Jump to content
Wojtas

Gaz w Tribece

Recommended Posts

Rozwalają mnie te różnice pomiędzy EU a USA :facepalm: Moze w Stanach nie pada deszcz tak często :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba w USA mniej bajerów dają, w EU są składane elektrycznie lusterka a USA nie, co mnie bardziej irytuje niż brak czujnika deszczu.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W piątek odebrałem od gazownika. Zatankowałem ok. 59 l więc chyba nie jest źle. Przy spokojnej jeździe mam nadzieję, że przejadę 400km więc od mojego "komina" dojadę prawie w każde miejsce w Polsce.

Ustawienia dodatkowe, które prosiłem żeby wprowadził to 3500 obr./min dotrysk paliwa w stosunku 20% Pb na 80% LPG, Przełączanie na Gaz przy temperaturze 35 st C. Pozostałe parametry pozostawiłem fachowcom. Dodatkowo sygnalizacja braku oleju lubry.

:photo_2019-04-14_11-28-22.thumb.jpg.9a6904be43533b5d3d14a3fd0d455402.jpgphoto_2019-04-14_11-28-20.thumb.jpg.0dd455ea7625244f86aa737ba2383888.jpgphoto_2019-04-14_11-29-01.thumb.jpg.633052e000039b9517282e4499d91bd2.jpgphoto_2019-04-14_11-28-52.thumb.jpg.1f5aa34df5d1f37f3ffd26370c2e2004.jpgphoto_2019-04-14_11-28-48.thumb.jpg.1b2b8452fe62365d621eb41398e6dc61.jpgphoto_2019-04-14_11-28-45.thumb.jpg.58bf69ba4a1ed524ea399092e0df9a98.jpgphoto_2019-04-14_11-28-41.thumb.jpg.9c14425802afcddc6608733b8ebb36f1.jpgphoto_2019-04-14_11-28-36.thumb.jpg.075aaab4efb7f14752bbdfbc76e59690.jpgphoto_2019-04-14_11-28-33.thumb.jpg.752d686ab280d189905fabdb9976c7f6.jpgphoto_2019-04-14_11-28-30.thumb.jpg.3b36b99805b6e44e04e2f9f925e6a280.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz mi dlaczego dałeś sobie zamontować wkrętkę pod klapkę wlewu a nie cały zaczep wlewu? Wkręcanie wkrętki za każdym razem przy tankowaniu jest upierdliwe a po za tym przedłużasz ramię plus ciężar pistoletu z wężem i łatwo to wyrwać.

Jakie wtryski masz zamontowane, pomarańczowe czy żółte? Bo nie widać tego na zdjęciach.

Z tego co mi mówił mój gazownik, obniżenie temperatury przełączenia Pb/LPG poniżej 40stopni jest nie zgodne z warunkami gwarancji, a powiem Ci że żadna to oszczędność a im cieplejszy gaz tym lepiej rozprężony i bezpieczniejszy dla wtryskiwaczy LPG i silnika.

Ja dotrysku Pb przy wyższych RPM nie mam, ale robiłem wiele pomiarów, rozpędzałem samochód kilka razy do odcinki i nigdy nie brakowało mu paliwa, ale to już Twoja sprawa. Jadąc 150km/h mamy już 3500RPM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymierzaliśmy cały zaczep i wydawało mi się, że będzie mało miejsca wiec zdecydowałem się na wkrętkę. Faktycznie moze to być upierdliwe i wkrętka zawsze może gdzieś zaginąć No ale cóż.

Wtryski są pomarańczowe. To dobrze czy źle?

Mechanior ustawił mi na 35 na moje polecenie. Czy 5 stopni zrobi różnicę nie wiem w każdym aucie miałem koło 35-36 stopni. W każdej chwili mogę to przecież zmienić.

Jeśli natomiast chodzi o dotrysk to chodziło mi o to żeby przy większym obciążeniu silnika co jakiś czas dodał sobie benzyny. Nie zaszkodzi a może faktycznie wydłuży życie zaworów? Rzadko kiedy rozpędzam sie powyżej 130-140 km/h więc prawdopodobnie nie będzie w trasie zużywał Pb, a jak potrzeba wdepnąć to wtedy dopiero potrzebuje tak na prawdę wyższych obrotów i wtedy sobie łyknie troszkę benzynki :coffee:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, Kamis napisał:

Przymierzaliśmy cały zaczep i wydawało mi się, że będzie mało miejsca wiec zdecydowałem się na wkrętkę.

u mnie jest wystarczająco miejsca, to jakim cudem u Ciebie może być mniej?

