Jump to content

wymiana plynu hamulcowego i przewodow w oplocie


ukaszWRX

Recommended Posts

witam, zakupilem plyn hamulcowy Motul dot 5.1 i przewody w oplocie Goodridge :mrgreen: i chcialbym wymienic to wszystko sam :cool: chociaz nigdy tego nie robilem .zanim cokolwiek zaczne robic chcialbym zapytac na ile to jest trudne :razz: .jak najlepiej/najskuteczniej spuscic caly stary plyn :?: czy potrzeba pozniej czym przelac/przeczyscic caly uklad zanim zaleje sie go nowym, i jak z tymi przewodami latwo je wymienic :?: :!:

Wszytskie madre rady/porady beda nagradzane pomukami :mrgreen: :cool:

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jak cokolwiek dłubałeś przy aucie, to dasz sobie radę. Najważniejsze, żeby nie pozrywać gwintów, ani za słabo dokręcić, zrobić to tak, żeby było szczelnie...płyn spuścisz odkręcając odpowietrzniki w zaciskach, na nie zakładasz przewód igielitowy i spuszczasz plyn do butelki, żeby nie świnić w garażu i środowisku... :smile: nie musisz niczym płukać. wymieniasz przewody (dzień wcześniej możesz popsikać łączenia przewodów metalowych i gumowych WD40), zalewasz płyn i po odkręceniu po kolei odpowietrzników czekasz na pojawienie się płynu. zakręcasz odpowietrzniki i odpowietrzasz po kolei, od najdalszego koła od pompy zaczynając, kilka razy, aż przestaną wychodzić pęcherzyki powietrza...jak coś, pytaj

Link to comment
Share on other sites

emotorsport, :arrow: dzieki za dobre rady :!: :!: :!:

Pomuk polecial :wink:

Ktos jeszcze ma cos do powiedzienia w tej sprawie :?:

Link to comment
Share on other sites

odpowietrzasz po kolei, od najdalszego koła od pompy zaczynając,

Subaru zaleca calkiem cos innego:

 

brake-bleed-order.gif

 

O ile to mozliwe, to ja bym nie spuszczal starego plynu, bo jak zapowietrzysz master cylinder albo pompe ABS, to pozniej bardzo trudno odpowietrzyc uklad i potrzeba specjalnych narzedzi.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, chodzi o to ze ja chce wlasnie wymienic stary plyn na nowy :wink: moj WRX jest RHD a to chyba jest schemat do LHD czy sie myle :roll: ma to jakies znaczenie :?: :?:

emotorsport, nigdy tego nie robilem ale nie bede tego robil sam tylko z kims co zna sie na mechanice samochodowej :wink: pozatym ja musze miec rowniez wiedze teoretyczna :mrgreen::twisted: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Pompe ABS masz chyba w tym samym miejscu niezaleznie od polozenia kierownicy. Chodzi o to ze zaczynasz od kola najblizszego od pompy ABS.

Stary plyn wymieniasz, wypychajac go nowym. Chodzi o to zeby do ukladu nie dostalo sie powietrze.

Po kolorze plynu widac czy masz juz w ukladzie nowy plyn.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

ja też przymierzam się do takiej wymiany - a do tego też tarcze i klocki, dlatego nie chcę tego robić sam. Gdzie polecacie się udać w tym celu w Wawie?

 

Pozdrawiam,

Kubryk

Link to comment
Share on other sites

zasugerowałem się moimi autami, a w żadnym nie mam już ABS-u

 

nawet w cywilnym :?: :shock:

 

czy brak cywilngo :cool:

 

p.s.

 

moje aso pompowało pedałem hamulca, teraz się zastanawiam, czy robią to dobrze :roll:

plusem jest to, że hamulce działają

Link to comment
Share on other sites

zasugerowałem się moimi autami, a w żadnym nie mam już ABS-u

 

nawet w cywilnym :?: :shock:

 

czy brak cywilngo :cool:

 

p.s.

 

moje aso pompowało pedałem hamulca, teraz się zastanawiam, czy robią to dobrze :roll:

plusem jest to, że hamulce działają

 

nawet w cywilnym nie posiadam tego dziwacznego urządzenia, uważam, że to JA powinienem decydowac o tym, kiedy i jak hamuję... :smile: a nie jakaś ciężka bomba w komorze silnika...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Wątek stary ale się podepnę.

 

Postanowiłem pojechać do ASO Koper na wymianę tarcz, klocków, przewodów w oplocie Viper Performance, płynu hamulcowego.

 

Zostawiłem samochód i po kilku godzinach dostałem telefon z ASO ,że przewodów nie można założyć.

