Jump to content

Opony letnie do Forestera


Recommended Posts

No własnie, muszę zmienic obuwie letnie do Forka 2.0 XT. Wcześniej naczytałem

się dobrych opinii na temat poniższych, jednak cena szczególnie Bridgestonów

jest bardzo atrakcyjna, minusem może jest jedynie indeks prędkości H. Kiedyś

ktoś pisał, ze warto kupować V ale w sumie nie pisał dlaczego :)

 

Bridgestone ER300 215/60R16 99 H XL ~ 400 PLN

Pirelli P6 215/60R16 99 V XL ~ 500 PLN

Continental ContiPremiumContact 2 215/60R16 99 V XL ~ 500 zł

 

Myślałem też o Dunlopach i Nokianach ale na forum znalazłem negatywne opinie.

Co do tych powyższych - mógłbym prosić o Waszą opinię? :) I czy nie będzie w

Forku problemu z instalacją opony typu XL?

 

Dzięki za pomoc! Pomuki do rozdania :>

Link to post
Share on other sites
  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Krzychu byłbym wdzięczny.

A widzisz dobrze, że jednak nie byłem pewien Letnie mam 215/55/17 r Musiałem pomylić z kołami kolegi Niby możesz mieć racje, ale np w Seacie siostry procudent dopuszcza oponę 195/65/15 zamiast 195

et48 postaram sie zmierzyc jutro       jezeli masz na mysli luz miedzy opona, a nadkolem w miejscu mocowania chlapacza to jest dokladnie 38mm   

Posted Images

Bridgestone ER300 215/60R16 99 H XL

 

Zwróć uwagę, że na tabliczce / naklejce znamionowej przy powyższym rozmiarze masz podaną prędkość graniczną "V", a nie "H". Chodzi o tą tabliczkę przy drzwiach kierowcy :smile:.

 

Z godnych polecenia masz jeszcze:

Yokohama C DRIVE AC 01 215/60R16 99 V XL - 424 zł*

BFGoodrich G-Grip 215/60R16 95 V - 444 zł*

 

*) Ceny za portalem www.oponeo.pl

 

Na Pirelli P6000 (kontynuatorem jest pewnie P6) kiedyś jeździłem i to była najgorsza (mająca wszystkie możliwe wady) opona jaką kiedykolwiek miałem. O Conti nie potrafię nic powiedzieć ponad to, że jest droższa od dwóch wymienionych przeze mnie powyżej.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź!

 

Zwróć uwagę, że na tabliczce / naklejce znamionowej przy powyższym rozmiarze masz podaną prędkość graniczną "V", a nie "H". Chodzi o tą tabliczkę przy drzwiach kierowcy :smile:.

 

Hm, faktycznie - w takim razie zostanę przy V... A co do zgodności z wymogami, można instalować "wyższe" indeksy (np. W)?

 

Z godnych polecenia masz jeszcze:

Yokohama C DRIVE AC 01 215/60R16 99 V XL - 424 zł*

BFGoodrich G-Grip 215/60R16 95 V - 444 zł*

 

O tej pierwszej wyczytałem, że bardzo szybko się ściera, masz jakieś doświadczenia? Co do BFGoodrich to w ogóle ciężko znaleźć opinie :)

Link to post
Share on other sites
O tej pierwszej wyczytałem, że bardzo szybko się ściera

osobiście ujeżdzam właśnie Yokohama c drive 215/60/16 i nie zauważyłem aby się szybko ścierała. Wydaje mi się, że ścierają się szybciej opony z tzw miękkim bieznikiem i one lepiej trzymają się nawierzchni a właśnie to jest dla mnie priorytetem. Auta nie upalam na torze więc 2 komplety opon (zimowe+letnie) starczają mi na 5 lat (rocznie 15 tkm) i jest OK. :lol:

Link to post
Share on other sites
A co do zgodności z wymogami, można instalować "wyższe" indeksy (np. W)?

