Robgas44 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Zauważyłem dzisiaj, że auto ściąga do prawej strony. W zasadzie przy mniejszych i przy większych prędkościach i z uwzględnieniem nierówności jezdni. Czy przyczyną tego może być usterka powstała przy wymianie opon. 2 dni temu w warsztacie wymieniano mi opony na letnie. Złe wyważenie, ciśnienie w oponach czy źle dokręcone koło? A może inna przyczyna? Proszę o podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neon Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Jesli wczesniej tego nie miales to moze cisnienie w oponach zamien lewa strone z prawa i zobacz czy dalej sciaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 nierówne cisnienie w oponach albo nierówno zużyty bieżnik, czy jeździłeś wcześniej na tych kołach? jeżeli usterka wystąpiła dopiero po zmianie kół, nie ma czego szukać w zawieszeniu auta :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Opony nówki sztuki. Auto kupiłem w styczniu na zimówkach. Te są nie używane. Czyli co, ciśnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Opony nówki sztuki. To nic, czasami nawet nowe opony potrafią być fabrycznie nierówne lub źle się ułożyć na feldze. Czasami pomaga tzw. optymalizacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Rozumiem, że w zakładzie oponiarskim/wulkanizacyjnym wiedzą co to owa "optymalizacja". To coś więcej niż właściwe ciśnienie w oponach i wyważenie felg/kół? W poniedziałek się tam wybiorę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 W dobrym, gdzie maja odpowiednie maszyny powinni wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Jak ostatnio zakładałem nowe opony na felgi, zakładający polecili mi aby po przejechaniu 1000 km (jak się ułożą) ponownie je przeważyć. Spróbuj, może to wystarczy. U mnie pomogło :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Rozumiem, że w zakładzie oponiarskim/wulkanizacyjnym wiedzą co to owa "optymalizacja". Jak chcesz to na PW podam Ci adres dobrego warsztatu z optymalizacją i symulacją warunków drogowych wyważanego zespołu opona/felga. Warszawa - Mokotów jakby co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Rozumiem, że w zakładzie oponiarskim/wulkanizacyjnym wiedzą co to owa "optymalizacja". Jak chcesz to na PW podam Ci adres dobrego warsztatu z optymalizacją i symulacją warunków drogowych wyważanego zespołu opona/felga. Warszawa - Mokotów jakby co. Dziękuję za pomoc. Najpierw odwiedzę warsztat, w którym zmieniałem opony. Korzystam z ich usług od kilku lat i zawsze było OKI, może dadzą radę zmierzyć się z i tym problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Opony nówki sztuki. Auto kupiłem w styczniu na zimówkach. Te są nie używane. Czyli co, ciśnienie? Wychodzi na ciśnienie, jakby były niewyważone, to by Ci tłukło kierownicą. Podjedź na pierwsza lepsza stację benzynową gdzie mają kompresor, sprawdź, ew. dopompuj i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Tak. Sprawdziłem i to było różne ciśnienie w oponach. Dziękuję tym, którzy zabrali głos w tym wątku i proponuję go zakończyć. :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Tak. Sprawdziłem i to było różne ciśnienie w oponach. Dziękuję tym, którzy zabrali głos w tym wątku i proponuję go zakończyć. :smile: Cieszymy się Twoim szczęściem i tym, że udało się znowu komuś odrobinę pomóc.... :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Forka ściąga w prawo na równej drodze, po puszczeniu kierownicy. Ciśnienie sprawdzałem na kilku stacjach, jest równe. Geometria ustawiona przód pochylenie po 1 stopniu na stronę, tył rozbieżny po 6 minut na stronę. Mądre głowy proszę o sugestie, co poza poniższymi może być przyczyną: - niewyważone koła (wyważyć z optymalizacją?), - zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?) - jakieś uszkodzenia mechaniczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gforce Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?) moze byc delikanie krzywa felga na ktorej montuja urzadzenie i tez bedzie kupa. Najlepiej po zamontowaniu urzadzenia zrobic caly obrot kolem zeby zobaczyc czy sie odczyty nie zmieniaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Geometrie ustawiano na hunterze i tak robiono jak piszesz, chociaż fakt jedna z tylnych felg byla minimalnie walnieta, ale im to nie przeszkodzilo, może uszkodzenie bylo tak male. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Forka ściąga w prawo na równej drodze, po puszczeniu kierownicy. Ciśnienie sprawdzałem na kilku stacjach, jest równe. Geometria ustawiona przód pochylenie po 1 stopniu na stronę, tył rozbieżny po 6 minut na stronę. Mądre głowy proszę o sugestie, co poza poniższymi może być przyczyną: - niewyważone koła (wyważyć z optymalizacją?), - zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?) - jakieś uszkodzenia mechaniczne? Maszyna zawsze może oszukiwać, a inne możliwe powody ściągania: -blokujący hamulec, przypieczone klocki lub stojący zacisk w koniku -luz na łożysku, przez to koło zmienia położenie podczas jazdy i blokuje się też samoczynnie w hamulcu -różnica w wysokości bieżnika przednich kół -niedokładnie wykonana naprawa blacharska, przednia lub tylna belka zawieszenia nie stoi w osi pojazdu-komputerowy pomiar punktów zawieszenia -zużyta lub już bardzo miękka któraś poduszka zawieszenia- tylna