Skocz do zawartości

NAWIGACJA FABRYCZNA


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Pytanie do sepców od nawigacji. Musiałem rozłączyć akumulator i po podpięciu nawigacja pokazuje, że jest błąd i prosi o dobrą płytę mimo, że płyta jest w środku. Wyjęcie i ponowne włożenie płyty nic nie daje. Mam płytkę z "tego wątku" i do tej pory wszystko śmigało cacy. Co teraz zrobić? Trzeba oryginał czy o co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do sepców od nawigacji. Musiałem rozłączyć akumulator i po podpięciu nawigacja pokazuje, że jest błąd i prosi o dobrą płytę mimo, że płyta jest w środku. Wyjęcie i ponowne włożenie płyty nic nie daje. Mam płytkę z "tego wątku" i do tej pory wszystko śmigało cacy. Co teraz zrobić? Trzeba oryginał czy o co kaman?

 

Trzeba włożyć oryginał aby wgrał się "system" i później zamiana na tę płytę którą masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam koledzy.

 

Posiadam Forysia z 2009 z audio jak na zdjęciu:

zdjcie0244n.jpg

 

Moje pytanie jest następujące czy można zamontować sobie taki oto sprzęt, jakie są dodatkowe koszty ??

Czy trzeba coś przerabiać czy wystarczy wyciągnąć poprzednie audio, dołożyć to nowe wraz z anteną GPS i będzie działać ?

 

navic.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy trzeba coś przerabiać czy wystarczy wyciągnąć poprzednie audio, dołożyć to nowe wraz z anteną GPS i będzie działać ?

Na nawigacji są dane komputera pokładowego, zatem na pewno nie będzie to przełożenie Plug&Play, gdyż potrzebne są dane z magistrali CAN, która z pewnością nie jest wyprowadzona (radio nie wymaga). Ponadto nawigacja, będzie potrzebować sygnał prędkości VSS oraz opcjonalnie sygnał biegu wstecznego (REV).

 

Wg mnie nie warto się w to bawić, gdyż alternatywne, niefabryczne rozwiązania nawigacji są lepsze. A w Foresterze, ta fabryczna nawigacja wcale nie wygląda na OEM-ową (w przeciwieństwie do LEG/OTB). Taki kwiatek do kożucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jest następujące czy można zamontować sobie taki oto sprzęt, jakie są dodatkowe koszty ??

Czy trzeba coś przerabiać czy wystarczy wyciągnąć poprzednie audio, dołożyć to nowe wraz z anteną GPS i będzie działać ?

Twoj forek jest z przed liftu, stacja ktora pokazujesz jest poliftowa wiec raczej trzeba bedzie cos zmieniac.

Jesli chcesz zainstalowac urzadzenie multimedialne nieorginalne to tu znajdziesz troche informacji:

 

viewtopic.php?f=22&t=149366&view=unread#unread

 

viewtopic.php?f=22&t=132525&view=unread#unread

 

viewtopic.php?f=22&t=151787&view=unread#unread

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zgadza się masz rację pokazałem zdjęcie stacji po lifcie, wklejam zdjęcia poniżej stacji przed liftem.

Zaznaczam, że stacja którą chciałbym zamontować też jest przed liftem.

 

naviii.jpg

 

naviiii.jpg

 

Poza tym nie chciałbym montować urządzenia nieoryginalnego.

Wydaje mi się że jeżeli była opcja przy zakupie auta że auto ma być wyposażone w Navi oryginalną to chyba instalacja jest pod to przygotowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli modelowo stacja pasuje to tylko przepiecie kostek.

Klawisze z kierownicy tez powinnny dzialac od razu.

W urzadzeniach dedykowanych do forestera masz wiekszy zakres przy wyborze nawigacji bo stacje hulaja pod windowsem i praktycznie wszystko mozna zainstalowac.

 

No ale orginal to orginal, tylko ta cena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak chyba nie do końca przepięcie kostek, ponieważ w Navi jest kostka na 24 Piny natomiast obecna kostka jest na 20-pinów. Więc zapewne potrzebny jest zakup jakieś kostki/przejściówki itd......

Tutaj na schemacie widać że jest jakaś przejściówka.

 

schematnavi.jpg

 

 

Czy ktoś ma zdjęcia jak demontować Radio w Forku bo chciałbym się dostać a nie chcę czegoś uszkodzić, połamać itd...

Może jakiś filmik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podeslalem Ci linka do wczesniejszych postow, jest tam informacja o demontarzu radia:

http://2009forester.blogspot.com/2009/0 ... e-kit.html

Odnosnie przekladki radia to jestem zdziwiony, dedykowane stacje niorginalne to doslownie przepiecie kostek i hula.

