Skocz do zawartości

WRX STi TypeR


maniujr

Rekomendowane odpowiedzi

Jezdzilem na codzien bardzo roznymi autami z gatunku AWD+T, m.in. Evo VIII, STi 03, Impreza GT. Wszystkie one sa idealne do codziennej jazdy. GTeka na codzien uwielbialem - taki fenomenalny super-kompakt. Nie przeszkadza mi w nim ani tandetnosc, ani brak wyposazenia, generalnie nic. Gdybym trafil teraz na fajne GT, bez wahania kupilbym wlasnie do jazdy na codzien. Za to RA wyciagam wylacznie do upalania, bo dla mnie to auto nie nadaje sie kompletnie do czegokolwiek innego. Skrzynia to jedno, brak antykorozji i wygluszen to drugie, ale trzecie, najwazniejsze, to bardzo wyrazne sprofilowanie tego auta - to jest maszyna do sportu i nie widze zadnego sensu do marnowania jej w jezdzie na pol gwizdka i zuzywania jej podzespolow, ktore maja geny do ciorania a nie stania w korkach. Chcac miec Impreze na codzien, kupilem STi MY03 i to jest idealne auto na codzien. Wygodne, szybkie, solidne, ucywilizowane. Innymi slowy - mozna wszystko. Mozna nawet na codzien jezdzic autem z klatka. Ale jak dla mnie nie ma to sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zgadzam się z Tobą w 100%.Napęd w RA stworzony jest wyłącznie do upalania, DCCD z płytką w centralnym i płytka w tylnym dyfrze powodują że tylko jeżdzić na upalanki no i obowiazkowo krótka przekładnia poniewaz będzie wtedy nie do opanowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jeszcze nie napisał po co mu to auto więc poczekajmy
po posiadaniu ponad 1,5roku głośnego (Blitz NurSpecR) i twardego (TEIN) WRX'06 i odwiedzaniu wielokrotnie toru poznań (ALT, KJS, SOES, ASJP) szukam "czegoś fajnego" (czytaj niebanalne, szybkie, niekoniecznie super wygodne i oszczędne) spod znaku plejad, ale raczej do jazdy na codzień lub weekendowo sporadycznej (+ ewentualne podnoszenie umiejętności ala SJS s2 czy ASJP, plejady itp - na katowanie TypeR'a chyba nie mam ochoty). zawsze podobała mi się najbardziej buda GT'ka 99/00 i myślałem o "klasyku". nie ukrywam, że na widok TypeR wariuję (wchodzi w grę też STI'06, ale jednak ta dwudrzwiówka niszczy zdecydowanie mocniej...) do tego osiągi TypeR powalają... koszty kosztami, bym chciał oszczędzać to bym został przy TDi, ale na lanie za 5pln/litr chyba nie mam ochoty, stąd pytanie, czy można lać Pb95 lub ewentualnie 98

 

 

zasmucę Cię, i pewno nie tylko Ciebie....siebie też.....będziesz lał po 5 zyli jeszcze w te wakacje...i to nie Vpowera czy 98, 95.....myślę, że nawet olej napędowy..... :twisted::cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem na codzien bardzo roznymi autami z gatunku AWD+T, m.in. Evo VIII, STi 03, Impreza GT. Wszystkie one sa idealne do codziennej jazdy. GTeka na codzien uwielbialem - taki fenomenalny super-kompakt. Nie przeszkadza mi w nim ani tandetnosc, ani brak wyposazenia, generalnie nic. Gdybym trafil teraz na fajne GT, bez wahania kupilbym wlasnie do jazdy na codzien. Za to RA wyciagam wylacznie do upalania, bo dla mnie to auto nie nadaje sie kompletnie do czegokolwiek innego. Skrzynia to jedno, brak antykorozji i wygluszen to drugie, ale trzecie, najwazniejsze, to bardzo wyrazne sprofilowanie tego auta - to jest maszyna do sportu i nie widze zadnego sensu do marnowania jej w jezdzie na pol gwizdka i zuzywania jej podzespolow, ktore maja geny do ciorania a nie stania w korkach. Chcac miec Impreze na codzien, kupilem STi MY03 i to jest idealne auto na codzien. Wygodne, szybkie, solidne, ucywilizowane. Innymi slowy - mozna wszystko. Mozna nawet na codzien jezdzic autem z klatka. Ale jak dla mnie nie ma to sensu.

