Skocz do zawartości

6MT do WRXa - już mam, ale..


carlos-wrx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem dzis eSTIajową skrzynie na przeszczep dla mojej "wichury" - skrzynia jest z dccd, walem, i dyfrem, wszystko z jednego kompletu, dlatego zakładam iz przelożenia pasują i nie będzie przykrej niespodzianki na wiskozie tudzież dyfrze. Moje pytanie teraz, jakie wahacze - czy seryjne estiajowe (wiem że dluzsze) czy da rade zmodyfikować wrx-owe aby pasowały, zewnetrzny sterownik dccd, słyszalem o neetronicsu, boje sie tylko czy potrzeba mi tak zaawansowanego sterowania, jakos nie czuje sie technicznie mocny, aby wprowadzać customowe ustawienia podczas jazdy. Czy sprzęglo OEMowe STI wystarczy, czy pokusić sie o lepsze, w zbliżonej cenie, warto się wpuszczać w koszta, jesli silnik tymczasowo nie przekroczy powiedzmy 260/270KM...? Z drugiej strony, jesli juz skrzynia bedzie na dechach, czy nei zrobić tego raz a porzadnie....

 

Dzieki pozdrawiam.

Zawsze dobrze jest poznac opinie tych co już przez to przebrnęli lub organoleptycznie stykali sie z problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kupiłem dzis eSTIajową skrzynie na przeszczep dla mojej "wichury" - skrzynia jest z dccd, walem, i dyfrem, wszystko z jednego kompletu, dlatego zakładam iz przelożenia pasują i nie będzie przykrej niespodzianki na wiskozie tudzież dyfrze. Moje pytanie teraz, jakie wahacze - czy seryjne estiajowe (wiem że dluzsze) czy da rade zmodyfikować wrx-owe aby pasowały, zewnetrzny sterownik dccd, słyszalem o neetronicsu, boje sie tylko czy potrzeba mi tak zaawansowanego sterowania, jakos nie czuje sie technicznie mocny, aby wprowadzać customowe ustawienia podczas jazdy. Czy sprzęglo OEMowe STI wystarczy, czy pokusić sie o lepsze, w zbliżonej cenie, warto się wpuszczać w koszta, jesli silnik tymczasowo nie przekroczy powiedzmy 260/270KM...? Z drugiej strony, jesli juz skrzynia bedzie na dechach, czy nei zrobić tego raz a porzadnie....

 

Dzieki pozdrawiam.

Zawsze dobrze jest poznac opinie tych co już przez to przebrnęli lub organoleptycznie stykali sie z problemem.

 

najlepiej dokup sobie zwrotnice + piasty + hamulce + półosie z STI z lat 2001-2004 i zostają Twoje seryjne wahacze. Sprzegło OEM da rade, jazda bez dccd jest bez sensu , dokup sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo zależałoby mi aby samochód pozostał na 5x100, troche mnie to :shock: , myslałem, że sprzęglo + sterownik + wahacze i już :roll:

 

carfit - nie "wala" ci się gdzieś tam taki komplet?

 

wahacze Ci nie są potrzebne, rozstaw tez zostanie 5x100 jesli dokupisz to co pisałem wyzej.

Niestety nie wala mi się nic w rozstawie 5x100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos-wrx normalnie widzę, że pojechałeś szeroką listwą z tymi modami :shock:

Jak już się w pełni uzbroisz, to wpadaj na spota, co to będzie pewnie w jakimś czerwcu :lol:

 

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 7:49 pm ]

A on topic: sprzęgło seryjne STi wystarcza nawet przy wyższych mocach, więc chyba nie ma sensu kupować czegoś aftermarketowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos-wrx normalnie widzę, że pojechałeś szeroką listwą z tymi modami :shock:

Jak już się w pełni uzbroisz, to wpadaj na spota, co to będzie pewnie w jakimś czerwcu :lol:

 

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 7:49 pm ]

A on topic: sprzęgło seryjne STi wystarcza nawet przy wyższych mocach, więc chyba nie ma sensu kupować czegoś aftermarketowego.

