Jump to content

Impreza GC N/A i laika pytań kilka


Olsen

Recommended Posts

Forum rozległe,ciężko przeczytać i znaleźć wszystkie potrzebne informacje więc pozwoliłem sobie założyć temat żeby uzyskać info na nurtując mnie pytania.

 

Ponad 10 lat temu będąc młodym,pięknym i zdolnym parę miesięcy po uzyskaniu p.j zacząłem swą przygodę z motoryzacją a pierwszym pojazdem był Civic,później Toyota i Mazda,następnie krótki i grzeszny romans z Megane Coupe i wybuch miłości do samochodów z Niemiec którymi od paru lat do dziś jeżdzę.Wszystkie japońskie samochody jakie miałem były z lat '90 i wszystkie były bezawaryjne i bezobsługowe a jako że teraz szukam samochodu który będzie mi służył jako zastępczy w sezonie wiosenno/letnim w razie awarii lub problemów z podstawowym bolidem RWD,oraz jako samochód jedyny w sezonie jesienno/zimowym to stwierdziłem że może wrócić do japońskiej myśli technicznej stąd moja obecność na forum.Tyle tytułem wstępu a teraz pytania :wink:

 

1.Jak pisałem samochód będzie używany tylko 2-3 miesiące w roku,jesienią i zimą dlatego szukam czegoś taniego budżet do 15k zł i najchętniej 4x4,stąd pomysł kupna Imprezy N/A 4x4.

Czy takowa Impreza jest typowym bezawaryjnym japończykiem z lat '90 czy niekoniecznie?

 

2.Interesuje mnie silnik 2.0.Z tego co na szybko znalazłem wersja przed liftem ma 115PS a po lifcie 125PS-czy to ten sam ale zmodyfikowany silnik czy zupełnie nowa jednostka?Czy któryś jest wyraźnie lepszy w znaczeniu mniej awaryjny czy nie ma znaczących różnic?

 

3.Czy każda Impreza z tym silnikiem ma napęd AWD czy są też egzemplarze FWD?

 

4.Co to dużo mówić zderzak od wersji GT wygląda lepiej niż zwykły :mrgreen: Czy każda Impreza 2.0 ma ten pakiet (Sport?) czy są też ze zwykłymi zderzakami?Zakładając,że są też ze zwykłymi to zderzak od Sporta/GT pasuje plug&play czy montaż wiąże się z dużą rzeźbą i lepiej szukać w pakiecie Sport (po lifcie to też się nazywa Sport?)?

 

5.Japońce z lat '90 tego segmentu często nie miały klimy,czy jak znajdę pasujący mi samochód bez klimy i będę chciał klimę dołożyć od siebie to:

a)prosta i tania sprawa

b)niezbyt prosta i niezbyt tania ale DASIE

c)NIEDASIE

Mile widziane koszty tak +/-

 

6.Jakieś typowe usterki na które trzeba zwracać uwagę typu uszczelki przy szybach przepuszczają wodę i wiatr wieje do środka w stopniu znacznym,nadkola lub inny elemnt bierze ruda,problemy z napędem,skrzynią etc?

 

Pewnie coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę,narazie liczę na pomocne odpowiedzi i/lub dodanie ważnych informacji od odpowiadających.Wyczerpujące merytorycznie odpowiedzi mogę nagrodzić Pomukiem jeśli ktoś jest łasy na takie gifty :wink:

 

P.S Myślałem oczywiście nad GT ale sądze,że nie ma co się ładować z taką kwotą bo zadbany GT to pewnie ok.30kzł poza tym awaryjność większa biorąc pod uwagę że sporo lat taki GTek był katowany przez swoich właścicieli,w dodatku szkoda go na sporadyczne jeżdżenie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2.Interesuje mnie silnik 2.0.Z tego co na szybko znalazłem wersja przed liftem ma 115PS a po lifcie 125PS-czy to ten sam ale zmodyfikowany silnik czy zupełnie nowa jednostka?Czy któryś jest wyraźnie lepszy w znaczeniu mniej awaryjny czy nie ma znaczących różnic?

115KM było do 97, potem było 'mocniejsze' 115KM a od 99 125KM - prawie to samo, od 99 nie ma np przepływki.

 

3.Czy każda Impreza z tym silnikiem ma napęd AWD czy są też egzemplarze FWD?

2.0 Chyba każda, FWD o ile się nie mylę było tylko w 1.6

 

4.Co to dużo mówić zderzak od wersji GT wygląda lepiej niż zwykły :mrgreen: Czy każda Impreza 2.0 ma ten pakiet (Sport?) czy są też ze zwykłymi zderzakami?Zakładając,że są też ze zwykłymi to zderzak od Sporta/GT pasuje plug&play czy montaż wiąże się z dużą rzeźbą i lepiej szukać w pakiecie Sport (po lifcie to też się nazywa Sport?)?