 

54 minuty temu, Kamis napisał:

wtedy sobie łyknie troszkę benzynki

czegoś nie rozumiem, obniżasz temp przełączenia Pb/LPG żeby jak najszybciej przełączyć na LPG a włączasz dotrysk Pb, żeby silnik sobie troszkę łykną Pb.

 

Ja też mam pomarańczowe wtryski, a zdarza się że montują żółte.

Godzinę temu, Kamis napisał:

Nie zaszkodzi a może faktycznie wydłuży życie zaworów?

 

Lubryfikacja teoretycznie ma to za zadanie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, lutek34 napisał:

to jakim cudem u Ciebie może być mniej?

Nie twierdzę, że jest mniej miejsca według mnie trochę by przeszkadzało przy wlewaniu pb. 

42 minuty temu, lutek34 napisał:

LPG a włączasz dotrysk Pb, żeby silnik sobie troszkę łykną Pb.

Dotrysk jest zależny od obrotów, na które ma wpływ użytkownik. Jeździsz spokojnie to nie tracisz beny. Na temperaturę nie mamy wpływu. A najwolniej silnik nagrzewa się na początku zanim się wsiądzie oskrobie szyby itd. Pózniej jak już się jedzie to temperatura w miarę szybko rośnie więc 5 st nie zrobi żadnej różnicy.

 

45 minut temu, lutek34 napisał:

teoretycznie

No właśnie różne są zdania i wśród użytkowników jak i wśród gazowników. Np. W takiej firmie z netu Energy Gaz Polska cytowanej już kiedyś na tym forum nie preferują lubryfikacji a widziałem, że sporo Subaraków robili.

 

48 minut temu, lutek34 napisał:

pomarańczowe wtryski, a zdarza się że montują żółte.

Żółte mam w toyocie jeździ już 10 lat i nigdy nie było z nimi problemu. A według ciebie żółte słabsze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Kamis napisał:

Nie twierdzę, że jest mniej miejsca według mnie trochę by przeszkadzało przy wlewaniu pb.

 

mnie nie przeszkadza w żaden sposób a teraz chyba znacznie częściej będziesz tankował LPG, więc chyba należy usprawnić nalewanie LPG.

 

9 minut temu, Kamis napisał:

Pózniej jak już się jedzie to temperatura w miarę szybko rośnie więc 5 st nie zrobi żadnej różnicy.

 

skoro 5 stopni nie zrobi żadnej różnicy, to po co to było ruszać? U mnie chyba jest 42stopnie, samochód garażowany w nieogrzewanym garażu, więc nie skrobię szyb, tylko odpalam silnik, czekam kilka sekund, wycofuję, zamykam bramę garażową ręcznie i w drogę. W mrozy muszę przejechać 5-6km i przełącza się na LPG. Przy takiej temperaturze jaką mamy teraz to 2-3km, ale co jest ważne przełączenie jest mało odczuwalne.

 

18 minut temu, Kamis napisał:

A według ciebie żółte słabsze?

 

Żółte wtryski BRC są do większej mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, lutek34 napisał:

W mrozy muszę przejechać 5-6km

Widzisz moja żona ma do pracy 7 km... a w garażu garażuje kosiarkę :evil2: nie ma miejsca na auto:P więc skrobać trzeba.

 

4 godziny temu, lutek34 napisał:

Żółte wtryski BRC są do większej mocy.

Oby moje wytrzymały:o

5 godzin temu, lutek34 napisał:

jest ważne przełączenie jest mało odczuwalne.

To fakt dobrze jest zrobione. Nie to co kiedyś wypalanie i przełączanie...ehh co za czasy.:facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy jeździe na gazie mam wrażenie, że autko jest mniej zrywne niż na Pb zwłaszcza przy samym ruszaniu. Czy u was tez jest odczuwalna różnica? Dzisiaj bede dzwonił do nich i rozmawiał na ten temat. 

W razie co to na co zwrócić uwagę? 

BRC wycofało przegląd po 1000 km nie ma już obowiązku jechać a następna wizyta za 15 k wiec wole wcześniej zareagować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie odczuwam żadnej różnicy czy jadę na Pb czy LPG.

Kalibrowali instalacje podczas jazdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, lutek34 napisał:

Kalibrowali instalacje podczas jazdy?

Tak. Kalibrowali. Jest wrażenie, że wolniej się wkręca na obroty. Pózniej już Ok.

Edited by Kamis

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma co pisać, musisz do nich podjechać i niech ustawiają, silnik na LPG ma pracować identycznie jak na Pb. 

Dwa dni temu byłem na wymianie filtrów, zrobiliśmy też dwie rundki rozpędzając się do odcinki, delikatne korekty, ale raczej spowodowane remapem ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.05.2017 o 07:22, lutek34 napisał:

A jaki kod silnika masz? Tzn piąty znak w tym kodzie masz F czy D?

chodzi o kod w nr VIN? która literka co dokładnie oznacza?

