sztandurek Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Witam, Czy ktoś może mi powiedzieć lub przedstawić jakąś procedurę... jak należy zablokować wałek rozrządu w przypadku zdejmowania koła w celu wymiany osłony tylnej rozrządu oraz uszczelniacza wałka ???? Impreza 2001r. - wolnyssak 2,0 Wyszukiwarka coś nie działa i nie mogę nic znaleźć... Będę wdzięczny za przydatne informacje ! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Czy chcesz zablokować wałek w celu odkręcenia śruby trzymającej koło rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztandurek Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 No dokładnie tak... zdjąć koło, wymienić uszczelniacz i obudowę, założyć koło. Wszystko tak aby niczego nie "spartolić" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Tą śrube trzeba "zerwać" to znaczy muśisz wykorzystać bezwładność wałka. Bierzesz solidny klucz oczkowy i młotkiem pobijasz w tym kierunku w którym odkręcasz. Dobrze jest jeszcze obstukać taką śrube od "frątu" tu jednak zalecam nie przesadać z siłą. Daj znać jak poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanek Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Zdejmujesz pokrywę zaworów i na wałkach masz miejsca gdzie zakładasz klucz 27 albo 28 - niepamiętam, żeby skontrować. Śruby z reguły cholernie ciężko się odkręcają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Zdejmujesz pokrywę zaworów i na wałkach masz miejsca gdzie zakładasz klucz 27 albo 28 - niepamiętam, żeby skontrować. Śruby z reguły cholernie ciężko się odkręcają. Spróbuj takiej sztuki w 2.5 a w 2.0 rzeczywiście tak jak mówisz :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanek Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Narazie nie miałem przyjemności z 2.5 Masz jakiś patent na to, ktory mógłbyś zdradzić? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztandurek Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Jeszcze jedno małe pytanie... kółko na wałku jest zabezpieczane klinem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Fajne porady.. mlotek, klucz oczkowy... :roll: do blokowania kola jest po prostu klucz specjalny i odkrecamy srube... w 2.0 i niektorych 2,5 na walkach jest szesciokat i po zdjeciu pokrywy rozrzadu mozna zablokowac plaskim kluczem, ale uwaga zeby nie oprzec o rant aluminiowej glowicy bo bedzie po niej, widzialem juz takie kwiatki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujo Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 najlepiej dorobić sobie odpowiednia blokadę do kola(np 0,5m długości pręta stalowego z przyspawanymi prostopadle w odpowiednim odstępie śrubami) i jedna ręka blokujesz kolo a drugą używając klucza z przedłużką odkręcasz kolo. Do tej operacji jaka chcesz wykonać zapomnij o urządzeniu o nazwie młotek, nie trzeba zdejmować żadnych pokryw z głowic. do wymiany uszczelniacza tez lepiej nie używać młotka tylko wcisnąć go używając tulejki o odpowiedniej średnicy i ściągacza. Koło jest zabezpieczone klinem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iskier Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 to ja wam poradze bo co sie ostatnio nameczylem to przeklinalem wszystk oco na swiecie istnieje, a nieradze blokowac na walkach, bo mozna jak ktos pisal glowice zalatwic a pozatym sam walek tez(niech sie klucz zeslizgnie) i walek straci wywazenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 robiłeś tak ze ściskaniem paska? w sumie i tak idzie do kosza... link to tego dokumentu: LINK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się