Jump to content

Montaż IC z STI do WRX bug eye - co potrzeba ?


elberoth
 Share

Recommended Posts

Sam rdzeń IC z STI to oczywiste.

 

Od poprzedniego właściciela dostałem wlot na maskę i kierownicę powietrza z STI.

 

Coś jeszcze ? Y-pipe z WRX będzie pasił czy trzeba jeszcze coś skompletować zanim zabiorę się za instalację ? Jakieś elementy, rury mocowania ?

Link to comment
Share on other sites

ypipe w wrx to jego słaby punkt w kategoriach przepływu powietrza, warto go zmienić.

 

jak masz do IC w komplecie czerwoną gumę - Y-pipe ori z STI, nic się z nią nie dzieje, a jak nie, to kup od razu kup SAMCO :lol: zaoszczędzisz podwójną robotę... :lol:

Link to comment
Share on other sites

w gc8 też pikuś, jak masz możesz przespawać sobie mocowania i nie musisz montować seryjnego dv, ale to też jest do ogarnięcia, już mam wyciętą flanszę ;)

Link to comment
Share on other sites

w gc8 też pikuś, jak masz możesz przespawać sobie mocowania i nie musisz montować seryjnego dv, ale to też jest do ogarnięcia, już mam wyciętą flanszę ;)

 

Mam moze inne spojrzenie na to co jest "pikusiem" :)

Zreszta w RHD dochodzi jeszcze przynajmiej jeden problem - zbiornik plynu sprzeglowego.

Ale wszystko jest do ogarniecia niewatpliwie.

Ale czasem mozna sie nadenerwowac.

 

Moj APS jest do klasyka - a wchodzi tak ciasno, ze za kazdym razem jak go musze zdjac, to juz mam nerwa na sama mysl o tym, ze bede musial go z powrotem zalozyc :)

Link to comment
Share on other sites

w gc8 też pikuś, jak masz możesz przespawać sobie mocowania i nie musisz montować seryjnego dv, ale to też jest do ogarnięcia, już mam wyciętą flanszę ;)

 

Mam moze inne spojrzenie na to co jest "pikusiem" :)

 

przymierzam się do montażu wrx-owego ic w gt-ku już jutro, więc za jakieś 24 godziny z pewnością zdam relację.

 

a kashmere jakoś nie relacjonował wiekszych problemów ani z montażem IC z wrx (który właśnie przejąłem od niego) ani z STi, który ma obecnie u siebie w gc8.

 

ja spodziewałem sie problemu z dv, bo nie chce bov-a, z racji innego zaworu w gt i wrx, ale z pomocą flanszy da sie ogarnąć. będą zdjcia :] nawet jak sie nie uda :]

Link to comment
Share on other sites

a kashmere jakoś nie relacjonował wiekszych problemów ani z montażem IC z wrx (który właśnie przejąłem od niego) ani z STi, który ma obecnie u siebie w gc8.

 

Ale jakos mu rozporka sie nie komponuje z tego co pamietam z intercoolerem, tak dla przykladu - aczkolwiek powinna.

No i odpada mu problem ze zbiornikiem plynu sprzegla.

 

Troche dlubania z zaworem - troche ciasno, ale da sie zrobic nawet bez flanszy, ale oczywiscie z flansza prosciej w tej sytuacji.

A reszta to juz pikus jak sie ma odpowiednie ramki. Jak nie, to trzeba najwyzej dorobic :)

 

WRX-owy jest nieco chyba mniejszy, to i mniej problemow :)

Link to comment
Share on other sites

Troche dlubania z zaworem - troche ciasno, ale da sie zrobic nawet bez flanszy

chodzi mi raczej o inny (nie pasujący) kształt flanszy w GC i GD. a ja chcę zawór z GC wsadzić do IC z GD, więc potrzebuję flanszę / przejściówkę.

 

WRX-owy jest nieco chyba mniejszy, to i mniej problemow

To fakt, ale co do zasady tak samo - mocowania + dv.

Link to comment
Share on other sites

A jeżeli będzie to sam goły IC, bez Y-pipe, top da się to poskładać ?

 

Y-pipe od WRXa nie pasuje do IC od STI, inny rozmiar :sad:

 

IMO pasuje. ja mam IC z STi, a Ypipe od Gtka

 

Może Y-pipe w GTku jest inny niż w WRXie ?

Link to comment
Share on other sites

będę pisał w tym samym wątku, opiszę temat wsadzenia IC z WRX do GT-ka.

 

temat wydawał mi się prosty - przerobić nieco mocowania, kawałek dospawać, na nowo nagwintować żeby się IC trzymał - to generalnie prosty temat, dla mnie tym bardziej, że mocowania miałem już od kashmere'a gotowe.

 

gorzej z montażem seryjnego DV. seryjny DV z GT a w WRX/Sti ma inny kształ flanszy i inaczej poprowadzone wyjścia na rurki. Ja chcąc zamontować GT-kowy DV do WRX-owego IC miałem dorabianą flanszę.

http://img46.imageshack.us/i/dsc0220aaaa.jpg/

nie powinna ona być grubsza niż 5mm, bo pomiędzy DV a cewką zabraknie miejsca. Dodatkowo w górnej części powinno się go trochę podszlifować, żeby było miejsce na opaskę zaciskową na grubszej rurce wychodzącej z DV. z tym mieliśmy trochę kłopotu :evil:

 

po zamontowaniu samego DV na IC i montażu IC w komorze silnika jest problem z podłączeniem seryjnych rurek do kolektora. tak jak mam obecnie, to:

- cienka u góry zamiast iść pod cewką idzie nad cewką (i pewnie zaraz się przetrze o maskę)

- gruba jest wciśnięta między mocowanie i ic i też zaraz się zagotuje / przetrze / pęknie.

 

tak wyglądają oba IC, ten z WRX jest minimalnie, ale widocznie większy.

http://img176.imageshack.us/i/dsc0245aaaa.jpg/

 

tak wygląda zamontowany.

http://img707.imageshack.us/i/dsc0259aaaa.jpg/

 

tak idzie jedna rurka do kolektora (oryginalnie idzie pod cewką, a nie nad...)

http://img197.imageshack.us/i/dsc0261aaaa.jpg/

 

a tak chamsko wciśnięta jest grubsza rura... :evil:

http://img185.imageshack.us/i/dsc0262aaaa.jpg/

 

próbowaliśmy puścić te rurki inaczej ale się nie dało, ani przed ani za mocowaniem nie było dobrze. ile pań lekkich obyczajów tam się przechadzało to nawet przestałem zwracać uwagę :]

 

w każdym razie temat do poprawki, mam nadzieję, że zdążymy zanim jedna lub druga lub obie rurki pękną...

chyba, że kupię BOV-a, chociaż chciałem tego uniknąć...

 

podsumowując - jeśli ktoś chce mieć BOV-a to temat jest stosunkowo prosty, acz wymagający przygotowania (mocowania). przy BOV-ie oczywiście temat dorabiania flanszy jest nieaktualny.

w przypadku chęci zamontowania seryjnego DV z GT jest trochę problem.

 

jeszcze jedno. STi-ajowy Y-pipe z kolankiem SAMCO podłączony do WRX-owego IC pasuje w GT-ku idealnie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...