Skocz do zawartości

Samochód ściąga na prawo-jaka może być przyczyna?


Robgas44

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem dzisiaj, że auto ściąga do prawej strony. W zasadzie przy mniejszych i przy większych prędkościach i z uwzględnieniem nierówności jezdni.

Czy przyczyną tego może być usterka powstała przy wymianie opon. 2 dni temu w warsztacie wymieniano mi opony na letnie.

Złe wyważenie, ciśnienie w oponach czy źle dokręcone koło? A może inna przyczyna?

Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ostatnio zakładałem nowe opony na felgi, zakładający polecili mi aby po przejechaniu 1000 km (jak się ułożą) ponownie je przeważyć.

Spróbuj, może to wystarczy.

U mnie pomogło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że w zakładzie oponiarskim/wulkanizacyjnym wiedzą co to owa "optymalizacja".

 

Jak chcesz to na PW podam Ci adres dobrego warsztatu z optymalizacją i symulacją warunków drogowych wyważanego zespołu opona/felga. Warszawa - Mokotów jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że w zakładzie oponiarskim/wulkanizacyjnym wiedzą co to owa "optymalizacja".

 

Jak chcesz to na PW podam Ci adres dobrego warsztatu z optymalizacją i symulacją warunków drogowych wyważanego zespołu opona/felga. Warszawa - Mokotów jakby co.

 

Dziękuję za pomoc. Najpierw odwiedzę warsztat, w którym zmieniałem opony. Korzystam z ich usług od kilku lat i zawsze było OKI, może dadzą radę zmierzyć się z i tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony nówki sztuki. Auto kupiłem w styczniu na zimówkach. Te są nie używane. Czyli co, ciśnienie?

 

Wychodzi na ciśnienie, jakby były niewyważone, to by Ci tłukło kierownicą. Podjedź na pierwsza lepsza stację benzynową gdzie mają kompresor, sprawdź, ew. dopompuj i tyle :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Sprawdziłem i to było różne ciśnienie w oponach. Dziękuję tym, którzy zabrali głos w tym wątku i proponuję go zakończyć. :smile:

 

Cieszymy się Twoim szczęściem :lol: i tym, że udało się znowu komuś odrobinę pomóc.... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Forka ściąga w prawo na równej drodze, po puszczeniu kierownicy.

 

Ciśnienie sprawdzałem na kilku stacjach, jest równe.

Geometria ustawiona przód pochylenie po 1 stopniu na stronę, tył rozbieżny po 6 minut na stronę.

 

Mądre głowy proszę o sugestie, co poza poniższymi może być przyczyną:

- niewyważone koła (wyważyć z optymalizacją?),

- zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?)

- jakieś uszkodzenia mechaniczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?)

moze byc delikanie krzywa felga na ktorej montuja urzadzenie i tez bedzie kupa. Najlepiej po zamontowaniu urzadzenia zrobic caly obrot kolem zeby zobaczyc czy sie odczyty nie zmieniaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forka ściąga w prawo na równej drodze, po puszczeniu kierownicy.

 

Ciśnienie sprawdzałem na kilku stacjach, jest równe.

Geometria ustawiona przód pochylenie po 1 stopniu na stronę, tył rozbieżny po 6 minut na stronę.

 

Mądre głowy proszę o sugestie, co poza poniższymi może być przyczyną:

- niewyważone koła (wyważyć z optymalizacją?),

- zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?)

- jakieś uszkodzenia mechaniczne?

 

Maszyna zawsze może oszukiwać, a inne możliwe powody ściągania:

 

-blokujący hamulec, przypieczone klocki lub stojący zacisk w koniku

-luz na łożysku, przez to koło zmienia położenie podczas jazdy i blokuje się też samoczynnie w hamulcu

-różnica w wysokości bieżnika przednich kół

-niedokładnie wykonana naprawa blacharska, przednia lub tylna belka zawieszenia nie stoi w osi pojazdu-komputerowy pomiar punktów zawieszenia

-zużyta lub już bardzo miękka któraś poduszka zawieszenia- tylna przedniego wahacza lub przednia tylnego wzdłużnego, podczas jazdy koło zmienia geometrię

 

to tak na szybko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forka ściąga w prawo na równej drodze, po puszczeniu kierownicy.

 

Ciśnienie sprawdzałem na kilku stacjach, jest równe.

Geometria ustawiona przód pochylenie po 1 stopniu na stronę, tył rozbieżny po 6 minut na stronę.

 

Mądre głowy proszę o sugestie, co poza poniższymi może być przyczyną:

- niewyważone koła (wyważyć z optymalizacją?),

- zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?)

- jakieś uszkodzenia mechaniczne?

 

 

Takie objawy miały również OBK z początku MY06. Podobno późniejsze też ale po zmianie wspomagania na elektryczne i przekładni temat został rozwiązany.

Ja ze swoim walczyłem chyba z pół roku aż fachowiec z A.Koper pojeździł, poustawiał coś w przekładni i było OK.

Zaznaczam, że to było w OBK z MY06, w których były super dobre przekładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forka ściąga w prawo na równej drodze, po puszczeniu kierownicy.

