AMI Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Witam, no i zabila mi sie kolejna sonda lambda, jak sadze - EDIT: wydawalo mi sie jednak raczje Zrobilem dzis loga z postoju na wolnych obrotach i sygnal sie uklada w dosc regularna sinusoide, wskazuje przez jakas chwile wartosci "normalne", by za chwile spasc praktycznie do zera i tak w kolo - EDIT: no i tak ma byc jak wynika z "lektur szkolnych" Przy gazowaniu oczywiscie troche traci na regularnosci, za to po odpuszczeniu spada do zera i tak sie trzyma z sekunde by wrocic znow do takiego wahania. EDIT: i to by bylo ewentualnie to, co mnie nieco niepokoi, te spadki w okolice zera, minima siegaja czasem wartosci ponizej 0.1V, nawet do okolic 0.04-0.05V - czy to OK? EDIT: ten akapit wydaje sie byc nieaktualny Wiec jak mniemam sonda sie konczy. A ze jest to Bosch i konczy sie po jakims ja wiem... polroczu, podejrzewam, ze troche jej sie przysluzyly strzaly w wydechu tez najpewniej. EDIT: ale gdyby - dla pewnosci - mozna sie jakos zabezpieczyc od uszkodzen sondy... Stad tez pytanie, czy uzytkownicy strzelajacy w wydech swoich Imprez maja jakas metode, zeby zabezpieczyc sonde przed smiercia od tego, a jednoczesnie nie falszowac jej odczytow? Nawiasem mowiac, jakby ktos ewentualnie chcial obejrzec loga to moge wyslac na maila. Pozdrawiam [ Dodano: Wto Sty 12, 2010 11:05 pm ] Kurcze, a moze robie panike -bo jak ogladam sobie wykresy na sieci to wiekszosc chyba jest sinusoidalna mniej wiecej. Ale wydaje mi sie, ze kiedys ogladalem i wahalo sie raczej w okolicy 0.7 - to chyba mi sie zdawalo, albo ogladalem juz odczyty z niezbyt wlasnie sprawnej sondy. Moze tytulem wyjasnienia - pytam, bo ostatnio wydaje mi sie, ze dosc bogato samochod leje paliwa i troche spalin tez produkuje, ale moze przyczyna tkwi w tym, ze mapowany byl na starym MAF-sensorze, a potem wszedl nowy, ktory moze podawac nieco inne odczyty? Czy to mozliwe? Pozdrawiam [ Dodano: Wto Sty 12, 2010 11:26 pm ] Dobra - chyba walnalem babola z ta sonda lambda - wyglada na to, ze to falowanie jest normalne. Nie ma to jak samemu ze soba podyskutowac, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 AMI nie wiem co pijesz ale odstaw to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 cypis - glownie herbate Ale juz porozmawialem sobie z kim trzeba i ogolnie to praktycznie nie ma tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Przy gazowaniu oczywiscie troche traci na regularnosci, za to po odpuszczeniu spada do zera i tak sie trzyma z sekunde by wrocic znow do takiego wahania. To jest normalne, sprawdź jak Ci pracuje pod czas jazdy np przy 3000[obr/min]. Poza tym nie panikuj, dzieje się coś złego, ze sprawdzałeś te logi? Sonda na jałowych może chodzić trochę opieszale... W wielu przypadkach jest nawet tak że jest pomijana na jałowych (nie wiem jak jest w subaru). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Nic szczegolnie zlego sie nie dzieje, jedno co mnie niepokoi, to fakt poburkiwania niedopalonego paliwa w wydechu czasami, np. jak zjezdzam z gorki jakiejs na zapietym biegu - wiec pomyslalem, ze troche bogato leje z jakiegos moze powodu. Ale moze tak ma byc w tej sytuacji? Po prostu jakos nie przypominam sobie, by tak sie dzialo np. rok temu Poza tym jezdzi bez najmniejszego problemu No i przede wszystkim zaczalem sie interesowac nieco blizej tym co sie dzieje w samochodzie, parametrami pracy, odczytami - i moze stad troche zamieszania tez. Tak to jest, jak sie czlowiek za duzo zaczyna interesowac - ale mam nadzieje, ze chociaz za czas jakis skutki tego zainteresowania beda dobre A tymczasem konieczna bedzie cierpliwosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 w sumie zazwyczaj poszczeliwuje to normalny objaw, a z drogiej strony za bogato niezaszkodzi nigdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 [quote name="AMI"mapowany byl na starym MAF-sensorze' date=' a potem wszedl nowy, ktory moze podawac nieco inne odczyty? Czy to mozliwe?[/quote] tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 No to troszke kiszka - no ale nic to, i tak jeszcze mapa bedzie poprawiana z nowymi wtryskami za jakas chwile. Na razie sie nie bede przesadnie stresowal. Moze ew. pozbyc sie MAF w ogole - bo w tych rocznikach to jakas kleska jest Dzieki za info i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się