Zderzaki od każdej wersji możesz sobie przekładać jak Ci się tylko podoba :) co do nazw tych podobno 'lepszych' to wcześniej było GL-Sport, a później RX

 

5.Japońce z lat '90 tego segmentu często nie miały klimy,czy jak znajdę pasujący mi samochód bez klimy i będę chciał klimę dołożyć od siebie to:

a)prosta i tania sprawa

b)niezbyt prosta i niezbyt tania ale DASIE

c)NIEDASIE

Mile widziane koszty tak +/-

Da się, kupujesz cały zestaw od kogos kto wybebesza GTka i zakładasz. O ile się nie mylę to rocznikowo chyba musi to pasować, bo są jakieś różnice.

 

6.Jakieś typowe usterki na które trzeba zwracać uwagę typu uszczelki przy szybach przepuszczają wodę i wiatr wieje do środka w stopniu znacznym,nadkola lub inny elemnt bierze ruda,problemy z napędem,skrzynią etc?

Jak należycie dbasz o takie auto, to ono odwdzieczy się bezawaryjnością.

Przez szyby wieje, ale w końcu drzwi bez ramek są, ruda tylne nadkola podobno pobiera, ale ja u siebie nie widzę. Oczywiście części eksploatacyjne zużywają się jak w każdym aucie.

Link to comment
Share on other sites

Miałem N/A 2.0 dobrze serwisowana (oleje swiece filtry ewentualni objawy czegos usuniete w zarodku) to jest pojazd praktycznie niedozabicia!!!!

Części ogolnie dostepne w cenach jak do wiekszosci aut z tego rocznika ja w 2,5 roku zrobilem ponad 70tys km jedyna awaria to osłona przegóbu co zaowocowalo znisczeniem jego (auto jezdzilo cały czas) tylnie łorzysko wyło ( z wymiano koszt 300zl chyba) i rozciek sie uszczelniacz na wale (35zl ) zrobione przy okazji rozrzadu.

Wiec jak na taki przebieg uwarzam to za rewelacje a auto lekko nie miało!!!

 

W tym budrzecie spokojnie jest w czym wybierac, po lifcie wersja sport miało oznaczenie .....kurde zapomniałem RX czy jakos tak

 

Jako niezawodne auto sprawdza sie wysmienicie!!

Link to comment
Share on other sites

kupuj 2.0 125KM, aby nie po dużym dzwonie i bez milionowego przebiegu a będziesz na pewno zadowolony :wink:

Samochód naprawdę bezawaryjny, za tyle ile musisz wydać na taką Imprezę nie kupisz moim zdaniem lepszego auta do codziennej jazdy i zadań specjalnych :smile:

Link to comment
Share on other sites

z tego co pamiętam, to tylko 1.6 były w wersji FWD i AWD, pozostałe to już tylko AWD,

klimę mają prawie wszystkie, a jak nie ma - to da się dołożyć,

zderzaki z GT pasują dp GL'a

(sam mam jeszcze taką sztukę 1.6 AWD ze zderzakiem od GT, nawet z LPG ... na liczniku ma przejechane prawie 300kkm .... i serducho jeszcze bije :-) )

Link to comment
Share on other sites

Takie odpowiedzi chciałem przeczytać :mrgreen: Patrzyłem na allegro i większość Imprez z tych lat to GT,mało jest N/A zwłaszcza 2.0.

Jako alternatywę rozważam jeszcze Forka z lat 96-98 tak żeby zmieścić się w budżecie.Czy ten silnik w Forku to jest ten co w Imprezie-pytam o ten 125PS?

Żeby nie zakładać nowego tematu-bezawaryjność i ceny części podobne Forek vs.Impreza?Impreza podoba mi się bardziej ale Forek jest taki brzydki,że aż ładny :smile:

 

Jeszcze jedno pytanie,co ile km wymienia się rozrząd w Imprezie z tym silnikiem,co 90k km?

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie,co ile km wymienia się rozrząd w Imprezie z tym silnikiem,co 90k km?

rozrząd robisz co 100kkm więc nie będzie to tak częsta czynność :wink:

co do cen pomiędzy Forek-Impreza to nie będzie jakiejś dużej różnicy

przykładowo, do Imprezy kompletne sprzęgło Sachsa to koszt ok 700-800zł, czyli jest to koszt jaki trzeba ponieść dla każdego prawie auta tej klasy, a trzeba zaznaczyć że posiadamy napęd 4x4 co jest nieocenionym plusem :smile:

Jako alternatywę rozważam jeszcze Forka z lat 96-98 tak żeby zmieścić się w budżecie.Czy ten silnik w Forku to jest ten co w Imprezie-pytam o ten 125PS?

co do silnika to ten w Forku ma również 125KM, wydaje mi się że motor jest ten sam co w Imprezie, ale może ktoś potwierdzi moje zdanie

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozrząd podobnie jak inne marki.Częsta czynność to nie jest,ale jak się kupuje używany samochód i poprzedni właściciel nie ma faktur/rachunków za części i robociznę to niestety trzeba zakładać że wymiany nie było albo była daaawno temu i w ramach serwisu pozakupowego trzeba rozrząd robić.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Wez pod uwage ze silnik 2.0 - 125 KM jest ździebeczko za słaby jak na ten samochód - on waży 1400kg!!! I stosunek mocy do spalania nie wychodzi zbyt korzystnie - przy delikatnej jezdzie w miescie 12L, a jak masz fantazje to i z 15L spali, przy czym przspieszenie na poziomie 10 s nie powala. Jezeli jestes tego swiadom to wszytko ok. Samochod b. fajny - nie psuje sie, naped AWD robi naprawde dobra robote. W razie dodatkowych pytan sluze pomoca.

