Jump to content

Idzie wiosna - opony w OTB


Matthaewoosh
 Share

Recommended Posts

Mam już swojego Outbacka (2,5 '04), no i pojawia się pytanie... Jakie opony na lato?

 

Sprawa pierwsza to czy poszukiwać felg 17, czy pozostać przy 16 (w końcu to nie Legacy...). Utrudnienie :cry: Jeżdżę głównie w Polsce, więc dziur i dziwacznych artystycznych krawężników nie uniknę.

 

I sprawa druga - jaka guma? Nie do rajdu, nie do offroadu, ale i nie do F1 :lol:

Po prostu dobra guma na nasz klimat, taka "zwyczajna", ale z dobrym odprowadzaniem wody, dobrym trzymaniem i trwałością dłużej niż 1 sezon...

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink:

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink:

 

homologacja jest dla 16" (215/60 R16) jak i 17" (215/55 R17) jesli chodzi o OBK, pytalem kiedys na technicznym.

Link to comment
Share on other sites

Im wyższy profil, tym wygodniej na naszych dziurach i koleinach, szybciej zdejmiesz 17 niż je założyłeś... :smile: najlepiej 205/70/15 jakby wlazły Ci 15" felgi....miłaem w Foresiu 205/50/17 - nie dało się jeździć, potem 215/55/16 też kupa, a na 205/65/15 zupełnie inna bajka w koleinach i wielkich wyrypach pozimowych.... :grin:

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink:

 

homologacja jest dla 16" (215/60 R16) jak i 17" (215/55 R17) jesli chodzi o OBK, pytalem kiedys na technicznym.

 

No widzisz, ja już kiedyś prawie zmieniłam na 17tki, bo się napaliłam na zaciski od WRXa, teraz już umiem hamować tym co mam. Raz się przestraszyłam, ale za szybko było, duuużo za szybko :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci tylko, że ja się zastanawiałam nad 17tkami w zeszłym roku, ale homologacja jest tylko na 16tki. To czasem ważne, np. dla ubezpieczyciela :wink:

 

homologacja jest dla 16" (215/60 R16) jak i 17" (215/55 R17) jesli chodzi o OBK, pytalem kiedys na technicznym.

 

No widzisz, ja już kiedyś prawie zmieniłam na 17tki, bo się napaliłam na zaciski od WRXa, teraz już umiem hamować tym co mam. Raz się przestraszyłam, ale za szybko było, duuużo za szybko :wink: .

Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink:

 

Potwierdzam, że tarcze i klocki od Forka Turbo bardzo poprawiają hamowanie.

 

Co do opon - używam tych i uważam, że są rewelacyjne Uniroyal

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink:

 

Potwierdzam, że tarcze i klocki od Forka Turbo bardzo poprawiają hamowanie.

 

Co do opon - używam tych i uważam, że są rewelacyjne Uniroyal

 

Tom

 

Witam. Mam pytanko czy te tarcze i klocki od forka turbo od jakiego roku pasuja?? bo przymieżam sie do kupna ale nie wiem jakie mam kupic?Co do opon to jaki rozmiar kupiles 225/60/16 czy 215/60/16??

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam pytanko czy te tarcze i klocki od forka turbo od jakiego roku pasuja?? bo przymieżam sie do kupna ale nie wiem jakie mam kupic?Co do opon to jaki rozmiar kupiles 225/60/16 czy 215/60/16??

 

225/17/55

 

Co do tarcz i klocków dam Ci namiary przez PW na człowieka, który da Ci to co potrzebujesz

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Ja sie napalilem natomiast na felgi 17" od WRX (srebne) i takie sobie zapodalem + kupilem standardowe Yokohamy (215/55 R17). Co do hamulcow to w zupelnosci wystarczaja OEMowe tarcze +klocki od Forka turbo :wink:

 

Potwierdzam, że tarcze i klocki od Forka Turbo bardzo poprawiają hamowanie.

 

Co do opon - używam tych i uważam, że są rewelacyjne Uniroyal

 

Tom

 

Tarcze mam chyba od OBK, takie co ida na pierwszy montaz podobno - jak dla mnie wystarczajace, pamietam jedynie, ze te klocki byly drozsze niz tarcze :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi dlaczego na amerykanskich stronach producentów opon rozmiar do OBK pokazuje 225/60/16 a w u nas 215/60/16 albo 205/60/16, napewno 225 jest wyzsza i szersza niz 215 tylko ciekawe na czym sie lepiej jezdzi w polskich warunkach.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi dlaczego na amerykanskich stronach producentów opon rozmiar do OBK pokazuje 225/60/16 a w u nas 215/60/16 albo 205/60/16, napewno 225 jest wyzsza i szersza niz 215 tylko ciekawe na czym sie lepiej jezdzi w polskich warunkach.