 

Podejrzewam, że te z indeksem "W" będą po prostu bardzo twarde. Jaki to będzie miało wpływ na trakcję w naszych przedziałach prędkości - nie wiem bo nie mam takich doświadczeń.

 

Co do BFGoodrich to w ogóle ciężko znaleźć opinie

 

Faktycznie ja też niczego nie znalazłem - ani dobrego ani złego, a biorąc pod uwagę, że złe opinie szybciej "wypływają" to chyba dobrze ergo to pewnie dobre opony są :smile:.

Link to post
Share on other sites
(...) czy nie będzie w

Forku problemu z instalacją opony typu XL? (...)

XL (albo RF) maja twardsze barki, co szczegolnie jest odczuwalne (na plus) w przypadku opon o duzym/wyszym profilu (np. 215/60)

 

mam w Forku zimowki (btw, Yokohama) z oznaczeniem XL i czuc, ze barki sa twardsze w porownaniu do letnich opon w tym samym rozmiarze (tez Yokohama :smile: )

badmofu, moje doswiadczenia z oponami BF Goodrich sa tylko dodatnie (co prawda nie byl to ten model opon, o ktory sie pytasz)

 

ja bym sprobowal :grin:

Link to post
Share on other sites
Chyba jednak będzie Yokohama ;) Dzięki za odpowiedzi.

 

Ja już je będziesz miał obute auto to napisz o wrażeniach. Też stoję przed podobnym zadaniem jak Ty i tez skłaniam się w kierunku Yokohamy - Ty jednak będziesz pierwszy - ja wymieniam z obecnych G900 na coś innego - dopiero na początku czerwca i więc opinia jak znalazł :smile:.

 

Co do Yokohama C DRIVE AC 01 xxx/xxRxx 99 V XL to znalazłem na pewnej australijskiej stronie - o tu-> http://www.productreview.com.au/showite ... m_id=16004 bardzo pochlebne opinie.

Link to post
Share on other sites
tzw miękkim bieznikiem i one lepiej trzymają się nawierzchni

 

za dużo f1 się naoglądałeś.

 

czytaj testy adac

 

wybór to p7 er300 sport contact 2 jakiś nowy nokian, jakieś michałki

 

nie ma tam yokohamy, toyo, i itp.

 

yokohame s.drive miałem i były średnie

 

teraz mam p7 i aż czasmai nie moe uwierzyć jak dobrze trzymają, tzn na strym nawrocie powinny ładnie piszeć a auto powinna wypadać a tu daloko dp piszczenia i wypadania.

 

p7 podobno szybko się zużywają. - ja tego nie stwierdzam

 

koledzy mocno chwalą er300 która wymianta na testach

Link to post
Share on other sites

a ja tylko czekam kiedy mi sie skoncza yokohamy bo mało jestem z nich zadowolony. Ano dlatego że moim zdaniem troszkę za miękkie. A co do nowych zakupów to rzeczywiście trzeba sie bedzie gimnastykować Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

wybór to p7 er300 sport contact 2 jakiś nowy nokian, jakieś michałki

 

nie ma tam yokohamy, toyo, i itp.

 

yokohame s.drive miałem i były średnie

tez mialem, co prawda inne i dawno temu w hondzie ale srednie byly :neutral:

 

ER300 - jest piekielnie dobra opona do forka :twisted:

Link to post
Share on other sites
ER300 - jest piekielnie dobra opona do forka :twisted:

 

No dobra ale w akceptowalnym dla mnie rozmiarze 215/60 R16 one występują w indeksie prędkości "H" lub "W" (co uważam za przegięcie i tego nie chcę), a na tabliczce znamionowej mam, że powinny być w "V". W moim przypadku to jakoś ujdzie ale szanowni koledzy z ponad 200 KM...

