Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią


Alpin

Rekomendowane odpowiedzi

Bylem ze swoim Legacem my06 w ASO w Lublinie. Pan wzial autko na przejazdzke i uznal, ze zgrzytanie przy wrzucaniu 4 biegu wynika z poblemu ze sprzeglem. Uznal, ze jak sie mocno i zdecydowanie wysprzegli to 4 wchodzi bez zgrzytu.

 

Przypomne: wszystkie biegi oprocz 4 wchodza normalnie przy zwyklym uzywaniu sprzegla. Bieg 4 przy jezdzie na emeryta (wrzucany w okolicach 2.5k obrotow) wchodzi dosyc plynnie. Problemy sa podczas redukcji z piatki przy duzych predkosciach lub przy zmianie z 3 takze na wysokich obrotach -wchodzi ze zgrzytem lub odglosem tarcia gumy o gume. Mocne wbicie sprzegla wydaje sie pomagac na to usuwanie zgrzytu, ale okresowo pojawia sie tarcie guma o gume. Podwojne wysprzeglenie takze pomaga na usuniecie zgrzytu, ale zdarza sie ze bieg 4 z pozycji biegu jalowego wchodzi z oporem.

Sam juz nie wiem o co chodzi.

Pan z ASO powiedzial ze to sprzeglo i ze mozna z tym jezdzic az do czasu gdy sie bardziej pogorszy.

Mam watpliwosci co do tego, bo przeciez takie tarcie nie pozostaje bez wplywu na skrzynie albo inne elementy.

Jestem troche paranoiczny i wole miec pewnosc ze usterka jest zdiagnozowana prawidlowo a zalecenia dostosowane do choroby.

 

Co robic?

Jakies pomysly?

 

xander

PS: wybaczcie slowotok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust jak jest to problem sprzęgła, to zgrzyt powinien być na każdym biegu. Jak zgrzyta tylko przy 4 to ja bym się upierał przy synchronizatorze. Podwójne wysprzęglenie (zapewne z przegazówką) przypomina zmianę biegów w bardzo starych autach bez synchronizatorów - może dlatego pomaga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust jak jest to problem sprzęgła, to zgrzyt powinien być na każdym biegu. Jak zgrzyta tylko przy 4 to ja bym się upierał przy synchronizatorze. Podwójne wysprzęglenie (zapewne z przegazówką) przypomina zmianę biegów w bardzo starych autach bez synchronizatorów - może dlatego pomaga :)

 

Też tak myślałem i dlatego kombinowałem z podwójnym wysprzęglaniem. W sumie wydzieranie skrzyni to mimo wszystko niezły koszt i nie chciałbym atakować czegoś czego nie muszę.

 

xander

 

EDIT: i problem komu zaufać w ustaleniu przyczyn zgrzytu i komu powierzyć naprawę pozostał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mocne wciśnięcie sprzęgła i wydłużenie czasu przy przerzucaniu biegu powoduje że wchodzi bez zgrzytu, ale to mnie jeszcze bardziej przekonuje do tego że to wina synchronizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz ja. Zauwazylem, ze problem z czwartym biegiem pojawia sie prakltycznie dopiero, kiedy autko sie troche rozgrzeje. Dzis na poczatku trasy testowalem zachowanie skrzyni i bylo dobrze. Po przejechaniu dluzszego odcinka pojawily sie zgrzyty.

 

xander

 

ps. skrzynia zalana jest Castrolen 80w90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej stawiam na konczący się pierścień synchronizatora,nie chcę kwestionować Pana z serwisu, ale sprzęgłem to mi to nie trąci.

 

Nawet moja żona stwierdziła, że gdyby to było sprzęgło to pewnie inne biegi też by zgrzytały ;)

 

No cóż... ASO w Lublinie odpada więc, jako warsztat serwisujący mojego kombiaka. Teraz albo pojadę do warsztatu do użyszkodnika Lanek w Lublinie, albo odwiedzę ASO w Radomiu.

Wyciąganie skrzyni i zrobienie tych rzeczy pewnie trochę kosztuje (nadal nie wiem ile) i coś trzeba wykombinować.

 

 

Xander

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...