Skocz do zawartości

Nierównomierny przyrost mocy.


Gość Xgene

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z nierównomiernym rozwijaniem mocy w Imprezie WRX '05 US. (2.0)

Objaw jest następujący: na dowolnym biegu wciskając gaz do oporu wyraźnie odczuwalny jest spadek mocy gdy wskazówka obrotomierza przekroczy około 4,5 tyś obrotów/min, od tego momentu przyspiesza już równomiernie do końca skali.

Ta lekka zadyszka bardziej odczuwalna jest na wyższych biegach gdzie dłużej trwa przejście przez zakres kilkuset obrotów od 4,5 tys wzwyż. Podejrzewam że na jakiejś hamowni mogłoby to wyjść na wykresach ale nie za bardzo mam czas na takie przyjemności.

Samochód jest w stanie fabrycznym - niezdłubany.

 

Przyczyn może pewnie być wiele ale może ktoś się spotkał z podobnymi objawami w tej wersji i rozwiązał problem. Prośba oczywiście o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował też spojrzec w rozrząd bo spotkałem sie z takim przypadkiem i okazało sie ze byl żle ustawiony na wale i auto od dołu nie jechało. Ale wiadomo że na odleglosac cieżko stwierdzic usterke. Przy ogladaniu rozrzadu proponuje zdjac koło pasowe i wszystkie oslony żeby dokldnie sprawdzic czy napewno jest dobrze ustawione Na wale sa dwa znaki musi byc to ustawione do tego znaku co jest z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem w GT (2000r). Auto sie wkreca , po czym w pewnym momencie traci "ciag". Wymienilem wszystkie oleje, swiece, kable. Przed wymiana oleju bylo to samo. Myslalem, ze to moze jakas sonda? No coz, poczytam poszperam, jesli ktos wpadnie na cos jeszcze dajcie znac. Tutaj w UK wiecie jak z serwisowaniem. Znalazlem dobrego mechola (niezalezny subaru), ale mieszka na wsi i nie moze rozbujac Suby do wpomnianego momentu, a do autosrady za daleko.

 

Dzieki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn, ze zaczyna sie to dziac przy konkretnej predkosci?

 

No właśnie nie, zaczyna sie tak jak nadmienił twórca tematu, około 4500 obr przy cieższym bucie. 2,3,4,5 bieg przy wspomnianych obrotach. Ktos poddał pomysł a propos przepływomierza. W sumie nie wiem nic o blink kodach czy jak to sie tam nazywa, nawet nie wiem, czy ta usterka by wyszła, a właśnie może warto by sprawdzić w ten sposób.

No nie wiem, co myślicie o przepływomierzu ? Może kolega kolegi coś wie na ten temat to dajcie znać prosze.

 

Pozdrawiam Was !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grygo, boost cut jest dość agresywnym zjawiskiem i nie przypomina nierównomiernego przyspieszenia - jest to nagłe, drastyczne obcięcie doładowania i mocy auta najczęściej przebiegające z zapaleniem się kontrolki Check.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy objawy są takie same na zimnym i na ciepłym silniku?

Nigdy nie butuje dopóki wskazówka temperatury nie znajdzie sie na włąściwej pozycji. Co do turbo to wkręca sie bez zarzutu. Zamówiłem już przepływomierz, wymienie w przyszłym tygodniu. Jeżeli to nie pomoże , zmienie jeszcze sonde i zobaczymy co dalej. Ale oczywiście w ciągu dalszym jeżeli macie jakies inne sugestie, to będę Wam bardzo wdzięczny.

 

ps. Mój GT to totalny standard, łącznie z filtrem powietrza i wydechem (póki co). Podobno problem z przepływomierzem często pojawia sie po tym jak instaluje sie aftermarket air filter.

 

Dzieki wielkie, życzę Wam miłego łikendu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo miałem kiedyś w aucie problem z katalizatorem. Jak auto było zimne chodzi fajnie ale jak sie zagrzał to go zmulało. Katalizator okazał sie przypchany.

 

Ehh widzisz, to jest albo moze być kolejna przyczyna. Chociaż to pewnie na tescie spalinowym by wyszło. Auto wróciło tydzień temu z przeglądu (MOT w UK) bez ani jednej uwagi. Myslicie, ze jak katalizator zapchany to na tescie może nie wyjść?

 

Dzieki Evan za kolejną sugestię.

 

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 1:07 pm ]

Siema, wracam spowrotem do tematu. Otóż jak wspomniałem wcześniej, zakupiłem przepływomierz i ...dupa. Dalej nierównomierny przyrost mocy przy przyspieszaniu. Nie straciłem nadzieji. Znalazłem Eurospec warsztat, zajechałem tam dzisiaj. Test napięc na przepływce wyszedł ok (wymieniłem na używke, więc trza było sprawdzić), poźniej do wydechu czujnik. Wyszła cewka aparatu zapłonowego. Zmieniam w przyszłą sobote, dam Wam znać co i jak (o ile wogóle ktokolwiek jeszcze śledzi ten temat). Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ps. Mój GT to totalny standard, łącznie z filtrem powietrza i wydechem (póki co). Podobno problem z przepływomierzem często pojawia sie po tym jak instaluje sie aftermarket air filter.

 

I póki co to dolotu bym w ogole nie dotykał - chyba, że przekroczysz moce rzędu 400KM - ale w GT do tego kosztowna droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo :idea:

 

problem z wężykiem na głowicy, trzymał dobrze do 0,5-0,7 bar ale przy wyższych rpm puszczał i sypał się AFR i dokładnie to samo lag.

 

więcej masz tu

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=124311

 

pozdro

Jezeli nie pomoze to za czym optuje teraz, to bedzie to kolejna rzecz. Dzieki za kolejna sugestie.

Jutro dam znac co i jak.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torszke sie podepne, mam podobny problem ale chyba to przeladowanie...?

 

ostro ciskam od 1 w gore i jest dobrze ale jak mam male obroty i wysoki bieg to szarpie autem przy przyspieszaniu, na zegarze boost wskazowka leci w ulamku sekundy na okolo 1,2 - 1,4 bara i spada znow na np. 0.5 w zaleznosci jak go cisnę.

 

zna ktos temat? co jak gdzie ? silnik niby seria, wydech jakis slaby przelot, filtr pow seria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od mechola ....zastępczym FTO lol. Aparat zapłonowy zmieniony - dupa. Dalej to samo, auto traci kopa przy przyspieszaniu. Zostawiłem auto, sprawdzą kabel po kablu, hamownia etc. Tak więc jestem bardzo rozbawiony. Ale dam znać co i jak.

 

ps. dla przypomnienia: przepływka wymieniona wraz z świecami, kable, aparatem zapłonowym, wydech seria oprócz dolnego i ostatniego, filtr powietrza seria.

Silnik bez wad, turbo zdrowe.

 

Mam nadzieje, ze moj skubi wróci w przyszłym tygodniu - dam znać co sie dzieje się.

Pozdrawiam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Sorry, zapomniałem napisać (jakieś 6 miechów minęło LOL) . Przyczyną utraty mocy były kable. Zakupiłem Magnecora, auto zwariowało. Natomiast mój szwagier miał podobny problem w STi (2005). Bucik i urywanko przy wyższych obrotach - u Niego natomiast powodem tego był wadliwy czujnik położenia wału korbowego, który w ASO kosztuje jakies 600 zł ( LOL ) ale spokojnie się można zmieścić w kosztach 80 zł i pasi z WRX'a.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...