MBO Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 No to wszystko jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Ja nie stosuję castrola dopóki nie zrobią porządnego oleju i gdzieś mam marketing, reklamy i piernik wie co jeszcze wymyślą. :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xander Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Bylem ze swoim Legacem my06 w ASO w Lublinie. Pan wzial autko na przejazdzke i uznal, ze zgrzytanie przy wrzucaniu 4 biegu wynika z poblemu ze sprzeglem. Uznal, ze jak sie mocno i zdecydowanie wysprzegli to 4 wchodzi bez zgrzytu. Przypomne: wszystkie biegi oprocz 4 wchodza normalnie przy zwyklym uzywaniu sprzegla. Bieg 4 przy jezdzie na emeryta (wrzucany w okolicach 2.5k obrotow) wchodzi dosyc plynnie. Problemy sa podczas redukcji z piatki przy duzych predkosciach lub przy zmianie z 3 takze na wysokich obrotach -wchodzi ze zgrzytem lub odglosem tarcia gumy o gume. Mocne wbicie sprzegla wydaje sie pomagac na to usuwanie zgrzytu, ale okresowo pojawia sie tarcie guma o gume. Podwojne wysprzeglenie takze pomaga na usuniecie zgrzytu, ale zdarza sie ze bieg 4 z pozycji biegu jalowego wchodzi z oporem. Sam juz nie wiem o co chodzi. Pan z ASO powiedzial ze to sprzeglo i ze mozna z tym jezdzic az do czasu gdy sie bardziej pogorszy. Mam watpliwosci co do tego, bo przeciez takie tarcie nie pozostaje bez wplywu na skrzynie albo inne elementy. Jestem troche paranoiczny i wole miec pewnosc ze usterka jest zdiagnozowana prawidlowo a zalecenia dostosowane do choroby. Co robic? Jakies pomysly? xander PS: wybaczcie slowotok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Na mój gust jak jest to problem sprzęgła, to zgrzyt powinien być na każdym biegu. Jak zgrzyta tylko przy 4 to ja bym się upierał przy synchronizatorze. Podwójne wysprzęglenie (zapewne z przegazówką) przypomina zmianę biegów w bardzo starych autach bez synchronizatorów - może dlatego pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xander Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Na mój gust jak jest to problem sprzęgła, to zgrzyt powinien być na każdym biegu. Jak zgrzyta tylko przy 4 to ja bym się upierał przy synchronizatorze. Podwójne wysprzęglenie (zapewne z przegazówką) przypomina zmianę biegów w bardzo starych autach bez synchronizatorów - może dlatego pomaga Też tak myślałem i dlatego kombinowałem z podwójnym wysprzęglaniem. W sumie wydzieranie skrzyni to mimo wszystko niezły koszt i nie chciałbym atakować czegoś czego nie muszę. xander EDIT: i problem komu zaufać w ustaleniu przyczyn zgrzytu i komu powierzyć naprawę pozostał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MBO Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Tak, mocne wciśnięcie sprzęgła i wydłużenie czasu przy przerzucaniu biegu powoduje że wchodzi bez zgrzytu, ale to mnie jeszcze bardziej przekonuje do tego że to wina synchronizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xander Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 To jeszcze raz ja. Zauwazylem, ze problem z czwartym biegiem pojawia sie prakltycznie dopiero, kiedy autko sie troche rozgrzeje. Dzis na poczatku trasy testowalem zachowanie skrzyni i bylo dobrze. Po przejechaniu dluzszego odcinka pojawily sie zgrzyty. xander ps. skrzynia zalana jest Castrolen 80w90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Tym bardziej stawiam na konczący się pierścień synchronizatora,nie chcę kwestionować Pana z serwisu, ale sprzęgłem to mi to nie trąci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xander Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Tym bardziej stawiam na konczący się pierścień synchronizatora,nie chcę kwestionować Pana z serwisu, ale sprzęgłem to mi to nie trąci. Nawet moja żona stwierdziła, że gdyby to było sprzęgło to pewnie inne biegi też by zgrzytały No cóż... ASO w Lublinie odpada więc, jako warsztat serwisujący mojego kombiaka. Teraz albo pojadę do warsztatu do użyszkodnika Lanek w Lublinie, albo odwiedzę ASO w Radomiu. Wyciąganie skrzyni i zrobienie tych rzeczy pewnie trochę kosztuje (nadal nie wiem ile) i coś trzeba wykombinować. Xander Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się