 

dlatego bo OBK w specyfikacji Us ma inna rozmiar opon, wiec tak pokazuje. Przy amerykanskich drogach jezdzi sie lepiej na szerszych oponach, u nas uwazam, ze 215 jest lepszym wyborem, z racji glownie kolein

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytanie czy przy wyborze opon letnich musze brac pod uwage opony 4x4 czy od zwyklej osobówki?? Moj znajomy kupil opony do xc70 4x4 ale tak naprawde to nie wiem czy to dobry pomysł Co o tym sądzic??

Link to comment
Share on other sites

Matej opony 4x4 to raczej do terenówek. Jeśli masz zamiar albo jeździsz tym Outbackiem poza asfaltem i to sporo to możesz pomyśleć.

Ja kupiłem UHP osobowe na lato... ale mojemu to się nie zdarzało zjechać z asfaltu...

Link to comment
Share on other sites

No widzisz, ja już kiedyś prawie zmieniłam na 17tki, bo się napaliłam na zaciski od WRXa, teraz już umiem hamować tym co mam.

Apal, Twoje potrzeby brzmią podobnie do moich, a lektura wątku oponiarskiego przeniosła mnie w zupełnie inne rewiry (coraz częściej pojawiał się profil 45 :)...

Powiedz, co w końcu przykręciłaś i czy Ci z tym dobrze?

Link to comment
Share on other sites

Matthaewoosh, ja jeżdżę na oryginalnych felgach, opony 215/60/16. Chciałam kupić nowe felgi na lato, ale nie w tym roku chyba, za dużo ostatnio zainwestowałam w moją ciężarówkę :roll: .

Nie zmieniłam felg, ani hamulców, ponieważ koszt szacowałam na ponad 10 tys. - komplet hamulców, 5 felg, wówczas jeszcze 9 opon :???: .

 

Zamówiłam teraz nowe opony bridgestone Er300 na lato, więc chyba już pozostanę przy 16".

 

Nie wiem, jakby się OBK zachowywał na profilu 45, ale nie wyglądałby tegesowo, to dość wysoko zawieszony pojazd i takie naleśniki są nienaturalne moim zdaniem :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, jakby się OBK zachowywał na profilu 45, ale nie wyglądałby tegesowo,

No nie nie nie... Jedyne o czym myślę to 215/55/17, ale też musiałbym zanabyć felgi.

Zamówiłam teraz nowe opony bridgestone Er300 na lato

A z jakim indeksem? One mają kilka odsłon chyba...

Link to comment
Share on other sites

musiałbym zanabyć felgi

no właśnie 5 felg plus 9 opon na cały sezon licząc :mrgreen:

 

A z jakim indeksem?

właśnie w tej sprawie dzwonię i nie mogę się dodzwonić :twisted: :wink:

 

planowałam 99 H XL, zaraz się wyjaśni :wink:

 

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 5:35 pm ]

edit: takie właśnie będą :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jak już pisałem w wątku o oponach do OBK :wink:, wszystkim, którzy nie jeżdżą OBKiem terenowo mogę polecić GoodYear EAGLE F1 GSD3 i zmianę kątów przednich kół na negatywy. Zwłaszcza jak ktoś przesiądzie się z fabrycznych Geolandarów i przejedzie się w takiej ulewie, że nic nie widać, to zrozumie o czym mówię :mrgreen: Kupiłem 225/55R17 bo nie było w fabrycznym rozmiarze i przy maksymalnym skręceniu kół na oryginalnych felgach opona lekko szmera po nadkolu.

Opony szosowe, kąty ujemne i hey hey I`m in love again :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jak już pisałem w wątku o oponach do OBK :wink:, wszystkim, którzy nie jeżdżą OBKiem terenowo mogę polecić GoodYear EAGLE F1 GSD3 i zmianę kątów przednich kół na negatywy. Zwłaszcza jak ktoś przesiądzie się z fabrycznych Geolandarów i przejedzie się w takiej ulewie, że nic nie widać, to zrozumie o czym mówię :mrgreen: Kupiłem 225/55R17 bo nie było w fabrycznym rozmiarze i przy maksymalnym skręceniu kół na oryginalnych felgach opona lekko szmera po nadkolu.

Opony szosowe, kąty ujemne i hey hey I`m in love again :mrgreen:

 

225/55/16 Goodyear Excellent zachowują się o niebo lepiej od seryjnych Geolander'ów. Jedyny negatywny objaw to trochę mocniej ciągną na koleinach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...