Jump to content

S8 quatro automat - czemu szybszy na lodzie, niżmój forek...


Danieldd48
 Share

Recommended Posts

Gumy.

 

bzdura :cool:

Dlaczego?

 

tez mnie zastanawia ta odpowiedz carfita, bo przeciez opony jednak maja cos do rzeczy jesli idzie o przenoszenie momentu i mocy na asfalt :cool:

Link to comment
Share on other sites

carfit napisał/a:

Kuba napisał/a:

Gumy.

 

 

bzdura

 

Dlaczego?

 

 

tez mnie zastanawia ta odpowiedz carfita

 

carfit chyba lubi quattro :wink:

Link to comment
Share on other sites

1. Wkładka organiczna :-)

2. Gumy

3. Karma :-)

 

Nie wnikając tym razem w szczegóły techniczne (choć uważam quattro z torsenem

za świetny napęd), porównywałem w praktyce forka s-turbo z audi s4 i na śliskim

nie mam powodów, by wpadać w kompleksy :-)

 

Widziałem też osobnika, który pierwszy raz prowadził czterołapa (mojego forka) i tak

mu podpasowała charakterystyka, że na lodzie "robił" takiego jednego kawiorowego sti

jak chciał. A mój forek wcale taki wściekły nie jest ;-)

 

Pozdrawiam,

Leszek

Link to comment
Share on other sites

ale na takim lodzie lodzie? po zamarznietym jeziorze jezdziliscie?

coś jakby, droga w lesie pomiędzy zaspami rozmokła i zamarzła tak dobre kilkadziesiąt metrów.

Dzięki za odpowiedzi i przepraszam za błędy, ale pisałem na niepełnej klawiaturze.

Ma tam antypoślizg, no gumy i ciężar też pewnie mam tam coś do powiedzenia, ale jeśli ma torsena, to w sumie robi robotę (przy tej mocy też bym postawił na mechanikę niż na elektronikę). O kompleksach nie ma mowy, bo trudno porównywać te auta. A i tak wolniej, ale do zajazdu pod drzwii dojechałem, a audik w lesie nocował przed koleinami :twisted:

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

starszy to 4.2L V8

zgadza się, jakoś skojarzyło mi się 3,2 błędnie. Mocniejszy, ale śliskim to nie wielka pociecha. Pali średnio 18 lpg, a ile pary więcej :?:

Dzięki fajnej zimie się człowiek podbudować trochę może :razz:

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o mase. A co za tym idzie nacisk cm2 gumy do podloza. + ESP

Dlatego audi szybsze

 

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 11:40 pm ]

Forester XT: km 170 / opony (215/60R16) 16" x 6.5 / masa 1,430 kg

Audi S8: km 330/ opony (245/45 ZR18) 18" x 8 / masa 1,845 kg

Link to comment
Share on other sites

Ja bym sie nie zgodzil z powyzsza teoria. Masa przeszkadza w przyspieszeniu.

 

Opony robia naprawde duza roznice. Kiedys po pierwszym sniegu wyjechalem WRX'em na letnich i od razu wrocilem do domu bo nie moglem ruszyc z miejsca (i co gorsza, nie moglem tez sie zatrzymac), po zmianie na zimowe to moglem nawet robic lekki strzal ze sprzegla.

Link to comment
Share on other sites

O ile dobrze pamiętam wszystkie A/S8 mają stały 4x4 w postaci quattro czyli torsen (nie mam pojęcia jak z przednim i tylnym dyfrem), więc przy dużo wyższej mocy i dobrych zimowych kapciach wynik jest dość jasny do przewidzenia, jedynym ograniczeniem może być prześwit. Nie ma się czego wstydzić :wink:

Link to comment
Share on other sites

Co z tego, że auto może wytworzyć na kołach ponaD 10kN, skoro opony na śniegu przeniosą

zaledwie 2-4kN (zależy od śniegu, może być dużo mniej). Dodatkowo kierowca może bardzo

skutecznie utrudnić efektywne przeniesienie mocy na drogę...

Co do masy, to zbyt dużo zależy od warunków. Raz będzie wadą, raz zaletą...

 

Tak sie mje wydaje... ;-)

Leszek

Link to comment
Share on other sites

Quattro w A/S/RS 4/, A/S/RS 6, A/S 8 od zawsze to Torsen czyli stały napęd na 4 koła.

 

Myślę że wszystkie powyższe, już wymienione kwestie składają się na przewagę S8 vs Forek w opisywanej sytuacji.

Opony, moment i jego dostępność, masa i moc- generalnie większość przemawia na korzyść S8.

 

Jazda w zakrętach to już inna historia ;)

Link to comment
Share on other sites

Quattro w A/S/RS 4/, A/S/RS 6, A/S 8 od zawsze to Torsen czyli stały napęd na 4 koła.

Myślę że wszystkie powyższe, już wymienione kwestie składają się na przewagę S8 vs Forek w opisywanej sytuacji.

Opony, moment i jego dostępność, masa i moc- generalnie większość przemawia na korzyść S8.

Jazda w zakrętach to już inna historia ;)

 

Czemu inna historia? Z opisu widać, że masz S8 i GT-ka, czy różnica jest aż tak zauważalna i na czym polega, co prowadzi się lepiej S8 vs SI (zakładam też, że jednak Forka prowadzi się gorzej niż SI)? :lol: Pytam też dlatego, że choć jeździłem GT i WRX to S8 nigdy nie prowadziłem...

Link to comment
Share on other sites

2. Masa.

 

Z moich obserwacji z SJS oraz z walki jaką toczą różne auta w zimie na podjeździe aby wyjechać z naszej firmy, wynika raczej, że masa przeszkadza niż ułatwia poruszanie się na śliskim. Poległo przednio napędowa Audi A6 oznaczone dumnie literką S (nawet nie wiedziałem, że można kupić S bez quatro) a np tego samego dnia w tych samych warunkach fokusik handlowca wyjechał nie bez problemów ale bez naszej pomocy.

Link to comment
Share on other sites

plejadek

nie mam dużego doświadczenia w offroadzie, ale ludzie z którymi się czasami stykam, a którzy są pasjonatami tego twierdzą właśnie, że duża masa jest 'be' i przeszkadza.

 

EVAN

No właśnie tak jest - możesz sobie kupić A4 czy 6 z pakietem s-line, czyli dodatkami stylistycznymi upodabniającymi auto do prawdziwej s-ki i to wszycho ergo żadnych super mocy i quattro :razz:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...