Jump to content

turbo ładuje max 0,4 bar i koniec


AdaSch

Recommended Posts

Dzisiaj zdechł forek :roll:

 

ja mu ogień a on tylko 0,4 bar

 

myślę sobie albo turbo albo sterowanie

odłączam przewód gumowy od gruchy, idzie jak szalony ładowanie grubo ponad 1,4 bar :twisted:

 

oczywiście chwilowo,

 

myślę selenoid ale dziwne, że nie zgłasza błędu, odłączyłem jeszcze rurkę od selenoidu, też idzie jak szalony

 

odłączyłem selenoid, spawdzam miernikem rezystancję i ok, sprawdzam podlączając napięcie też ok też ok :evil: bez napięcia zamknięty, z napięciem otwarty - sprawdzone

 

czyli ewidentnie nie ma sterowania selenoidem

 

odłączyłem przewód włączyłe msilnik i engine error więc muszę zrobić clear.

 

co może być powodem, braku sterowania selenoidem?

 

silnik nie zgłasza problemów

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

dzięki koledzy za zainteresowanie,

 

problem udało mi się rozwiązać

 

najwidoczniej solenoid się zawiesił, i po ręcznym poklikaniu przeszło mu

 

poskładałem do kupy i jest ok, dmucha 0,8 czy jakoś tak :mrgreen:

 

uszczelka pod głowicą

 

AdaSch, a ty nie kombinowales czegos z przeplywka i knock-sensorem ostatnio ?

 

wtedy by nie ładował po odłączeniu gruchy, kiedy wg jest w stanie spoczynku turbo jest ustawione na maxa

 

swoją drogą, te turbo ma ogromne luzy, skoro potrafi dmuchać ponad 1,5 bar przy 4k rm

 

 

Adam, w środę robimy spot u Karamby, ok. 18 (patrz 3miejskie spoty), może coś uradzimy, podjedź

 

będę :mrgreen:

 

pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 7:33 pm ]

AdaSch, a logowałeś auto? Sprawdź jak zachowuje się solenoid, wastegate, czy nie ma knocka, jaki jest IAM?

 

zrobiłem i odziwo, wszystko było ok, nawet AFR! ecu poradził sobie z za małą ilością powietrza i zmniejszył dawkę paliwa, i afr się nie sypał, ale nie dręczyłem auta w takim stanie :mrgreen::mrgreen:

 

dziwne jest to, ze nie było check engine

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

dziwne jest to, ze nie było check engine
solenoid się zawiesił

 

Widocznie solenoid to nie engine :mrgreen:

 

Adam, w środę robimy spot u Karamby, ok. 18 (patrz 3miejskie spoty), może coś uradzimy, podjedź

 

będę :mrgreen:

jakbyś miał problem z trafieniem, dzwoń ;)

Link to comment
Share on other sites

zrobiłem i odziwo, wszystko było ok, nawet AFR! ecu poradził sobie z za małą ilością powietrza i zmniejszył dawkę paliwa, i afr się nie sypał, ale nie dręczyłem auta w takim stanie :mrgreen: :mrgreen:

 

wow, a to co za teoria? :lol:

Link to comment
Share on other sites

ecu wie od czujnika ciśnienia i przepływki, ile jest powietrza w głowicy i zmniejszył dawkę paliwa aby utrzmać afr na poziomie około 12, gdyby ecu nie brało tych paramentów pod uwagę, zakładało by, że turbo dmucha i daje 2x więcej powietrza wiec trzeba dać 2xwięcej paliwa co w konsekwencji oznaczało by zalanie silnika i bardzo niski afr i 0 mocy a tak nie było. Inna teoria jest taka, ze silnik wszedł w tryb awaryjny i nikomu o tym nie powiedział :mrgreen:

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...