 

dzieki - mam nadzieję że w 4-5 tygodni uda mi sie ogarnąć temat do końca - na początek postaram sie utrzymac moc na silniku ok 270km, potem kute i zobaczymy, to moze byc fajny praktyczny wrx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo zależałoby mi aby samochód pozostał na 5x100, troche mnie to :shock: , myslałem, że sprzęglo + sterownik + wahacze i już :roll:

 

bez problemu mozesz zalozyc duzy dyfer do tylu(z sti) i nie zmieniac nic wiecej z sti... wystarczy zrobic tylko custom poloski, ktore beda mialy wewnetrzny przegub sti (pasujacy pod dyfer), zewnetrzny przegub wrxowy i walek o odpowiedniej dlugosci, o reszcie zapominasz, znam przynajmniej 2 wrxy ktre maja wlasnie tak to rozwiazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez problemu mozesz zalozyc duzy dyfer do tylu(z sti) i nie zmieniac nic wiecej z sti... wystarczy zrobic tylko custom poloski, ktore beda mialy wewnetrzny przegub sti (pasujacy pod dyfer), zewnetrzny przegub wrxowy i walek o odpowiedniej dlugosci, o reszcie zapominasz, znam przynajmniej 2 wrxy ktre maja wlasnie tak to rozwiazane.

 

...dzieki, poruszyłem temat na prv z paroma osobami i też mowią o "hybrydzie" na półosiach, i karzą spac spokojnie...

...podobno to nie pierwszyzna i będzie śmigac jak tralala bez takich komplikacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ty ta skrzynie kupiles tak bez namysłu ? :lol:

 

...przeprowadziłem wczesniej "zwiad" techniczny :oops: , myslałem iz temat mam ogarniety, niestety ja jestem "umysłowy" i nie ogarniam jeszcze mechaniki w sposób jaki bym chciał...

 

...carlos - ...czemuś nie kupił STI ? :grin:

 

...powiem Ci, ze jak na to patrze z perspektywy, to sugerowałem sie wyłacznie danymi dotyczacymi przyspieszenia od 0 do 100, co mnie tam interesowały parametry skrzyni, problemy silnikowe - zero, miało grzac do przodu i tyle. Wykalkulowalem, po co dorzucać 30kpln skoro mam auto wolniejsze jedynie o 0,5sek - teraz mam, delikatnie mowiąc, moralniaka. :roll: :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerowałem sie wyłacznie danymi dotyczacymi przyspieszenia od 0 do 100, co mnie tam interesowały parametry skrzyni, problemy silnikowe - zero, miało grzac do przodu i tyle. Wykalkulowalem, po co dorzucać 30kpln skoro mam auto wolniejsze jedynie o 0,5sek - teraz mam, delikatnie mowiąc, moralniaka. :roll: :smile:

 

A nie trzeba było wcześniej The Forum poczytać? Przecież wątków WRX vs STi jest pełno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poczekał i zobaczył czy jestem w stanie popsuć samochód w obecnym setupie :mrgreen:

 

...jak popsuć skrzynię 5mt, to chyba wiem, parę mocnych strzałów ze sprzęgła na suchym, na pewno przyspieszyłoby wystawienie nekrologu...

 

...a tak to jeszcze 5mt, znajdzie godnego nastepcę, za rozsądne pieniadze, przynajmniej część kosztow mi sie zwroci - szuka ktoś skrzyni 5mt z dyfrem i wałem? :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak popsuć skrzynię 5mt, to chyba wiem, parę mocnych strzałów ze sprzęgła na suchym, na pewno przyspieszyłoby wystawienie nekrologu

 

Pamiętaj, że "szóstka" nie jest nieśmiertelna. Są na forum spece "co umią" ją złamać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos-wrx, my to mamy wolnossacego WRXa :oops: ale czemus Ty nie kupil STI? :mrgreen: Hrhrhr...

Swoja droga ciekawe co ma jeszcze WRX (pomijajac silnik z osprzetem) czego u nas jeszcze nie ma i moznaby zaimplementowac? A... fotele!!!

 

Skrzynia, skrzynia... nie mam kapusty, ale daj cene na priva. Tylko pamietaj ze nia mam kapusty :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...