Skocz do zawartości

[Wrocław] Spotkania


Witek

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzasz do turbawki wsadzać LPG ?  Turbo wydaje mi się z doświadczenia wystarczająco kapryśne, aby dodawać kolejne X elementów, które mają szanse się zepsuć.

Nie mówiąc o regulacji zaworów, czy samej instalacji która zmienia parametry w trakcie zapychania się filtrów. Poprzez zmianę temp. spalania... Itd...

Ale kto bogatemu zabroni ? :D

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzasz do turbawki wsadzać LPG ?  Turbo wydaje mi się z doświadczenia wystarczająco kapryśne, aby dodawać kolejne X elementów, które mają szanse się zepsuć.

Nie mówiąc o regulacji zaworów, czy samej instalacji która zmienia parametry w trakcie zapychania się filtrów. Poprzez zmianę tempo spalania... Itd...

Ale kto bogatemu zabroni ? :D

Mnie pytasz ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zamierzasz do turbawki wsadzać LPG ?  Turbo wydaje mi się z doświadczenia wystarczająco kapryśne, aby dodawać kolejne X elementów, które mają szanse się zepsuć.

Nie mówiąc o regulacji zaworów, czy samej instalacji która zmienia parametry w trakcie zapychania się filtrów. Poprzez zmianę tempo spalania... Itd...

Ale kto bogatemu zabroni ? :D

Mnie pytasz ? 

 

Ciebie też mogę o to zapytać - bo jestem w sumie ciekaw ...

 

 

Nie zamierzam :) mam wolnossaka 2.5 USA z LPG (już takiego kupiłem) :) i kalkulacje są dla tej właśnie fury   :)

Oczywista oczywistość, chciałem się po prostu zapytać o plany montażu LPG w turbo - aby dowieść lub obalić moją tezę - ale to i tak wymagało by dłuższej perspektywy xD

 

Nie mówię przeto że LPG to zło... Do N/A jest mega - co i tak nie czyni go bezawaryjnym - wiem bo miałem nie 1 instalację w nie 1 aucie. Jak silnik pancerny - to śmiało można montować. Ale turbo benzyna to inny temat, przynajmniej jak rozmawiamy o instalacjach < 5 generacji.

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywista oczywistość, chciałem się po prostu zapytać o plany montażu LPG w turbo - aby dowieść lub obalić moją tezę - ale to i tak wymagało by dłuższej perspektywy xD

 

Jeśli kupiłbym Turbo z LPG to pewnie bym korzystał. Z własnym montażem, wiem z doświadczenia, że ciężko mi sie było zebrać do zamontowania LPG w którymkolwiek z moich samochodów :)

 

Co do samego LPG, jeśli prawidłowo dba się o sam motor i elementy instalacji to nie powinna ona przysparzać żadnych problemów. Faktem jest, że regulacja zaworów w turbo to wyciąganie całego motoru z budy a koszt takiej operacji nie jest mały, ale jeśli nie robisz ogromnych przebiegów to regulacja raz na kilka lat nie powinna być problemem :) Co do ogromnej ilości mitów krążących wokół instalacji LPG znaczna część z nich albo jest nieprawdziwa albo nieaktualna, ze względu na to, że dotyczy instalacji starej generacji.

Obecnie samochody wyjeżdżają z fabryki z instalacjami LPG co również świadczy na ich korzyść.

 

Sam nie wiem skąd wokół LPG zebrało się tylu przeciwników i wyśmiewaczy :D "Gaz jest do kuchenek..." "Nabijesz mi zapalniczke? hehehe?"  i inne klasyki wypowiadane chyba tylko z zawiści, że ktoś jeździ taniej :D

 

LPG to takie samo paliwo jak każde inne i nie widzę w używaniu go żadnego dyshonoru czy powodu do wstydu :)

 

 

/oczywiście nie piję do Ciebie gucio, to tylko moje przemyślenia :)

 

 

edit.

