Skocz do zawartości

Regulacja hamulca ręcznego


zofx

Rekomendowane odpowiedzi

Wyciągasz gumową zaślepkę (część nr 5):

http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_4/

i kręcisz śrubokrętem (mi prostym nie wychodziło, musiałem sobie wygiąć jeden :) ) rozkręcając/skręcając po ząbku część nr 20. Kręcisz nie znaczy tak, jak wkręcasz śrubę, tylko machasz nim w górę lub w dół przesuwając ząbki rozpieraka :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ta śróbka jest od regulacji siły hamulca czy skracania linki???

 

srobka sie miesci na bębnie od wewnatrz tzn mam sie do niej dostac z kanału yup?

 

Ta śrubka jest do siły regulacji, skracanie linki to z wewnątrz 2 śrubki przy ręcznym.

 

W bębnie, najlepiej z kanału zagiętym śrubokrętem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w kabinie juz linke skrócilem, teraz wszedlem do kanalu i patrzylem na bębny, leci taki gumowy wężyk i wchodzi do bębna taką fajką jak do świec, tyle ze ta fajka jest metalowa a nie gumowa - patrzylem wszędzie i zadnej gumowej osłonki tam nie ma.

 

moze mi wypadła juz dawno? nie mogę tego znaleść :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Kręcisz nie znaczy tak, jak wkręcasz śrubę, tylko machasz nim w górę lub w dół przesuwając ząbki rozpieraka :)
OK, znalazłem te gumki i mam nawet pasujący śrubokręt :D

Pytanie tylko czy w górę czy w dół przekręcać te ząbki :? :mrgreen:

Czy ta śrubka od regulacji ma inny gwint w lewym i prawym kole (prawy/lewy gwint)?

 

Czy ktoś z Was pamięta w którą stronę kręcić :?

Jak w lewym kole kręciłem z dołu do góry to czułem opór, a w prawym kole jak z góry na dół to kręci się luźniej.

Chyba "rozkręcając ten rozpierak" powinienem czuć opór, dobrze kombinuję :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Trochę odgrzeje kotleta. Wymieniałem klocki z tylu w GT MY99 i chciałem właśnie "podkręcić" ręczny ale u mnie nie ma otworu w tarczo-bębnie :shock: tak jest w GT czy coś mam nie tak założone?? Bo regulacje linek w konsoli to znalazłem ale jeszcze nie ruszałem.

Jeśli chodzi o to czemu to ręczny bardzo wysoko łapie i nie wiem czy ruszać regulacje w bębnie czy tylko linka podkręcić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie nie ma otworu w tarczo-bębnie

 

Bo ten otwór jest w osłonie hamulca czy jak to się nazywa - od "środka" auta - najlepiej to widać w kanale albo trzeba się wczołgać pod auto (powinien być zabezpieczony podłużną gumową zaślepką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...