tzd Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 anakinsky, oem, tylko mi mechanik specjalnie nacioł rysy szlifierką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 anakinsky, oem, tylko mi mechanik specjalnie nacioł rysy szlifierką poważnie pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 anakinsky, oem, tylko mi mechanik specjalnie nacioł rysy szlifierką poważnie pytam Galfer dwuczęsciowe :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Ja mam 2.0 i jestem na etapie wymiany silnika i mam dylemat czy nowy silnik podkrecac czy nie. Zdecydowanie wolałbym miec 2,5 i te 230 kucy bez zadnego grzebania i zastanawiania sie jak dlugo silnik wytrzyma. Aktualnie jeszcze lubię moje auto choc myslalem juz czy by nie zmienic marki. Problem w tym ze nie ma innego samochodu ktory by mi pasowal, dla mnie forek jest idealny. W obecnej chwili wiem ze moim nastepnym autem bedzie forek 2,5 z turbo,niewiem jeszcze z jaka skrzynia ale napewno bede bral 2,5. No chyba ze moj obecny forek da mi tak w kosc ze walnę focha na markę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 mój 2.5 xt 230 KM 12,6 w mieście i podobno 2.0 palą więcejbo starszy system zarządzania paliwem itp. Tu masz już pełną elektronikę a tam zwyczajną linkę 12,6l/100 kiedy jadę do pracy 16km w 45 min, czyli korek korek korek i trochę wolnej drogi z pdkocią max 80 km/h AdaSch, no ja Cie prosze! 2.5XT ma w papierach zapisane 14.8 l/100km po miescie i chocbys nie wiem jak sie napinal nizej niz podaje producent nie zejdziesz. Mnie sie udalo latem raz zejsc dokladnie do 15 l/100km. Wylacznie po miescie. Raz jedyny, zeby sprawdzic czy sie da bo normalnie to nie jestem fanem jazdy o kropelce. Nie po to ten samochod kupowalem, zeby oszczedzac paliwo. Normalne spalanie 2.5XT w miescie to ok. 16 l/100km latem i o litr wiecej zima. Spalanie w trasie to ok. 11 l/100 km jak jedziesz spokojnie i przede wszystkim rowno. Wszelkie drobne szalenstwa powoduja, ze spala sie juz 13 l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 mój 2.5 xt 230 KM 12,6 w mieście i podobno 2.0 palą więcejbo starszy system zarządzania paliwem itp. Tu masz już pełną elektronikę a tam zwyczajną linkę 12,6l/100 kiedy jadę do pracy 16km w 45 min, czyli korek korek korek i trochę wolnej drogi z pdkocią max 80 km/h AdaSch, no ja Cie prosze! 2.5XT ma w papierach zapisane 14.8 l/100km po miescie i chocbys nie wiem jak sie napinal nizej niz podaje producent nie zejdziesz. Mnie sie udalo latem raz zejsc dokladnie do 15 l/100km. Jeżdżąc na tej samej trasie co AdaSch (te same korki, tylko nie 16 km w 45 min a 11 km w 30-35 min) GT pali mi 14, jeżdżąc raczej na podciśnieniu. Nie wiem Adam, jak to robisz. A może komputer Ci zaniża, standard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 mój 2.5 xt 230 KM 12,6 w mieście i podobno 2.0 palą więcejbo starszy system zarządzania paliwem itp. Tu masz już pełną elektronikę a tam zwyczajną linkę 12,6l/100 kiedy jadę do pracy 16km w 45 min, czyli korek korek korek i trochę wolnej drogi z pdkocią max 80 km/h AdaSch, no ja Cie prosze! 2.5XT ma w papierach zapisane 14.8 l/100km po miescie i chocbys nie wiem jak sie napinal nizej niz podaje producent nie zejdziesz. Mnie sie udalo latem raz zejsc dokladnie do 15 l/100km. Wylacznie po miescie. Raz jedyny, zeby sprawdzic czy sie da bo normalnie to nie jestem fanem jazdy o kropelce. Nie po to ten samochod kupowalem, zeby oszczedzac paliwo. Normalne spalanie 2.5XT w miescie to ok. 16 l/100km latem i o litr wiecej zima. Spalanie w trasie to ok. 11 l/100 km jak jedziesz spokojnie i przede wszystkim rowno. Wszelkie drobne szalenstwa powoduja, ze spala sie juz 13 l/100km. No dobrze ze to napisałeś , bo już myslałem że to ja jestem idiota albo mam zepsute auto . W mieście szczerze nie wiem ile pali, bo jedzi