Skocz do zawartości

czy td05 16g - jest dobrą alternatywa dla WRX-a


carlos-wrx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szanowne grono :smile:

 

Mam pytanie, auto cały czas jest na serwisie, a ja mam czas aby pogrzebac i poszukac paru klamotów, które moga sie przydać - mam juz skrzynie 6mt dccd (z całym potrzebnym osprzetem), zamówiony neetronic's, sprzeglo eSTIajowe i duzy IC eSTIajowy, planuję dorzucić wydajniejszą pompę Walbro, sprawniejsze wtryskiwacze i większe turbo. Moc w jaką celuje to ponizej 300KM, zdecydowanie chciałbym aby auto było elastyczniejsze i szybciej wkręcalo się na obroty na biegach 3-5.

Moje pytanie, planowałem, tak czy siak, włozyc turbinkę z sti 06, ale moze td05 będzie lepszą opcją - czy seryjne wtryskiwacze wydola czy trzeba poszukać czegos o wydajniejszych parametrach - jezeli tak, to prosze o naprowadzenie mnie na dobry trop :grin:

Remap - bedzie ustawiany po złozeniu autka do kupy, dlatego zalezy mi aby zrobic możliwie duzo, aby nie pakowac sie później w koszta podwójnego mapowania.

 

Dzieki - oczywiście [...budiet pomuk's, oj budiet.... :grin: ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, jak juz masz skrzynie z STI, planujesz wieksze wtryskiwacze itp. to troche bez sensu wydaje mi sie celowanie _ponizej_ 300KM, podczas gdy turbo, ktorekolwiek wybierzesz, zabierze Cie dobrze ponad 300KM.

td05 sa chyba tez dosc rozne - starsze, nowsze, roznia sie chyba miedzy soba nieco.

Do tych mocy to bym chyba poszukal zdrowej vf35 i sie cieszyl szybkim spoolem i moca okolo 330KM (nie wiem niestety co siedzi w sti my06)

 

Wtryski jak skolujesz rozowe top feedy (bo masz u siebie chyba top feed?) powinny byc wystarczajace i do tego dosc niedrogie.

 

Oczywiscie td05-16g tez Cie zabierze spokojnie pewnie w okolice 330-350KM - zaleznie od modyfikacji, ale wydaje mi sie, ze ihi bedzie szybsza nieco, z zaslyszanych opinii - wiec moze praktycy beda mieli inne rady.

 

Oczywiscie duzym plusem td05 jest jej serwisowalnosc, ale przy cenach i latwej dostepnosci vf35 to bym sie tym za bardzo nie stresowal.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 8:15 am ]

Ew. zainwestuj w twin-scrolla :)

Oczywiscie wiem, ze to moze juz nuda zalatywac, bo ostatnio ta "mantra" sie coraz czesciej powtarza na forum - ale naprawde efekty sa fajne, zwlaszcza do szybkiego ulicznego samochodu moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boje sie troche o silnik - niestety na obecna chwile nie starczy mi diengów na zakucie, no i nie usmiecha mi sie bycie bez auta kolejne 2 tyg - chciałbym polatać, mozliwie bezpiecznie, przez jakiś czas - chyba że to już nie ma różnicy czy to bedzie 285 czy 320?

 

Jakie t.twin scroll jest dostepne w rozsądnej cenie? Masz juz z tym pewne doswiadczenie wiec może sie orientujesz - faktycznie słyszalem iż przy twin.scrolu, lag jest minimalny i fajnie sie wkręca

 

twin-scroll.jpg

 

za duzo mi ten schemacior nie mowi, ale wyglada zacnie :lol:

 

 

 

...i jeszcze jedno - wystarcza niebieskie top-feedy 440c , czy nie ma co się łaszczyć na 1/2srodki i szukac różowych 550tek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt, o silniku nie pomyslalem, ale mysle, ze dobrze wystrojony nie bedzie az takim problemem, skoro klasykowe, na slabych korbach tez lykaja po jakies 1.4 barai robia powyzej 300KM - dobrze by bylo, zeby sie w tym temacie spece wypowiedzieli faktycznie.

Jak mniemam tloki same w wrx dobrze wystrojonym az takim problemem chyba nie beda.

 

Po prostu mysle, czy jesli chcesz pozostac ponizej 300KM nie lepiej pozostac przy td04 i zrobic szybkie 260KM na przyklad.

Ew. znow uciekne sie do tego rozwiazania, ktore ludzie podobno sobie chwala - td04 modyfikowane przez Andy Forresta, zachowujace szybki spool, bo nadal turbo raczej male, ale pompujace do wyzszych obrotow i niektorzy podobno nawet 320KM na tym wykrecaja - a do okolic Twoich 300 wymarzonych powinno byc hmm.. idealnie?

 

Co do twin-scroll - niestety ceny nie sa rozsadne :) - to jedyny minus tego rozwiazania - pogadaj z carfitem - ma zestaw na vf36. vf37 powinna byc nieco tansza a tez robi wrazenie - ale moze jak szalec to szalec?