przedniego wahacza lub przednia tylnego wzdłużnego, podczas jazdy koło zmienia geometrię to tak na szybko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Forka ściąga w prawo na równej drodze, po puszczeniu kierownicy. Ciśnienie sprawdzałem na kilku stacjach, jest równe. Geometria ustawiona przód pochylenie po 1 stopniu na stronę, tył rozbieżny po 6 minut na stronę. Mądre głowy proszę o sugestie, co poza poniższymi może być przyczyną: - niewyważone koła (wyważyć z optymalizacją?), - zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?) - jakieś uszkodzenia mechaniczne? Takie objawy miały również OBK z początku MY06. Podobno późniejsze też ale po zmianie wspomagania na elektryczne i przekładni temat został rozwiązany. Ja ze swoim walczyłem chyba z pół roku aż fachowiec z A.Koper pojeździł, poustawiał coś w przekładni i było OK. Zaznaczam, że to było w OBK z MY06, w których były super dobre przekładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Forka ściąga w prawo na równej drodze, po puszczeniu kierownicy. Ciśnienie sprawdzałem na kilku stacjach, jest równe. Geometria ustawiona przód pochylenie po 1 stopniu na stronę, tył rozbieżny po 6 minut na stronę. Mądre głowy proszę o sugestie, co poza poniższymi może być przyczyną: - niewyważone koła (wyważyć z optymalizacją?), - zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?) - jakieś uszkodzenia mechaniczne? Z praktyki powiem, że 90% przypadków ściagania to wina opon (złe ułożenie na feldze, rozwarstwienie, zuzycie nierówne itd) Jak masz drugie koła to założ na próbę i zobacz co się dzieje. Jak nie masz to zamień przód/tył. Pamiętaj że ściaga nie tylko z powodu przednich, ale też tylnych kół Jezeli ciągnie w prawo to podejrzana jest prawa przednia lub lewa tylna opona, chyba że więcej niż jedna opona jest zła to trochę ciężej zlokalizować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 dziś optymalizacja + test dociskowy opon / kół na Hunterze. fakt opony są zjechane a felgi mogą być nieidealne, ale może jeszcze coś się da z nich ułożyć. będzie to kosztowało kolejne 200 zł wydane na Forka, ale co tam zaryzykuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 dziś optymalizacja + test dociskowy opon / kół na Hunterze. Nowsze Huntery mają opcje jeszcze sprawdzania sił poprzecznych, które właśnie powodują ściąganie Dobrze by było że oprócz standardowj optymalizacji jeszcze wykonali ten zabieg ze znaczeniem kół i wtedy Hunter wskazuje które koło na którą pozycję założyć aby wyeliminować ściaganie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Przed optymalizacją zamień lewe koła na prawe tył i przód.Jeśli to opony,to będzie ściągał w drugą stronę-nawet przy kierunkowych,asymetrycznych.Jeśli nie- to coś z geometrią/zawieszeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 No to mam wyniki - felgi calkiem ok, opony smietnik. Na szczęście do końca sezonu dam radę a na nowy rok będą nowe opony letnie. Wyniki mam w postacie jakiegos wydruku i co prawda ma on rysunki ale niewiele rozumiem. później wkleje jak dotre do domu. Plus dodatni jest taki, ze przy okazji wyszczotkowano mi przednie zaciski z rdzy na napisie subaru. -- 8 wrz 2011, o 15:09 -- lukass, badanie robiono na hunterze GSP9700: http://www.cnf.com.pl/index.php/test-drogowy z testu wyszło, że opony mam śmietnik, inicjalnie siła sciągania wyszła 120 NM, wiec nie dziw, że mnie ściągało na prawo. Na 2 kołach mimo w miarę prostych felg i optymalizacji trzeba było nakleić ok. 100 gramów W końcu te najgorsze powędrowały na tył, siłę ściągania udało się zmniejszyć do 15 NM. na żadnej równej drodze jeszcze nie byłem wszystkie 2-3 pasmówki, którymi się zwykle poruszam i są w okolicy są krzywe i z koleinami więc nie wiem, czy jest zasadniczo lepiej - ale do końca sezonu zamierzam już z tymi kołami nic nie robić A tak wyglądał ostateczny ekran po pomiarze: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 lukass, badanie robiono na hunterze GSP9700:http://www.cnf.com.pl/index.php/test-drogowy z testu wyszło, że opony mam śmietnik, inicjalnie siła sciągania wyszła 120 NM, wiec nie dziw, że mnie ściągało na prawo. Na 2 kołach mimo w miarę prostych felg i optymalizacji trzeba było nakleić ok. 100 gramów W końcu te najgorsze powędrowały na tył, siłę ściągania udało się zmniejszyć do 15 NM. na żadnej równej drodze jeszcze nie byłem wszystkie 2-3 pasmówki, którymi się zwykle poruszam i są w okolicy są krzywe i z koleinami więc nie wiem, czy jest zasadniczo lepiej - ale do końca sezonu zamierzam już z tymi kołami nic nie robić A tak wyglądał ostateczny ekran po pomiarze: Powiększ (rzeczywiste wymiary: 800 x 449)Obrazek Wygląda całkiem ok i powinno być znacznie lepiej z ściąganiem. Siły osiowe raczej niewielkie, co oznacza równomierną sztywność karkasu, więc jeżeli zostały dobrze wyważone, pomimo stosunkowo dużych ciężarków (choć ciężarki rzędu 50-60 g w przypadku klejonych wewnątrz to nic nadzwyczajnego) nie powinno być problemów z "telepaniem". Jak będziesz wymieniał na zimę to zobacz jakie niewyważenia mają same felgi bez opon , bo może tu leży część problemu. A co do zależności krzywe felgi vs niewyważenie to nie ma to za wielkiego znaczenia - bywają idealnie proste felgi i duże ciężarki jak i dość mocno bijące felgi, a ciężarki małe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się