żona, ale jak czasami jak go na trase brałem , to palił w granicach 20l +- 3 litry :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 No dobrze ze to napisałeś , bo już myslałem że to ja jestem idiota albo mam zepsute auto . W mieście szczerze nie wiem ile pali, bo jedzi żona, ale jak czasami jak go na trase brałem , to palił w granicach 20l +- 3 litry :roll: IMHO jest to do zrobienia. Raz jedyny na autostradzie do Poznania pogonilem moja lodowke tak pod 200 km/h i zauwazylem, ze wskazowka ilosci paliwa opada w zastraszajacym tempie. Wyszlo mi cos ok. 19 l/100km. Tylko po takiej jezdzie zawsze trzeba sprawdzic poziomo oleju bo lubi wtedy skubany wypic. Normalnie to moj Forek bierze duzo mniej oleju niz srednia dla tego modelu. Jednak wtedy po dojechaniu za Poznan wyszlo, ze lyknal norme na kilka tygodni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 No dobrze ze to napisałeś , bo już myslałem że to ja jestem idiota albo mam zepsute auto . W mieście szczerze nie wiem ile pali, bo jedzi żona, ale jak czasami jak go na trase brałem , to palił w granicach 20l +- 3 litry :roll: IMHO jest to do zrobienia. Raz jedyny na autostradzie do Poznania pogonilem moja lodowke tak pod 200 km/h i zauwazylem, ze wskazowka ilosci paliwa opada w zastraszajacym tempie. Wyszlo mi cos ok. 19 l/100km. Tylko po takiej jezdzie zawsze trzeba sprawdzic poziomo oleju bo lubi wtedy skubany wypic. Normalnie to moj Forek bierze duzo mniej oleju niz srednia dla tego modelu. Jednak wtedy po dojechaniu za Poznan wyszlo, ze lyknal norme na kilka tygodni. He he, ja tez kiedyś jechałem do siostry do Wrocławia w większości A4 , od Krakowa do Wrocławia, zatankowałem przed ostatnią bramką A4 przed Katowicami , i we Wrocławiu była rezerwa, czyli ok 28 itrów na 100 ale fakt jechałem dość dynamicznie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 He he, ja tez kiedyś jechałem do siostry do Wrocławia w większości A4 , od Krakowa do Wrocławia, zatankowałem przed ostatnią bramką A4 przed Katowicami , i we Wrocławiu była rezerwa, czyli ok 28 itrów na 100 ale fakt jechałem dość dynamicznie :cool: Ciężką masz waść nogę :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 He he, ja tez kiedyś jechałem do siostry do Wrocławia w większości A4 , od Krakowa do Wrocławia, zatankowałem przed ostatnią bramką A4 przed Katowicami , i we Wrocławiu była rezerwa, czyli ok 28 itrów na 100 ale fakt jechałem dość dynamicznie :cool: Ciężką masz waść nogę :roll: To nie noga :roll: tylko auto jakies takie paliwożerne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 i we Wrocławiu była rezerwa, czyli ok 28 itrów na 100 Edwin słabo szedłeś, popsuta padaka Jak wracałem z Poznania, z Mapteka po strojeniu, to po 200km (A2) skończył się bak, wyszło 30l/100km ale jazda była przednia, poza skalę :cool: Pozdrawiam Grzegorz PS. Edwinku, jak już Ci oddam zaległy hajs, to mi musisz koniecznie takie OEM (tarcze) sprzedać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Edwin słabo szedłeś, popsuta padaka szedłem ile sie dało, ale fabryka wstawiła ogranicznik prędkości Jak wracałem z Poznania, z Mapteka po strojeniu, to po 200km (A2) skończył się bak, wyszło 30l/100km ale jazda była przednia, poza skalę :cool: no i to jest normalne spalanie to mi musisz koniecznie takie OEM sprzedać mówisz i masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badmofu Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 No dobrze ze to napisałeś , bo już myslałem że to ja jestem idiota albo mam zepsute auto . W mieście szczerze nie wiem ile pali, bo jedzi żona, ale jak czasami jak go na trase brałem , to palił w granicach 20l +- 3 litry :roll: IMHO jest to do zrobienia. Raz jedyny na autostradzie do Poznania pogonilem moja lodowke tak pod 200 km/h i zauwazylem, ze wskazowka ilosci paliwa opada