Co do wrazen - ostatnio przy remapie turbo wkrecalo sie tak szybko, ze przez dluzsza chwile mapper picowal samo doladowanie, bo boost solenoid podobno nie nadazal z reakcja w pierwszym podejsciu za doladowaniem.

Jakis tam minimalny lag pewnie zawsze jest, ale jest on slabo zauwazalny juz, zwlaszcza przy krotkich przelozeniach skrzyni.

Rzeklbym - bedzie pan zadowolony :) - gdybys mial sie decydowac na to rozwiazanie.

 

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 8:39 am ]

...i jeszcze jedno - wystarcza niebieskie top-feedy 440c , czy nie ma co się łaszczyć na 1/2srodki i szukac różowych 550tek?

 

Te sa chyba tak w sumie tanie obecnie, przynajmiej relatywnie, ze chyba bym sie nie bawil i zakladal 550cc na przyszlosc - chociaz 440cc do okolic 320KM powinny wystarczyc, ale juz u granic swoich mozliwosci pewnie - lepiej miec jakis zapas zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boje sie troche o silnik - niestety na obecna chwile nie starczy mi diengów na zakucie, no i nie usmiecha mi sie bycie bez auta kolejne 2 tyg - chciałbym polatać, mozliwie bezpiecznie, przez jakiś czas - chyba że to już nie ma różnicy czy to bedzie 285 czy 320?

 

A nie myślałeś o VF34? Popatrz np. w US - tam VF34 kupuje się głównie do takich WRXów, jak Twój. Ja kupiłem do STI, żeby było bezpiecznie i kręci 340 KM / 475 Nm, z praktycznie niewyczuwalnym lagiem.

 

PS Czy wspominałem, że mam taką do sprzedania? 19 tys. przebiegu. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq - vf34 jest bardzo fajna, ale vf35 latwiej dostepna i co za tym idzie tansza :)

Nie to, zebym chcial Ci przegonic klienta za ten intercooler :P

 

Ale powazniej nieco - oczywiscie w tej sytuacji, jak jest pod reka vf34 do kupienia to jest to tez jak najbardziej dobra opcja na okolice 330-340KM (negocjuj cene! negocjuj cene! :) - to byl przekaz podprogowy :))

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krotko i tresciwie :)

 

Adam. - ile maksymalnie w praktyce udalo wam sie kiedykolwiek na td04 w serii nakrecic i na jakim doladowaniu?

Oczywiscie jak mniemam takze na przelotowym wydechu?

 

nie pamietam :cry:

 

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 1:03 pm ]

...nie wypada nie posłuchać rady

 

To ja polecam remap na VF34, a do tego wtryskach i listwach z STI :mrgreen:.

 

szczegolnie na listwach :mrgreen: one sa wyjatkowo potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos weź gotowy silnik od Przemqa, a swój sprzedaj. wyjdzie cię pewnie taniej niż kucie, kupno turbiny, wtrysków i innych pierdół, będziesz miał prawie Sti w budzie Wrxa kombi. Co prawda może się zdarzyc że doprowadzisz do rozpaczy parę osób w droższych limuzynach ale może warto się poświęcić :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos-wrx, jeśli nie goni Cię czas, zaczekaj do tygodnia 6-9 kwietnia. Dam znać, co i jak, będę też wiedział, ile za to wziąć. Ale spodziewam się, że za wszystko (longblock, turbo, wtryski, listwy) będzie poniżej 10K PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos-wrx, Chyba sam troszke pogubiles temat. Chcesz mniej niz 300KM to po co zmieniac turbo, wtryski itd ? Strata kasy - tak jak koledzy napisali zrob program i w droge. Co do korbowodow i silnika. Ja u Siebie bez kuciny latalem na 300 KM i 350Nm i nic sie nie dzialo fakt ze turbo i wtryski byly zmienione bo poszedlem grubiej z moca. Jak masz kase to zarzuc turbawke nowa i wrzuc wtryski od STI do tego program i napewno bedziesz zadowolony z takiego WRXa w kombiaczu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo sporo eksperymentowane bo ja chyba ze 4 rozne turbosprezarki wymienialem. Obecnie mam APS SR 30 zalozona i samochod jest w trakcie skladania silnika po remoncie ( kucizna weszla ) jak juz dotre silnik i sie zestroi to oczywiscie przedstawie wykres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest TD05 i po remapie mam 300KM/382Nm. W porównaniu do seryjnego WRX-a to prawdziwy potwór. Banan wciąż na gębie podczas jazdy! :mrgreen: Oczywiście też wymieniałem sprzęgło, IC, wtryski i pompę paliwa. Ale naprawde warto. Niemniej jeżeli nie chcesz mocy na poziomie 300KM to zostań tak jam pisze Adam na seryjnym turbo i zrób sobie remap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...