arnoldpe Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 stosunek ceny litra gazu do litra benzyny to 0,36 cena litra gazu 1.80zł cena Pb95 5,07zł 1,80zł / 5,07zł = 0.355 ~0,36 Przesadziłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Przesadziłeś No nie chce być inaczej Matematyka nie kłamie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Taki Pwr ma billboard - "nie ma szczęścia , jest tylko matematyka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Zatem nie da się ukryć, że jestem z PWr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Zamierzasz do turbawki wsadzać LPG ? Turbo wydaje mi się z doświadczenia wystarczająco kapryśne, aby dodawać kolejne X elementów, które mają szanse się zepsuć. Nie mówiąc o regulacji zaworów, czy samej instalacji która zmienia parametry w trakcie zapychania się filtrów. Poprzez zmianę temp. spalania... Itd... Ale kto bogatemu zabroni ? Edytowane 13 Lipca 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Zamierzasz do turbawki wsadzać LPG ? Turbo wydaje mi się z doświadczenia wystarczająco kapryśne, aby dodawać kolejne X elementów, które mają szanse się zepsuć. Nie mówiąc o regulacji zaworów, czy samej instalacji która zmienia parametry w trakcie zapychania się filtrów. Poprzez zmianę tempo spalania... Itd... Ale kto bogatemu zabroni ? Mnie pytasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Nie zamierzam mam wolnossaka 2.5 USA z LPG (już takiego kupiłem) i kalkulacje są dla tej właśnie fury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Zamierzasz do turbawki wsadzać LPG ? Turbo wydaje mi się z doświadczenia wystarczająco kapryśne, aby dodawać kolejne X elementów, które mają szanse się zepsuć. Nie mówiąc o regulacji zaworów, czy samej instalacji która zmienia parametry w trakcie zapychania się filtrów. Poprzez zmianę tempo spalania... Itd... Ale kto bogatemu zabroni ? Mnie pytasz ? Ciebie też mogę o to zapytać - bo jestem w sumie ciekaw ... Nie zamierzam mam wolnossaka 2.5 USA z LPG (już takiego kupiłem) i kalkulacje są dla tej właśnie fury Oczywista oczywistość, chciałem się po prostu zapytać o plany montażu LPG w turbo - aby dowieść lub obalić moją tezę - ale to i tak wymagało by dłuższej perspektywy xD Nie mówię przeto że LPG to zło... Do N/A jest mega - co i tak nie czyni go bezawaryjnym - wiem bo miałem nie 1 instalację w nie 1 aucie. Jak silnik pancerny - to śmiało można montować. Ale turbo benzyna to inny temat, przynajmniej jak rozmawiamy o instalacjach < 5 generacji. Edytowane 13 Lipca 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Oczywista oczywistość, chciałem się po prostu zapytać o plany montażu LPG w turbo - aby dowieść lub obalić moją tezę - ale to i tak wymagało by dłuższej perspektywy xD Jeśli kupiłbym Turbo z LPG to pewnie bym korzystał. Z własnym montażem, wiem z doświadczenia, że ciężko mi sie było zebrać do zamontowania LPG w którymkolwiek z moich samochodów Co do samego LPG, jeśli prawidłowo dba się o sam motor i elementy instalacji to nie powinna ona przysparzać żadnych problemów. Faktem jest, że regulacja zaworów w turbo to wyciąganie całego motoru z budy a koszt takiej operacji nie jest mały, ale jeśli nie robisz ogromnych przebiegów to regulacja raz na kilka lat nie powinna być problemem Co do ogromnej ilości mitów krążących wokół instalacji LPG znaczna część z nich albo jest nieprawdziwa albo nieaktualna, ze względu na to, że dotyczy instalacji starej generacji. Obecnie samochody wyjeżdżają z fabryki z instalacjami LPG co również świadczy na ich korzyść. Sam nie wiem skąd wokół LPG zebrało się tylu przeciwników i wyśmiewaczy "Gaz jest do kuchenek..." "Nabijesz mi zapalniczke? hehehe?" i inne klasyki wypowiadane chyba tylko z zawiści, że ktoś jeździ taniej LPG to takie samo paliwo jak każde inne i nie widzę w używaniu go żadnego dyshonoru czy powodu do wstydu /oczywiście nie piję do Ciebie gucio, to tylko moje przemyślenia edit. zapomniałem jeszcze o: "... Jak Cie nie stać na benzynę to nie stać Cie na samochód" no kisne z tego niesamowicie Edytowane 13 Lipca 2015 przez Buczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Mi się LPG nie opłaca. Robię 10 tys rocznie. Po 2 