pawlaswrc Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Panowie HELP!!! Mam Imprezę 2,5 N/A z 2000 roku. dzisiaj pojawiło sie dziwne chrupanie w okolicy lewego przedniego McPersona. Byłem u mechanika i on obsłuchal auto w trakcie jazdy z zewnątrz i LEZĄC NA SILNIKU Z OTWARTA MASKĄ :shock: i stwierdził, że to prawdopodobnie jakaś guma pomiędzy spręzyna a tależykiem jej mocowania w kolumnie, bo czuł to (delikatne wibracje) kładąc rękę na górnym mocowaniu kolumny do kielicha. Wszystko by mogło być dla mnie jasne, gdyby nie fakt, że to chrupanie miarowo przyspiesza i zwalnia w trakcie przyspieszania i zwalniania. Dzieje się tak jadąc do przodu, do tyłu już nie. Boję się trochę co to może być, tym bardziej, że chciałbym na Święta jechać do rodziny jakies 200 km a wolałbym nie zgubić nagle czegoś. Słyszałem o stukających amorach w SUBARU, ale to mi coś nie pasuje, bo miarowo rownomiernie przyspiesza i zwalnia w trakcie jazdy. Poradźcie coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Jeżeli to chrupanie narasta wraz z prędkością to raczej nie będzie żaden pionowy element zawieszenia, ciężko to zdiagnozować bo teoretycznie to może być półoś, przegub, zwrotnica. Proponuję znaleźć dobrego mechanika który będzie potrafił to zdiagnozować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoltysSubaruRX+ Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Na moje oko to połośka i co bardzo rzadko się zdaża może być to przegób ale wewnetrzny czyli ten najblizej skrzyni. Zobacz jak gumy wyglądają na przegubach o ile jeszcze są. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Też tak myślałem i obawiałem się, że to półoś ale chyba jednak nie, bo mechanik kazł mi potraktować górne mocowanie kolumny od strony spreżyny jakims WD40 tak dla sprawdzenia czy przestanie. Zrobiłem i przestało. Jeżdżę poki co bez nadkola, więc sugerował, że od syfu mogło się wyrobić łożysko McPersona albo gdzies tam coś podeszło i chrupie. Narazie przestało, więc diagnoza wydaje się byc słuszna. Będę prawdopodobnie zmieniał sprężyny na lato to się temu przyjrzę. A, jeszcze jedno: czy gdyby to była zerwana półoś, to jak podniosę TO jedno koło, zostawię auto na biegu, to mógłbym nim kręcić czy nie? Bo teraz nie mogę. Sprawdziłem też z drugiej strony i jest tak samo - czyli też nie mogę. Na logikę - jest dobrze ale niech mnie ktoś poprawi, jesli się mylę. Gdyby to był przegub, to by się tłukł na zakrętach, a tego nie ma. Osłony wszystkich przegubów są jak najbardziej OK, bo w ciągu ostatnich dwóch miesięcy oglądało je dwóch mechaników, no i ja :razz: , no chyba, że by puściły na dniach, ale nie sądzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 LEZĄC NA SILNIKU Z OTWARTA MASKĄ no to się nazywa prawdziwy miłośnik subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się