Link to post
Share on other sites
yokohame s.drive miałem i były średnie

To jest zupełnie inna opona niź Yokohama C-drive. Opona ta (C-drive)jest w teście ADAC-u i miała (o ile dobrze pamiętam) 1 miejsce w grupie tzw "opon polecanych". Jest jeszcze grupa 3-4 opon "bardzo polecanych" ale to już inna półka cenowa. :grin:

Link to post
Share on other sites
tez mialem, co prawda inne i dawno temu w hondzie ale srednie byly

 

a jakie dokładnie?

 

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 6:43 pm ]

łe tam

 

na forum fiata

 

jakiś wariat

 

"Osobiście nie polecam używek-wiem że nowe są drogie ale ja w tym roku kupiłem komplet SYRON-a 215/45 RZ17 cena 1200zł na raty nie jest źle a stilacz trzyma sie jak przyklejony"

 

test adac

 

""Syron Race 1

Plusy:

brak

Minusy:

słaba na mokrej nawierzchni (w efekcie obniżone zalecenie ADAC)

słaba na suchej jezdni

trochę większe zużycie bieżnika""

 

test2009_205W_tabela.gif

 

testy to testy

 

a co do kwoty, to jest kwestia poszperania w necie, w zależności ile masz czasu

 

pozdro

Link to post
Share on other sites
ER300 - jest piekielnie dobra opona do forka :twisted:

 

No dobra ale w akceptowalnym dla mnie rozmiarze 215/60 R16 one występują w indeksie prędkości "H" lub "W" (co uważam za przegięcie i tego nie chcę), a na tabliczce znamionowej mam, że powinny być w "V". W moim przypadku to jakoś ujdzie ale szanowni koledzy z ponad 200 KM...

 

To czemu MY06-08 wychodzily z fabryki na Yokohamach w indexie H?

Link to post
Share on other sites
SYRON-a 215/45 RZ17 cena 1200zł

 

A ja kupiłem na zimę Firestone Winterhawk II - też z końca listy ADAC. Jeździło się na nich super. W każdym bądź razie lepiej niż na Nokianach.

 

To czemu MY06-08 wychodzily z fabryki na Yokohamach w indexie H?

 

Może po przeniesieniu produkcji na Filipiny zainwestowali w nowe maszyny i mogli zcertyfikować na wyższy indeks prędkości ale to bez sensu chyba :smile:. Tak na marginesie moje Y G900 są w indeksie "V", a wyprodukowano je w Japonii (inna sprawa, że mimo to są to kiepskie opony).

Link to post
Share on other sites
ER300 - jest piekielnie dobra opona do forka :twisted:

 

No dobra ale w akceptowalnym dla mnie rozmiarze 215/60 R16 one występują w indeksie prędkości "H" lub "W" (co uważam za przegięcie i tego nie chcę), a na tabliczce znamionowej mam, że powinny być w "V". W moim przypadku to jakoś ujdzie ale szanowni koledzy z ponad 200 KM...

 

mówisz i masz: Turanza ER 300 215/60 R16 95V BSW, BZ :mrgreen: 482pln/szt

 

[ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 2:41 pm ]

 

a jakie dokładnie?

 

nie pamiętam :oops:

Link to post
Share on other sites
mówisz i masz: Turanza ER 300 215/60 R16 95V BSW, BZ :mrgreen: 482pln/szt

 

Tam gdzie kupuję (oponeo) brak ich w takim indeksie - z resztą wolałbym "V XL" ale takie nie istnieją. Do Mikołowa trochę nie po drodze :smile:.

 

Faktycznie występują w następujących, pasujących do mojego Forestera, seriach rozmiarowych:

Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95H

Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95V

Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95W

Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 99H XL

 

Bez problemu dostępne są jednak tylko te z "W" i "H XL" i te ostatnie pewnie kupię.

