Skocz do zawartości

Idzie wiosna - opony w OTB


Matthaewoosh

Rekomendowane odpowiedzi

Mam już swojego Outbacka (2,5 '04), no i pojawia się pytanie... Jakie opony na lato?

 

Sprawa pierwsza to czy poszukiwać felg 17, czy pozostać przy 16 (w końcu to nie Legacy...). Utrudnienie :cry: Jeżdżę głównie w Polsce, więc dziur i dziwacznych artystycznych krawężników nie uniknę.

 

I sprawa druga - jaka guma? Nie do rajdu, nie do offroadu, ale i nie do F1 :lol:

Po prostu dobra guma na nasz klimat, taka "zwyczajna", ale z dobrym odprowadzaniem wody, dobrym trzymaniem i trwałością dłużej niż 1 sezon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink:

 

homologacja jest dla 16" (215/60 R16) jak i 17" (215/55 R17) jesli chodzi o OBK, pytalem kiedys na technicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wyższy profil, tym wygodniej na naszych dziurach i koleinach, szybciej zdejmiesz 17 niż je założyłeś... :smile: najlepiej 205/70/15 jakby wlazły Ci 15" felgi....miłaem w Foresiu 205/50/17 - nie dało się jeździć, potem 215/55/16 też kupa, a na 205/65/15 zupełnie inna bajka w koleinach i wielkich wyrypach pozimowych.... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink:

 

homologacja jest dla 16" (215/60 R16) jak i 17" (215/55 R17) jesli chodzi o OBK, pytalem kiedys na technicznym.

 

No widzisz, ja już kiedyś prawie zmieniłam na 17tki, bo się napaliłam na zaciski od WRXa, teraz już umiem hamować tym co mam. Raz się przestraszyłam, ale za szybko było, duuużo za szybko :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink:

 

homologacja jest dla 16" (215/60 R16) jak i 17" (215/55 R17) jesli chodzi o OBK, pytalem kiedys na technicznym.

 

No widzisz, ja już kiedyś prawie zmieniłam na 17tki, bo się napaliłam na zaciski od WRXa, teraz już umiem hamować tym co mam. Raz się przestraszyłam, ale za szybko było, duuużo za szybko :wink: .

Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink:

 

Potwierdzam, że tarcze i klocki od Forka Turbo bardzo poprawiają hamowanie.

 

Co do opon - używam tych i uważam, że są rewelacyjne Uniroyal

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink:

 

Potwierdzam, że tarcze i klocki od Forka Turbo bardzo poprawiają hamowanie.

 

Co do opon - używam tych i uważam, że są rewelacyjne Uniroyal

 

Tom

 

Witam. Mam pytanko czy te tarcze i klocki od forka turbo od jakiego roku pasuja?? bo przymieżam sie do kupna ale nie wiem jakie mam kupic?Co do opon to jaki rozmiar kupiles 225/60/16 czy 215/60/16??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanko czy te tarcze i klocki od forka turbo od jakiego roku pasuja?? bo przymieżam sie do kupna ale nie wiem jakie mam kupic?Co do opon to jaki rozmiar kupiles 225/60/16 czy 215/60/16??

 

225/17/55

 

Co do tarcz i klocków dam Ci namiary przez PW na człowieka, który da Ci to co potrzebujesz

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink:

 

Potwierdzam, że tarcze i klocki od Forka Turbo bardzo poprawiają hamowanie.

 

Co do opon - używam tych i uważam, że są rewelacyjne Uniroyal

 

Tom

 

Tarcze mam chyba od OBK, takie co ida na pierwszy montaz podobno - jak dla mnie wystarczajace, pamietam jedynie, ze te klocki byly drozsze niz tarcze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi dlaczego na amerykanskich stronach producentów opon rozmiar do OBK pokazuje 225/60/16 a w u nas 215/60/16 albo 205/60/16, napewno 225 jest wyzsza i szersza niz 215 tylko ciekawe na czym sie lepiej jezdzi w polskich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi dlaczego na amerykanskich stronach producentów opon rozmiar do OBK pokazuje 225/60/16 a w u nas 215/60/16 albo 205/60/16, napewno 225 jest wyzsza i szersza niz 215 tylko ciekawe na czym sie lepiej jezdzi w polskich warunkach.

