Jump to content

za wysokie EGT? Jakieś pomysły? Pomocy...


Guest Morgiana

Recommended Posts

Guest Morgiana

Witam,

troszkę szukałam, ale nie znalazłam - jeśli było coś gdzieś na ten temat, to poproszę o linka...

 

Od pewnego czasu zaczęły się problemy z bardzo szybko rosnącym EGT...

na ten moment przy jeździe w trasie, bez doładowania, na neutralnym gazie, przy niecałych 4krpm mam 900 stopni...

Co dzieje się wyżej - nie wiem bo już bałam się sprawdzać :oops:

A czym zimniej tym gorzej :sad:

Przed chwilą odstawiłam autko po przejechaniu 30km, mam za oknem jakieś -15st.,

no i chyba nie mogę moją niebieską szczałą w zimę jeździć - przy turlaniu się 70-80 km/h i 2-2,5krpm miałam już 700 stopni...

na 4-tym i 5-tym biegu. Na trójce, przy ok. 4krpm już ponad 800... :sad:

Niby 700 nie tragedia, no ale nie przy takich obrotach i takiej prędkości - przynajmniej na moje laickie, a na dodatek babskie, oko - za dużo.

 

Więc próśb kilka:

1. Jeśli możecie napiszcie jak u Was z EGT - może ja po prostu histeryzuję :wink:

2. Jakieś pomysły czym może to być spowodowane? Co sprawdzić?

Mi przychodzi do głowy tyle:

- AFR - sprawdzane było kilka razy, ale nigdy w trasie.

- czujnik temperatury powietrza w dolocie - był w ogóle w tym modelu - u mnie nie ma.

- coś z wydechem?

 

Za wszelkie pomysły, teorie, choćby najbardziej banalne będę bardzo wdzięczna.

 

Jestem już trochę zmęczona słuchaniem w warsztacie "nie jest źle", "tak może być" czy też "a po co tak szybko jeździsz?"

to ostatnie to był komentarz do tego że sie zbulwersowałam że nie mogę na autostradzie rozwinąć prędkości większej niż 160kmph,

bo po przekroczeniu magicznych 4krpm EGT przekroczyło 900 stopni)... pozostawię to bez komentarza :neutral:

 

Żeby była jasność - czujnik jest PRZED turbiną.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

EDIT - zle przeczytalem

 

Nie wiem jak jest w klasykach z czujnikiem temperatury w dolocie, ale z tego co uslyszalem od mojego mappera - za bardzo wykorzystywany to on podobno nie jest przy korektach.

 

Co do EGT - 900st. to chyba juz nie jest malo. Uboga mieszanka? Z przeplywomierzem wszystko w porzadku? Chociaz w sumie przy problemach z przeplywka pewnie bylyby jeszcze jakies inne ciekawe problemy, jak szarpanie itp?

 

Jakbys miala czujnik EGT za turbo i takie odczyty, to ten samochod juz by chyba nie jezdzil :)

Link to comment
Share on other sites

600-700*C przy normalnej jeździe to norma. Jak Gwałtownie wzrasta EGT na wyższych obrotach to możne pompka paliwa nie wyrabia....

Sprawdź AFR, ciśnienie paliwa...

 

Ja to z grubej rury od razu problemow szukam - a Kazio po prostu moze miec racje :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
600-700*C przy normalnej jeździe to norma. Jak Gwałtownie wzrasta EGT na wyższych obrotach to możne pompka paliwa nie wyrabia....

Sprawdź AFR, ciśnienie paliwa...

 

Ja to z grubej rury od razu problemow szukam - a Kazio po prostu moze miec racje :)

 

ciśnienie paliwa ok - pompa paliwa sprawdzana, daje radę ponoć - o ile mnie pamięć nie zawodzi to coś o 4 barach była mowa.

ale może wtryski? bo chodzą teraz na 100%...