Link to post
Share on other sites
mówisz i masz: Turanza ER 300 215/60 R16 95V BSW, BZ :mrgreen: 482pln/szt

 

Tam gdzie kupuję (oponeo) brak ich w takim indeksie - z resztą wolałbym "V XL" ale takie nie istnieją. Do Mikołowa trochę nie po drodze :smile:.

 

Faktycznie występują w następujących, pasujących do mojego Forestera, seriach rozmiarowych:

Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95H

Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95V

Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 95W

Bridgestone Turanza ER300 215/60 R16 99H XL

 

Bez problemu dostępne są jednak tylko te z "W" i "H XL" i te ostatnie pewnie kupię.

 

podałem Ci cenę ze sklepu www. oponytanio .pl :mrgreen: pooglądaj, może akurat coś trafisz w dobrej cenie...

a do Mikołowa zawsze warto się wybrać, ja się raz wybrałem ... i sam widzisz :cool:

Link to post
Share on other sites

Ktoś już jeżdził na R300 i może się wypowiedzieć np na temat jej zdolnosci do wybierania nierówności? Przeryłem opinie na opony.com i jestem po tej lekturze równie zorientowany co przed. Opinie wzajemnie się znoszą i są sprzeczne. Kilka osób rozpływa się w syperlatywach nad jakimś aspektem zachowania opony po czym kolejne kilka twierdzi coś zgoła przeciwnego i tak w kółko. Inna sprawa ze negatywne oceny w stosunku do produktów pewnych firm są natychmiast wycinane przez czujnego cenzora(sam się o tym przekonałem, moją wycięto trzykrotnie).

 

Podobno dobrą oponą jest Michelin Energy...zdanie teścia po kilku latach jazdy i przebiegu 130 tys-zużycie ledwo zauważalne ale i jazda kapelusznicza

Link to post
Share on other sites
Ktoś już jeżdził na R300 i może się wypowiedzieć np na temat jej zdolnosci do wybierania nierówności? Przeryłem opinie na opony.com i jestem po tej lekturze równie zorientowany co przed. Opinie wzajemnie się znoszą i są sprzeczne.

 

Jak sam słusznie zauważyłeś opinie są sprzeczne, dlatego że pytasz o odczucia subiektywne. Każdy jeździ inaczej, w innych warunkach, innym samochodem, inny rozmiar opony itd ... Jednym opona "leży" innym nie.

Dlatego renomowane ośrodki robią testy w warunkach gdzie udaje się porównać zachowanie różnych opon na podstawie danych, a nie widzi mi się kierowcy.

 

Kilka osób rozpływa się w syperlatywach nad jakimś aspektem zachowania opony po czym kolejne kilka twierdzi coś zgoła przeciwnego i tak w kółko. Inna sprawa ze negatywne oceny w stosunku do produktów pewnych firm są natychmiast wycinane przez czujnego cenzora(sam się o tym przekonałem, moją wycięto trzykrotnie).

Podobno dobrą oponą jest Michelin Energy...zdanie teścia po kilku latach jazdy i przebiegu 130 tys-zużycie ledwo zauważalne ale i jazda kapelusznicza

:shock:
Link to post
Share on other sites

No ale jeśli jeden twierdzi ze opona jest miękka i komfortowa, światnie amortyzuje dziury, bardzo cichutka i swiernie trzyma sie wilgotnej nawierzchni itd a za chwilę inny twierdzi ze strasznie twarda, głośna nie do zniesienia i sie ślizga na mokrym...to raczej właściwości obiektywnie weryfikowalne. To tak jakby kilku ludzi pijąc ten sam płyn twierdziło ze jest gorący i słodki a za chwile kliku kolejnych ze lodowaty i słony...

Link to post
Share on other sites
Podobno dobrą oponą jest Michelin Energy...zdanie teścia po kilku latach jazdy i przebiegu 130 tys-zużycie ledwo zauważalne ale i jazda kapelusznicza

 

michelin pilot primacy 205/55R16 200kkm przebiegu, bieżnik 5,5 mm :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...