Matthaewoosh Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Mam już swojego Outbacka (2,5 '04), no i pojawia się pytanie... Jakie opony na lato? Sprawa pierwsza to czy poszukiwać felg 17, czy pozostać przy 16 (w końcu to nie Legacy...). Utrudnienie Jeżdżę głównie w Polsce, więc dziur i dziwacznych artystycznych krawężników nie uniknę. I sprawa druga - jaka guma? Nie do rajdu, nie do offroadu, ale i nie do F1 Po prostu dobra guma na nasz klimat, taka "zwyczajna", ale z dobrym odprowadzaniem wody, dobrym trzymaniem i trwałością dłużej niż 1 sezon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Matthaewoosh, pytałam o to samo w wątku o oponkach na lato: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=1013145#1013145 :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthaewoosh Posted March 17, 2010 Author Share Posted March 17, 2010 Matthaewoosh, pytałam o to samo w wątku o oponkach na lato:http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=1013145#1013145 :wink: O psiakrew, dobra, przenoszę się. Dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthaewoosh Posted March 17, 2010 Author Share Posted March 17, 2010 Dzięki za pomoc. Miło poznać "ten sam rocznik"... Pohulam po wspomnianym przez Ciebie wątku, zobaczę, czy przekona mnie do 17-stek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink: homologacja jest dla 16" (215/60 R16) jak i 17" (215/55 R17) jesli chodzi o OBK, pytalem kiedys na technicznym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Im wyższy profil, tym wygodniej na naszych dziurach i koleinach, szybciej zdejmiesz 17 niż je założyłeś... :smile: najlepiej 205/70/15 jakby wlazły Ci 15" felgi....miłaem w Foresiu 205/50/17 - nie dało się jeździć, potem 215/55/16 też kupa, a na 205/65/15 zupełnie inna bajka w koleinach i wielkich wyrypach pozimowych.... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink: homologacja jest dla 16" (215/60 R16) jak i 17" (215/55 R17) jesli chodzi o OBK, pytalem kiedys na technicznym. No widzisz, ja już kiedyś prawie zmieniłam na 17tki, bo się napaliłam na zaciski od WRXa, teraz już umiem hamować tym co mam. Raz się przestraszyłam, ale za szybko było, duuużo za szybko :wink: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink: homologacja jest dla 16" (215/60 R16) jak i 17" (215/55 R17) jesli chodzi o OBK, pytalem kiedys na technicznym. No widzisz, ja już kiedyś prawie zmieniłam na 17tki, bo się napaliłam na zaciski od WRXa, teraz już umiem hamować tym co mam. Raz się przestraszyłam, ale za szybko było, duuużo za szybko :wink: . Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
TP_S Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink: Potwierdzam, że tarcze i klocki od Forka Turbo bardzo poprawiają hamowanie. Co do opon - używam tych i uważam, że są rewelacyjne Uniroyal Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matej Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink: Potwierdzam, że tarcze i klocki od Forka Turbo bardzo poprawiają hamowanie. Co do opon - używam tych i uważam, że są rewelacyjne Uniroyal Tom Witam. Mam pytanko czy te tarcze i klocki od forka turbo od jakiego roku pasuja?? bo przymieżam sie do kupna ale nie wiem jakie mam kupic?Co do opon to jaki rozmiar kupiles 225/60/16 czy 215/60/16?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TP_S Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Witam. Mam pytanko czy te tarcze i klocki od forka turbo od jakiego roku pasuja?? bo przymieżam sie do kupna ale nie wiem jakie mam kupic?Co do opon to jaki rozmiar kupiles 225/60/16 czy 215/60/16?? 225/17/55 Co do tarcz i klocków dam Ci namiary przez PW na człowieka, który da Ci to co potrzebujesz Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink: Potwierdzam, że tarcze i klocki od Forka Turbo bardzo poprawiają hamowanie. Co do opon - używam tych i uważam, że są rewelacyjne Uniroyal Tom Tarcze mam chyba od OBK, takie co ida na pierwszy montaz podobno - jak dla mnie wystarczajace, pamietam jedynie, ze te klocki byly drozsze niz tarcze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matej Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Powiedzcie mi dlaczego na amerykanskich stronach producentów opon rozmiar do OBK pokazuje 225/60/16 a w u nas 215/60/16 albo 205/60/16, napewno 225 jest wyzsza i szersza niz 215 tylko ciekawe na czym sie lepiej jezdzi w polskich warunkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Powiedzcie mi dlaczego na amerykanskich stronach producentów opon rozmiar do OBK pokazuje 225/60/16 a w u nas 215/60/16 albo 205/60/16, napewno 225 jest wyzsza i szersza niz 215 tylko ciekawe na czym sie lepiej jezdzi w polskich warunkach. dlatego bo OBK w specyfikacji Us ma inna rozmiar opon, wiec tak pokazuje. Przy amerykanskich drogach jezdzi sie lepiej na szerszych oponach, u nas uwazam, ze 215 jest lepszym wyborem, z racji glownie kolein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matej Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Mam jeszcze jedno pytanie czy przy wyborze opon letnich musze brac pod uwage opony 4x4 czy od zwyklej osobówki?? Moj znajomy kupil opony do xc70 4x4 ale tak naprawde to nie wiem czy to dobry pomysł Co o tym sądzic?