 

Jednak orginalne nie zawsze najlepsze.

 

-- Śr mar 28, 2012 9:24 pm --

 

poprawiony link:

http://2009forester.blogspot.com/2009/0 ... e-kit.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam dalej do tematu.

Czy to nie jest tak samo jak z halogenami??

Kupuje auto bez halogenów, nagle domawiam sobie halogeny, przyjeżdżam do ASO po wcześniejszym zamówieniu tak owych, montują -czyli wkładają halogeny, wtyki z wtykami, zmieniają przełącznik, dokładają zapewne przekaźnik do skrzynki bezpieczników i halogeny świecą.

Czy dalej twierdzicie, że to jest mocno skomplikowane, że z tego samego roku auta nie są przygotowane do montażu dodatkowych atrakcji czyli NAVI poprzez wyjęcie starego radia i podpięcie nowego wraz z antenką GPS itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda modyfikacja auta niesie ze soba pewne komplikacje nawet jesli auto jest rocznikowo takie same.

Jezeli czlowiek jest laikiem w danej dziedzinie to nie poradzi sobie nawet z przepieciem kostek.

Jesli ow czlowiek zleci wymiane np: radia, serwisowi car audio, bo trzeba przerobic kostki, to dla takiego serwisu prawdopodobnie bedzie to mala sprawa.

Jesli czlowiek zleci montaz halogenow serwisowi, ktory sie tym zajmuje to tez nie sprawi im to wiekszych problemow.

 

A ASO?

Czesto maja podwykonawcow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do 5 największych moim zdaniem ASO Subaru w Polsce, żaden nie był w stanie mi odpowiedzieć na to pytanie ponieważ nikt tego dotychczas nie robił. A gdy podawałem numery ze schematu poniżej to nikt też nie był w stanie powiedzieć co i jak z czym to się je.... Pod numerem 13 ze schematu gdzie jest komplet też nie byli w stanie powiedzieć co w skład tego wchodzi.

Nie chciałbym, że ""podwykonawcy"" uczyli się na moim aucie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do 5 największych moim zdaniem ASO Subaru w Polsce, żaden nie był w stanie mi odpowiedzieć na to pytanie ponieważ nikt tego dotychczas nie robił. A gdy podawałem numery ze schematu poniżej to nikt też nie był w stanie powiedzieć co i jak z czym to się je.... Pod numerem 13 ze schematu gdzie jest komplet też nie byli w stanie powiedzieć co w skład tego wchodzi.

Nie chciałbym, że ""podwykonawcy"" uczyli się na moim aucie....

 

 

Jak dasz schemat tego radyja to podpowiem czy da sie podpiac, albo przynajmniej sprobuje (wydaje mi sie ze tak). Po moich przejsciach z podlaczaniem juz znam ta instalacje prawie na pamiec ;).

 

Ale zastanow sie dobrze, nie wiem za ile masz to radyjko ale mi w aso zaproponowali 7k z montazem gratis ;).

A pozatym chyba tam sa jakies dedykowane mapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego cały czas dociekam czy wystarczy zamówić kabel o numerze 11 ze schematu, który wkleiłem parę postów wyżej, bo też mam świadomość że jest to inna kostka niż do obecnego radia.

Ale jak to nasze szanowne ASO, nikt nie jest w stanie mi na to pytanie odpowiedzieć. Zamów u nich wszystko to się może zrobi, ale co w skład tego kompletu wchodzi i czy mając część rzeczy czyli nawigacje, antenkę można coś domówić żeby to złożyć w całość- po prostu ich to PRZERASTA.

Człowiek chyba jak sam nie spróbuje to nie będzie wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego cały czas dociekam czy wystarczy zamówić kabel o numerze 11 ze schematu, który wkleiłem parę postów wyżej, bo też mam świadomość że jest to inna kostka niż do obecnego radia.

Ale jak to nasze szanowne ASO, nikt nie jest w stanie mi na to pytanie odpowiedzieć. Zamów u nich wszystko to się może zrobi, ale co w skład tego kompletu wchodzi i czy mając część rzeczy czyli nawigacje, antenkę można coś domówić żeby to złożyć w całość- po prostu ich to PRZERASTA.

Człowiek chyba jak sam nie spróbuje to nie będzie wiedział.

 

 

Z radiem powinny byc wiazki/przejsciowki, ktore pasuja przynajmniej do radia. To co nie pasuje mozna uciac i dolutowac standardowe piny (takie jak sa we wtyczkach radiowych i nietylko) ktore wtykamy bezposrednio w gniazda wiazki. Ja tak musialem zmodyfikowac 5-6 przewodów bo nigdzie nie moglem znależć odpowiednich przejsciówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...