Jump to content
Sign in to follow this  
Sabor

Pytanie o nowego forka...

Recommended Posts

Masz dookola Macpherson, to samo co z przodu. Nie ma wielowachacza z tylu.

 

Obrazek

 

wprowadzasz w błąd... FORESTER - zawieszenie

 

"

 

Przednie i tylne zawieszenie

 

Zastosowane z przodu kolumny McPhersona ze sprężynami o dużej średnicy mają świetną charakterystykę zapewniającą wygodę jazdy, a duża wartość prześwitu (215 mm) jest gwarancją, że pojazd poradzi sobie niemal w każdych warunkach drogowych.

 

Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu sprawia, że właściwości opon są w pełni wykorzystane, a długi skok zawieszenia zapewnia niezrównany komfort jazdy."

 

e018692_img.jpg

 

edit: Sabor mnie uprzedził :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
adalbert74, przecież Ty mówisz o nowym Forku, a Kuba, o "starym"

wątek jest przecież o NOWYM :)

 

EDIT: - ok - rozumiem - nie zauważyłem, że KUBA odnosił się do wypowiedzi Adasha, który ma poprzedniego Forka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masz dookola Macpherson, to samo co z przodu. Nie ma wielowachacza z tylu.

 

Obrazek

 

wprowadzasz w błąd... FORESTER - zawieszenie

 

Forester MY06, taki jak ma AdaSch, ma Macphersona dookola, nikogo nie wprowadzam w blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masz dookola Macpherson, to samo co z przodu. Nie ma wielowachacza z tylu.

 

Obrazek

 

wprowadzasz w błąd... FORESTER - zawieszenie

 

Forester MY06, taki jak ma AdaSch, ma Macphersona dookola, nikogo nie wprowadzam w blad.

 

Przepraszam Kuba - już wyjaśniłem przyczynę nieporozumienia w poprzednim poście

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy w nowym forku zrezygnowano z samopoziomowania?...

 

Zdecydowanie TAK!

 

co ma plusy i minusy

 

plus, mniej awaryjne lub wcale

minus, samo coś tam ma świetną charakterystykę i się utwardza co jest super

 

Co do mojego wielowachacza, jak kupowałm mówili, że to wielowachacz no i drążków jest z 5 na koło :mrgreen: No na pewno nie jest to belka skrętna.

 

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 8:35 pm ]

no i na pewno zawiecha w forkach poprzednich jest pancerna. Wiem, bo sam osobiście przywaliłem konkretnie w krawężnik wylatując z zakrętu, pogiąłem totalnie felgi itd a nawet zbieżności nie rozwaliłem :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba, że na Tribece stoi. :mrgreen:

 

Aaaa Tribece to chyba gdzieś znaleźli, albo ktoś inny im zrobił... :mrgreen:

 

Tribeca też jest na płycie poprzedniego Legacy :cool: :mrgreen:

 

Sabor napisał/a:

Czy w nowym forku zrezygnowano z samopoziomowania?...

 

 

Zdecydowanie TAK!

 

Raczej nie :razz:

 

Cytat z arkusza specyfikacji Forestera MY09:

 

"system samopoziomowania nadwozia (tylna oś)"

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raczej nie

 

Cytat z arkusza specyfikacji Forestera MY09:

 

"system samopoziomowania nadwozia (tylna oś)"

 

a ja widziałem te amorki i nawet w aso mi powiedzili, że nie ma już samopoziomowania albo są inne amorki po których tego nie widać :shock: :shock: :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może są inne właśnie dlatego, że stare były awaryjne :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do plyty podlogowej, ktora jest wspolna. Kiedys czytalem artykul na temat procesow technologicznych w fabrykach samochodowych. Opracowanie nowej plyty i przystosowanie fabryki do jej produkcji to w dzisiejszych czasach koszt sumaryczny ok. 1.5 mld dolarow (półtora miliarda dolarów). Nie dziwne wiec, ze producenci unikaja jak ognia opracowania nowej plyty.

 

Oszczednosci w ten sposob szuka zreszta wielu producentow. Niektore modele Volvo sa na plycie podlogowej Forda. VW Tuareg i Porsche Cayenne to tez ta sama plyta. Pewnie przykladow mozna by jeszcze znalezc duzo wiecej.

 

Dzisiaj przyjelo sie, a w zasadzie rynek to wymusza, ze kazdy producent co roku robi lifting kazdego modelu, a raz na trzy lata wypuszcza nowy. Oczywiscie to nie oznacza, ze co trzy lata jest nowa plyta podlogowa. W przypadku Toyoty to moze i bedzie sie oplacac bo szprzedaja ogromne ilosci pojazdow. No ale takie Subaru, ktore sprzedaje duzo mniej zwyczajnie nie zarobi na czeste opracowanie nowej plyty. Stad pewnie unifikacja miedzy modelami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oszczednosci w ten sposob szuka zreszta wielu producentow. Niektore modele Volvo sa na plycie podlogowej Forda. VW Tuareg i Porsche Cayenne to tez ta sama plyta. Pewnie przykladow mozna by jeszcze znalezc duzo wiecej.

 

To tak w skrócie:

VW Golf V

VW Golf V Kombi

VW Golf Plus

VW Jetta

VW Caddy

VW Caddy Maxi

VW Tiguan

VW Touran

VW Scirocco

Seat Leon

Seat Altea

Seat Toledo

Audi A3

Skoda Octavia

Skoda Octavia Kombi

---

Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Outlander

Peugeot 4007

Citroen C-Crosser

Chrysler Sebring

Jeep Patriot

Jeep Compass

Dodge Caliber

Dodge Avenger

Dodge Nitro

---

Nissan Micra

Nissan Note

Nissan Tiida

Renault Clio

Renault Modus

Renault Grand Modus

---

Ford Focus

Ford Kuga

Volvo S 40

Volvo V50

Mazda 3

---

Fiat Grande Punto

Fiat Linea

Alfa Romeo Mito

---

Citroen C1

Peugeot 107

Toyota Aygo

---

Citroen Berlingo

Peugeot Partner

---

Fiat 500

Ford Ka

---

Suzuki SX 4

Fiat Sedici

Ford Fiesta

Mazda 2

---

Chevrolet Captiva

Opel Antara

---

Kia Cee’d

Kia Cee’d Sporty Wagon

Hyundai i30

Hyundai i30 CW

---

Kia Magentis

Hyundai Sonata

---

Ford Mondeo

Volvo S60

Jaguar

 

Nawet te marki z pozoru walczące ze sobą na śmierć i życie :wink:. No i zostaje jeszcze sprawa wspólnych jednostek napędowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomina mi sie heca z kluczykiem od Aston Martina, ktory jak sie okazalo, jest tak naprawde kluczykiem z Volvo :lol:

 

http://www.v10.pl/Aston,Martin,V8,Vanta ... 22296.html

 

Ciekawe jakie jeszcze oszczednosci poczyniono w Astonie... Skoro kluczyk pasowal, to pewnie stacyjka tez, moze ECU tez? Pewnie wiazki podobne. Tylko cena niepodobna :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...