Jump to content

Jak zablokować wałek rozrządu ???


sztandurek
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Czy ktoś może mi powiedzieć lub przedstawić jakąś procedurę... jak należy zablokować wałek rozrządu w przypadku zdejmowania koła w celu wymiany osłony tylnej rozrządu oraz uszczelniacza wałka ???? Impreza 2001r. - wolnyssak 2,0

 

Wyszukiwarka coś nie działa i nie mogę nic znaleźć... Będę wdzięczny za przydatne informacje !

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tą śrube trzeba "zerwać" to znaczy muśisz wykorzystać bezwładność wałka.

Bierzesz solidny klucz oczkowy i młotkiem pobijasz w tym kierunku w którym odkręcasz. Dobrze jest jeszcze obstukać taką śrube od "frątu" tu jednak zalecam nie przesadać z siłą.

Daj znać jak poszło.

Link to comment
Share on other sites

Zdejmujesz pokrywę zaworów i na wałkach masz miejsca gdzie zakładasz klucz 27 albo 28 - niepamiętam, żeby skontrować. Śruby z reguły cholernie ciężko się odkręcają.

Link to comment
Share on other sites

Zdejmujesz pokrywę zaworów i na wałkach masz miejsca gdzie zakładasz klucz 27 albo 28 - niepamiętam, żeby skontrować. Śruby z reguły cholernie ciężko się odkręcają.

 

Spróbuj takiej sztuki w 2.5 :twisted:

a w 2.0 rzeczywiście tak jak mówisz :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fajne porady.. mlotek, klucz oczkowy... :roll:

 

do blokowania kola jest po prostu klucz specjalny i odkrecamy srube...

 

w 2.0 i niektorych 2,5 na walkach jest szesciokat i po zdjeciu pokrywy rozrzadu mozna zablokowac plaskim kluczem, ale uwaga zeby nie oprzec o rant aluminiowej glowicy bo bedzie po niej, widzialem juz takie kwiatki...

Link to comment
Share on other sites

najlepiej dorobić sobie odpowiednia blokadę do kola(np 0,5m długości pręta stalowego z przyspawanymi prostopadle w odpowiednim odstępie śrubami) i jedna ręka blokujesz kolo a drugą używając klucza z przedłużką odkręcasz kolo. Do tej operacji jaka chcesz wykonać zapomnij o urządzeniu o nazwie młotek, nie trzeba zdejmować żadnych pokryw z głowic.

do wymiany uszczelniacza tez lepiej nie używać młotka tylko wcisnąć go używając tulejki o odpowiedniej średnicy i ściągacza.

 

Koło jest zabezpieczone klinem.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

to ja wam poradze bo co sie ostatnio nameczylem to przeklinalem wszystk oco na swiecie istnieje, a nieradze blokowac na walkach, bo mozna jak ktos pisal glowice zalatwic a pozatym sam walek tez(niech sie klucz zeslizgnie) i walek straci wywazenie.

rozrzad.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...