Jump to content
Wojtas

Gaz w Tribece

Recommended Posts

myślę że jeżeli auto jest w dobry stanie warto wydać 5tyś na naprawę szczególnie jeśli jest to auto klasy Tribeka

naprawdę ciężko znaleźć dobry egzemplarz europejski

jak najbardziej się zgadzam w przypadku lubryfikacji można auto używać tylko na gazie, zubożenie mieszanki bardzo pomaga, pisałem o tym wcześniej, właśnie tak zestrojoną instalację miałem w Outbacku i wszystko było w porządku

Coś chcę wyjasnić, czy to ma być zubożenie czy wzbogacenie? Z tego co mi się zdaje to zbyt uboga mieszanka zwiększa temperaturę spalania a co za tym idzie wypalanie zaworów.

 

 

"wersja EU ma gniazda i zawory wykonane z innego materiału niż wersja USA"        pierwsze slysze

Jest to potwierdzony fakt?

 

Jestem umówiony na montaż instalacji BRC u sprawdzonego montażysty, który "gazował" moj poprzedni samochód. Będzie wkładał sterownik P&D, reduktor Genius Max, wtryskiwacze pomarańczowe, butla pełna 60l i lubryfikacja mechaniczna JLM, według niego jest wystarczająca. Zapewnia mnie że wszystko będzie tak zestrojone, że dotrysk Pb nie będzie potrzebny. Jakie macie doświadczenie z instalacją BRC, jakie  komponenty tej instalacji macie założone i jakie przebiegi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lutek będzie działać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co pamiętam uboga mieszanka ma za mało tlenu i nie dopala się a co za tym idzie temp. w komorze spalania jest niższa

mam lubryfikację elektroniczna flash lube i jak na razie jestem zadowolony

mam przejechane 145 tyś z czego na gazie prawie połowę i jak na razie bez problemu , czeka mnie wymiana świec rano czuję jak rzuca silnikiem przy odpaleniu, dodam że nie wymieniałem świec do tej pory, mam jakąś włoski parownik i butlę do której ładuję 60l. gazu na około 320 km w cyklu miejskim

Edited by Jaro_O

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

z tego co pamiętam uboga mieszanka ma za mało tlenu i nie dopala się a co za tym idzie temp. w komorze spalania jest niższa

 

z tego co ja wiem to zubożenie mieszanki to mniej paliwa a więcej tlenu co powoduje wzrost temperatury spalania, taka jest poprostu fizyka im wiecej tlenu to wyższa temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

z tego co pamiętam uboga mieszanka ma za mało tlenu i nie dopala się a co za tym idzie temp. w komorze spalania jest niższa

 

z tego co ja wiem to zubożenie mieszanki to mniej paliwa a więcej tlenu co powoduje wzrost temperatury spalania, taka jest poprostu fizyka im wiecej tlenu to wyższa temperatura.

 

dokładnie tak!

 

Dlatego przy LPG mieszankę ustawia sie bardziej bogatą (mniej tlenu więcej paliwa), auto niestety więcej pali, bardziej muli, odczuwalny jest spadek mocy, ale oszczędza silnik. LPG jest dla ludzi którzy jeżdżą spokojnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Tribeca zagazowana ;-) BRC z lubryfikacją, butla 61l

 

 

 

 

 

 

 

20161021_182603.thumb.jpg.80d4d4c0e010b1ec3fef5e0c5e93dd70.jpg

 

 

 

20161021_182618.jpg

20161021_182632.jpg

20161021_182815.jpg

20161021_182829.jpg

20161021_182840.jpg

IMAG1682.jpg

IMAG1683.jpg

20170119_163516.jpg

20170119_163536.jpg

Edited by lutek34
reupload zdjęć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena?

 

3600zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Cena?

 

 

3600zł

very good!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Cena?

 

3600zł

very good!

 

 

No cena OK jak dla mnie za BRC, mam nadzieje że instalacja jest wystarczająco wystrojona i  LPG nie zaszkodzi zbyt szybko silniczkowi ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile już tribeka ma najechane i czy kiedykolwiek regulacja zaworów była robiona ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile już tribeka ma najechane i czy kiedykolwiek regulacja zaworów była robiona ?