 

co do szarpania - był problem. Właśnie przez AFR rzędu 16-17...

ale było korygowane i było dobrze - jeśli chodzi o AFR to teraz nawet przy wyższych obrotach przelewa (przy WOT mniej niż 10),

a EGT jak szalone było takie zostało i wygląda ba to że ma zamiar szaleć coraz bardziej...

bo nie spadło, a rośnie nadal :???:

Link to comment
Share on other sites

a gdzie masz czujnik EGT? przy którym cylindrze? czy w zbiorcze? Ile lat już ma czujnik/wskaźnik AFR? :) jak zalewa i taki "wysoki" EGT to tylko spalanie stukowe, ale spalanie skutowe przy normalnej zejdzie? może czujnik tylko pada? 900*C to tez nie jest dużo, ale przy WOT

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
a gdzie masz czujnik EGT? przy którym cylindrze? czy w zbiorcze?

 

yyyyyyyy nie zapominaj że z kobietą rozmawiasz :oops:

chyba w zbiorcze. Nie wydaje mnie się żeby z jednego cylindra szło.

Ale zaraz spróbuję ustalić telefonicznie ;)

 

EDIT: potwierdzone - zbiorcze.

 

Czujnik EGT założony w sierpniu.

AFR nie mam, gniazdo sondy wspawane w maju, zaraz po zakupie autka, więc AFR mierzony tylko przy okazji wizyty w warsztacie/hamowni.

Stałej kontroli AFR na ten moment niestety niet :sad:

Link to comment
Share on other sites

jeśli w zbiorczej i EGT rośnie, a AFR niski to nie wtryski ;) trzeba podpiąć sondę, zrobić próbę drogową i zobaczyć czy teraz tez jest wszystko ok z AFR, bo pewnie nie jest. Jest bardzo zimno o silnik dostaje więcej tlenu, a jak korekty się kończą w mapie to tak się dzieje. Przy -10 widać dużą różnicę i dawce paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Dorzuce troche info, jestem Morgianowym wujkiem dobra rada, wspomniany samochod znam i lubie, ale tez mi sie pomysly koncza.

 

Przy okazji sie przywitam, Subaru nie posiadam, ale moze za to nie wylece ;) Poruszam sie 200SX S13.

 

ad meritum :

 

Samochod sprowadzony z Belgii, w opcji dziwnej, to znaczy mial kiedys wieksze turbo i pod to robiana elektronike (remap). Przy sprzedazy do PL (czyli do poprzedniego jeszcze wlasciciela) ktors wstawil seryjne turbo, program zostal, a co ciekawe, zostal tez zewnetrzny WG, ktory z ta turbina nie daje sie wystroic na MNIEJ niz 1,2 bara (albo 1,4 nie pamietam).

 

Auto jezdzilo naprawde ladnie, palilo w normie, wszystko pieknie. Zaczely sie chlody i zglupialo. EGT z kosmosu, AFR tez. Nikt nie chcial sie podjac mapowania kompa z MY97 / produkcja 12.96/ , wiec dostal swiniaka /SMT 6/. Belgowie obiecali zajac sie kompem i wrzucic seryjna mape, ale kompa oddali uszkodzonego.

 

Teraz jezdzi na seryjnym, uzywanym kompie zakupionym po przygodzie z belgami.

 

Czyli w skrocie - mamy taki setup - seryjne turbo z zewnetrznym WG, seryjny komp, seryjna mapa, seryjne wtryski. Laduje ok 1,2 bara, trzeba uwazac na boost cuta. A pewnie chcialby ladowac jeszcze wiecej. Moc ciezko zweryfikowac, bo odcina.

 

Katalog podejrzanych :

 

pompa - jest ok.

wtryski - wg mechanika ok, ale moim zdaniem jest szansa ze sie podwiesza. Aczkolwiek musialby to robic przy niskich, bo na gorze afr jest ok, egt w miare w normie, a i moc trzyma.

downpipe - teoria kumpla, nie sprawdzana

czujnik EGT - dobry (niestety, nie bylo tak banalne)

AFR badany szerokopasmowa, teoretycznie ok, nie pamietam dokladnie w jakich warunkach, o ile mnie pamiec nie myli, to miasto i zimno na zewnatrz.

przeplywka ok, objawow braku paliwa lub walnietej przeplywki brak.

kable i swiece zmieniane, o ile pamietam.

 

o czyms pewnie zapomnialem...