 

 

K@mil zapomiałeś napisać w jakim specu masz swoje RA dlatego zupełnie nie dziwie się dlaczego nie chcesz jej używać nacodzień.

 

Ami Jesteś na miejscu przejedz sie RA sti 97 po autostradzie. Zobaczysz różnice między RA a type R. Głośno, trzepie i obroty koło 5-6tyś na zwykłych przelotowych prędkościach. Ja już pisałem wiele razy mój type R mimo że jest mocniejszy od RA jest dupowozem a RA prawdziwą rajdówką. Różnica w rocznikach ale te strare babice poprostu jechały !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ami niesetety uzywa RA w cywilizacji gdzie sa rowne drogi :wink:

mnie czasami cycki bola od naszych drog, ale da sie jezdzic :twisted::mrgreen:

 

Tak konkretnie to TypeR - ale szukajac przejrzalem tez pare RA - i w podobnych rocznikach nie widze roznicy zbyt wielkiej, ale niech bedzie kolegom, ze dzikosc to tylko w RA, a typeR to lagodnosc ;) W sumie jednak TypeR jezdze na codzien, a nie TypeRA. A moze mam male wymagania i mi wszystko jedno, czy trzeszczy, czy nie trzeszczy :)

 

Z tymi drogami roznie bywa niestety - ale fakt, ze z reguly megawyrypow nie ma.

Aczkolwiek ostatnio wyjalem seryjny zawias i juz tak kolorowo nie ma na gwincie - chociaz na miekciejszych ustawieniach jest milo.

Ale skrecony "najtwardziej" - nie da sie jezdzic. Ale i na miekkich nastawach generalnie na nierownosciach slychac kazdy plastik z wnetrza :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K@mil zapomiałeś napisać w jakim specu masz swoje RA dlatego zupełnie nie dziwie się dlaczego nie chcesz jej używać nacodzień.

 

Ami Jesteś na miejscu przejedz sie RA sti 97 po autostradzie. Zobaczysz różnice między RA a type R. Głośno, trzepie i obroty koło 5-6tyś na zwykłych przelotowych prędkościach. Ja już pisałem wiele razy mój type R mimo że jest mocniejszy od RA jest dupowozem a RA prawdziwą rajdówką. Różnica w rocznikach ale te strare babice poprostu jechały !!!!

 

 

jak to jakim najlepszym do jazdy i połykania kilometrów im mniej rzeczy tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii :twisted::twisted::twisted::twisted:

 

Ale prawda jest taka że jedyna muzyka w kamila RA jest wydech czasem z wyraźnym akompaniamentem anti lagu :lol::lol::lol: 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji jakie to sa te przelotowe predkosci i przy jakich konkretnie obrotach.

Bo skoro juz tak dyskutujemy, to chetnie konkretnie bym porownal.

Dajmy na to przy 120 i 140km/h na piatce oczywiscie - skrzynia jak rozumiem ty752 ktoras tam, na dyfrze 4.111?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi kiedys przemek wspominal jak wracal swoim ze UK max to bylo 160 i wtedy ponad 6tys obr ale niech sie on wypowie ..... i to juz było mocno dyskomfortowe... ale czekam na jego wypowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RA jestem w stanie przemieszczac sie na srednich dystansach z predkoscia max 110 kmh. Mam wtedy troche ponad 4krpm (dyfer 4,44) i glowa zaczyna bolec po godzinie. Na dowolnej trasie wyprzedzaja mnie wtedy dostawczaki, poldziaki, malczaki, generalnie wszystko. 160kmh to jest juz prawie koniec skali na piatym biegu i tak da sie jechac kilka minut max.

 

Cos za cos - jesli mozna na dwojce robic nawroty, to nie mozna narzekac, ze trase trzeba jechac setka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RA jestem w stanie przemieszczac sie na srednich dystansach z predkoscia max 110 kmh. Mam wtedy troche ponad 4krpm (dyfer 4,44) i glowa zaczyna bolec po godzinie. Na dowolnej trasie wyprzedzaja mnie wtedy dostawczaki, poldziaki, malczaki, generalnie wszystko. 160kmh to jest juz prawie koniec skali na piatym biegu i tak da sie jechac kilka minut max.