 

dlatego bo OBK w specyfikacji Us ma inna rozmiar opon, wiec tak pokazuje. Przy amerykanskich drogach jezdzi sie lepiej na szerszych oponach, u nas uwazam, ze 215 jest lepszym wyborem, z racji glownie kolein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, ja już kiedyś prawie zmieniłam na 17tki, bo się napaliłam na zaciski od WRXa, teraz już umiem hamować tym co mam.

Apal, Twoje potrzeby brzmią podobnie do moich, a lektura wątku oponiarskiego przeniosła mnie w zupełnie inne rewiry (coraz częściej pojawiał się profil 45 :)...

Powiedz, co w końcu przykręciłaś i czy Ci z tym dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matthaewoosh, ja jeżdżę na oryginalnych felgach, opony 215/60/16. Chciałam kupić nowe felgi na lato, ale nie w tym roku chyba, za dużo ostatnio zainwestowałam w moją ciężarówkę :roll: .

Nie zmieniłam felg, ani hamulców, ponieważ koszt szacowałam na ponad 10 tys. - komplet hamulców, 5 felg, wówczas jeszcze 9 opon :???: .

 

Zamówiłam teraz nowe opony bridgestone Er300 na lato, więc chyba już pozostanę przy 16".

 

Nie wiem, jakby się OBK zachowywał na profilu 45, ale nie wyglądałby tegesowo, to dość wysoko zawieszony pojazd i takie naleśniki są nienaturalne moim zdaniem :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jakby się OBK zachowywał na profilu 45, ale nie wyglądałby tegesowo,

No nie nie nie... Jedyne o czym myślę to 215/55/17, ale też musiałbym zanabyć felgi.

Zamówiłam teraz nowe opony bridgestone Er300 na lato

A z jakim indeksem? One mają kilka odsłon chyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałbym zanabyć felgi

no właśnie 5 felg plus 9 opon na cały sezon licząc :mrgreen:

 

A z jakim indeksem?

właśnie w tej sprawie dzwonię i nie mogę się dodzwonić :twisted: :wink:

 

planowałam 99 H XL, zaraz się wyjaśni :wink:

 

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 5:35 pm ]

edit: takie właśnie będą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem w wątku o oponach do OBK :wink:, wszystkim, którzy nie jeżdżą OBKiem terenowo mogę polecić GoodYear EAGLE F1 GSD3 i zmianę kątów przednich kół na negatywy. Zwłaszcza jak ktoś przesiądzie się z fabrycznych Geolandarów i przejedzie się w takiej ulewie, że nic nie widać, to zrozumie o czym mówię :mrgreen: Kupiłem 225/55R17 bo nie było w fabrycznym rozmiarze i przy maksymalnym skręceniu kół na oryginalnych felgach opona lekko szmera po nadkolu.

Opony szosowe, kąty ujemne i hey hey I`m in love again :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem w wątku o oponach do OBK :wink:, wszystkim, którzy nie jeżdżą OBKiem terenowo mogę polecić GoodYear EAGLE F1 GSD3 i zmianę kątów przednich kół na negatywy. Zwłaszcza jak ktoś przesiądzie się z fabrycznych Geolandarów i przejedzie się w takiej ulewie, że nic nie widać, to zrozumie o czym mówię :mrgreen: Kupiłem 225/55R17 bo nie było w fabrycznym rozmiarze i przy maksymalnym skręceniu kół na oryginalnych felgach opona lekko szmera po nadkolu.

Opony szosowe, kąty ujemne i hey hey I`m in love again :mrgreen:

 

225/55/16 Goodyear Excellent zachowują się o niebo lepiej od seryjnych Geolander'ów. Jedyny negatywny objaw to trochę mocniej ciągną na koleinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...