Skocz do zawartości

[Wrocław] Spotkania


Witek

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Kambol napisał:

Jeśli tylko w takich okolicznościach czujesz "strzał w napędzie", to moim zdaniem jest to norma. Kluczowe dla efektu jest dynamiczne przyspieszanie i zdjęcie nogi z gazu podczas zmiany biegu na wyższy. U mnie też tak jest, a skrzynia w porządku. Myślę, że manualna skrzynia też nie byłaby "zadowolona" z takiego sposobu zmiany biegów. Z obrotami moim zdaniem też norma - przeniesienie napędu przez konwerter w tej skrzyni sprawia nieco gumowe wrażenie, ale przyspiesza wbrew pozorom od razu. Lock up załącza się przy jeździe ze względnie stałą prędkością. Nie wiem dokładnie jak wygląda test, o którym piszesz, ale 3,2 krpm dla tego silnika, to dopiero preludium do przyśpieszania. Najbardziej wkurzające w 5EAT (przynajmniej w OBK III gen.) jest imperatyw jazdy na jak najwyższym biegu - ruszam że świateł i po kilkudziesięciu metrach, przy prędkości 40-50 km/h jadę już na 5. :twisted: Rozwiązaniem jest właśnie jazda w trybie manualnym lub S#, ale bez puszczania gazu po wrzuceniu wyższego biegu ;)

Hmmm, czy ja wiem ? Puszczam gaz, wciskam sprzęgło, obroty międzyczasie spadają w okolice docelowych na wyższym biegu, zmieniam bieg i łagodnie puszczam sprzęgło. Raczej nic hardkorowego dla manualnej skrzyni tutaj nie ma, nic też nigdy mi nie szarpnęło. Być może kwestia odpowiedniego timingu tych czynności. Druga sprawa to taka, że wcześniej, jedyna moja styczność z półautomatem miała miejsce w wszelakiego rodzaju symulatorach racingowych, gdzie zawsze było ciśnienie o to, żeby bieg zmieniać z puszczonym gazem. Stąd rzeczywistość musiała zweryfikować ten nawyk. :D Skoro pojawiają się głosy, że to jest normalny objaw to temat olewam, bo oprócz tego aspektu, skrzynia chodzi tip top. 

 

Co do stall testu to jest to procedura testowa, polegająca na krótkim przytrzymaniu gazu w podłodze z wciśniętym mocno hamulcem i skrzynią ustawioną na 2 biegu w trybie manualnym. Na podstawie obrotów jakie osiągnie silnik można wstępnie ocenić czy wszystko jest ok. Test jest opisany na stronie "5AT-32" w serwisówce i dla silników N/A maksymalne obroty podczas testu określone są na 2.2k rpm. 

 

Odnośnie zmiany biegów to mnie bardziej wkurza agresywna redukcja gdy ja chcę tylko odrobinę przyspieszyć. :D 

Edytowane przez grayfox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grayfox napisał:

Puszczam gaz, wciskam sprzęgło, obroty międzyczasie spadają w okolice docelowych na wyższym biegu, zmieniam bieg i łagodnie puszczam sprzęgło.

Wszystko się zgadza - przy spokojnej jeździe, ale wcześniej pisałeś o dynamicznym przyspieszaniu (czyli ciągnięcie na biegu do wysokich obrotów) i w takim wypadku w manualnej skrzyni chyba przytrzymasz nieco gazu po zmianie na wyższy bieg, w przeciwnym razie też poczujesz nieprzyjemne szarpnięcie.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kambol napisał:

Wszystko się zgadza - przy spokojnej jeździe, ale wcześniej pisałeś o dynamicznym przyspieszaniu (czyli ciągnięcie na biegu do wysokich obrotów) i w takim wypadku w manualnej skrzyni chyba przytrzymasz nieco gazu po zmianie na wyższy bieg, w przeciwnym razie też poczujesz nieprzyjemne szarpnięcie.

 

Kwestia czym jest dla kogo "dynamiczne" przyspieszenie :D Do odciny nie ciągnę, to nie tor. Bardziej w okolice 5k i to też nie z butem w podłodze.

Jak będę znowu gdzieś jechał to się skupię na tym co robię, bo być może rzeczywiście intuicyjnie przytrzymuję trochę gazu. :) 

Edytowane przez grayfox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2019 o 18:19, grayfox napisał:

Ja również bym się pisał. :)

 

Przy okazji, Panowie - Ma ktoś może tutaj Subaru ze skrzynią 5EAT ? Chciałbym zobaczyć jak działa i porównać jej działanie do mojej. Przy obecnym stanie rozbiórki auta już niewiele brakuje mi do jej wyjęcia i gdyby się okazało, że jednak uczucie "jazdy na sprzęgle" i szarpnięcia przy manualnej zmianie biegu w górę, bez wciśniętego gazu nie są normalne, to od razu bym się i za nią zabrał. To mój pierwszy automat, więc niestety nie mam porównania.

 

Sprawdziłem dzisiaj i nie mam żadnego szarpania skrzyni. Jedyne co czuć to odpuszczenie gazu. Robiłem próbę na dwójce i trójce do 6k i szybka zmiana na piątkę. Zmiana biegów kat bardzo płynna, widać tylko zmianę obrotów. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko, zebrałem grupę 10 osób z mojego korpo i mieliśmy wyścig. Co ciekawe, jest nowa konfiguracja toru, kręci się inne czasy - jest bardzo ciekawie :)

Do kiedy Wełniacz jesteś we Wro? Myślę, że za jakiś miesiąc znowu coś zorganizuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie kojarzę tej drogi, ale rzeczywiście, wygląda, że sporo ciekawych serpentynek. W zimie jak znalazł :)

 

W czwartek na buforowej organizuję gokarty z mojej pracy, jeśli ktoś ma ochotę to zapraszam, mamy tor zarezerwowany pod wyścig.

Buforowa, czwartek, godzina 21:30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kojarzę tej drogi, ale rzeczywiście, wygląda, że sporo ciekawych serpentynek. W zimie jak znalazł
 
W czwartek na buforowej organizuję gokarty z mojej pracy, jeśli ktoś ma ochotę to zapraszam, mamy tor zarezerwowany pod wyścig.
Buforowa, czwartek, godzina 21:30.
Nie dostałem powiadomienia o tym poście a chętnie bym podbił w weekend ktoś może jakieś karty ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2019 o 14:47, gniechus napisał:

Jeździsz swoją subaryną sportowo? Jeśli tak to możemy się spotkać na treningu na lotnisku w Oleśnicy 3.11.

Niestety to zbyt cywilne auto.. chyba że zimą ale to nie w ramach rywalizacji. Do 04.11 jestem na północy kraju na urlopie.

Edytowane przez Wełniacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...