Jump to content

6MT do WRXa - już mam, ale..


carlos-wrx
 Share

Recommended Posts

Witam.

Kupiłem dzis eSTIajową skrzynie na przeszczep dla mojej "wichury" - skrzynia jest z dccd, walem, i dyfrem, wszystko z jednego kompletu, dlatego zakładam iz przelożenia pasują i nie będzie przykrej niespodzianki na wiskozie tudzież dyfrze. Moje pytanie teraz, jakie wahacze - czy seryjne estiajowe (wiem że dluzsze) czy da rade zmodyfikować wrx-owe aby pasowały, zewnetrzny sterownik dccd, słyszalem o neetronicsu, boje sie tylko czy potrzeba mi tak zaawansowanego sterowania, jakos nie czuje sie technicznie mocny, aby wprowadzać customowe ustawienia podczas jazdy. Czy sprzęglo OEMowe STI wystarczy, czy pokusić sie o lepsze, w zbliżonej cenie, warto się wpuszczać w koszta, jesli silnik tymczasowo nie przekroczy powiedzmy 260/270KM...? Z drugiej strony, jesli juz skrzynia bedzie na dechach, czy nei zrobić tego raz a porzadnie....

 

Dzieki pozdrawiam.

Zawsze dobrze jest poznac opinie tych co już przez to przebrnęli lub organoleptycznie stykali sie z problemem.

Link to comment
Share on other sites

I piast. Dodatkowo z tyłu masz inną średnice hamulca ręcznego i będziesz musiał wymienić tarcze, a ponieważ z wrx-a mają mniejszą średnice to musisz kupić zaciski z STI...

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Kupiłem dzis eSTIajową skrzynie na przeszczep dla mojej "wichury" - skrzynia jest z dccd, walem, i dyfrem, wszystko z jednego kompletu, dlatego zakładam iz przelożenia pasują i nie będzie przykrej niespodzianki na wiskozie tudzież dyfrze. Moje pytanie teraz, jakie wahacze - czy seryjne estiajowe (wiem że dluzsze) czy da rade zmodyfikować wrx-owe aby pasowały, zewnetrzny sterownik dccd, słyszalem o neetronicsu, boje sie tylko czy potrzeba mi tak zaawansowanego sterowania, jakos nie czuje sie technicznie mocny, aby wprowadzać customowe ustawienia podczas jazdy. Czy sprzęglo OEMowe STI wystarczy, czy pokusić sie o lepsze, w zbliżonej cenie, warto się wpuszczać w koszta, jesli silnik tymczasowo nie przekroczy powiedzmy 260/270KM...? Z drugiej strony, jesli juz skrzynia bedzie na dechach, czy nei zrobić tego raz a porzadnie....

 

Dzieki pozdrawiam.

Zawsze dobrze jest poznac opinie tych co już przez to przebrnęli lub organoleptycznie stykali sie z problemem.

 

najlepiej dokup sobie zwrotnice + piasty + hamulce + półosie z STI z lat 2001-2004 i zostają Twoje seryjne wahacze. Sprzegło OEM da rade, jazda bez dccd jest bez sensu , dokup sterownik

Link to comment
Share on other sites

bardzo zależałoby mi aby samochód pozostał na 5x100, troche mnie to :shock: , myslałem, że sprzęglo + sterownik + wahacze i już :roll:

 

carfit - nie "wala" ci się gdzieś tam taki komplet?

 

wahacze Ci nie są potrzebne, rozstaw tez zostanie 5x100 jesli dokupisz to co pisałem wyzej.

Niestety nie wala mi się nic w rozstawie 5x100

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx normalnie widzę, że pojechałeś szeroką listwą z tymi modami :shock:

Jak już się w pełni uzbroisz, to wpadaj na spota, co to będzie pewnie w jakimś czerwcu :lol:

 

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 7:49 pm ]

A on topic: sprzęgło seryjne STi wystarcza nawet przy wyższych mocach, więc chyba nie ma sensu kupować czegoś aftermarketowego.

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx normalnie widzę, że pojechałeś szeroką listwą z tymi modami :shock:

Jak już się w pełni uzbroisz, to wpadaj na spota, co to będzie pewnie w jakimś czerwcu :lol:

 

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 7:49 pm ]

A on topic: sprzęgło seryjne STi wystarcza nawet przy wyższych mocach, więc chyba nie ma sensu kupować czegoś aftermarketowego.

 

dzieki - mam nadzieję że w 4-5 tygodni uda mi sie ogarnąć temat do końca - na początek postaram sie utrzymac moc na silniku ok 270km, potem kute i zobaczymy, to moze byc fajny praktyczny wrx

Link to comment
Share on other sites

bardzo zależałoby mi aby samochód pozostał na 5x100, troche mnie to :shock: , myslałem, że sprzęglo + sterownik + wahacze i już :roll:

 

bez problemu mozesz zalozyc duzy dyfer do tylu(z sti) i nie zmieniac nic wiecej z sti... wystarczy zrobic tylko custom poloski, ktore beda mialy wewnetrzny przegub sti (pasujacy pod dyfer), zewnetrzny przegub wrxowy i walek o odpowiedniej dlugosci, o reszcie zapominasz, znam przynajmniej 2 wrxy ktre maja wlasnie tak to rozwiazane.

