Jump to content

czy konieczna wymiana lamp w Legacy 2010 USA?


Guest miro77
 Share

Recommended Posts

Guest miro77

Witam. Zamierzam przywieźć legacy 2010 i w związku z tym mam pytanie, czy jest konieczna wymiana przednich reflektorów czy można je jakoś wyregulować, i co jeszcze musiałbym ewentualnie wymienić? Dzięki i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
Witam. Zamierzam przywieźć legacy 2010 i w związku z tym mam pytanie, czy jest konieczna wymiana przednich reflektorów czy można je jakoś wyregulować, i co jeszcze musiałbym ewentualnie wymienić? Dzięki i pozdrawiam.

Jeśli nie wymienisz , to będziesz oślepiał na prostej drodze . Taki reflektor US ma rozproszony snop światła . Wątpię , aby OSD podpisała Ci dopuszczenie do ruchu bez literki E na reflektorze . Pewnie trzeba by było komuś coś dać , a potem za każdym razem trzeba by było komuś dawać . Możesz za którymś razem nie przejść przeglądu i będziesz miał kłopot . Nie warto tego odkładać . Wymiana reflektorów nie jest kłopotliwa i nie wymaga dodatkowych inwestycji

Link to comment
Share on other sites

[ Dodano: Wto Mar 16, 2010 10:55 am ]

Wymiana reflektorów nie jest kłopotliwa i nie wymaga dodatkowych inwestycji

 

nie, nie, Marku :smile: , nie wymaga dodatkowych inwestycji :lol: ....reflektory do Legacy 2010 rozdają darmo jako dodatek do biletu w kinie.... :mrgreen: jak będziesz na najbliższym seansie, weź komplet i dla mnie :twisted:

 

a oprócz tego mogą mieć inne kostki albo co najmniej inny układ pinów w kostkach ze względu na pomarańczowe pozycje jakie obowiązują w stanach, a w wersji europejskiej nie

Link to comment
Share on other sites

miro77, wrzuć może kilka dokładnych fotek lamp bo szczerze nie wiem gdzie są pozycje a gdzie kierunkowskazy.. to pomarańczowe po zewnętrznej stronie to odblask tylko czy w środku jest obrysówka :?: Pozycje są w jednej żarówce dwuobwodowej z kierunkowskazem w górnej części lapmy :?: Tam się da zamontować dual color 1157/bay15d wtedy biała pozycja a pomarańczowy kierunkowskaz (jeśli żarówki nie widać dokładnie gołym okiem to polecam zakup v-leds na miejscu 55usd komplet na SMD i sprawa przednich kierunków/pozycji z głowy (jeśli masz dwuobwodowe żarówki 1157 obecnie).

Czasami konieczny jest szlif soczewek świateł mijania a czasami nie - stań wieczorem na włączonych światłach mijania 10-15m od ściany i zobacz jak wygląda Twój rozproszony słup światła, wrzuć fotkę. Zobacz czy doświetlają znaki drogowe po prawej stronie (rzadkość) - czasami z tym jest większy problem, wtedy potrzebna regulacja (raczej jest..) a czasem szlif (to się w PL wykonuje z powodzeniem za ok. 1k PLN komplet - zawsze taniej niż nowe lampy EU w PL bo nowe lampy w PL pewnie min. 10k PLN komplet.. :idea:).

Możesz też zapytać o lampy na miejscu (ASO Subaru) w wersji EU - do niektórych aut (w tym Subaru) można od razu kupić przody i tyły (jeśli kierunkowskazy są czerwone aby nie była konieczna zabawa w ledy)... Sprowadzaj, niebrzydkie auto.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

miro77, na oko wygląda to zupełnie OK i bezobsługowo jeśli pozycje (chyba że to światła do jazdy dziennej na oddzielnych żarówkach :idea: :?: ) są razem w kloszu z drogowymi a nie z kierunkowskazami a kierunkowskazy są na żarówkach jednowłóknowych (tj. nie ma pomarańczowych pozycji) a jedynie pomarańczowe są obrysówki a z tym wiele aut jeździ legalnie w EU. Pewnie z tyłu nie ma tylko przeciwmgielnych ale to już nie problem jeżeli w ogóle diagnosta o to zapyta bo ponoć również dopuszczają auta bez przeciwmgielnych. Napisz jeszcze w jakiej pozycji które się świecą ale wg mnie da się to zaadoptować bez większych problemów tj. niedrogo a może w ogóle sama regulacja położenia prawej lampy wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie wymienisz , to będziesz oślepiał na prostej drodze . Taki reflektor US ma rozproszony snop światła

Nieprawda.

 

Nie nie jest nieprawda, tylko GÓWNO PRAWDA, jeździłem z angielskimi lampami i po max. obniżeniu nikogo nie oślepiały, tylko trochę za krótko świeciły....amerykańskie świecą symetrycznie, a powinny asymetrycznie w prawo, po delikatnym obniżeniu nikomu nie będą przeszkadzały...ale Marek zwany WULKAN (IRAZU) wie lepiej, bo na pewno jeździł z każdym rodzajem lamp :mrgreen: :razz: :razz: :razz:

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
Nie nie jest nieprawda, tylko GÓWNO PRAWDA, jeździłem z angielskimi lampami i po max. obniżeniu nikogo nie oślepiały, tylko trochę za krótko świeciły....amerykańskie świecą symetrycznie, a powinny asymetrycznie w prawo, po delikatnym obniżeniu nikomu nie będą przeszkadzały...ale Marek zwany WULKAN (IRAZU) wie lepiej, bo na pewno jeździł z każdym rodzajem lamp

Od początku do końca masz rację :mrgreen: Dodam tylko że sąsiad ma takie lampy i na stacji diagnostycznej musi płacić za każdym razem więcej :evil:

Link to comment
Share on other sites

amerykańskie świecą symetrycznie
Od początku do końca masz rację

 

No nie do końca. W mojej byłej imprezce 02' światła świeciły asymetrycznie, a jest to US Spec.

 

Faktycznie, przy typowych światłach europejskich świecących tak:

 

eu1t.jpg

 

lub tak:

 

eu2i.jpg

 

Amerykańskie wydają się na pierwszy rzut oka "jakieś takie dziwne". Ale po regulacji (w przypadku tamtej imprezy - ręcznej) dało się jeździć. I na 100% nie było mowy o rozpraszaniu, ani o świeceniu symetrycznym. Rzut snopu światła na ścianę wyglądał mniej więcej tak:

 

40792996.jpg

 

I nikt mi nie mrugał światłami, że go oślepiam, ani nic w tym stylu. Przeglądy przechodziły te światła też (w różnych stacjach) za standardową opłatą. Za pierwszym razem diagnosta przyczepił się tylko do braku tylnych świateł przeciwmgielnych.

 

Recepta jest jedna. Jeżeli chcesz mieć pewność, musisz znaleźć takie auto w Polsce i udać się z właścicielem do stacji diagnostycznej. Coraz więcej aut w USA ma światła , które świecą tak, jak na tym drugim schemacie - szczególnie, gdy auto ma ksenony.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Ja oczywiście żartowałem . Każda firma stosuje inny podział strefy oświetlonej i nie oświetlonej . Akurat w subaru widziałem na stacji diagnostycznej , że musiałyby oślepiać .

Link to comment
Share on other sites

Też tak myślę, najpierw spróbuj (po sprowadzeniu auta) pojechać do warsztatu ustawić światła, potem na stację, a jak nie wyda, dopiero wywalaj, jak podejrzewam, ze 4-5k pln na lampy... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...