Link to comment
Share on other sites

silnik 2.0 - 125 KM jest ździebeczko za słaby jak na ten samochód

 

piszesz o forku?

jeśli o forku, to:

 

przy czym przspieszenie na poziomie 10 s nie powala

 

a GL, przepraszam Cie bardzo ile ma tych sekund?

 

Jeśli o imprezie, to 125koni zupełnie wystarcza :)

Te silniki dobrze znoszą DOBRE gazowanie, i wtedy jest niezwykle tanio, a nic nie tracisz z osiągów :)

warto pomyśleć nad Imprezą kombi albo Forkiem z reduktorem.

Ostatnio jedziłem Forysiem z 2004/5r też, 125koni, i gdyby nie reduktor byłoby mniej fajnie ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam 125KM i nie jest tak źle. W trasie wyprzedza się bez problemów, a i można poszaleć czasem na śliskim i nie tylko. Popatrz na podpis ;)

Z reduktora praktycznie nie korzystam, jakoś mi się gorzej jeździ.

Gazu pali w mieście od 13l, w trasie 9,5 - 11l.

Link to comment
Share on other sites

Nie przesadzajmy passat ma 100ps i ludzie to kupuja to ma byc auto na co dzien i bezawaryjne!!

Chyba ze ktos ma kompleksy i kazdemu chce udowadniac, 125ps to i tak wiecej niz spora czesc auta na drogach i da sie tym dynamicznie jezdzic.

 

Co do gl to mniejszosc miala klime!!

Forek bedzie droższy

Link to comment
Share on other sites

Adam ostatnio sie za czesto z toba zgadzam :twisted:

Impreza Gl kombi lpg zatankowana 1240kg

Forek turbo zatankowany 3/4 baku 1410kg

 

To sa wagi autentyczne jak ważyłem moje auta na wadze

 

Fakt ze forkiem troche bardziej komfortowo sie jedzi ale tez mam bogatsza i mocniejsza wersje niz miałe impreze....

Link to comment
Share on other sites

Wiem ile taki samochód pali i wiem,że demonem przyśpieszenia nie jest :wink:

Do przyśpieszeń będzie inny samochód używany tak jak pisałem, w sezonie wiosenno-letnim,natomiast Subaru (lub inny samochód) będzie używany w zimie.Ogólnie mało jeżdżę bo mam pracę biurową i roczne przebiegi są małe więc spalanie mi nie straszne, w dodatku nie jestem ani nie uważam się za "miszcza" kierownicy zwłaszcza w zimie,w związku z czym mułowaty samochód do stania w korku jest ok.Temu gazu i parówkowym skrytożercom mówimy "nie" :mrgreen:

Impreza kombiacz niezależnie od generacji mi się nie podoba więc albo Impreza sedan albo Forek.

 

Btw. Impreza waży 1400kg? :shock: To stary samochód więc nie przeładowany elektroniką,wygłuszeniami etc,jak dzisiejsze samochody,w dodatku jest mały więc sądziłem że waga to raczej tak jak pisze przedmówca czyli ca.1200kg

Link to comment
Share on other sites

Ja nie ważyłem samochodu ale wyczytałem to w dowodzie rejestracyjnym, kwadracik oznaczony literka G: 1390 kg. Jeżeli jest mniej to tylko lepiej.

Mam jak w podpisie Impreze GX Kombi (czyli N/A) z 2002 zagazowaną (jedynym słusznym na tym forum gazem) z reduktorem. Może różnica w wadze wynika z tego, że ja mam GX a nie GL?

W te mrozy w czasie stania w korkach (w zasadzie tylko stoje w korkach) to pali 18 litrow LPG, jak jest normalnie to 15.

Link to comment
Share on other sites

Może różnica w wadze wynika z tego, że ja mam GX a nie GL?

 

dokładnie tak. dodali ci 200kg zbednego złomu i plastików ;)

Stąd też większe spalanie i mniejsza dynamika.

Link to comment
Share on other sites

Mam jak w podpisie Impreze GX Kombi (czyli N/A) z 2002 zagazowaną (jedynym słusznym na tym forum gazem) z reduktorem. Może różnica w wadze wynika z tego, że ja mam GX a nie GL?

 

wątek jest o GC, czyli starszych niż MY00

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...