Jump to content

Ultralekki rajdowy Type- R


SLIWA
 Share

Recommended Posts

Czy można zejść z masą przy budowie rajdówki pod tytułem Subaru Impreza Type-R MY98 do 1000 kg (z klatką i ze wszystkim oprócz kierowcy i pilota)?

 

Nie pytam czy to będzie kosztować dwa tysiące czy trzy bo zdaję sobie sprawę że tanio nie będzie (jednak jeśli ma to kosztować np. 200 000 to też nie o to chodzi)

 

Ogólnie chodzi mi oto że jeśli się da to może lepiej iść w tą stronę a silnik to np. wystroić tylko i pozostawić te 360 niutonów (może trochę więcej) i jeszcze zawias i hebel (z STI new age na pewno by wystarczył) i wówczas można klepać np. EVO itp. czy inne ciężkie Subaraki (szczególnie New Age)- jeśli driver da radę to ogarnąć- na imprezach typu Impreza&EVO Rallysprint w Tychach, Kamionki, Czechy, może nawet Barbórka.

 

Co o tym myślicie i czy są na to jakieś realne szanse? Czy jednak 500 kuni? :smile:

 

Dlaczego 1 tona- bo wydaje mi się że wtedy to będzie już mocno odczuwalne.

 

Obecnie Type-R waży około 1200 kg.

 

I nie chodzi mi o żadne homologacje.

Link to comment
Share on other sites

SLIWA, łatwiej, taniej i mniej awaryjnie wywalić 200kg niż zrobić z silnika 500KM. Poza tym te 500KM będzie mało praktyczne więc wg mnie lepiej zainwestować w zrzucenie wagi, zawias, heble niż koksować motor.

Link to comment
Share on other sites

Tylko jak tu się pozbyć tych 200 kg z wybebeszonego już Type-R'a ( prawie wybebeszonego).

 

Te 500 koni to oczywiście z takim przymrużeniem oka.

 

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 7:22 pm ]

Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

 

:shock: Byłem przekonany że z 1200 kg.

Link to comment
Share on other sites

SLIWA, z wybebeszonego 200kg trudno wyjąć, prawie niemożliwe. Byś musiał iść po bandzie i wszystko wycinać, robić laminaty, karbony jak do rallycrossu, czyli auto lekkie ale wygląda jak Tojtoj.

Link to comment
Share on other sites

Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

:shock: Byłem przekonany że z 1200 kg.

1250-1270 waży zwykły GT z abs-em, klimą, elektryką czy szyberdachem (kashmere coś o tym pisał).

Czy Type-R nie waży mniej z definicji? (więcej aluminium i mniej "zbędnego wyposażenia")?

 

Wywalając te zbędne wyposażenie + tylną kanapę i wszelką tapicerkę nie wiem ile możesz zrzucić.... 150-200 kg? może mniej?

Link to comment
Share on other sites

Możesz zacząc od tego:

-pozbyć się wygłuszeń i mat bitumowych

-lekkie szyby z poliwęglanów i bez mozliwości otwierania tylko odsuwane okienko

-lekka (plastikowa) maska , klapa tył i błotniki przód

-o tapicerce boczkach itp nawet nie wspominam

-wyciąć wzmocnienia w drzwiach - bedzie przecież klatka

-klatka jak najlżejsza (np.Cro-MO) i mocna, więc może da sie cos jeszcze wyciąć

-lekkie felgi

-mniejszy i lżejszy zbiornik paliwa

-deska rozdzielczą tez bym troche ograniczył w rozmiarach.

To tak na szybko :wink:

Link to comment
Share on other sites

Czyli profi klatkę wrzucić (lekka i bardzo wytrzymała) a "reszta" to laminaty, a z mechanicznych rzeczy jakieś lżejsze zamienniki?

 

Edit: Nie zdążyłem przeczytać poprzedniego postu jak to pisałem :)

Link to comment
Share on other sites

Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

:shock: Byłem przekonany że z 1200 kg.

1250-1270 waży zwykły GT z abs-em, klimą, elektryką czy szyberdachem (kashmere coś o tym pisał).

Czy Type-R nieważy mniej z definicji? (więcej aluminium i mniej "zbędnego wyposażenia")?

Czy Type-R nie wiem, RA z pewnością. Elementy karoserii z aluminium, cieńsze szyby, okrojona elektronika, elektryka itd

Link to comment
Share on other sites

Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

:shock: Byłem przekonany że z 1200 kg.

1250-1270 waży zwykły GT z abs-em, klimą, elektryką czy szyberdachem (kashmere coś o tym pisał).

Czy Type-R nieważy mniej z definicji? (więcej aluminium i mniej "zbędnego wyposażenia")?

Czy Type-R nie wiem, RA z pewnością. Elementy karoserii z aluminium, cieńsze szyby, okrojona elektronika, elektryka itd

 

Też mi się wydaje że RA jest jeszcze lżejsze, więcej aluminium, cieńsze blachy...

