AdaSch Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Cześć, Wiem, że to normalne ale co to właściwie jest i robi cyk,cyk,cyk... Podobno jest to normalne bo tak mi mówili fachowcy z aso i to nie jeden raz. a tutaj dźwięk, nagrany komórką podłączoną obudową do kija od miotły a kij do tej metalowej rurki, na której te cykanie jest najgłośniejsze i nieźle się przez kij niesie http://adasch0.wrzuta.pl/audio/2rkvU3vfOI3/notatki12 pomiar na rozgrzanym porządnie silniku, cykanie jest zawsze takie same czy zimny czy ciepły ale inna częstotliwość wynikająca z obrotów silnika. Silnik chodzi z obrotami około 700 rpm, czyli w trybie idle. Oczywiście dźwięk jest bardziej ostry niż w rzeczywistości Jakiś pomysły? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Niezłe zdjęcie, nie wiele widac poza rurkami paliwowymi i szyną powrotu par paliwa.Wiec może zawór cyka.Głosu nie odsłuchałem.W okolicy masz jeszcze szynę z wtryskiwaczami też cykają.. itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Inne foto nie trzeba słuchać oto kształt cyknia 7 par na sekundę a widać dwa blisko siebie cyki liczę głośno 7 par cyków na sekundę około 700 obrotów na minutę daje daje prawie 12 na sekundę dwanaście obrotów na sekundę nie potrafię powiązać z tymi cykami i ni jak nie pasuje, no chyba, że jest mniej obrotów w co nie wierzę albo coś xle liczę. Pozdrawiam p.s. Może warto przenieść do ogólnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 W mojej imprezie też tak cyka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 ok, ale co to jest? zawór? dwa zawory? czy po regulacji nie cyka? czy może jeden wtrysk ale ilość cyków się nie zgadza się nie zgadza. btw, oglądanie takich wykresów wg mnie pomaga w diagnozie bo można to zobaczyć a nie tylko usłyszeć a wiadomo jak to mechanic mechanicy - "ja tam nic nie słyszę" [ Dodano: Wto Sty 12, 2010 8:21 pm ] W mojej imprezie też tak cyka... ten sam silnik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 W EJ205 raczej też tak cyka, ale chyba nie tak głośno chyba, że to "efekt kija" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 chyba, że to "efekt kija" raczej tak, bo po podłączeniu kija jest to bardzo słyszalne. Ciekawe dlaczego tylko z jednej strony. Tylko co to jest? nie lubię tego cykania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 to wtryski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 wszystkie czy jeden? czy to jest główna linia paliwowa i to ona dostarcza paliwo do każdego wtrysku i przez otwarcie i zamknięcie jest właśnie tak "szok ciścnieniowy" i stąd ten dźwięk i wykres świadczy o otwarciu i zamknięciu? teraz laickie pytanie, na jeden obrót wału pracuje jeden cylinder czyli po czterech obrotach wypalają cztery czy już po 2 obrotach wypalają 4 cylindry? wracając do matmy, 7 na sekundę to daje 420 na minutę no chyba że nie zawsze wtryski działają, tylko wtedy kiedy komputer tak uzna, ale nie trzyma mi się to kupy. ale jest inna możliwość czyli słychaś tylko pracę z jednej strony a zdugiej nie (dlaczego?) to by dawało 840 obrotów na minutę ale to chyba za dużo jak na idle pozdro [ Dodano: Czw Sty 14, 2010 2:19 pm ] oho, coś zaczyna mi się kupy trzymać gdyby przyjąć ze jeden obrót to dwa odpalenia i przyjąć 6 cyków na sekundę i patrząc na wykres cyki są minimalnie przesunięte względem siebie (nie wiem dlaczego) to oznaczało by 360 cyków na minutę razy 2 bo odpalają dwa cylindry daje 720 rpm Ciekawe czy mam rację pozdro [ Dodano: Czw Sty 14, 2010 2:31 pm ] chyba jednak nie bo na ej prezentacji jest inaczej i na dodatek jakoś dziwnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 to dzwiek wszystkich wtryskiwaczy (tzn strony). zaplon przeciez nie nastepuje we wszystkich garkach jednoczesnie. jest jakas sekwencja(akurat nie wiem jaka w subaru, pewnie 1-3-2-4??). wdech i wydech to imo jeden obrot wału? dobrze mysle? u mnie slychac jedna i druga strone.. a slyszalem opinie ze silnik pracuje bardzo ladnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 wdech i wydech to imo jeden obrot wału? dobrze mysle? 