Jump to content

Homologacja ciężarowa STI 2008


winduil

Recommended Posts

Czy istnieje sposób, aby uzyskać homologację ciężarową dla wrx sti 2008. Większość modeli Subaru można kupić z kratką w tym imprezy wrx, lecz wrx sti jest za ciężki i ma mniejszą ładowność. Czy w związku z tym, można obniżyć masę i prywatnie homologować. Czy homologację wydaje ministerstwo i jest to nieopłacalne w przypadku pojedynczego auta?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

winduil napisał/a:

Czy istnieje sposób, aby uzyskać homologację ciężarową dla wrx sti 2008

 

 

Koniec świata...

 

Impreza pomaga Tirowi na śniegu ( nie wiem czy widzieliście :wink: ) to i ciężarówką może być :cool:

Link to comment
Share on other sites

Nie widzę powodów, dla których jest to aż takie dziwne.

 

Ja widzę. :cool: I nie są to powody techniczne. Mam wrażenie, że takie powody miał też na myśli Przemeq - choć tu mogę się mylić. :wink: Nie wiem co Przemeq myśli. :mrgreen:

 

Mam nadzieję, że nigdy nie zobaczę Sti "z kratką". :!:

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że nigdy nie zobaczę Sti "z kratką"

 

Nie myliłeś się :cool:.

 

winduil, my Cię nie krytykujemy, ale że jest to forum, wyrażamy opinię.

 

[EDIT] Ups, przenieśli to do "Pytań do Dyrekcji". No to kończymy wyrażanie opinii :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że nigdy nie zobaczę Sti "z kratką". :!:

 

 

A niby dlaczego?

 

owoc666, wydaje mi się, że jest to jedno z tych pytań, na które odpowiedź nie jest konieczna. :cool: Sądzę też, że Ty tą odpowiedź znasz. :cool: :mrgreen:

 

Ponieważ jest to dział Pytań do Dyrekcji, pozwolę sobie na tym zakończyć. :wink:

Link to comment
Share on other sites

owoc666, wydaje mi się, że jest to jedno z tych pytań, na które odpowiedź nie jest konieczna. :cool: Sądzę też, że Ty tą odpowiedź znasz. :cool: :mrgreen:

 

Ponieważ jest to dział Pytań do Dyrekcji, pozwolę sobie na tym zakończyć. :wink:

 

 

Nie, dla mnie nie jest jasne.

 

Nie widzę też żadnej profanacji.

 

Skoro używasz auta również do pracy, to czemu miało by nie być możliwości odliczenia VATu od zakupu i paliwa?

Link to comment
Share on other sites

Nie widzę powodów, dla których jest to aż takie dziwne.

Mam nadzieję, że nigdy nie zobaczę Sti "z kratką". :!:

 

jeśli może to posłużyć spopularyzowaniu STi na naszych drogach to dlaczego nie ??

Cel uświęca środki :mrgreen: Oby więcej takich autek w naszych garażach :cool:

Link to comment
Share on other sites

Mont, nie - nie o to chodzi, aby STI było popularne ...

 

Owoc ma rację - jeśli używam STI do pracy, chcę odliczyć VAT, jak od długopisu. Tyle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... ale mieszkam w Polsce, więc ... jedyne co widzę, to ... środkowy palec.

 

:???:

Link to comment
Share on other sites

A niby dlaczego?

 

Owoc ma rację - jeśli używam STI do pracy, chcę odliczyć VAT, jak od długopisu. Tyle.

 

Krakowskie centusie :wink:.

 

A na poważniej: montowanie kratki do STI to jak pójście na bal z brudnymi paznokciami: niby można i z daleka ok, ale z bliska zwykły wstyd i wiocha :twisted:.

 

I ja mówię tu zupełnie poważnie i on-topic: z sentymentu do tej marki APELUJĘ do Dyrekcji o nieprofanowanie STI poprzez wprowadzenie do oferty modelu z kratką. Jak taka kratka będzie się mieć do rajdowej legendy, jaką reprezentuje sobą cywilny odpowiednik rajdowej imprezy, którym jest STI?

Link to comment
Share on other sites

kratka w STI byla by bardzo fajnym rozwiazaniem, szczegolnie ze wzgledu na wyzsza akcyze...

 

co to za roznica czy jest kratka? przyciemnij sobie szyby i bedzie po sprawie... tzn takie tipsy zrob...

Link to comment
Share on other sites

Tu nie chodzi o kratkę tylko o chore przepisy w tym kraju ,żeby odliczyc Vat muszę montowac jakąś p..... kratkę . Czy to jest STI czy Fabia tak samo beznadziejnie to wygląda nie mówiąc o funkcjonalności :sad:

Link to comment
Share on other sites

....Czy w związku z tym, można obniżyć masę i prywatnie homologować. Czy homologację wydaje ministerstwo i jest to nieopłacalne w przypadku pojedynczego auta?

 

W świetle wyroku ETS prawo do odliczenia VAT przysługuje obecnie w takim zakresie, jak przed 1 maja 2004 r., tj. od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej ładowności przekraczającej 500 kg i posiadających tzw. kratkę. Nie można jednak wymagać przedstawienia od właścicieli samochodów świadectwa homologacji, bowiem obecnie przepisy ustawy o VAT obowiązku posiadania takiej homologacji nie przewidują.

