FranekDolas Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Jakoś nadszedł czas na kilka rzeczy do wymiany bo już i olej i rozrząd się kłaniał a że jeżdżę na LPG to zaszalałem i tak : kompletny rozrząd, olej Castrol 10W40, kable Champion, świece Denso Platinum , tarcze Brembo przód itp. Przed wymianą jakoś jeździł choć szarpał troszkę na gazie ale na benzynie idealnie było a teraz to już jest kompletna padaczka, dopóki zimny jako tako jest i równo pracuje a jak tylko się zagrzeje to gaśnie nawet na jałowym biegu, olej zmieniłem z Castrola 5W30 bo na tamtym jak konkretnie mu wstawiłem na autostradzie to kapało z dekla na głowicy wprost na wydech i dymiło się spod maski. To szarpanie wygląda jakby nie palił na jeden gar czasami i to na benzynie i na gazie. Jak nogę wcisnę w pedał na maxa to łapie i ciągnie ale nie idzie normalnie jechać w zakresie 2500-3000obr. Podpowiedzcie coś zanim kupię masę niepotrzebnych rzeczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBAS Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Witam, widzę że mamy podobne autka. :wink: A co do tego szarpania pomiędzy 2500-3000 obrotów "to te typy tak mają" i to jest coś normalnego, nawet w moim przypadku na gazie mniej czuję te szarpanie niż na benzynie. Moja rada zresetuj komputer, ściągnij klemę z akumulatora na jakieś 10-20 minut i załóż ponownie. Powinno pomóc. Po założeniu klemy i odpaleniu komputer będzie się "uczył" taki objaw który zaobserwujesz to wolne obroty zaczną się przy 1400-1600 obrotów i zaczną bardzo wolno spadać to jest normalny objaw, po jakimś czasie to minie. Nie wykluczone że objawy szarpania będą się powtarzać - do tego trzeba się przyzwyczaić. [ Dodano: Sob Mar 20, 2010 10:50 pm ] Przeczytałem jeszcze raz to co napisałeś, jeżeli reset kompa nie pomoże to daj znać, przyszło mi jeszcze coś do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FranekDolas Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Nie nie, normalne "szarpanko" to ja znam a teraz to się jeździć nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBAS Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Powtarzam spróbuj zresetować kompa. :!: :!: :!: Ale to co mi przyszło do głowy, pisałeś o oleju że poprzedni Ci wywalało, mógł zapaskudzić zawór recyrkulacji spalin "EGR", należałoby go odkręcić i popatrzeć czy działa poprawnie, względnie wyczyścić. Mi też tak czasami robi: 1. szarpanko delikatne i mułowaty silnik w tym zakresie - brak zmiennych faz rozrządu 2. szarpanie - czasami, a niekiedy nawet to tak jak by "przysłowiowa blondynka uczyła się jeździć po Śląsku" - ZRESETUJ KOMPA !!! Moja rada: 1. na początek ZRESETUJ KOMPA to nic nie kosztuje tylko trzeba posiadać klucz nr 10 i odkręcić klemę na najlepiej 15-20 minut. 2. sprawdzić zawór "EGR" [ Dodano: Sob Mar 20, 2010 11:51 pm ] Zauważyłeś różnicę w spalaniu LPG. Nie pali teraz więcej? Zakładam , że rozrząd robiłeś u fachowca i jest dobrze zrobiony - pomijam możliwość przestawienia zapłonu na jednym rzędzie cylindrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 a że jeżdżę na LPG kable Champion, świece Denso Platinum Kable trzeba było zakupić oryginalne w ASO, świece zwykłe NGK BKR6E - taki zestaw doskonale sprawuje się z LPG w tym aucie, nie ma co na nowo wynajdować koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBAS Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Ja też jeżdżę na KNG i spisują się dobrze. [ Dodano: Nie Mar 21, 2010 1:03 pm ] Miało być NKG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FranekDolas Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Rozrząd wymieniony poprawnie, proszę zwrócić uwage że na zimnym jedzie naprawdę OK. Co do świec NGK nie ufam im bo trudno kupić oryginalne, olej wlałem uprzednio 5W30 czyli full synthetic i dlatego kapało tu i ówdzie i śmierdziało. Podczas naprawy spawano mi jeszcze osłony ogniowe na wydechu bo dzwoniły strasznie więc akumulator był odpinany ale odłączę go ponownie oczywiście. Zamierzam się przebranżowić niebawem (zajmuję się serwisem GSM a wskoczyć chcę w autoelektronikę) więc zakupię Carmana to sobie zdiagnozuję tym bardziej że żonie kupiłem Imprezę 2.0 '97 AT kombi i tam też się przyda. Kable faktycznie tylko w ASO chyba przyzwoite mają, założę jeszcze stare oryginalne na próbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBAS Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Nie wiem czy dobrze rozumuję. Na zimnym jedzie ok zagrzewa się i przeskakuje automatycznie na GAZ i wtedy zaczynają się problemy :?: Zadałem Ci wcześniej pytanie co ze spalaniem gazu - czy wzrosło? Jeżeli tak. Podejrzewam, że może być temu winna sonda lambda, podjedź do "gazownika" i niech podepnie sterownik gazu pod laptopa. Niech zwróci uwagę na przebieg wykresu sondy lambda, czy sonda dobrze funkcjonuje i nie jest "oporna". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 SEBAS, sam literówkę dałem - NGK miało być Podczas naprawy spawano mi jeszcze osłony ogniowe na wydechu bo dzwoniły strasznie Daremny trud, niedługo znowu będą dzwonić, dlatego zamiast ponownie spawać, zdemontuj je Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FranekDolas Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 No więc szarpie jak silnik osiągnie normalną temp. pracy, nieważne czy przełączam na gaz czy na benzynę. Mam instalację sekwencyjną ESGI i kiedyś padł mi czujnik temp. w reduktorze ale wówczas wariował na gazie a teraz i na gazie i na benzynie. Spalanie na gazie wg. mnie nie wzrosło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 ...Daremny trud, niedługo znowu będą dzwonić, dlatego zamiast ponownie spawać, zdemontuj je A nic się nie zapali ? Trawa, las ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Trawa trawa. w sziszy u DNLa i Harviego.... :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBAS Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 A RESETOWAŁEŚ KOMPA Zacznij od tego, przynajmniej wyeliminujemy 1 czynnik, to nic nie kosztuje, nie musisz nic kupować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FranekDolas Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Tak ,odłączyłem aku i za jakąś godzinkę podepne i zobaczę chociaż trudno będzie bo trzeba będzie pojeździć a ja do pracy mam 10km i nie zdąży się rozgrzać. [ Dodano: Wto Mar 23, 2010 9:32 pm ] Reset kompa nic nie dał, jutro sprawdzę jakie błędy wywala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FranekDolas Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Należy się wyjaśnienie co było bo zrobione. Po podstawieniu wszystkich elementów osprzętu silnika z Imprezy żony bo ma ten sam silnik EJ20 dalej było to samo. Okazało się że jednak pasek a wale był o jeden ząb przestawiony, dziwne bo zimny chodził niby dobrze. Ma ktoś oryginalne kable zapłonowe do sprzedania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Ja też jeżdżę na KNG i spisują się dobrze. [ Dodano: Nie Mar 21, 2010 1:03 pm ] Miało być NKG KGN, GKN, GNK... :wink: Sorki ale nie mogłem się oprzeć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się