Skocz do zawartości

Montaż IC z STI do WRX bug eye - co potrzeba ?


elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

Sam rdzeń IC z STI to oczywiste.

 

Od poprzedniego właściciela dostałem wlot na maskę i kierownicę powietrza z STI.

 

Coś jeszcze ? Y-pipe z WRX będzie pasił czy trzeba jeszcze coś skompletować zanim zabiorę się za instalację ? Jakieś elementy, rury mocowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ypipe w wrx to jego słaby punkt w kategoriach przepływu powietrza, warto go zmienić.

 

jak masz do IC w komplecie czerwoną gumę - Y-pipe ori z STI, nic się z nią nie dzieje, a jak nie, to kup od razu kup SAMCO :lol: zaoszczędzisz podwójną robotę... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gc8 też pikuś, jak masz możesz przespawać sobie mocowania i nie musisz montować seryjnego dv, ale to też jest do ogarnięcia, już mam wyciętą flanszę ;)

 

Mam moze inne spojrzenie na to co jest "pikusiem" :)

Zreszta w RHD dochodzi jeszcze przynajmiej jeden problem - zbiornik plynu sprzeglowego.

Ale wszystko jest do ogarniecia niewatpliwie.

Ale czasem mozna sie nadenerwowac.

 

Moj APS jest do klasyka - a wchodzi tak ciasno, ze za kazdym razem jak go musze zdjac, to juz mam nerwa na sama mysl o tym, ze bede musial go z powrotem zalozyc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gc8 też pikuś, jak masz możesz przespawać sobie mocowania i nie musisz montować seryjnego dv, ale to też jest do ogarnięcia, już mam wyciętą flanszę ;)

 

Mam moze inne spojrzenie na to co jest "pikusiem" :)

 

przymierzam się do montażu wrx-owego ic w gt-ku już jutro, więc za jakieś 24 godziny z pewnością zdam relację.

 

a kashmere jakoś nie relacjonował wiekszych problemów ani z montażem IC z wrx (który właśnie przejąłem od niego) ani z STi, który ma obecnie u siebie w gc8.

 

ja spodziewałem sie problemu z dv, bo nie chce bov-a, z racji innego zaworu w gt i wrx, ale z pomocą flanszy da sie ogarnąć. będą zdjcia :] nawet jak sie nie uda :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kashmere jakoś nie relacjonował wiekszych problemów ani z montażem IC z wrx (który właśnie przejąłem od niego) ani z STi, który ma obecnie u siebie w gc8.

 

Ale jakos mu rozporka sie nie komponuje z tego co pamietam z intercoolerem, tak dla przykladu - aczkolwiek powinna.

No i odpada mu problem ze zbiornikiem plynu sprzegla.

 

Troche dlubania z zaworem - troche ciasno, ale da sie zrobic nawet bez flanszy, ale oczywiscie z flansza prosciej w tej sytuacji.

A reszta to juz pikus jak sie ma odpowiednie ramki. Jak nie, to trzeba najwyzej dorobic :)

 

WRX-owy jest nieco chyba mniejszy, to i mniej problemow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche dlubania z zaworem - troche ciasno, ale da sie zrobic nawet bez flanszy

chodzi mi raczej o inny (nie pasujący) kształt flanszy w GC i GD. a ja chcę zawór z GC wsadzić do IC z GD, więc potrzebuję flanszę / przejściówkę.

 

WRX-owy jest nieco chyba mniejszy, to i mniej problemow

To fakt, ale co do zasady tak samo - mocowania + dv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę pisał w tym samym wątku, opiszę temat wsadzenia IC z WRX do GT-ka.

 

temat wydawał mi się prosty - przerobić nieco mocowania, kawałek dospawać, na nowo nagwintować żeby się IC trzymał - to generalnie prosty temat, dla mnie tym bardziej, że mocowania miałem już od kashmere'a gotowe.

 

gorzej z montażem seryjnego DV. seryjny DV z GT a w WRX/Sti ma inny kształ flanszy i inaczej poprowadzone wyjścia na rurki. Ja chcąc zamontować GT-kowy DV do WRX-owego IC miałem dorabianą flanszę.

http://img46.imageshack.us/i/dsc0220aaaa.jpg/

nie powinna ona być grubsza niż 5mm, bo pomiędzy DV a cewką zabraknie miejsca. Dodatkowo w górnej części powinno się go trochę podszlifować, żeby było miejsce na opaskę zaciskową na grubszej rurce wychodzącej z DV. z tym mieliśmy trochę kłopotu :evil:

 

po zamontowaniu samego DV na IC i montażu IC w komorze silnika jest problem z podłączeniem seryjnych rurek do kolektora. tak jak mam obecnie, to:

- cienka u góry zamiast iść pod cewką idzie nad cewką (i pewnie zaraz się przetrze o maskę)

- gruba jest wciśnięta między mocowanie i ic i też zaraz się zagotuje / przetrze / pęknie.

 

tak wyglądają oba IC, ten z WRX jest minimalnie, ale widocznie większy.

http://img176.imageshack.us/i/dsc0245aaaa.jpg/

 

tak wygląda zamontowany.

http://img707.imageshack.us/i/dsc0259aaaa.jpg/

 

tak idzie jedna rurka do kolektora (oryginalnie idzie pod cewką, a nie nad...)

http://img197.imageshack.us/i/dsc0261aaaa.jpg/

 

a tak chamsko wciśnięta jest grubsza rura... :evil:

http://img185.imageshack.us/i/dsc0262aaaa.jpg/

 

próbowaliśmy puścić te rurki inaczej ale się nie dało, ani przed ani za mocowaniem nie było dobrze. ile pań lekkich obyczajów tam się przechadzało to nawet przestałem zwracać uwagę :]

 

w każdym razie temat do poprawki, mam nadzieję, że zdążymy zanim jedna lub druga lub obie rurki pękną...

chyba, że kupię BOV-a, chociaż chciałem tego uniknąć...

 

podsumowując - jeśli ktoś chce mieć BOV-a to temat jest stosunkowo prosty, acz wymagający przygotowania (mocowania). przy BOV-ie oczywiście temat dorabiania flanszy jest nieaktualny.

w przypadku chęci zamontowania seryjnego DV z GT jest trochę problem.

 

jeszcze jedno. STi-ajowy Y-pipe z kolankiem SAMCO podłączony do WRX-owego IC pasuje w GT-ku idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...