 

Ale jak to w naszym kraju bywa w komunikacie z 22 grudnia 2008 r. MF wskazało, że możliwość ewentualnej korekty odliczenia podatku z tytułu nabytego paliwa do napędu pojazdów samochodowych uwarunkowana jest posiadaniem przez podatnika stosownych dokumentów homologacyjnych, z których wynika, że nie był to samochód osobowy. A homologację uzyskać może producent lub importer.

 

Tak więc chyba nie możesz sam homologować sobie fury, być może organy wydające homologacje rozpatrzyłyby pojedynczy przypadek ale tak jak piszesz zapewne byłoby to nie opłacalne. Zauważcie, iż importerzy, producenci walą kratki na potęge do tego co sprzedaje sie w dużych ilościach aby pokryć koszty homologacji, nie opłaca im się sprzedawać aut z kratką gdy sprzedaż nie jest w tysiącach sztuk a w dodatku przepisy mogą zmienić się z dnia na dzień. Taki kraj....

Link to comment
Share on other sites

owoc666, wydaje mi się jednak, że nie ma co dalej wyjaśniać (szczególnie w tym dziale). Wszystko zostało już chyba powiedziane m.in. przez Przemqa.

 

Tak naprawdę wiele zależy od podejścia. Są osoby, których opinia o Subaru zamyka się w poniższym cytacie:

 

nie zależy mi na elitarności marki :roll:

 

Ja jestem dokładnie przeciwnego zdania, szczególnie w przypadku Sti. Rozumiem ewentualną chęć zrobienia ciężarówki z Forka czy OBK. Ale nie z Sti.

 

Nie mieści mi się w głowie taki pomysł. Ale cóż, może mam za małą głowę.

 

Pozdrawiam serdecznie. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja jestem zdania że dlaczego nie ? może być nawet Porsche czy Ferrari z kratką, bo chodzi o Polskie durne przepisy. Bo niby dlaczego mam nie odliczac VAT od auta którym jezdze praktycznie tylko służbowo, i nie ma tu znaczenia czy to jest Opel Combo czy Maybach , to jest tylko i wyłącznie indywidualna sprawa własciciela firmy :cool:

Link to comment
Share on other sites

nie wspominając że kratka by usztywniła budę :D

 

a na serio: dla mnie byłoby lepiej żeby kratka była bo samochód byłby tańszy. nie bardzo rozumiem tych co nie chcą kratki - jak będą kupować to kupią bez i po bólu, ci co będą mogli skorzystać kupili by z i tez po bólu

Link to comment
Share on other sites

owoc666, wydaje mi się jednak, że nie ma co dalej wyjaśniać (szczególnie w tym dziale). Wszystko zostało już chyba powiedziane m.in. przez Przemqa.

 

Tak naprawdę wiele zależy od podejścia. Są osoby, których opinia o Subaru zamyka się w poniższym cytacie:

 

nie zależy mi na elitarności marki :roll:

 

Ja jestem dokładnie przeciwnego zdania, szczególnie w przypadku Sti. Rozumiem ewentualną chęć zrobienia ciężarówki z Forka czy OBK. Ale nie z Sti.

 

Nie mieści mi się w głowie taki pomysł. Ale cóż, może mam za małą głowę.

 

Pozdrawiam serdecznie. :mrgreen:

 

Mamy rozumieć, że 40k pln zwrotu nie leży w kręgu Twojego zainteresowania ?

Jako przykładny obywatel dofinansujesz skarb państwa i nie skorzystasz z opcji zwrotu 40.000 złotych polskich. chwal za patriotyzm.

Moim zdaniem problem leży w śladowej wielkości sprzedażny rocznej i dlatego nie opłaca się robić homologacji na ciężarówkę.

Z drugiej strony podobno Legacy GT kombi można zamówić z kratką .....

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
Czy istnieje sposób, aby uzyskać homologację ciężarową dla wrx sti 2008. Większość modeli Subaru można kupić z kratką w tym imprezy wrx, lecz wrx sti jest za ciężki i ma mniejszą ładowność. Czy w związku z tym, można obniżyć masę i prywatnie homologować. Czy homologację wydaje ministerstwo i jest to nieopłacalne w przypadku pojedynczego auta?

1. Homologację może uzyskać jedynie oficjalny przedstawiciel producenta. Prywatnie można otrzymać tylko dopuszczenie do ruchu ( nawet przy montażu kratki nie upoważnia do odpisu VAT)

2. STi nie może mieć homologacji ciężarowej ze względu na niewystarczającą ładowność

 

Nie jest to więc kwestia kosztów ( choć i te niemałe ), lecz ograniczeń technicznych ( dla SIP ) oraz prawnych ( dla wszystkich innych podmiotów oraz osób prywatnych )

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

owoc666, wydaje mi się jednak, że nie ma co dalej wyjaśniać (szczególnie w tym dziale). Wszystko zostało już chyba powiedziane m.in. przez Przemqa.

 

Tak naprawdę wiele zależy od podejścia. Są osoby, których opinia o Subaru zamyka się w poniższym cytacie:

 

Dla mnie większa profanacją Imprezy jest nadwozie typu lanos, niż jakakolwiek kratka :mrgreen: .

 

Mamy rozumieć, że 40k pln zwrotu nie leży w kręgu Twojego zainteresowania ?

 

Prawdziwy kawior, ot co :mrgreen: .

 

 

Przemek, skoro jesteś takim przeciwnikiem tej kratki - to po cholerę na wszystkie graty do samochodu bierzesz fakturę VAT? Jak to było z tymi brudnymi paznokciami? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...