 

Najpierw jako przyczynę podano , że nie ma ich gdzie przymocować bo są inne niż oryginalne i mocowania nie pasują.

 

Później na miejscu powiedziano mi , że nie zamontowali ich bo nie było zgody kierownika serwisu ze względu na to że przewody rzekomo miałyby ocierać o koło i w ten sposób mogłoby dojść do przetarcia i uszkodzenia ich.

 

Upewniałem się u sprzedającego przewody ,że sprzedał nie jeden taki komplet i nie było nigdy narzekań, oraz że mam właściwe przewody i wszystko wskazuje na to ,że takie mam.

 

W czym jest problem? Może ktoś ma jakieś doświadczenia związane z montażem tychże przewodów (ewentualnie marki HEL - to ta sama linia więc również Ci co montowali HEL'a może coś mogą na ten temat powiedzieć?).

 

Help! :)

Link to comment
Share on other sites

A co tam, też się podepnę.

 

Ostatnio wymieniali mi amorki z tyłu i dzisiaj się zorientowałem, że ktoś zapomniał

założyć gumki na odpowietrzniki.

Gdzie taką pierdołe można dostać?

Link to comment
Share on other sites

przewody rzekomo miałyby ocierać o koło

A zdarza się.

http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... 2#p1279402

 

Da się oczywiście zamontować tak, że nie trą, nawet pewnie większość tak ma zamontowane. :D

Ale z drugiej strony nie dziwię się, że serwis (który prawdziwe pieniądze robi nie na wydumkach, a na zwykłych użytkownikach) nie chce brać za to odpowiedzialności. Pieniędzy na tym nie zrobią, a potencjalne ryzyko jest.

Link to comment
Share on other sites

Później na miejscu powiedziano mi , że nie zamontowali ich bo nie było zgody kierownika serwisu ze względu na to że przewody rzekomo miałyby ocierać o koło i w ten sposób mogłoby dojść do przetarcia i uszkodzenia ich.

To ja , po zamontowaniu pr. przodu i przymierzeniu sie do tylnego wstrzymalem ta wymiane. Przykro mi ale musze miec pewnosc , ze to bedzie bezpieczne ( przez dłuzszy czas ) a wedlug mnie nie bedzie. Oczywiscie mozna to jakoś dodatkowo połapać , te zbyt długie , z niezbyt dobrze dobranym mocowaniem po srodku przewody ale to , wedlug mnie , nie daje gwarancji , ze nie dojdzie kiedys do jakiegos uszkodzenia mechanicznego np. przetarcia o kolumne czy o felgę.... Z tylnymi przewodami jeszcze wieksza łatanina (z mocowaniem do amortyzatora) Moze jakies nie ASO sie podejmie a najlepiej sprzedawca przewodów :idea:

 

 

ps. miałem pare przygod z przewodami ham. w rajdowych autach wiec moze jestem przeczulony :roll:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju, w pełni popieram Pana stanowisko. Mi pewne nie-ASO zamontowało przewody w oplocie w sposób, który doprowadził do przetarcia jednego z nich...szczęśliwie straciłem hamulec w "sprzyjających" okolicznościach przyrody. Bardzo ważne jest by przewód był idealnie dopasowany i poprowadzony, jak OEM. Jeżeli nie pasuje, nie warto ryzykować.

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju i panowie powyżej, dziękuję za opinię.

 

Jeżeli rzeczywiście tak może się zdarzyć, że dojdzie do przetarcia to nie będę ryzykował , kwestia bezpieczeństwa jest najistotniejsza.

 

Przewody mogę oddać więc raczej problemu nie będzie, tylko szkoda, bo chciałem sobie poprawić "hamowanie" a tak to będę musiał się wstrzymać i poszukać innych przewodów, których podłączenie będzie bezinwazyjne dla układu hamowania.

 

Czy podobny problem może się pojawić z Goodridge'ami ? Czy w ogóle jest bezpieczny upgrade dla seryjnych przewodów?

 

Pozdrawiam

 

Romanoff

Link to comment
Share on other sites

Romanoff, jak chcesz poprawić hamowanie do zalej dobry płyn, oraz kup sensowny klocek i tarcze. Przewody mają wpływ na skuteczność hamulca, ale nie aż tak wielką. Ja mam HEL'a i wszystko pasuje, tylko trzeba je dobrze ułożyć.

Link to comment
Share on other sites

u mnie Vipery się dobrze układają. nic nie obciera.

a żeby było smieszniej, to w Forku S-Turbo na przodzie, mam założone przewody tylne do WRX.

 

Mocowania idealnie pasują, układają się jak OEM, nic nie obciera.

Poprawy hamowania jednak nie wyczułem :) na szczęście pogorszenia też nie :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...