2 obroty jeden w silniku dwusuwowym :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 gdyby przyjąć ze jeden obrót to dwa odpalenia i przyjąć 6 cyków na sekundę i patrząc na wykres cyki są minimalnie przesunięte względem siebie a czy to czasami nie może być tak, że w jednym cyklu może być więcej niż jedno cyknięcie wtryskiwacza :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 wdech i wydech to imo jeden obrot wału? dobrze mysle? 2 obroty jeden w silniku dwusuwowym :wink: OMG fakt!! wdech,sprezanie,zaplon(bum),wydech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 wychodzi na to że to może być zawór skoro silnik ma 720 rpm/min a cyków jest 360 a co drugi obrót to praca dolotu lub wylotu może oznaczać to klepiący zawór. Ponieważ na wykresie widać dwa słupki być może to uderzenie meczaniznu wałka rozrządu o zawór a drugi to zawór o głowice. O ile matematycznie może się zgadzać to czy tylko jeden zawór mógł się tak obrazić? niedługo za 5-10k rozrząd i regulacja zaworów. Ciekawe czy to zawór. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 co to właściwie jest i robi cyk,cyk,cyk... Ale słyszysz to siedząc w środku i jadąc :?: to chyba niemożliwe :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 nie, przy podniesionej masce, przy lewym nadkole. Nie jest to jakieś głośne ale jest. jestem absolutnie przekonany, że kiedyś tego nie było [ Dodano: Czw Sty 14, 2010 11:26 pm ] miałem coś podobnego kiedyś w tico, to pan odkręcił kopułkę, poregulował śrubki ze szczelinomierzem i silniczek chodził równo o cicho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Ja tam nie znam się na mechanice ale kiedyś w seicento mi coś cykalo i pan mechanior powiedział ze to wtryskiwacze a ze mroz byl wtedy straszny to po tych wszystkich rurkach niosło się tak ze slyszalem to w srodku. Jak sie zrobilo cieplej to samo minelo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 a jaki typ popychacza jest w subaru? http://www.youtube.com/watch?v=Zu_smZeouiw typy są na końcu filmu [ Dodano: Pią Sty 15, 2010 12:00 am ] patrząc na serwisówkę to typ z 3:50s filmu. Ale co ram regulować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 trochę wątpię we wtryski ponieważ czas 'cyknięcia' jest dość długi - kilka ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Byłem w aso, To na pewno nie zawory i nie popychacze tylko listwa paliwa tak cyka i ma cykać, a zawory w 2,5T na benzynie się nie rozregulowują :shock:, no i nie trzeba tego robić i nie robią tego itd tylko, że jakoś słabo u mnie z wiarą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 AdaSch, tak ma cykać! i łyknij nervosol nic się złego nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 AdaSch, tak ma cykać! i łyknij nervosol nic się złego nie stanie daje na luz. :wink: :wink: :wink: Co tam, jak się zepsuje, to pojadę do aso zostawię i odbiorę naprawiony. Dostanę fv na 15k i zapytam za ile odkupi fhi mój silnik w ramach recyclingu jak robią to np fiat i itp. Liczę na 50%. Z drugiej strony to draństwo, że FHI nie sprzedaje części z gwarancją odnowionych jak inni no chyba, że o tym nie wiemy. I niby japanese tacy ekologiczni. Mam plan Zasypmy ich silnikami i panewkami pozdro i dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 jeśli to jest cykanie to i wykres pokazuje, że to wtryski, bo na nagraniu to jak zawory brzmi. Wykres też pokazuje dwa, bo są po jednej stronie i sekwencja zapłonu, w przerwie cykać powinny z drugiej strony, ale nie musza tak głośno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 a nie jest to jakis solenoid przypadkiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 nie wiem, ale raczej nie bo na linii paliwa te cyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się