Share this post


Link to post
Share on other sites
chodzi o kod w nr VIN? która literka co dokładnie oznacza?
Nie, w kodzie silnika. Naklejkę znajdziesz na drzwiach pasażera. Było to opisane wyżej, poszukaj.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.03.2017 o 09:06, qra_633 napisał:

Ostatnio przeglądając serwisówki natknąłem się na tabelkę identyfikacji silnika w Tribece '08, z której wynika że istnieją wersje silnika przeznaczone do LPG.

Dokładnie chodzi o 5 znak w typie silnika zgodnie z poniższą tabelką, ciekawe czy ktoś na forum ma silnik "36F".

tribeca 08 eng.png

czy ktoś rzeczywiście potwierdził, że te silniki z literą D w kodzie różnią się?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, markos007 napisał:

czy ktoś rzeczywiście potwierdził, że te silniki z literą D w kodzie różnią się?

 

skoro są dwa różne oznaczenia z jednoznacznym opisaniem, to chyba należy domniemać że w jakiś sposób silnik został uodporniony na LPG. Rozkodowując mój VIN, również mam dopisek LPG.

A u Ciebie jaki jest 5 symbol w kodzie, że tak dopytujesz?

 

image.thumb.png.7b4ac21d9a8ed1453e225d50459bf868.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, lutek34 napisał:

A u Ciebie jaki jest 5 symbol w kodzie, że tak dopytujesz?

dopytuje się na przyszłość :) rozmawiałem z były pracownikiem i mówił, że nigdy nic nie słyszał w wzmocnionych silnikach w Tribece. Ale jeśli rzeczywiście tak jest to jest to dobra informacja dla mnie na przyszłość :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, markos007 napisał:

rozmawiałem z były pracownikiem i mówił, że nigdy nic nie słyszał w wzmocnionych silnikach w Tribece

 

to o niczym nie świadczy. Spotkałem się z sytuacją w ASO, że nie wiedzieli o procedurach serwisowych opisanych w serwisowym manualu a co dopiero o niuansach konstrukcyjnych w silnikach. 

To oznaczenie F w kodzie silnika, nie tylko odnosi się do silnika użytego w Tribeca, ale do szerszej gamy modeli Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, lutek34 napisał:

To oznaczenie F w kodzie silnika, nie tylko odnosi się do silnika użytego w Tribeca, ale do szerszej gamy modeli Subaru.

to prawda, czyli trzeba szukać z kodem F ale myślę, że to biały kruk tak jak twój egzemplarz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na stronie subaru.uk znalazłem, że był sprzedawany jako DF dual fuel 

Rozumiem to tak, że oznaczenie F w kodzie silnika oznaczało tylko wersje wyposażenia z LPG.

Nie sądzę, żeby silniki miały inne wykonanie czemu to by miało służyć? W artykule znajdziemy informacje, ze standardowy silnik typu boxer. 

Co prawda opis dotyczy 3.0 ale pewnie będzie sie to dotyczyło 3,6

Tutaj link do artykułu:

https://www.subarumedia.co.uk/en-gb/releases/141

 

Edited by Kamis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Jestem właśnie przed decyzją o montażu LPG do mojej Subary B9 3.0. '06 wersja USA. 

na liczniku 150 tys km.    

zaproponiwano mi następujące parametry,  co o tym myślicie?

Stag Qmax plus, Reduktor AC250,  wtryski AC W03, zbiornik 52l, wlew w klapce z dokrętką.  Lubryfikacja za dopłatą, i tu moje pytanie, podobno to nic nie daje, brać?

Jakie jest wasze zdanie o tym zestawie?   robię rocznie ok 10 tys. spokojna jazda bez wyścigów. Cena jest dość korzystna, lekko ponad 3.

 

Edited by tmk1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, ja mam Reduktor AC-R02 TWIN, wtryski Barracuda, reszta to samo, bez lubryfikacji, ale płaciłem poniżej 5k, dwa lata temu, więc jak gazownik sprawdzony to brać.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, tmk1 napisał:

, podobno to nic nie daje, brać?

nie brać, nic nie daje a kolektor będzie zalepiony brudem

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchajcie, a czy reduktor AC 250  jest wystarczający?  napomknąłem o tym gazownikom, upiera się że tak, mam nie przepłacać ,  a z kolei od innego gazownika usłyszałem żeby lepiej dac zapas np. 280. I teraz nie wiem na co postawić, lubre odrzucam.

Dwa, czy wówczas spalanie wyświetlane na ekranie jest wiarygodne, po instalacji LPG? rozważam jeszcze później zmianę jednostek z F na Celsjusze itd.

 

Edited by tmk1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...