 

zapomniałem jeszcze o: "... Jak Cie nie stać na benzynę to nie stać Cie na samochód"

 

no kisne z tego niesamowicie :D

Edytowane przez Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się LPG nie opłaca. Robię 10 tys rocznie. Po 2 latach pewnie będę szukał nowego samochodu, a po co mam komuś oddawać Zaturbioną Lodówę z niepewnym żywotem na LPG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się LPG nie opłaca. Robię 10 tys rocznie. Po 2 latach pewnie będę szukał nowego samochodu, a po co mam komuś oddawać Zaturbioną Lodówę z niepewnym żywotem na LPG. 

 

No jeśli planujesz za dwa lata sprzedać to rzeczywiście nie opłaca się montować :)

zasadniczo z doświadczenia wiem, że jak nie kupisz z LPG to ciężko się zebrać na montaż :P

Edytowane przez Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywista oczywistość, chciałem się po prostu zapytać o plany montażu LPG w turbo - aby dowieść lub obalić moją tezę - ale to i tak wymagało by dłuższej perspektywy xD

 

Jeśli kupiłbym Turbo z LPG to pewnie bym korzystał. Z własnym montażem, wiem z doświadczenia, że ciężko mi sie było zebrać do zamontowania LPG w którymkolwiek z moich samochodów :)

 

Co do samego LPG, jeśli prawidłowo dba się o sam motor i elementy instalacji to nie powinna ona przysparzać żadnych problemów. Faktem jest, że regulacja zaworów w turbo to wyciąganie całego motoru z budy a koszt takiej operacji nie jest mały, ale jeśli nie robisz ogromnych przebiegów to regulacja raz na kilka lat nie powinna być problemem :) Co do ogromnej ilości mitów krążących wokół instalacji LPG znaczna część z nich albo jest nieprawdziwa albo nieaktualna, ze względu na to, że dotyczy instalacji starej generacji.

Obecnie samochody wyjeżdżają z fabryki z instalacjami LPG co również świadczy na ich korzyść.

 

Sam nie wiem skąd wokół LPG zebrało się tylu przeciwników i wyśmiewaczy :D "Gaz jest do kuchenek..." "Nabijesz mi zapalniczke? hehehe?"  i inne klasyki wypowiadane chyba tylko z zawiści, że ktoś jeździ taniej :D

 

LPG to takie samo paliwo jak każde inne i nie widzę w używaniu go żadnego dyshonoru czy powodu do wstydu :)

 

 

/oczywiście nie piję do Ciebie gucio, to tylko moje przemyślenia :)

 

Zgadzam się w 100% , ale w N/A. :) Nie w turbo.

Bo jak AFR robi się wysoki ~ tj. pada Ci wtryskiwacz ? To nie spływa tłok ? :P

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obyś się nie dowiedział ... :D Dosłownie... spływa tłok przez zbyt wysoką temp.

Tylko nie wiem co się będzie działo wcześniej ... Dlatego chciał bym to sprawdzić organoleptycznie i poznać kogoś kto zamontuje sobie LPG w turbawce.

 

Tak dokładniej dla niewtajemniczonych czym jest AFR:

"

When discussing engine tuning the 'Air/Fuel Ratio' (AFR) is one of the main topics. Proper AFR calibration is critical to performance and durability of the engine and it's components. The AFR defines the ratio of the amount of air consumed by the engine compared to the amount of fuel.

A 'Stoichiometric' AFR has the correct amount of air and fuel to produce a chemically complete combustion event. For gasoline engines, the stoichiometric, A/F ratio is 14.7:1, which means 14.7 parts of air to one part of fuel. The stoichiometric AFR depends on fuel type-- for alcohol it is 6.4:1 and 14.5:1 for diesel.

So what is meant by a rich or lean AFR? A lower AFR number contains less air than the 14.7:1 stoichiometric AFR, therefore it is a richer mixture. Conversely, a higher AFR number contains more air and therefore it is a leaner mixture.