 

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 7:38 pm ]

U mnie za to nie ma pary drzwi :)

Link to comment
Share on other sites

Idąc dalej:

-mały lekki akumulator - zyskasz kilka ładnych kilogramów - ostatnio ktos sprzedawał takie cudo

-wycinanek ciąg dalszy np. wzmocnienia dachu

-zamki maski i bagażnika + linki won

-nadkola plastikowe won

-osłony progów won

-wszystkie osłonki i inne niepotrzebne cosie z pod maski won

-tunel środkowy won

- a i najważniejsze nie jeść nic przez miesiąc tylko woda i to niegazowana :mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

-mały lekki akumulator - zyskasz kilka ładnych kilogramów - ostatnio ktos sprzedawał takie cudo
w UK można kupić wyczynowy akumulator żelowy z carbonu :cool: Niezły lans i niska waga ale cena 399 Funtów.

 

Dużo można zyskać montując carbonowy wał napędowy ale to już koszta.

Link to comment
Share on other sites

Idąc dalej:

-mały lekki akumulator - zyskasz kilka ładnych kilogramów - ostatnio ktos sprzedawał takie cudo

-wycinanek ciąg dalszy np. wzmocnienia dachu

-zamki maski i bagażnika + linki won

-nadkola plastikowe won

-osłony progów won

-wszystkie osłonki i inne niepotrzebne cosie z pod maski won

-tunel środkowy won

- a i najważniejsze nie jeść nic przez miesiąc tylko woda i to niegazowana :mrgreen:

 

Czyli wizja 1 tony coraz bliższa :grin:

 

Jak tak dalej pójdzie to może 900 kg? :mrgreen:

 

Rzeczywiście tych pierdółek to widzę że sporo jest. Z aku dobry pomysł bo waży okrutnie, klimy już nie mam...

Jakieś fajne (najlepiej kilogramowe) kubły...

Link to comment
Share on other sites

odchudzenie z klatką do 1 tony typer R mało realne w normalnych pieniadzach, z prostych wycinek, pozbycia sie konserwacji, lekkiego aku, pozbycia się elektryki z drzwi , lekkiej masce, lekkim dachu, lekkiej tylnej klapie, szybach poliweglan, kolektorze z nierdzewki (dobre 10kg z wagi), wydech z cienkosciennej stali, zejdziesz do mnniej wiecej do 1,1 tony, pamietaj ze do twoich 1,2 dodajesz 50kg klatke.

 

Dziwne że waży 1,2 tony twój wybebeszony, moja coupe 12211kg z pelnym bakiem a mam stalową maskę i seryjne wnętrze, co prawda bez elektryki ale to i tak duza roznica, twoj powinien mniej wazyc.

Link to comment
Share on other sites

Dziwne że waży 1,2 tony twój wybebeszony, moja coupe 12211kg z pelnym bakiem a mam stalową maskę i seryjne wnętrze, co prawda bez elektryki ale to i tak duza roznica, twoj powinien mniej wazyc.

 

Nie ważyłem go a poprzedni właściciel rajdowiec mówił że około 1200 kg więc tego się trzymam.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem gdzie i jak kaka go ważył, zważ go na wagach profi będziesz wiedział jaki masz prawdziwy punkt wyjścia,, najlżejszy z type R tj ver 3 ważył 1190kg w serii, ver 5/6 była cięższa bo już 1250 kg

Link to comment
Share on other sites

podpisuje sie pod tym co lukass napisal. Kalatka ze zwyklch rur wazy okolo 70kg, wiec Cro-MO jest jak najbardziej wskazana tylko to duzy wydatek i chyba nikt w polszy tego nie robi.

To tego co wyzej. Dach caly wycinasz i wstawiasz lekki z laminatow.

Dobrze zrobione drzwi z laminatow (w koncu krzyz w dzwiach bedzie :smile: ) i juz masz ok 40kg mniej. Ale wtedy auto juz jest jak wydmuszka-rallycrosowa.

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Ale 1050 jest realne bez specjalnych problemów skoro kiedyś na KJSy maluchy ważyły po około 490-500 kg vs seria 600 z hakiem. A taka waga - 1050 to już będzie dobry wynik.

Link to comment
Share on other sites

chętnie bym ujrzał taki wynik :wink: S4 turbo będąc wydmuszką z plastikowymi drzwiami, plastikową klapą, poliwęglanami, bez konserwacji, bez deski rozdzielczej waży więcej :wink:

 

 

podpisuje sie pod tym co lukass napisal. Kalatka ze zwyklch rur wazy okolo 70kg, wiec Cro-MO jest jak najbardziej wskazana tylko to duzy wydatek i chyba nikt w polszy tego nie robi.

Custom cages robi, chyba mati taką jeszcze ma :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...