latach pewnie będę szukał nowego samochodu, a po co mam komuś oddawać Zaturbioną Lodówę z niepewnym żywotem na LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Mi się LPG nie opłaca. Robię 10 tys rocznie. Po 2 latach pewnie będę szukał nowego samochodu, a po co mam komuś oddawać Zaturbioną Lodówę z niepewnym żywotem na LPG. No jeśli planujesz za dwa lata sprzedać to rzeczywiście nie opłaca się montować zasadniczo z doświadczenia wiem, że jak nie kupisz z LPG to ciężko się zebrać na montaż Edytowane 13 Lipca 2015 przez Buczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Oczywista oczywistość, chciałem się po prostu zapytać o plany montażu LPG w turbo - aby dowieść lub obalić moją tezę - ale to i tak wymagało by dłuższej perspektywy xD Jeśli kupiłbym Turbo z LPG to pewnie bym korzystał. Z własnym montażem, wiem z doświadczenia, że ciężko mi sie było zebrać do zamontowania LPG w którymkolwiek z moich samochodów Co do samego LPG, jeśli prawidłowo dba się o sam motor i elementy instalacji to nie powinna ona przysparzać żadnych problemów. Faktem jest, że regulacja zaworów w turbo to wyciąganie całego motoru z budy a koszt takiej operacji nie jest mały, ale jeśli nie robisz ogromnych przebiegów to regulacja raz na kilka lat nie powinna być problemem Co do ogromnej ilości mitów krążących wokół instalacji LPG znaczna część z nich albo jest nieprawdziwa albo nieaktualna, ze względu na to, że dotyczy instalacji starej generacji. Obecnie samochody wyjeżdżają z fabryki z instalacjami LPG co również świadczy na ich korzyść. Sam nie wiem skąd wokół LPG zebrało się tylu przeciwników i wyśmiewaczy "Gaz jest do kuchenek..." "Nabijesz mi zapalniczke? hehehe?" i inne klasyki wypowiadane chyba tylko z zawiści, że ktoś jeździ taniej LPG to takie samo paliwo jak każde inne i nie widzę w używaniu go żadnego dyshonoru czy powodu do wstydu /oczywiście nie piję do Ciebie gucio, to tylko moje przemyślenia Zgadzam się w 100% , ale w N/A. Nie w turbo. Bo jak AFR robi się wysoki ~ tj. pada Ci wtryskiwacz ? To nie spływa tłok ? Edytowane 13 Lipca 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Pozostaje jeep grand cherokee 6.4l v8 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To nie spływa tłok ? A cóż to znaczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Obyś się nie dowiedział ... Dosłownie... spływa tłok przez zbyt wysoką temp. Tylko nie wiem co się będzie działo wcześniej ... Dlatego chciał bym to sprawdzić organoleptycznie i poznać kogoś kto zamontuje sobie LPG w turbawce. Tak dokładniej dla niewtajemniczonych czym jest AFR: " When discussing engine tuning the 'Air/Fuel Ratio' (AFR) is one of the main topics. Proper AFR calibration is critical to performance and durability of the engine and it's components. The AFR defines the ratio of the amount of air consumed by the engine compared to the amount of fuel. A 'Stoichiometric' AFR has the correct amount of air and fuel to produce a chemically complete combustion event. For gasoline engines, the stoichiometric, A/F ratio is 14.7:1, which means 14.7 parts of air to one part of fuel. The stoichiometric AFR depends on fuel type-- for alcohol it is 6.4:1 and 14.5:1 for diesel. So what is meant by a rich or lean AFR? A lower AFR number contains less air than the 14.7:1 stoichiometric AFR, therefore it is a richer mixture. Conversely, a higher AFR number contains more air and therefore it is a leaner mixture. For Example:15.0:1 = Lean14.7:1 = Stoichiometric13.0:1 = Rich Leaner AFR results in higher temperatures as the mixture is combusted. Generally, normally-aspirated spark-ignition (SI) gasoline engines produce maximum power just slightly rich of stoichiometric. However, in practice it is kept between 12:1 and 13:1 in order to keep exhaust gas temperatures in check and to account for variances in fuel quality. This is a realistic full-load AFR on a normally-aspirated engine but can be dangerously lean with a highly-boosted engine. Let's take a closer look. As the air-fuel mixture is ignited by the spark plug, a flame front propagates from the spark plug. The now-burning mixture raises the cylinder pressure and temperature, peaking