugie na Pirelli Pzero Rosso ( obydwa też jakiś tam napęd stały na 4 łapy) efekt ten jest powiedzmy marginalny w porównaniu z ER 300 - być może rozmiar/szerkość opony ma znaczenie ponieważ w/w opony są w rozmiarze 205/55, Forek jeździ na 215/55 - myślę, że ten 1 cm chyba nie wpływałby tak drastycznie na pogorszenie komfortu jazdy w kałużach? Może się mylę, ale zdaje "misie" że ER 300 super deszczową oponą nie jest. Jeżdżąc jeszcze Rav4 miałem założone Pirelli Scorpion 235/60/16 i w kałużach samochód był bardziej przewidywalny. Każde auto i opony testuję na okoliczność nagłego niespodziewanego przymusu wjechania w głębszą kałużę na asfalcie, coby się nie ździwić przypadkiem podczas np mijania się z "tirem" itp. Czy ktoś kto też jeździ na ER 300 ma podobne odczucia? pozdr Krzysiek Link to post Share on other sites
Pabler 0 Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Ja jeżdżę na ER300 w rozmiarze 215/60/R16. Nie zauważyłem u siebie tego co Ty. :roll: Mój Forek na tych oponach elegancko przyjmuje kałuże. Link to post Share on other sites
Urabus 1009 Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 teraz mam p7 i aż czasmai nie moe uwierzyć jak dobrze trzymają Potwierdzam te spostrzeżenia, co prawda nie testowałem innych omawianych tu modeli ale z P7 byłem bardzo zadowolony. p7 podobno szybko się zużywają. Nie wiem co znaczy szybko, ale u mnie komplet P7 zużył się w 3 sezony w trakcie których przejechałem na nich jakieś 30 tys. km. Link to post Share on other sites
Boombastic 4 Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Mam od kilku kkm założone P7 i dopiero teraz wiem co to jest przyczepność. Geolandary nadają sie tylko na śmietnik lub dla samobójcy, bo na takim syfie jeszcze nigdy nie jeździłem. Teraz nawet w deszczu nie ma mowy o wpadaniu w poślizg, opony trzymają rewelacyjnie. Do tego sztywne boczne ścianki poprawiają precyzję prowadzenia. Długo zastanawiałem się nad wyborem i jestem bardzo zadowolony. Jedynie poziom hałasu należy uznać jako średni, opona na pewno nie jest cichutka. Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 cześć, też mam p7 i tez jestem bardzo zadowolony, ale nie słusze, żadnego problemu . masz dobre ciśnienia? Link to post Share on other sites
Boombastic 4 Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Raczej mam dobre. To nie jest tak, że sa głośne. Ja je słyszę w specyficznych warunkach jak jadę jakieś 60-70 km/h na wysokim biegu gdy silnika nie słychać to wtedy słyszę lekki ich szum. ALe oczywiście nie jest to hałas generowany jak z opon Goodyeara F1, bo tam to przypominało startujący samolot. Link to post Share on other sites
pepe2 9 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Kolega zakupił do audi na cztery łapy opony Barum bravuris 2 , oczywiście komplementuje je przy każdej okazji , czy ktoś coś słyszał o tych gumach dobrego ? Link to post Share on other sites
leon 3588 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Kolega zakupił do audi na cztery łapy opony Barum bravuris 2 , oczywiście komplementuje je przy każdej okazji , czy ktoś coś słyszał o tych gumach dobrego ? I nastała cisza. Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 sama nazwa to jak "dyskoteka w remizie" albo jeszcze lepiej buhahaha z adac Barum Bravuris + Stosunkowo mały opór toczenia. - Słaba na suchej jezdni, co obniżyło ocenę końcową. Link to post Share on other sites
pepe2 9 Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Faktycznie , zasadziłem jak kulą w płot z tymi barumami , przepraszam , więcej się to nie powtórzy , a tak na serio to też muszę kupić letnie gumy a że początkujący jestem to nie wszystko jeszcze ogarniam i widzę np. że mój forek stoi na gumach 215 /60 R16 , a niektórzy chwalą się oponami w rozmiarze 205 / 55 R16 . Czyżby to była tak nie wielka różnica w średnicy że można się nie przejmować? Link to post Share on other sites
crem 18 Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 O rozmiarze nie dyskutuję :-). Założyłem natomiast ostatnio Bridgestone ER300 215/60/16 H XL - moim zdaniem to opony jakby stworzone do Forestera (poprzednio zajeździłem Geolander G900, które w porównaniu do ER'ek były bardzo kiepskie). Na wywarzaniu okazało się dodatkowo, że są idealnie proste i nie wymagają praktycznie ciężarków. Wywarzałem na wypasionym Hunterze testującym koła w warunkach drogowych. Zaprzyjaźniony wulkanizator nie mógł się nachwalić :-). Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 ja polecam P7. Jestem wybitnie zadowolony z tych opon. Najlepsze jakie do tej pory miałem a już kilka ich było było. Er 300 nie było w rozmiarze 215/55r17 94 v lub w w okresie kiedy szukałem opon. Po wpadzie z zimówkami straciłem zaufanie do bridgów chodziło o lm 22 lub 25które zostały potem wycofane czy jakoś tak. taki syf jak wintehawk z firestone. opirelli mam teraz bardzo dobre zdanie stąd ostanie zakupy ostatnie 3 kpl to pirelli czyli p7 subaru p7 cinturato darmowóz sottozero zimówki do darmowozu ze wszystkich zakupionych pirelli jestem bardzo zadowolony pozdrawiam Link to post Share on other sites
crem 18 Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 ER300 są robione w tej samej fabryce co p7 (obie są Made in Italy). Może stąd są tak dobre. Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 hehe, dobre, faktycznie moje p7 są made in italy Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now