 

Cos za cos - jesli mozna na dwojce robic nawroty, to nie mozna narzekac, ze trase trzeba jechac setka.

 

A ktora masz skrzynie? Bo wg. tabel w tych samych rocznikach type-ra i type-r powinny miec w sumie te same skrzynie.

Ja na tej

JDM Impreza WRX STi R & RA Ver. V/VI MY99-00 TY754VB1CA 3.083 2.062 1.545 1.151 0.825 3.333 1.000 4.444 DCCD (35:65)

 

Mam przy 120km/h jakies, pi razy oko, 3500rpm - przy 140 - ok. 4500rpm

 

Na http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html z tego co widze, wszystkie z dccd na dyfrze 4.444 maja te same przelozenia, wiec zastanawiam sie, skad taka roznica.

 

Oczywiscie sa starsze skrzynie krotsze, na dccd, ale z dyfrem 3.9 (z tym 4.111 mi sie pomerdalo z innymi)

 

EDIT: tak mnie jeszcze natchnelo, jako potencjalna przyczyna - moze rozmiar kol nieco inny i moze mam jakies przeklamania na predkosciomierzu male.

Niemniej jednak wg. danych dla type-ra i type-r obroty przy predkosciach powinny wychodzic takie same w zasadzie, bo takie same skrzynie i dyfry w poszczegolnych rocznikach.

W sumie to wlasnie mi sie przypomnialo, ze kiedys porownywalem z gps, to moje licznikowe 140 to bylo jakies 130 tylko, moze nawet niecale - moze stad mamy male rozbieznosci w obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelozenia mam takie same, ale skrzynie bez DCCD. Ze wzgledu na hamulce jezdze na kolach 17" - 205/45 lub 215/40.

 

Jak mozna policzyc - przy 3500 rpm jest 104 kmh; przy 4000 rpm - 119 kmh. Ogolnie potrafie jechac dluzsze kawalki trasy tym autem max 110 kmh a i tak mam wrazenie, ze robie mu mechaniczna krzywde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelozenia mam takie same, ale skrzynie bez DCCD. Ze wzgledu na hamulce jezdze na kolach 17" - 205/45 lub 215/40.

 

Ja jezdze na nieco wiekszych w sumie 215/45 - byc moze stad nieco rozne odczucia, co do obrotow - ale z grubsza w sumie tak samo. Jak dla mnie da sie zyc.

Ale glosno niewatpliwie jest.

Sprawdze z GPSem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I tutaj musze sie zgodzic z odczuciami Pana Marka, Type RA wydaje sie duzo lzejszy podczas jazdy niz Type R, przez to jest bardziej hardcorowy, ale Type R wydaje sie bardziej zbity do kupy i chyba lepiej sie go prowadzi przy wiekszych predkosciach.

 

zreszta te odczucia potwierdzalyby informacje zawarte w nagielskiej wikipedi, gdzie pisze sie o wiekszej sztywnosci nadwozia Type-R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli chodzi o predkosci to wszystkie maja te same skrzynie i sprawdzilem wszystkie maja 120km/h przy 4k RPM. i wcale sie nei koncza przy 220km/h, pociagnalem jednego RA bez limitera do 150 mil i jeszcze by pojechal ale bylo cos kolo 7k RPM wiec nie chcialem go krecic.

 

150mil = 241km/h

 

no i sprawdzalem z GPS im szybciej jedziemy tym proporcjonalnie zwieksza sie przeklamanie predkosci,

 

przy 180km/h na liczniku przeklamuje o jakies 8-10km w gore, przy 90km/h na liczniku, GPS pokazuje 5km/h mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Na http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html z tego co widze, wszystkie z dccd na dyfrze 4.444 maja te same przelozenia, wiec zastanawiam sie, skad taka roznica.

 

jak można sprawdzić, że Type R/RA MY99-00 ma przedni dyfer ze szperą (z wykazu w cytowanym linku wynika, że powinny mieć to Limited Versions) czy są jakieś oznaczenia widoczne na obudowie skrzyni, z których można to jednoznacznie wywnioskować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...