lukasswrx Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Czy do Imprezy 2.0 T z 99 r mozna zeswapowac jakos hamulce z Sti albo podobne cos , chodzi mi o ot zeby byly wieksze ? da rade jakos ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Da się, było to poruszane wielokrotnie na forum, przekop dziań techniczny imprezy i na pewno znajdziesz odpowiedni wątek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 lukasswrx, z STi nie warto, bo przez ten wielki średniowieczny zacisk jesteś ograniczony do kilku modeli felg. Za 2tyś więcej masz gotowy pachnący K-Sport. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Czy do Imprezy 2.0 T z 99 r mozna zeswapowac jakos hamulce z Sti albo podobne cos , chodzi mi o ot zeby byly wieksze ? da rade jakos ? a co zamierzasz robić z autem, że potrzebujesz hamulce od STI ? jakieś 24h wyścigi, 30km zjazdy serpentynami w Alpach? czy brzydko wyglądają te małe, 4-ro tłoczkowe za przednimi felgami ? czy tylko naczytałeś się, że Subaru nie ma hamulców...sprawny hamulec (z wyłączonym absem) blokuje koła aż do zablokowania, czego jeszcze trzeba? mam w rajdówce 2 tłoczkowe z przodu i jest absolutnie wystarczająco, a nawet myśle o zmianie na mniejsze, żeby założyć 14" slicki.... :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Ew. jak bardzo chcesz, to moge sprzedac swoj zestaw Wilwoodow na przod i na tyl - 330mm po 4 tloczki Do GT powinien pasowac jak ulal Pod 17calowe felgi oczywiscie Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 AMI, z tym hamulcem lekkim autem pewnie mozna strzelic dzika przed swiatlami ;P lukasswrx, wszystko prawda co napisal emotorsport. Nawet najbadziewniejsze hamulce sa w stanie zatrzymac subaraka. Problem oczywiscie w tym, ze te najgosze tylko raz, czasem dwa, a pozniej tarcze na smietnik. Tyle ze mowimy tu o awaryjnym hamowaniu, typu lecisz autostrada, wyjezdzasz zza wzniesienia 160 a tu korek. Wieksze hamulce daja nie tylko wieksza sile hamowania (w pewnym sensie na zasadzie dzwigni) ale co wazniejsze maja wieksza pojemnosc cieplna. Znaczy to, ze wiekszym hamulcem pod rzad mozesz wiecej razy sie dohamowac. To jest wazne wlasnie przy zjazdach w Alpach (slszalem, nie bylem) i na torze... typu Poznan. W normalnym ruchu ulicznym i na organizowanych przez nas pojezdzawkach nie ma to w zasadzie znaczenia. Ilosc tloczkow ma nie do konca wyjasnione znaczenie. Teoretycznie im wiecej tloczkow, tym bardziej rownomierny docisk klocka. Jednak lepsz hamulce z mniejsza liczba tloczkow beda sprawniejsze od gorszych z wieksza liczba Swap hamulcow to minimum kilka tysiecy PLN. W Imprezie N/A US-spec przelozylem hamulce z dwoch tloczkow 277mm na cztery tloczki 292mm, tyl tez oczywiscie i kosztowalo mnie to 5k (moze 6) PLN. Dwa komplety zaciskow, dobrych tarcz, bdb. quasiwyczynowych klockow, przewodow zbrojonych, adaptery, robocizna. W przypadku STI pewnie w 10k (na nowych czesciach) bym sie zmiescil. Wez tez pod uwage ze GT jest lzejsze od nowej Imprezy o dobre 200kg. W Legacy Turbo (wybebeszony, 1200 - 1300kg) mam 277mm dwa tloczki i blokuje kola na kazdym podozu, a lekkosc auta sprawia ze jeszcze sie tarcze nie pogiely. Teraz bede robil swapa na... identyczne zdjete z ww. Imprezy, po prostu nascie lat mlodsze. Podsumowujac, najbardziej budzetowo jest kupic zbrojone przewody (te co pewnie masz i tak do wymiany), sprawne PELNE* tarcze i klocki typu Ferodo DS2000. Drugi poziom to zalozyc hamulce z ktoregos tam Forestera, circa 290mm, dwa tloczki, tylko licz sie przejsciem na felgi 16". Trzeci poziom to 4-tloczki z WRXa i tylko czesc 16" wchodzi. Wyzej masz hamulce producentow niezaleznych i te z STI, przerost mozliwosci nad potrzebami. *tarcze pelne, bo nacinane niewiele Ci dadza a zaplacisz duzo wiecej, natomiast nawiercane zawsze popekaja, a te malutkie dziurki tyle wniosa co oblanie zaciskow moczem rudzielca zebranym w pelnie ksiezyca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misior Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Problem oczywiscie w tym, ze te najgosze tylko raz, czasem dwa, a pozniej tarcze na smietnik. to raczej przesadzona opinia. Sprawdz sobie tarcze firm JCauto. Najtansze co jest a pokrzyw je to bedziesz dobry. (nie mowie oczywiscie o polewainu woda) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Pierwszy raz slysze o JCauto, ale moze warto sprobowac... Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Teoretycznie im wiecej tloczkow, tym bardziej rownomierny docisk klocka dopóki jeden tłoczek się nie zapiecze.... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasswrx Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 zapytałem sie bo czas najwyzszy wy,mienic w imprezce hamulce:D to moze ktos wie jaki rozmiar tarcz jest przod / tyl ? w Gt 99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 to moze ktos wie jaki rozmiar tarcz jest przod / tyl ? w Gt 99 powinno być: przód 294mm x 24 mm (zacisk 4tł.) tył 266 mm x 18 mm zdarza się: przód 277mm x 24mm tył 266mm x 10mm (niewentylowana) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now