 

problemem jest to, ze EGT rosnie ekstremalnei szybko. Ja rozumiem 900 stopni przy upalaniu, ale on do tych 900 dochodzi przy spokojnej jezdzie w trasie, bez szalenstw i wyprzedzania. w wiekszosci bez doladowania. W takich warunkach ciezko zejsc ponizej 800 stopni... I nie jest to kwestia kierowcy, bo zrobilem 500km w trasie w takich warunkach i nie jest jak byc powinno.

 

Nie znam sie na Subaru na tyle, zeby dokladniej zdiagnozowac, nie wiem na ile koryguje z czujnika temperatury, ktorego nie ma.

 

W lutym bedzie nowe turbo i strojenie pod nie (VF 34), ale o ile jest szansa ze bedzie lepiej, o tyle martwi mnie fakt, ze do ukladanki moze dojsc kolejna niewiadoma, a madrzejsi nie bedziemy...

 

to chyba tyle, mam nadzieje ze podacie jakis trop.

 

 

EDIT : dlugo pisalem - stukowego nie stwierdzilem, chyba ze gdzies po cichu sobie stuka ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
Przy okazji sie przywitam,

 

te, Panie Wujek, nie tu się witamy tylko tu:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962

:twisted:

 

zostal tez zewnetrzny WG, ktory z ta turbina nie daje sie wystroic na MNIEJ niz 1,2 bara (albo 1,4 nie pamietam).

nie da się mniej niż 1,4 na tym WG, odcina przy 1,2.

AFR badany szerokopasmowa, teoretycznie ok, nie pamietam dokladnie w jakich warunkach, o ile mnie pamiec nie myli, to miasto i zimno na zewnatrz.

dobrze pamiętasz :wink:

kable i swiece zmieniane, o ile pamietam.

źle pamiętasz. były sprawdzane, ale nie były wymieniane.

EDIT : dlugo pisalem - stukowego nie stwierdzilem, chyba ze gdzies po cichu sobie stuka ;)

no ja też nie zauważyłam...

Link to comment
Share on other sites

nie znam się na strojeniu ale skoro komp jest seryjny, program też, pompa paliwa OK,WG działa przy 1.2/1.4bar a EGT wysokie to może to jest powodem? przy cieplejszym powietrzu jeszcze daje radę ale przy zimnym, gęstym powietrzu zawierającym więcej tlenu w tej samej objętości komp nie daje rady z 1.2/1.4 bar? w efekcie nie dolewa co powoduje wysokie EGT... dobrze kombinuję? :???:

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

To w takim razie może zapłon jest za późny, wtedy tez EGT rośnie bo większość mieszanki spala się w wydechu....

 

myslalem o tym, ale WYDAJE mi sie, ze mialaby wtedy mniej mocy niz ma. wkreca sie jak powinna i jechac tez chce. tyle opozniony zaplon bylby moim zdaniem wyczuwalny.

 

 

gęstym powietrzu zawierającym więcej tlenu w tej samej objętości komp nie daje rady z 1.2/1.4 bar? w efekcie nie dolewa co powoduje wysokie EGT..

 

przy AFR w granicach 10-11?

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
nie znam się na strojeniu ale skoro komp jest seryjny, program też, pompa paliwa OK,WG działa przy 1.2/1.4bar a EGT wysokie to może to jest powodem? przy cieplejszym powietrzu jeszcze daje radę ale przy zimnym, gęstym powietrzu zawierającym więcej tlenu w tej samej objętości komp nie daje rady z 1.2/1.4 bar? w efekcie nie dolewa co powoduje wysokie EGT... dobrze kombinuję? :???:

PZDR!

 

bardzo możliwe że dobrze, ale dowiemy się jak przyjedzie nowa turbina z WG.

Bo nie bardzo mam jak sprawdzić teraz inną konfigurację :wink:

 

hiszpan25 napisał/a:

gęstym powietrzu zawierającym więcej tlenu w tej samej objętości komp nie daje rady z 1.2/1.4 bar? w efekcie nie dolewa co powoduje wysokie EGT..

 

 

przy AFR w granicach 10-11?

 

racja, poza tym problem jest też, a właściwie głównie, przy jeździe bez doładowania.

Link to comment
Share on other sites

To ja jestem już głupi... Zróbcie porządek z turbo/ ciśnieniem doładowania i wtedy walczcie...

