pawlaswrc Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 Panowie HELP!!! Mam Imprezę 2,5 N/A z 2000 roku. dzisiaj pojawiło sie dziwne chrupanie w okolicy lewego przedniego McPersona. Byłem u mechanika i on obsłuchal auto w trakcie jazdy z zewnątrz i LEZĄC NA SILNIKU Z OTWARTA MASKĄ :shock: i stwierdził, że to prawdopodobnie jakaś guma pomiędzy spręzyna a tależykiem jej mocowania w kolumnie, bo czuł to (delikatne wibracje) kładąc rękę na górnym mocowaniu kolumny do kielicha. Wszystko by mogło być dla mnie jasne, gdyby nie fakt, że to chrupanie miarowo przyspiesza i zwalnia w trakcie przyspieszania i zwalniania. Dzieje się tak jadąc do przodu, do tyłu już nie. Boję się trochę co to może być, tym bardziej, że chciałbym na Święta jechać do rodziny jakies 200 km a wolałbym nie zgubić nagle czegoś. Słyszałem o stukających amorach w SUBARU, ale to mi coś nie pasuje, bo miarowo rownomiernie przyspiesza i zwalnia w trakcie jazdy. Poradźcie coś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Jeżeli to chrupanie narasta wraz z prędkością to raczej nie będzie żaden pionowy element zawieszenia, ciężko to zdiagnozować bo teoretycznie to może być półoś, przegub, zwrotnica. Proponuję znaleźć dobrego mechanika który będzie potrafił to zdiagnozować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SoltysSubaruRX+ Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Na moje oko to połośka i co bardzo rzadko się zdaża może być to przegób ale wewnetrzny czyli ten najblizej skrzyni. Zobacz jak gumy wyglądają na przegubach o ile jeszcze są. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlaswrc Posted March 27, 2010 Author Share Posted March 27, 2010 Też tak myślałem i obawiałem się, że to półoś ale chyba jednak nie, bo mechanik kazł mi potraktować górne mocowanie kolumny od strony spreżyny jakims WD40 tak dla sprawdzenia czy przestanie. Zrobiłem i przestało. Jeżdżę poki co bez nadkola, więc sugerował, że od syfu mogło się wyrobić łożysko McPersona albo gdzies tam coś podeszło i chrupie. Narazie przestało, więc diagnoza wydaje się byc słuszna. Będę prawdopodobnie zmieniał sprężyny na lato to się temu przyjrzę. A, jeszcze jedno: czy gdyby to była zerwana półoś, to jak podniosę TO jedno koło, zostawię auto na biegu, to mógłbym nim kręcić czy nie? Bo teraz nie mogę. Sprawdziłem też z drugiej strony i jest tak samo - czyli też nie mogę. Na logikę - jest dobrze ale niech mnie ktoś poprawi, jesli się mylę. Gdyby to był przegub, to by się tłukł na zakrętach, a tego nie ma. Osłony wszystkich przegubów są jak najbardziej OK, bo w ciągu ostatnich dwóch miesięcy oglądało je dwóch mechaników, no i ja :razz: , no chyba, że by puściły na dniach, ale nie sądzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 LEZĄC NA SILNIKU Z OTWARTA MASKĄ no to się nazywa prawdziwy miłośnik subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now