Skocz do zawartości

problem z ESP forester MY10 2.0D


baccara14

Rekomendowane odpowiedzi

Twój błyskotliwy wywód

 

:mrgreen:

 

fakt 3 razy wyjechałem ale większość na temat :mrgreen:

Obiecuje poprawę ale TDI nie polubię :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen::twisted:

 

no własnie !!! mam takie wrazenie, ze jak dotkeli elektroniki to teraz sie sypie. sporo zakładali: czujniki przód i tył, alarm z antynapadem, zestaw do telefonu. Chyba wybiore sie do znajomego elektryka, który to obejrzy i podsumuje te prace serwisu.

 

w sumie czujniki nie groźne ale przy alarmie mogli coś schrzanić. centralka abs-u nie lubi nawet spadków napięć przynajmniej bosch we fiacie.

 

Wpadł mi do głowy jeszcze jeden błąd - czyjnik konta skrętu który jest chyba na kole kierownicy.

 

ale dla czytelności problemu, świecił Ci się check engine czy tylko esp failure?

 

bo jak check engine to wina silnika i w konsekwencji wyłączenie esp, jeżeli esp to wszystko co napisałem powyżej wykluczając silnik. Znanym problemem z innych aut jest zgubienie danych przez czujnik konta skrętu i wymagana jest kalibracja w ASO - przynajmniej w innych markach aut, ale podejrzewam, że w subaru też.

 

Daj znać jaką opinię wystawił elektryk po instalacji dodatków

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
U mnie ostatnio też zaświeciły się kontrolki ESP i Check, a samochód jeździł normalnie.

Diagnoza serwisu - padnięty zawór EGR. Po wymianie na razie nic się nie świeci.

 

 

Świeciło stale czy zapaliło się na jakiś czas ? U mnie dzisiaj się pojawiło ale po przejechaniu 20 km i odpaleniu ponownym auta efekt zniknal? Udac sie do serwisu ? Rozumiem wymiana objęta gwarancją?

 

pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
baccara14, Dokładnie 5 marca - przy przebiegu 1,8kkm (mroźno...) przytrafiło mi się PRAWIE to samo - tzn. kilkadziesiąt kilometrów od Shella, gdzie tankowałem (Wrocław) V-Pover zapaliły się jednocześnie - bez widocznej przyczyny - dwie kontrolki (na pomarańczowo) - CHECK ENGINE i ESP... 20 minut postoju (telefon do Assistance) i po odpaleniu echo problemu.

Napisałem PRAWIE, gdyż auto poza wyświetleniem kontrolek nie zasygnalizowało w żaden sposób, że coś jest nie tak. Żadnego trybu awaryjnego, etc. - może dlatego, że od razu się zatrzymałem?

Dwa dni później podłączono komputer w ASO i ... nie został nawet ślad po błędzie... Minęły prawie 2 tygodnie i problem się póki co nie powtórzył.

 

Odgrzewam temat. Równo rok później od przedmówców (poza dyskusją nt wyższości/niższości TDI, DTI etc) miałem dziś dokładnie ten sam problem.

 

Auto jeździło jak bez najmniejszego problemu tylko dwie lampki ESP i CHECK ENGINE rozweselały deskę rozdzielczą. Ponowne odpalenie nic nie dawało. Dopiero po dłuższym postoju po dojechaniu na miejsce autko odpuściło.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Forester diesel 2010. Witam u mnie kontrolka esp plus engine oznaczało błąd przepływomierza. Usterka to pęknięta rura między intercoolerem a dolotem.Niestety trzeba zdemontować ic aby wymienic/ zakleić pęknięcie. Objawy usterki to spadek mocy u mnie pomagało wyłączenie silnika problem powracał po spadku obrotów ponizej 2000 obr czyli byłem zmuszony na trasie trzymać włączoną turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...