Jump to content

Legacy 2.0 '97r. kombi AT i szarpanie.


FranekDolas
 Share

Recommended Posts

Jakoś nadszedł czas na kilka rzeczy do wymiany bo już i olej i rozrząd się kłaniał a że jeżdżę na LPG to zaszalałem i tak : kompletny rozrząd, olej Castrol 10W40, kable Champion, świece Denso Platinum , tarcze Brembo przód itp.

Przed wymianą jakoś jeździł choć szarpał troszkę na gazie ale na benzynie idealnie było a teraz to już jest kompletna padaczka, dopóki zimny jako tako jest i równo pracuje a jak tylko się zagrzeje to gaśnie nawet na jałowym biegu, olej zmieniłem z Castrola 5W30 bo na tamtym jak konkretnie mu wstawiłem na autostradzie to kapało z dekla na głowicy wprost na wydech i dymiło się spod maski.

To szarpanie wygląda jakby nie palił na jeden gar czasami i to na benzynie i na gazie. Jak nogę wcisnę w pedał na maxa to łapie i ciągnie ale nie idzie normalnie jechać w zakresie 2500-3000obr.

 

Podpowiedzcie coś zanim kupię masę niepotrzebnych rzeczy...

Link to comment
Share on other sites

Witam, widzę że mamy podobne autka. :wink:

 

A co do tego szarpania pomiędzy 2500-3000 obrotów "to te typy tak mają" i to jest coś normalnego, nawet w moim przypadku na gazie mniej czuję te szarpanie niż na benzynie.

Moja rada zresetuj komputer, ściągnij klemę z akumulatora na jakieś 10-20 minut i załóż ponownie.

Powinno pomóc.

 

Po założeniu klemy i odpaleniu komputer będzie się "uczył" taki objaw który zaobserwujesz to wolne obroty zaczną się przy 1400-1600 obrotów i zaczną bardzo wolno spadać to jest normalny objaw, po jakimś czasie to minie.

 

Nie wykluczone że objawy szarpania będą się powtarzać - do tego trzeba się przyzwyczaić.

 

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 10:50 pm ]

Przeczytałem jeszcze raz to co napisałeś, jeżeli reset kompa nie pomoże to daj znać, przyszło mi jeszcze coś do głowy.

Link to comment
Share on other sites

Powtarzam spróbuj zresetować kompa. :!: :!: :!:

 

Ale to co mi przyszło do głowy, pisałeś o oleju że poprzedni Ci wywalało, mógł zapaskudzić zawór recyrkulacji spalin "EGR", należałoby go odkręcić i popatrzeć czy działa poprawnie, względnie wyczyścić.

 

Mi też tak czasami robi:

1. szarpanko delikatne i mułowaty silnik w tym zakresie - brak zmiennych faz rozrządu

2. szarpanie - czasami, a niekiedy nawet to tak jak by "przysłowiowa blondynka uczyła się jeździć po Śląsku" :lol: - ZRESETUJ KOMPA !!!

 

Moja rada:

 

1. na początek ZRESETUJ KOMPA to nic nie kosztuje tylko trzeba posiadać klucz nr 10 i odkręcić klemę na najlepiej 15-20 minut.

2. sprawdzić zawór "EGR"

 

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 11:51 pm ]

Zauważyłeś różnicę w spalaniu LPG. Nie pali teraz więcej?

 

Zakładam , że rozrząd robiłeś u fachowca i jest dobrze zrobiony - pomijam możliwość przestawienia zapłonu na jednym rzędzie cylindrów.

Link to comment
Share on other sites

a że jeżdżę na LPG
kable Champion, świece Denso Platinum

Kable trzeba było zakupić oryginalne w ASO, świece zwykłe NGK BKR6E - taki zestaw doskonale sprawuje się z LPG w tym aucie, nie ma co na nowo wynajdować koła :)

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd wymieniony poprawnie, proszę zwrócić uwage że na zimnym jedzie naprawdę OK. Co do świec NGK nie ufam im bo trudno kupić oryginalne, olej wlałem uprzednio 5W30 czyli full synthetic i dlatego kapało tu i ówdzie i śmierdziało. Podczas naprawy spawano mi jeszcze osłony ogniowe na wydechu bo dzwoniły strasznie więc akumulator był odpinany ale odłączę go ponownie oczywiście. Zamierzam się przebranżowić niebawem (zajmuję się serwisem GSM a wskoczyć chcę w autoelektronikę) więc zakupię Carmana to sobie zdiagnozuję tym bardziej że żonie kupiłem Imprezę 2.0 '97 AT kombi i tam też się przyda.

Kable faktycznie tylko w ASO chyba przyzwoite mają, założę jeszcze stare oryginalne na próbę.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy dobrze rozumuję.

Na zimnym jedzie ok zagrzewa się i przeskakuje automatycznie na GAZ i wtedy zaczynają się problemy :?:

 

Zadałem Ci wcześniej pytanie co ze spalaniem gazu - czy wzrosło?

 

Jeżeli tak.

Podejrzewam, że może być temu winna sonda lambda, podjedź do "gazownika" i niech podepnie sterownik gazu pod laptopa. Niech zwróci uwagę na przebieg wykresu sondy lambda, czy sonda dobrze funkcjonuje i nie jest "oporna".

Link to comment
Share on other sites

SEBAS, sam literówkę dałem - NGK miało być :)

Podczas naprawy spawano mi jeszcze osłony ogniowe na wydechu bo dzwoniły strasznie

Daremny trud, niedługo znowu będą dzwonić, dlatego zamiast ponownie spawać, zdemontuj je :)

Link to comment
Share on other sites

No więc szarpie jak silnik osiągnie normalną temp. pracy, nieważne czy przełączam na gaz czy na benzynę. Mam instalację sekwencyjną ESGI i kiedyś padł mi czujnik temp. w reduktorze ale wówczas wariował na gazie a teraz i na gazie i na benzynie.

Spalanie na gazie wg. mnie nie wzrosło.

Link to comment
Share on other sites

Tak ,odłączyłem aku i za jakąś godzinkę podepne i zobaczę chociaż trudno będzie bo trzeba będzie pojeździć a ja do pracy mam 10km i nie zdąży się rozgrzać.

 

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 9:32 pm ]

Reset kompa nic nie dał, jutro sprawdzę jakie błędy wywala.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Należy się wyjaśnienie co było bo zrobione. Po podstawieniu wszystkich elementów osprzętu silnika z Imprezy żony bo ma ten sam silnik EJ20 dalej było to samo. Okazało się że jednak pasek a wale był o jeden ząb przestawiony, dziwne bo zimny chodził niby dobrze.

Ma ktoś oryginalne kable zapłonowe do sprzedania?

Link to comment
Share on other sites

Ja też jeżdżę na KNG i spisują się dobrze.

 

[ Dodano: Nie Mar 21, 2010 1:03 pm ]

Miało być NKG :lol:

KGN, GKN, GNK... :twisted: :wink: Sorki ale nie mogłem się oprzeć... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...