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ape Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Matej opony 4x4 to raczej do terenówek. Jeśli masz zamiar albo jeździsz tym Outbackiem poza asfaltem i to sporo to możesz pomyśleć. Ja kupiłem UHP osobowe na lato... ale mojemu to się nie zdarzało zjechać z asfaltu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matej Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 ale te jego nie sa wcale jakies z wielka krata wygladaja zupelnie normalnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthaewoosh Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 No widzisz, ja już kiedyś prawie zmieniłam na 17tki, bo się napaliłam na zaciski od WRXa, teraz już umiem hamować tym co mam. Apal, Twoje potrzeby brzmią podobnie do moich, a lektura wątku oponiarskiego przeniosła mnie w zupełnie inne rewiry (coraz częściej pojawiał się profil 45 ... Powiedz, co w końcu przykręciłaś i czy Ci z tym dobrze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Matthaewoosh, ja jeżdżę na oryginalnych felgach, opony 215/60/16. Chciałam kupić nowe felgi na lato, ale nie w tym roku chyba, za dużo ostatnio zainwestowałam w moją ciężarówkę :roll: . Nie zmieniłam felg, ani hamulców, ponieważ koszt szacowałam na ponad 10 tys. - komplet hamulców, 5 felg, wówczas jeszcze 9 opon :???: . Zamówiłam teraz nowe opony bridgestone Er300 na lato, więc chyba już pozostanę przy 16". Nie wiem, jakby się OBK zachowywał na profilu 45, ale nie wyglądałby tegesowo, to dość wysoko zawieszony pojazd i takie naleśniki są nienaturalne moim zdaniem :wink: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthaewoosh Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Nie wiem, jakby się OBK zachowywał na profilu 45, ale nie wyglądałby tegesowo, No nie nie nie... Jedyne o czym myślę to 215/55/17, ale też musiałbym zanabyć felgi. Zamówiłam teraz nowe opony bridgestone Er300 na lato A z jakim indeksem? One mają kilka odsłon chyba... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 musiałbym zanabyć felgi no właśnie 5 felg plus 9 opon na cały sezon licząc A z jakim indeksem? właśnie w tej sprawie dzwonię i nie mogę się dodzwonić :wink: planowałam 99 H XL, zaraz się wyjaśni :wink: [ Dodano: Pon Mar 22, 2010 5:35 pm ] edit: takie właśnie będą :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
subuk Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Jak już pisałem w wątku o oponach do OBK :wink:, wszystkim, którzy nie jeżdżą OBKiem terenowo mogę polecić GoodYear EAGLE F1 GSD3 i zmianę kątów przednich kół na negatywy. Zwłaszcza jak ktoś przesiądzie się z fabrycznych Geolandarów i przejedzie się w takiej ulewie, że nic nie widać, to zrozumie o czym mówię Kupiłem 225/55R17 bo nie było w fabrycznym rozmiarze i przy maksymalnym skręceniu kół na oryginalnych felgach opona lekko szmera po nadkolu. Opony szosowe, kąty ujemne i hey hey I`m in love again Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Jak już pisałem w wątku o oponach do OBK :wink:, wszystkim, którzy nie jeżdżą OBKiem terenowo mogę polecić GoodYear EAGLE F1 GSD3 i zmianę kątów przednich kół na negatywy. Zwłaszcza jak ktoś przesiądzie się z fabrycznych Geolandarów i przejedzie się w takiej ulewie, że nic nie widać, to zrozumie o czym mówię Kupiłem 225/55R17 bo nie było w fabrycznym rozmiarze i przy maksymalnym skręceniu kół na oryginalnych felgach opona lekko szmera po nadkolu. Opony szosowe, kąty ujemne i hey hey I`m in love again 225/55/16 Goodyear Excellent zachowują się o niebo lepiej od seryjnych Geolander'ów. Jedyny negatywny objaw to trochę mocniej ciągną na koleinach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matej Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Co sadzicie o Nokianach V ja kupie 225/60/16 oryginal z us jednak samochod jest wyzszy i fajniej wyglada:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now