Jump to content

Chrupanie w Imprezie GC


pawlaswrc
 Share

Recommended Posts

Panowie HELP!!! Mam Imprezę 2,5 N/A z 2000 roku. dzisiaj pojawiło sie dziwne chrupanie w okolicy lewego przedniego McPersona. Byłem u mechanika i on obsłuchal auto w trakcie jazdy z zewnątrz i LEZĄC NA SILNIKU Z OTWARTA MASKĄ :shock: i stwierdził, że to prawdopodobnie jakaś guma pomiędzy spręzyna a tależykiem jej mocowania w kolumnie, bo czuł to (delikatne wibracje) kładąc rękę na górnym mocowaniu kolumny do kielicha. Wszystko by mogło być dla mnie jasne, gdyby nie fakt, że to chrupanie miarowo przyspiesza i zwalnia w trakcie przyspieszania i zwalniania. Dzieje się tak jadąc do przodu, do tyłu już nie.

Boję się trochę co to może być, tym bardziej, że chciałbym na Święta jechać do rodziny jakies 200 km a wolałbym nie zgubić nagle czegoś. Słyszałem o stukających amorach w SUBARU, ale to mi coś nie pasuje, bo miarowo rownomiernie przyspiesza i zwalnia w trakcie jazdy. Poradźcie coś.

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Jeżeli to chrupanie narasta wraz z prędkością to raczej nie będzie żaden pionowy element zawieszenia, ciężko to zdiagnozować bo teoretycznie to może być półoś, przegub, zwrotnica. Proponuję znaleźć dobrego mechanika który będzie potrafił to zdiagnozować.

Link to comment
Share on other sites

Też tak myślałem i obawiałem się, że to półoś ale chyba jednak nie, bo mechanik kazł mi potraktować górne mocowanie kolumny od strony spreżyny jakims WD40 tak dla sprawdzenia czy przestanie. Zrobiłem i przestało. Jeżdżę poki co bez nadkola, więc sugerował, że od syfu mogło się wyrobić łożysko McPersona albo gdzies tam coś podeszło i chrupie. Narazie przestało, więc diagnoza wydaje się byc słuszna. Będę prawdopodobnie zmieniał sprężyny na lato to się temu przyjrzę.

A, jeszcze jedno: czy gdyby to była zerwana półoś, to jak podniosę TO jedno koło, zostawię auto na biegu, to mógłbym nim kręcić czy nie? Bo teraz nie mogę. Sprawdziłem też z drugiej strony i jest tak samo - czyli też nie mogę. Na logikę - jest dobrze ale niech mnie ktoś poprawi, jesli się mylę.

Gdyby to był przegub, to by się tłukł na zakrętach, a tego nie ma.

Osłony wszystkich przegubów są jak najbardziej OK, bo w ciągu ostatnich dwóch miesięcy oglądało je dwóch mechaników, no i ja :razz: , no chyba, że by puściły na dniach, ale nie sądzę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...