Link to comment
Share on other sites

bez problemu mozesz zalozyc duzy dyfer do tylu(z sti) i nie zmieniac nic wiecej z sti... wystarczy zrobic tylko custom poloski, ktore beda mialy wewnetrzny przegub sti (pasujacy pod dyfer), zewnetrzny przegub wrxowy i walek o odpowiedniej dlugosci, o reszcie zapominasz, znam przynajmniej 2 wrxy ktre maja wlasnie tak to rozwiazane.

 

...dzieki, poruszyłem temat na prv z paroma osobami i też mowią o "hybrydzie" na półosiach, i karzą spac spokojnie...

...podobno to nie pierwszyzna i będzie śmigac jak tralala bez takich komplikacji...

Link to comment
Share on other sites

to ty ta skrzynie kupiles tak bez namysłu ? :lol:

 

...przeprowadziłem wczesniej "zwiad" techniczny :oops: , myslałem iz temat mam ogarniety, niestety ja jestem "umysłowy" i nie ogarniam jeszcze mechaniki w sposób jaki bym chciał...

 

...carlos - ...czemuś nie kupił STI ? :grin:

 

...powiem Ci, ze jak na to patrze z perspektywy, to sugerowałem sie wyłacznie danymi dotyczacymi przyspieszenia od 0 do 100, co mnie tam interesowały parametry skrzyni, problemy silnikowe - zero, miało grzac do przodu i tyle. Wykalkulowalem, po co dorzucać 30kpln skoro mam auto wolniejsze jedynie o 0,5sek - teraz mam, delikatnie mowiąc, moralniaka. :roll: :smile:

Link to comment
Share on other sites

sugerowałem sie wyłacznie danymi dotyczacymi przyspieszenia od 0 do 100, co mnie tam interesowały parametry skrzyni, problemy silnikowe - zero, miało grzac do przodu i tyle. Wykalkulowalem, po co dorzucać 30kpln skoro mam auto wolniejsze jedynie o 0,5sek - teraz mam, delikatnie mowiąc, moralniaka. :roll: :smile:

 

A nie trzeba było wcześniej The Forum poczytać? Przecież wątków WRX vs STi jest pełno...

Link to comment
Share on other sites

...nawet Nelly czyta The Forum, widzisz nie każdy od razu jest na tyle przewidujący, no bo co zlego mogło być w mitycznej subaru imprezie - teraz to już po ptokach, ale nie będzie źle... mogło być gorzej - miałem kupic V70R, to już chyba lepiej skonczyłem

Link to comment
Share on other sites

Chyba jesteś za bardzo przewrażliwiony :mrgreen: Twój WRX jest w miarę świeży i nie posiada już większości bolączek modeli z wcześniejszych lat. Ja bym poczekał i zobaczył czy jestem w stanie popsuć samochód w obecnym setupie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

miałem kupic V70R, to już chyba lepiej skonczyłem

Zdecydowanie lepiej :!:

 

Ja bym poczekał i zobaczył czy jestem w stanie popsuć samochód w obecnym setupie :mrgreen:

Ona jest słuszna, ta koncepcja :wink: Może się pospieszyłeś z tym 6mt?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym poczekał i zobaczył czy jestem w stanie popsuć samochód w obecnym setupie :mrgreen:

 

...jak popsuć skrzynię 5mt, to chyba wiem, parę mocnych strzałów ze sprzęgła na suchym, na pewno przyspieszyłoby wystawienie nekrologu...

 

...a tak to jeszcze 5mt, znajdzie godnego nastepcę, za rozsądne pieniadze, przynajmniej część kosztow mi sie zwroci - szuka ktoś skrzyni 5mt z dyfrem i wałem? :grin:

Link to comment
Share on other sites

jak popsuć skrzynię 5mt, to chyba wiem, parę mocnych strzałów ze sprzęgła na suchym, na pewno przyspieszyłoby wystawienie nekrologu

 

Pamiętaj, że "szóstka" nie jest nieśmiertelna. Są na forum spece "co umią" ją złamać :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx, my to mamy wolnossacego WRXa :oops: ale czemus Ty nie kupil STI? :mrgreen: Hrhrhr...

Swoja droga ciekawe co ma jeszcze WRX (pomijajac silnik z osprzetem) czego u nas jeszcze nie ma i moznaby zaimplementowac? A... fotele!!!

 

Skrzynia, skrzynia... nie mam kapusty, ale daj cene na priva. Tylko pamietaj ze nia mam kapusty :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...