w zastraszajacym tempie. Wyszlo mi cos ok. 19 l/100km. Tylko po takiej jezdzie zawsze trzeba sprawdzic poziomo oleju bo lubi wtedy skubany wypic. Normalnie to moj Forek bierze duzo mniej oleju niz srednia dla tego modelu. Jednak wtedy po dojechaniu za Poznan wyszlo, ze lyknal norme na kilka tygodni. A jaka jest średnia spalania oleju dla Forka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 no i to jest normalne spalanie Wiesz, w przyzwoitej firmie się auto robiło to i przyzwoicie spala :wink: Pozdrawiam Grzegorz [ Dodano: Sob Sty 09, 2010 11:57 pm ] A jaka jest średnia spalania oleju dla Forka? Musisz doprecyzować pytanie - w Forku 2,0T czy 2,5T ? Bo tu róźnice mogą być spore W 2,0T (bo taki mam), pomiędzy zmianami co 7.000km, dolewam ok. 300ml oleju a auto najlżej pode mną nie ma :wink: Ale ja na "niedobrych" olejach jeżdzę - lato Motul 300V 15W-50, zima Motul 300V 5W-40. Dodatkowo płukanka motulowska co wymianę. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Nie mam komputera tylko program radius fuel na komórze http://www.iradius.cz/lang/en rewelacja, po polsku plus statystyki prowadzę zapisy od bardzo dawna ile zatankowałem w jakiej cenie jaki jest przebieg licznika, kto prowadził, jak stacja plus ew notatki więc dorzucę do piecyka najmniejsze spalanie - droga północ południe czyli gdańsk zakopane nocą autostrady 120-130 chwilami szybciej inne 100-110 plus wyprzedzanie np tirów z trójki/czwórki, w mieście w marę przepisowo auto załadowane po dach plus żona plus dziecko plus trumna na dachu 9,59l/100km na właśnie tej drodze. Paliwo lotos 95. latem spalanie 11,16-11,81 na dokładnie tej samej trasie do pracy. Zimą 12,5 do 15,28 jak stoje non stop ale pewnie czasem podeptałem. Przyspieszam normalnie czyli szybciej niż większość ludzi, zmiana przy 2,5k rpm aż do 80km/h na piątce. Piętak służy do utrzymywanie predkośćci, nic więcej. Przy przyspieszaniu ponieważ nie ma turbo dziury to wskaźnik pokazuje w okolicach 0 do plus 0,2-0,3 potem przy utrzymywaniu prędkości jest cały czas na minusie koło -0.3 do -0.5 co do zapisów najniższa cena paliwa zanotowana dnia 2009-01-04 Lotos 3,19 za litr dystans przejechany od momentu rozpoczęcia notowania 26k km ilość paliwa 3345 litrów wartość 13700pln zasięg na litrze ponad 8km końcówki zaokraglałem Mając jakieś dane dopiero można cokolwiek analizować. Bez zapisów to wiecie, każdemu może się coś wydawać. Polecam program, jest na windows mobile Co do największego spalania to ponad 20 litrów Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 zmiana przy 2,5k rpm aż do 80km/h na piątce Uważaj, żebyś nie zatarł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 A jaka jest średnia spalania oleju dla Forka? Mowia, ze dla 2.5XT noma jest litr oleju na 2000 km. Poprawcie mnie jezeli sie myle, bo pamiec mam raczej slaba. Mnie sie nigdy nie udalo osiagnac takiego wyniku. Zawsze bierze mi duzo mniej. Z moich obliczen wynika ze bierze mi mniej wiecej litr na 5000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Uważaj, żebyś nie zatarł. hahaha, dopisałem, tylko dla utrzymywania prędkości dodam, że na olejach 5w40 i 5w30 Pozdrawiam [ Dodano: Nie Sty 10, 2010 12:10 am ] Mowia, ze dla 2.5XT noma jest litr oleju na 2000 km To zależy od stylu jazdy. Wg mnie nie ma reguły [ Dodano: Nie Sty 10, 2010 12:12 am ] aha w radusie dopisuje wszystkie aspekty techniczne jak zmiana opon oraz wysokość bieżnika przed założeniem i po ściągnięciu, ew naprawa itp dane. Wszystko co ma wpływ na auto. No, może mycia nie zapisuje. Pozdrawiam [ Dodano: Nie Sty 10, 2010 12:15 am ] Zeby nie było off top to dlatego wybrał bym jeszcze raz 2.5xt nie pali tak dużo jak straszyli w salonie. Mocniejszy i nowszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Przyspieszam normalnie czyli szybciej niż większość