For Example:
15.0:1 = Lean
14.7:1 = Stoichiometric
13.0:1 = Rich

Leaner AFR results in higher temperatures as the mixture is combusted. Generally, normally-aspirated spark-ignition (SI) gasoline engines produce maximum power just slightly rich of stoichiometric. However, in practice it is kept between 12:1 and 13:1 in order to keep exhaust gas temperatures in check and to account for variances in fuel quality. This is a realistic full-load AFR on a normally-aspirated engine but can be dangerously lean with a highly-boosted engine.

Let's take a closer look. As the air-fuel mixture is ignited by the spark plug, a flame front propagates from the spark plug. The now-burning mixture raises the cylinder pressure and temperature, peaking at some point in the combustion process.

The turbocharger increases the density of the air resulting in a denser mixture. The denser mixture raises the peak cylinder pressure, therefore increasing the probability of knock. As the AFR is leaned out, the temperature of the burning gases increases, which also increases the probability of knock. This is why it is imperative to run richer AFR on a boosted engine at full load. Doing so will reduce the likelihood of knock, and will also keep temperatures under control.

There are actually three ways to reduce the probability of knock at full load on a turbocharged engine: reduce boost, adjust the AFR to richer mixture, and retard ignition timing. These three parameters need to be optimized together to yield the highest reliable power.

"

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie oczko w głowie, czasem tylko jakieś przebłyski zdrowego rozsądku i człek po rozum do głowy idzie, stwierdzając że nadgorliwość gorsza od faszyzmu, ale niestety rzadko, serce wygrywa :P

A portfel chudnie... :D

 

 

Pozostaje jeep grand cherokee 6.4l v8 emoji4.png

Też nie jest tak że duży litraż i V8 czy V6 gwarantuje bezawaryjność taki RR 4.6 hse, rozwiercone 4.0 sypał się permanentnie nawet na benzynie, podczas gdy 4.0 jeździł lata.

Sprawdzone organoleptycznie :)

Był jeszcze Mitsubishi Space Wagon 2.0l 16V 133km - jeździł lata na LPG ( niewysilony silnik )

Oraz Mitsubishi Pajero z silnikiem 6G72 V6 , ten silnik był montowany np. w Pajero czy 3000GT z tym że z różnymi gratami były np. wersje twin turbo. Ja miałem ten niewysilony silnik wolnossący 12 zaworowy. To była niezniszczalna jednostka, piło tyle oleju ile paliwa ( prawie ) i jeździło dalej ! Auto było do offroud'u więc lekko nie miało.

Aktualnie mam w rodzinie jeszcze 4runnera z 1GR-FE 4.0 L V6 też w gazie - jeździ już 3 lata .

 

Wniosek :

nie wysilony silnik + gaz = <3

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega od którego miałem kupić Forka jednak nie zdecydował się na sprzedaż i chcę obejrzeć tego

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-bezwypadkowy-2-5-xt-instalacja-lpg-salon-polska-automat-ID4pb6f1.html

Tutaj masz taniej i dokładny opis:

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-5-xt-polska-salon-ID6y6SZN.html#62ea618a95

 

I dupa mu tak nie siedzi - w tamtym na bańkę szykują się SLS do śmietnika,a 2 słowo do dziennika :)

 

Prawdopodobnie obejrzę oba dla porównania, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego subaru np. w NL czy tam DE sprzedawało N/A razem z gazem. A przynajmniej była taka opcja.

 

Tak czy inaczej, jestem porażony jak mało ten motor w zestawieniu z automatem i AWD, pali gazu :D Przy całkiem dynamicznej jeździe   :)

Edytowane przez Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlatego subaru np. w NL czy tam DE sprzedawało N/A razem z gazem. A przynajmniej była taka opcja.

 

Tak czy inaczej, jestem porażony jak mało ten motor w zestawieniu z automatem i AWD, pali gazu :D Przy całkiem dynamicznej jeździe   :)

 

Boxery mają to do siebie, że gazu palą mało, ale tyle samo w słabszych i mocniejszych silnikach. W moim poprzednim 2.0158 KM 13-14 litrów, w H6 z tego co można wyczytać 13-16 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...