Jump to content

Jaki jest ma napęd Forester Turbo ?


Subaraczek

Recommended Posts

Witam wszystkich szanownych posiadaczy Subarynek sam mam zamiar dołączyć do Waszego grona. Interesuje mnie Forester roczniki 1999 max do 2001 z silnikiem 2.0 turbo skrzynia manualna. Doczytałem juz na forum ,że wersje z turbo nie mają niestety reduktora. Moje pytanie; jak jest przekazywany napęd (w wersji o której pisałem wyżej) stale po 50% na przód i tył czy jest tu sprzęgło wiskotyczne które reguluje siłę między osiami?? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wiskoza występuje.

 

Masz normalny dyferencjał międzyosiowy, a wiskoza jest aby "ograniczyć jego poślizg" :P;)

Czyli jak rozumiem wiskoza ma wpływ na rozdział napędu? Może zatem zaistnieć sytuacja za sprawą wiskozy że napęd na przód będzie większy aniżeli na tył ? Na równej prostej drodze jest zatem 50% na 50%

 

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 2:31 pm ]

Wiskoza występuje.

 

Masz normalny dyferencjał międzyosiowy, a wiskoza jest aby "ograniczyć jego poślizg" :P;)

Czyli jak rozumiem wiskoza ma wpływ na rozdział napędu? Może zatem zaistnieć sytuacja za sprawą wiskozy że napęd na przód będzie większy aniżeli na tył ? Na równej prostej drodze jest zatem 50% na 50%
Link to comment
Share on other sites

Czyli jak rozumiem wiskoza ma wpływ na rozdział napędu? Może zatem zaistnieć sytuacja za sprawą wiskozy że napęd na przód będzie większy aniżeli na tył ? Na równej prostej drodze jest zatem 50% na 50%
Rozdział inicjalny zależy od dyfra (nie wiem jak to jest w foresterze), a wiskozę masz po, żeby w przypadku uślizgu jednej z osi "wykreować" więcej momentu na drugiej ;)
Link to comment
Share on other sites

to nie zaden Haldex w ktorym oś sie dołancza w forku wystepuje stały napęd 50/50 (w wersji manualnej ) za pomoca mechanizmu różnicowego, nie żadnego badziewia jak w małych pseudo suwach:P

Co do działania polecam fajny filmik poruwnujacy działanie AWD w subaru kontra reszta, w krytycznej sytuacji jedno koło ZAWSZE MA TRAKCJE !!!

Link to comment
Share on other sites

...

Co do działania polecam fajny filmik poruwnujacy działanie AWD w subaru kontra reszta, w krytycznej sytuacji jedno koło ZAWSZE MA TRAKCJE !!!

 

tja, dobry film, nawet bzdurny, czyni cuda.

Link to comment
Share on other sites

Reasumując wyżej opisany model posiada:

dyfer przedni

dyfer centralny

wiskozę

dyfer tylni z LSD.

Nie posiada reduktora.

 

I jedno pytanie bo trochę zgłupłem :razz: :

zawsze mi się wydawało, że centralny mechanizm różnicowy jest właśnie po to, żeby rozdzielać/różnicować oś przednią i tylnią, więc po to w tym wszystkim wiskoza?

Niby rozumiem to co piszecie wyżej, ale jakgdyby nie do końca ... :razz:

Link to comment
Share on other sites

BartZ, Bo dyfer owszem rozdziela moment po równo, ale co za tym idzie, gdy jedno koło masz na lodzie a drugie na asfalcie to na to koło na asfalcie trafi tyle samo momentu co uda wykreować się temu na lodzie. Przez to często zdarza się tak, że ośki kręcą jednym kołem i nie mogą ruszyć. Wiskoza jest po to, żeby temu zapobiec. (Oczywiście w odniesieniu do dyfra międzyosiowego).

Link to comment
Share on other sites

Reasumując wyżej opisany model posiada:

dyfer przedni

dyfer centralny

wiskozę

dyfer tylni z LSD.

Nie posiada reduktora.

 

wiskoza = LSD

 

Tylny dyfer jest zeszperowany "leciutko". Tzn, kiedy jedno kolo jest np. w gorze, to drugie

moze pociagnac (z pamieci) okolo 50kG (tzw. breakaway (czyli max) tylnej wiskozy z tego

co pamietam/czytalem, to ~180Nm)

Centralny dyfer juz jest nieco konkretniejszy. W serwisowce podaja, ze przy paru km/h

(predkosc "rolkowa"), przepuszcza 25kG (u mnie na stacji diagnostycznej ciagnelo 50kG).

Przy wiekszej predkosci, dopoki nie upieczemy wiskozy, sila rosnie przynajmniej kilkukrotnie.

 

Co by nie pisac, dziala to dosyc wydajnie :-)

 

Pozdrawiam,

Leszek

Link to comment
Share on other sites

Co do działania polecam fajny filmik poruwnujacy działanie AWD w subaru kontra reszta, w krytycznej sytuacji jedno koło ZAWSZE MA TRAKCJE !!!

Pod warunkiem, że masz STi...... i to nie zawsze.

 

 

Ja mam prawie STi ->s/tb :twisted:

Nie no daje rade nawet na mega oblodzonym górskim podjezdzie......raz mnie na spocie wycholowywali jak przebiłem autem 50cm zaspe i w niej zostałem :twisted:

 

Co do LSD to nie wiskoza dosłownie tłumaczenie DYFERNENCJAŁ O OGRANICZONYM UŚLIZGU a wiskoza to część wewnętrzna dyfra odpowadajaca za przeniesienie napędu

 

 

PS PIN555 gdzie u nas jest taka stacja na ktorej ci to zmierzyli???????

Link to comment
Share on other sites

PS PIN555 gdzie u nas jest taka stacja na ktorej ci to zmierzyli???????

 

Hehehe :-) Każda, na której robią to, przed czym sie wzbraniamy, tj test hamulców na rolkach :-)

W trakcie kręcenia maszyna podaje opory na kołach w niutonach. Tak z ciekawości pozwoliłem na ten test :-)

(i miesiąc później wymieniałem rzeczoną wiskozę (a raczej cały dyfer), ale bez większego związku z rolkami)

 

Harvester, wiskoza to taka przędza celulozowa :razz: Co oni nam pakują do dyfrów?! :cool:

 

Pozdrawiam,

Leszek

Link to comment
Share on other sites

Wiskoza to rodzaj szpery zastosowany w dyferencjale

szpera = dyferencjał...

 

"wiskoza to rodzaj dyferencjału zastosowany w dyferencjale" :?:

:mrgreen:

 

Z niemieckiego... sperrdifferenzial.. a sprzęgło wiskotyczne to jeden z rodzajów dyfrów...

 

wiskoza to część wewnętrzna dyfra odpowadajaca za przeniesienie napędu

otóż to... a dokładniej "sprzęgło wiskotyczne"... czyż nie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...