A jak wyglądają logi z kompa? Można się podłączyć w tym roczniku? Czujnik ciśnienia w kolektorze dobrze pokazuje?

Link to comment
Share on other sites

przy AFR w granicach 10-11?

Może być - w serii Subaraki turbo są mocno przelane. Mój poprzedni WRX przy klepce miał AFR poniżej 10 i temp osylowała max około 880 stopni.

Dobrze jakby Jako zawitał do wątku to by coś naskrobał sensownego, zresztą widzę że kolezanka z Wawy więc i mógłby pomóc. Wydaje mi się że przy tym doładowaniu i zimnym gęstym powietrzu to seryjna mapa nie daje rady. A temperatury rzędu 800-830 stopni w czasie normalnej jazdy na trasie to norma.

A ten zegar EGT to jakiej firmy?

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
A ten zegar EGT to jakiej firmy?

 

STRI

A temperatury rzędu 800-830 stopni w czasie normalnej jazdy na trasie to norma.

no tylko że u mnie w trasie w czasie normalnej jazdy jest 900... :roll:

Link to comment
Share on other sites

jak napisali przedmowcy, subaraki sa mocno podlane i jezdza na agresywnym zaplonie, tunerzy w wiekszosci przypadkow podnosza boost, zmniejszaja ilosc paliwa i zmniejszaja kat wyprzedzenia zaplonu.

W tym przypadku pompuje wiecej, afr na seryjnym poziomie (ok. 10) i timing tez, nalezaloby sprawdzic czy przy WOT nie cofa zaplonu co wyjasnialoby wysokie EGT. (nie wiem tylko czy w GT 97 mozna logowac przy pomocy romraidera czy ecuexplorera)

BTW niewykluczone ze przy afr rzedu 10 i cisnieniu doladowania 1,2 bara 'injectors duty cycle' jest bliski 100% co nie jest najlepsze dla wtryskow

Link to comment
Share on other sites

'injectors duty cycle' jest bliski 100% co nie jest najlepsze dla wtryskow

Wcześniej już Morgiana napisała że chodza na 100%, więc wg mnie ewidentnie mapa/wtryski nie radzą sobie z ilościa powietrza w obecnym setupie silnika/turbo i przy tak niskiej temperaturze zew.

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana

o witam kolegę od mojego potencjalnie przyszłego fotelika :wink:

injectors duty cycle' jest bliski 100% co nie jest najlepsze dla wtryskow

jakieś propozycje odnośnie tego jakie większe wtryski będą pasowały?

Dla spokojnego sumienia bym zmieniła od razu przy zmianie turbiny, tylko nie bardzo wiem na jakie :???:

Link to comment
Share on other sites

o witam kolegę od mojego potencjalnie przyszłego fotelika :wink:
injectors duty cycle' jest bliski 100% co nie jest najlepsze dla wtryskow

jakieś propozycje odnośnie tego jakie większe wtryski będą pasowały?

Dla spokojnego sumienia bym zmieniła od razu przy zmianie turbiny, tylko nie bardzo wiem na jakie :???:

nie wiem jak w GT ale w STi nie ma potzreby zmiany wtryskow przy tak niewielkim przyroscie cisnienia ladowania, z reguly tunerzy zdejmuja troche paliwa do powiedzmy 11 - 11,2 i injectors duty cycle wraca do normy

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
nie wiem jak w GT ale w STi nie ma potzreby zmiany wtryskow przy tak niewielkim przyroscie cisnienia ladowania, z reguly tunerzy zdejmuja troche paliwa do powiedzmy 11 - 11,2 i injectors duty cycle wraca do normy

 

problem jest taki że ECU w GT MY97 jest niemapowalne, a ja bym się bardzo chętnie pozbyła świniaka :wink:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak w GT ale w STi nie ma potzreby zmiany wtryskow przy tak niewielkim przyroscie cisnienia ladowania

Seryjne doładownie w GT to 0,9-0,95 bara więc1,2-1,4 bara to już naprawdę sporo szczególnie przy takim zimnie jak teraz.

 

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 5:53 pm ]

a ja bym się bardzo chętnie pozbyła świniaka :wink:

Pytanie pomocnicze: teraz jest załżony świniak czy nie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...