ludzi, zmiana przy 2,5k rpm aż do 80km/h Ty wez sprzedaj ten samochod bo on normalnie kiedys od Ciebie ucieknie :razz: Daj znac gdybys sprzedawal kiedys turbine. Nic tylko brac. Prawie jak nowa bo nie uzywana :wink: Tak na powaznie. Producent podaje, ze 2.5XT po miescie pali 14.8 l/100km. Co bys tu nie napisal to i tak bardziej wiare dajemy producentowi. W koncu to oni go stworzyli. Skoro jednak Twoj egzemplarz pali mniej niz podaje producent, znaczy sie, ze jest zepsuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 AdaSch, jak będziesz sprzedawał swojego dopieszczonego Forka, daj znać (tym bardziej, że masz ten właściwy kolor!) może będzie to szybciej niż za 15 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badmofu Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 To tak żeby było zestawienie do 2.0 XT kilka faktów z mojej historii (8k km) tankowania/spalania prowadzonej na autocentrum Jeżdżę raczej dynamicznie, co prawda nie jak rajdowiec ale też nie często schodzę poniżej 2.2k obrotów Przeważnie robię krótkie odcinki dom<>praca (<3km). Średnie spalanie trasa: 10,5 Średnie spalanie miasto: 12 Maksymalne zanotowane: 13,49 Minimalne zanotowane: 10,11 :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Tak na powaznie. Producent podaje, ze 2.5XT po miescie pali 14.8 l/100km Po pierwsze nie podają warunków dla których to przewiduje a po drugie spalanie wylicza się przez deklaracje wydalonego co2 każde poprzednie auto paliło znacznie więcej niż producent przewidywał. toć moja almera 1.8 spalała 11-12l/100 ale to była zabawka i często obrotomierz był na czerwonym. Ty wez sprzedaj ten samochod bo on normalnie kiedys od Ciebie ucieknie forek to moje najulubieńsze auto i dbam o niego jak mogę i umie. Drugiego takiego już nie będzie Kupiłem go z pełną świadomością, i planem wieloletniego uzytkowania.Auto ma już 4 lata a przed nim co najmniej 6 lub więcej start offtop wykasowane zainteresowani już znają moje podejście do aut end offtop Ja dalej proponuje jednak 2.5xt niż 2.0 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ania i tomek Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 doctor_j, odpowiedz sobie do czego bedzie Ci ten samochód. Jeśli to ma być "bulwarowy" SUV - kup 2,5 XT 230 KM. Jeśli czasem lubisz uciec poza asfalt - 2,0XT spokojnie wystarczy. I zanim zaczniesz juz 'pomopować' moc - ogarnij to co masz te samochody już w serii mają duży potencjał pozdrawiam. Chyba nic mądrzejszego to tu nikt nie napisał :smile: Jak chcesz sie wsciekać autem to kup STI bo i tak wszyscy pozniej wymieniaja cześci na od STI. Sama nazwa Forester mówi w jakim celu to auto było projektowane. Potwierdzam tekst wyżej i jest to tylko moje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Ja podejdę do tematu troche inaczej. 2,5XT to jest lepsze/wzmocnione 2,0 XT. Jest oczywiście droższe w eksploatacji (ubezpieczenie+paliwo+części). Dlatego ja bym sie w tym wypadku oparł tylko na rachunku ekonomicznym. Jak Cię stać to bierz 2,5 XT jak nie to bierz 2,0 XT. W obu wypadkach bedziesz miał dużo frajdy z jazdy. Skalkuluj dobrze a najlepiej sie przejedź obydwoma. Uważam, że bez sensu jest dodawanie mocy do 2,0 XT bo lepiej wtedy od razu kupić 2,5 XT czasem jest jednak także porywanie się z motyka na słońce tj. kupuję coś lepszego/droższego w eksploatacji a potem nie stać mnie na prawidłową eksploatację i robię druciarstwo i to jest smutne. Jest także faktem iż za tą samą kasę kupisz w lepszym stanie 2,0 niż 2,5 choć ostatnio sporo sie pojawiło 2,5XT na rynku bo pokończyły się ludziom leasingi i są to czasem b.fajne oferty na poziomie 50-60 tPLN. Tak czy owak samochód super tylko kup w dobrym stanie (wersja mało ważna) i nie rób druciarstwa to będzie Ci służył wiele lat. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się