 

Ciśnienie sprawdzałem na kilku stacjach, jest równe.

Geometria ustawiona przód pochylenie po 1 stopniu na stronę, tył rozbieżny po 6 minut na stronę.

 

Mądre głowy proszę o sugestie, co poza poniższymi może być przyczyną:

- niewyważone koła (wyważyć z optymalizacją?),

- zła geometria (maszyna pokazuje inaczej / z błędem, niż jest w rzeczywistości?) (zmienić warsztat od geometrii?)

- jakieś uszkodzenia mechaniczne?

Z praktyki powiem, że 90% przypadków ściagania to wina opon (złe ułożenie na feldze, rozwarstwienie, zuzycie nierówne itd)

Jak masz drugie koła to założ na próbę i zobacz co się dzieje. Jak nie masz to zamień przód/tył. Pamiętaj że ściaga nie tylko z powodu przednich, ale też tylnych kół :idea: Jezeli ciągnie w prawo to podejrzana jest prawa przednia lub lewa tylna opona, chyba że więcej niż jedna opona jest zła to trochę ciężej zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś optymalizacja + test dociskowy opon / kół na Hunterze.

 

fakt opony są zjechane a felgi mogą być nieidealne, ale może jeszcze coś się da z nich ułożyć.

 

będzie to kosztowało kolejne 200 zł wydane na Forka, ale co tam zaryzykuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś optymalizacja + test dociskowy opon / kół na Hunterze.

Nowsze Huntery mają opcje jeszcze sprawdzania sił poprzecznych, które właśnie powodują ściąganie :idea: Dobrze by było że oprócz standardowj optymalizacji jeszcze wykonali ten zabieg ze znaczeniem kół i wtedy Hunter wskazuje które koło na którą pozycję założyć aby wyeliminować ściaganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam wyniki - felgi calkiem ok, opony smietnik. :)

 

Na szczęście do końca sezonu dam radę a na nowy rok będą nowe opony letnie.

 

Wyniki mam w postacie jakiegos wydruku i co prawda ma on rysunki ale niewiele rozumiem. :)

później wkleje jak dotre do domu.

 

Plus dodatni :) jest taki, ze przy okazji wyszczotkowano mi przednie zaciski z rdzy na napisie subaru. :)

 

-- 8 wrz 2011, o 15:09 --

 

lukass, badanie robiono na hunterze GSP9700:

http://www.cnf.com.pl/index.php/test-drogowy

 

z testu wyszło, że opony mam śmietnik, inicjalnie siła sciągania wyszła 120 NM, wiec nie dziw, że mnie ściągało na prawo.

Na 2 kołach mimo w miarę prostych felg i optymalizacji trzeba było nakleić ok. 100 gramów :evil:

W końcu te najgorsze powędrowały na tył, siłę ściągania udało się zmniejszyć do 15 NM.

 

na żadnej równej drodze jeszcze nie byłem :evil: wszystkie 2-3 pasmówki, którymi się zwykle poruszam i są w okolicy są krzywe i z koleinami :evil: więc nie wiem, czy jest zasadniczo lepiej - ale do końca sezonu zamierzam już z tymi kołami nic nie robić :idea:

 

A tak wyglądał ostateczny ekran po pomiarze:

2011-09-07_19-05-25_50.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, badanie robiono na hunterze GSP9700:

http://www.cnf.com.pl/index.php/test-drogowy

 

z testu wyszło, że opony mam śmietnik, inicjalnie siła sciągania wyszła 120 NM, wiec nie dziw, że mnie ściągało na prawo.

Na 2 kołach mimo w miarę prostych felg i optymalizacji trzeba było nakleić ok. 100 gramów :evil:

W końcu te najgorsze powędrowały na tył, siłę ściągania udało się zmniejszyć do 15 NM.

 

na żadnej równej drodze jeszcze nie byłem :evil: wszystkie 2-3 pasmówki, którymi się zwykle poruszam i są w okolicy są krzywe i z koleinami :evil: więc nie wiem, czy jest zasadniczo lepiej - ale do końca sezonu zamierzam już z tymi kołami nic nie robić :idea:

 

A tak wyglądał ostateczny ekran po pomiarze:

Powiększ (rzeczywiste wymiary: 800 x 449)Obrazek

Wygląda całkiem ok i powinno być znacznie lepiej z ściąganiem. Siły osiowe raczej niewielkie, co oznacza równomierną sztywność karkasu, więc jeżeli zostały dobrze wyważone, pomimo stosunkowo dużych ciężarków (choć ciężarki rzędu 50-60 g w przypadku klejonych wewnątrz to nic nadzwyczajnego) nie powinno być problemów z "telepaniem". Jak będziesz wymieniał na zimę to zobacz jakie niewyważenia mają same felgi bez opon :idea: , bo może tu leży część problemu. A co do zależności krzywe felgi vs niewyważenie to nie ma to za wielkiego znaczenia - bywają idealnie proste felgi i duże ciężarki jak i dość mocno bijące felgi, a ciężarki małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...