Skocz do zawartości

Co to jest i dlaczego robi cyk, cyk,cyk,cyk,cyk,cyk,cyk...


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Wiem, że to normalne ale co to właściwie jest i robi cyk,cyk,cyk...

 

Podobno jest to normalne bo tak mi mówili fachowcy z aso i to nie jeden raz.

 

IMAGE_146.jpg

 

a tutaj dźwięk, nagrany komórką podłączoną obudową do kija od miotły a kij do tej metalowej rurki, na której te cykanie jest najgłośniejsze i nieźle się przez kij niesie :mrgreen:

 

http://adasch0.wrzuta.pl/audio/2rkvU3vfOI3/notatki12

 

pomiar na rozgrzanym porządnie silniku, cykanie jest zawsze takie same czy zimny czy ciepły ale inna częstotliwość wynikająca z obrotów silnika. Silnik chodzi z obrotami około 700 rpm, czyli w trybie idle. Oczywiście dźwięk jest bardziej ostry niż w rzeczywistości

 

 

Jakiś pomysły?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe zdjęcie, nie wiele widac poza rurkami paliwowymi i szyną powrotu par paliwa.Wiec może zawór cyka.Głosu nie odsłuchałem.W okolicy masz jeszcze szynę z wtryskiwaczami też cykają.. itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne foto

 

IMGP6540-2.jpg

 

nie trzeba słuchać

oto kształt cyknia :mrgreen:

 

7 par na sekundę

 

a widać dwa blisko siebie cyki

 

Cykcyk.png

 

liczę głośno 7 par cyków na sekundę

 

około 700 obrotów na minutę daje daje prawie 12 na sekundę

 

dwanaście obrotów na sekundę nie potrafię powiązać z tymi cykami i ni jak nie pasuje, no chyba, że jest mniej obrotów w co nie wierzę albo coś xle liczę.

 

Pozdrawiam

 

p.s.

Może warto przenieść do ogólnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ale co to jest?

 

zawór? dwa zawory? czy po regulacji nie cyka? czy może jeden wtrysk ale ilość cyków się nie zgadza się nie zgadza.

 

btw, oglądanie takich wykresów wg mnie pomaga w diagnozie bo można to zobaczyć a nie tylko usłyszeć a wiadomo jak to mechanic mechanicy - "ja tam nic nie słyszę"

 

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 8:21 pm ]

W mojej imprezie też tak cyka...

 

ten sam silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie czy jeden? czy to jest główna linia paliwowa i to ona dostarcza paliwo do każdego wtrysku i przez otwarcie i zamknięcie jest właśnie tak "szok ciścnieniowy" i stąd ten dźwięk i wykres świadczy o otwarciu i zamknięciu?

 

teraz laickie pytanie, na jeden obrót wału pracuje jeden cylinder czyli po czterech obrotach wypalają cztery czy już po 2 obrotach wypalają 4 cylindry?

 

wracając do matmy, 7 na sekundę to daje 420 na minutę no chyba że nie zawsze wtryski działają, tylko wtedy kiedy komputer tak uzna, ale nie trzyma mi się to kupy.

 

ale jest inna możliwość czyli słychaś tylko pracę z jednej strony a zdugiej nie (dlaczego?) to by dawało 840 obrotów na minutę ale to chyba za dużo jak na idle

 

pozdro

 

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 2:19 pm ]

oho, coś zaczyna mi się kupy trzymać

 

gdyby przyjąć ze jeden obrót to dwa odpalenia i przyjąć 6 cyków na sekundę i patrząc na wykres cyki są minimalnie przesunięte względem siebie (nie wiem dlaczego) to oznaczało by 360 cyków na minutę razy 2 bo odpalają dwa cylindry daje 720 rpm

 

Ciekawe czy mam rację

 

pozdro

 

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 2:31 pm ]

chyba jednak nie bo na ej prezentacji jest inaczej i na dodatek jakoś dziwnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dzwiek wszystkich wtryskiwaczy (tzn strony).

 

zaplon przeciez nie nastepuje we wszystkich garkach jednoczesnie. jest jakas sekwencja(akurat nie wiem jaka w subaru, pewnie 1-3-2-4??).

 

wdech i wydech to imo jeden obrot wału? dobrze mysle?

 

 

u mnie slychac jedna i druga strone.. a slyszalem opinie ze silnik pracuje bardzo ladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby przyjąć ze jeden obrót to dwa odpalenia i przyjąć 6 cyków na sekundę i patrząc na wykres cyki są minimalnie przesunięte względem siebie

 

a czy to czasami nie może być tak, że w jednym cyklu może być więcej niż jedno cyknięcie wtryskiwacza :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to że to może być zawór

 

skoro silnik ma 720 rpm/min a cyków jest 360 a co drugi obrót

to praca dolotu lub wylotu może oznaczać to klepiący zawór. Ponieważ na wykresie widać dwa słupki być może to uderzenie meczaniznu wałka rozrządu o zawór a drugi to zawór o głowice.

 

O ile matematycznie może się zgadzać to czy tylko jeden zawór mógł się tak obrazić?

 

niedługo za 5-10k rozrząd i regulacja zaworów. Ciekawe czy to zawór.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, przy podniesionej masce, przy lewym nadkole. Nie jest to jakieś głośne ale jest.

 

jestem absolutnie przekonany, że kiedyś tego nie było

 

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 11:26 pm ]

miałem coś podobnego kiedyś w tico, to pan odkręcił kopułkę, poregulował śrubki ze szczelinomierzem i silniczek chodził równo o cicho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie znam się na mechanice ale kiedyś w seicento mi coś cykalo i pan mechanior powiedział ze to wtryskiwacze a ze mroz byl wtedy straszny to po tych wszystkich rurkach niosło się tak ze slyszalem to w srodku. Jak sie zrobilo cieplej to samo minelo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w aso, To na pewno nie zawory i nie popychacze tylko listwa paliwa tak cyka i ma cykać, a zawory w 2,5T na benzynie się nie rozregulowują :shock:, no i nie trzeba tego robić i nie robią tego itd

 

tylko, że jakoś słabo u mnie z wiarą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, tak ma cykać! i łyknij nervosol nic się złego nie stanie

 

daje na luz. :wink: :wink: :wink:

 

Co tam, jak się zepsuje, to pojadę do aso zostawię i odbiorę naprawiony. Dostanę fv na 15k i zapytam za ile odkupi fhi mój silnik w ramach recyclingu jak robią to np fiat i itp. Liczę na 50%. Z drugiej strony to draństwo, że FHI nie sprzedaje części z gwarancją odnowionych jak inni no chyba, że o tym nie wiemy. I niby japanese tacy ekologiczni.

 

Mam plan Zasypmy ich silnikami i panewkami :twisted::twisted::twisted:

 

pozdro i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...