at some point in the combustion process. The turbocharger increases the density of the air resulting in a denser mixture. The denser mixture raises the peak cylinder pressure, therefore increasing the probability of knock. As the AFR is leaned out, the temperature of the burning gases increases, which also increases the probability of knock. This is why it is imperative to run richer AFR on a boosted engine at full load. Doing so will reduce the likelihood of knock, and will also keep temperatures under control. There are actually three ways to reduce the probability of knock at full load on a turbocharged engine: reduce boost, adjust the AFR to richer mixture, and retard ignition timing. These three parameters need to be optimized together to yield the highest reliable power. " Edytowane 13 Lipca 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 A Ty, guciu, jakim Subaru śmigasz? Jeśli można wiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) A takim I dodam jeszcze że ja się nie znam na samochodach, mi się wydaje że tak jest. Edytowane 13 Lipca 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 A takim Ło elegancki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Panie oczko w głowie, czasem tylko jakieś przebłyski zdrowego rozsądku i człek po rozum do głowy idzie, stwierdzając że nadgorliwość gorsza od faszyzmu, ale niestety rzadko, serce wygrywa A portfel chudnie... Pozostaje jeep grand cherokee 6.4l v8 Też nie jest tak że duży litraż i V8 czy V6 gwarantuje bezawaryjność taki RR 4.6 hse, rozwiercone 4.0 sypał się permanentnie nawet na benzynie, podczas gdy 4.0 jeździł lata. Sprawdzone organoleptycznie Był jeszcze Mitsubishi Space Wagon 2.0l 16V 133km - jeździł lata na LPG ( niewysilony silnik ) Oraz Mitsubishi Pajero z silnikiem 6G72 V6 , ten silnik był montowany np. w Pajero czy 3000GT z tym że z różnymi gratami były np. wersje twin turbo. Ja miałem ten niewysilony silnik wolnossący 12 zaworowy. To była niezniszczalna jednostka, piło tyle oleju ile paliwa ( prawie ) i jeździło dalej ! Auto było do offroud'u więc lekko nie miało. Aktualnie mam w rodzinie jeszcze 4runnera z 1GR-FE 4.0 L V6 też w gazie - jeździ już 3 lata . Wniosek : nie wysilony silnik + gaz = <3 Edytowane 13 Lipca 2015 przez gucio1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 znaczy moje EJ253 jeszcze trochę pożyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Dlatego subaru np. w NL czy tam DE sprzedawało N/A razem z gazem. A przynajmniej była taka opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
śledziu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Kolega od którego miałem kupić Forka jednak nie zdecydował się na sprzedaż i chcę obejrzeć tego http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-bezwypadkowy-2-5-xt-instalacja-lpg-salon-polska-automat-ID4pb6f1.html Tutaj masz taniej i dokładny opis: http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-5-xt-polska-salon-ID6y6SZN.html#62ea618a95 I dupa mu tak nie siedzi - w tamtym na bańkę szykują się SLS do śmietnika,a 2 słowo do dziennika Prawdopodobnie obejrzę oba dla porównania, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Śledziu PW jak coś masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
śledziu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Śledziu PW jak coś masz Ano, odpisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Dlatego subaru np. w NL czy tam DE sprzedawało N/A razem z gazem. A przynajmniej była taka opcja. Tak czy inaczej, jestem porażony jak mało ten motor w zestawieniu z automatem i AWD, pali gazu Przy całkiem dynamicznej jeździe Edytowane 13 Lipca 2015 przez Buczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Dlatego subaru np. w NL czy tam DE sprzedawało N/A razem z gazem. A przynajmniej była taka opcja. Tak czy inaczej, jestem porażony jak mało ten motor w zestawieniu z automatem i AWD, pali gazu Przy całkiem dynamicznej jeździe Boxery mają to do siebie, że gazu palą mało, ale tyle samo w słabszych i mocniejszych silnikach. W moim poprzednim 2.0158 KM 13-14 litrów, w H6 z tego co można wyczytać 13-16 l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się