 

213k km, mam ją od miesiąca i nie wiem czy było cokolwiek robione. Jak dla mnie silnik pracuje ładnie, ma moc i póki nie kuleje, to nie grzebie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tribeka ma aluminiowe gniazda zaworów, jeśli odstęp między zaworem a gniazdem jest zbyt mały główka zaworu zaczyna go wyklepywać i potem robi się kosztowna naprawa. To tak żebyś wiedział :) Dobry fachowiec usłyszy to przez stetoskop na zimnym silniku. Zachęcam też do sprawdzenia ciśnienia sprężania co się robi przez gniazdo świecy. Pierwsze zrobią ci za darmo drugie za jakieś pare groszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tribeka ma aluminiowe gniazda zaworów, jeśli odstęp między zaworem a gniazdem jest zbyt mały główka zaworu zaczyna go wyklepywać i potem robi się kosztowna naprawa. To tak żebyś wiedział :) Dobry fachowiec usłyszy to przez stetoskop na zimnym silniku. Zachęcam też do sprawdzenia ciśnienia sprężania co się robi przez gniazdo świecy. Pierwsze zrobią ci za darmo drugie za jakieś pare groszy.

Raczej to nie możliwe. Głowice są aluminiowe, ale gniazda zaworowe wykonuje się ze staliwa albo spiekanych proszków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bazuje na tym co mi tłumaczyli w Aso Subaru oraz w firmie która oficjalnie montuje LPG do Subaru na terenie Czech a może coś źle zrozumiałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głowice głównie i nie tylko w Subaru są odlane ze stopu aluminium, może to jakaś twardsza wersja aluminium a może miejscowo utwardzone w miejscach zaworów, ale aluminium, nie znam się bo nie jestem metalurgiem.  A głowica do H6 od strony cylindra tak wygląda

 

77825d1396367859-2002-outback-h6-block-p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głowice głównie i nie tylko w Subaru są odlane ze stopu aluminium, może to jakaś twardsza wersja aluminium a może miejscowo utwardzone w miejscach zaworów, ale aluminium, nie znam się bo nie jestem metalurgiem. A głowica do H6 od strony cylindra tak wygląda

 

77825d1396367859-2002-outback-h6-block-p

Dziwne... bo temperatura topnienia aluminium to ok. 650°C, a temperatura na zaworach wydechowych to nawet 750°C (na ssących dużo mniej). No chyba, że to jakiś ekstra stop... ale przecież taniej byłoby zastosować gniazda z innego materiału niż tworzyć stop (całe glowice) tak odporny na temp., że trudno to byłoby nazwać aluminium. Niedługo będę odbierał mojego Forestera z naprawy, to zapytam Marka ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie do Was a zwłaszcza do tych co mają instalacje BRC, jakie wtryskiwacze macie zamontowane? Pomarańczowe czy żółte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, mogę poznać wasze doświadczenie z gazem, ile kto jeździ i jak to wygląda. Fajny wóz za rozsądną kasę i może gaz to rozwiazanie dla tego potwora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie opisane są te aspekty w przedmiotowym wątku? Tylko 7 stron ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.04.2015 o 23:42, Jaro_O napisał:

 

mam bańkę 60 l. największą a jaką  można założyć

 

Powiedz proszę w jaki sposób masz założony tak duży zbiornik lpg? Podwieszany czy w podłodze bagażnika? Jeżeli te 60 l to realna pojemność, a nie nominalna.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam butle 61l, podwieszoną. Zdjęcia są powyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, lutek34 napisał:

ja mam butle 61l, podwieszoną. Zdjęcia są powyżej.

wystaje więcej niż u mnie co oznacza że jest dość wysoka. nie miałem tego szczęścia 4 lata temu jak mi zakładali, mieli tylko szersze (lub gazownik był dupa), a jak szersza to zawór za blisko jednego z tłumików ...

wlew też mam pod klapką ale w dolnym lewym rogu, także muszę każdorazowo wkręcać przedłużkę, na szczęscie ma swoje miejsce na korku od paliwa ;)

Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, vtec napisał:

wlew też mam pod klapką ale w dolnym lewym rogu, także muszę każdorazowo wkręcać przedłużkę

 

w poprzednim samochodzie miałem wkrętkę, powiem szczerze że trochę mało udany pomysł. Obecne rozwiązanie zastosowałem również w PT córki.

20160321_101343.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie siedzi butla 72. Jak wyjedzam gaz do konca to mam 64-66 do zatankowania

wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...