Jump to content
Sign in to follow this  
SLIWA

Ultralekki rajdowy Type- R

Recommended Posts

Czy można zejść z masą przy budowie rajdówki pod tytułem Subaru Impreza Type-R MY98 do 1000 kg (z klatką i ze wszystkim oprócz kierowcy i pilota)?

 

Nie pytam czy to będzie kosztować dwa tysiące czy trzy bo zdaję sobie sprawę że tanio nie będzie (jednak jeśli ma to kosztować np. 200 000 to też nie o to chodzi)

 

Ogólnie chodzi mi oto że jeśli się da to może lepiej iść w tą stronę a silnik to np. wystroić tylko i pozostawić te 360 niutonów (może trochę więcej) i jeszcze zawias i hebel (z STI new age na pewno by wystarczył) i wówczas można klepać np. EVO itp. czy inne ciężkie Subaraki (szczególnie New Age)- jeśli driver da radę to ogarnąć- na imprezach typu Impreza&EVO Rallysprint w Tychach, Kamionki, Czechy, może nawet Barbórka.

 

Co o tym myślicie i czy są na to jakieś realne szanse? Czy jednak 500 kuni? :smile:

 

Dlaczego 1 tona- bo wydaje mi się że wtedy to będzie już mocno odczuwalne.

 

Obecnie Type-R waży około 1200 kg.

 

I nie chodzi mi o żadne homologacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SLIWA, łatwiej, taniej i mniej awaryjnie wywalić 200kg niż zrobić z silnika 500KM. Poza tym te 500KM będzie mało praktyczne więc wg mnie lepiej zainwestować w zrzucenie wagi, zawias, heble niż koksować motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko jak tu się pozbyć tych 200 kg z wybebeszonego już Type-R'a ( prawie wybebeszonego).

 

Te 500 koni to oczywiście z takim przymrużeniem oka.

 

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 7:22 pm ]

Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

 

:shock: Byłem przekonany że z 1200 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SLIWA, z wybebeszonego 200kg trudno wyjąć, prawie niemożliwe. Byś musiał iść po bandzie i wszystko wycinać, robić laminaty, karbony jak do rallycrossu, czyli auto lekkie ale wygląda jak Tojtoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

:shock: Byłem przekonany że z 1200 kg.

1250-1270 waży zwykły GT z abs-em, klimą, elektryką czy szyberdachem (kashmere coś o tym pisał).

Czy Type-R nie waży mniej z definicji? (więcej aluminium i mniej "zbędnego wyposażenia")?

 

Wywalając te zbędne wyposażenie + tylną kanapę i wszelką tapicerkę nie wiem ile możesz zrzucić.... 150-200 kg? może mniej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz zacząc od tego:

-pozbyć się wygłuszeń i mat bitumowych

-lekkie szyby z poliwęglanów i bez mozliwości otwierania tylko odsuwane okienko

-lekka (plastikowa) maska , klapa tył i błotniki przód

-o tapicerce boczkach itp nawet nie wspominam

-wyciąć wzmocnienia w drzwiach - bedzie przecież klatka

-klatka jak najlżejsza (np.Cro-MO) i mocna, więc może da sie cos jeszcze wyciąć

-lekkie felgi

-mniejszy i lżejszy zbiornik paliwa

-deska rozdzielczą tez bym troche ograniczył w rozmiarach.

To tak na szybko :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli profi klatkę wrzucić (lekka i bardzo wytrzymała) a "reszta" to laminaty, a z mechanicznych rzeczy jakieś lżejsze zamienniki?

 

Edit: Nie zdążyłem przeczytać poprzedniego postu jak to pisałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

:shock: Byłem przekonany że z 1200 kg.

1250-1270 waży zwykły GT z abs-em, klimą, elektryką czy szyberdachem (kashmere coś o tym pisał).

Czy Type-R nieważy mniej z definicji? (więcej aluminium i mniej "zbędnego wyposażenia")?

Czy Type-R nie wiem, RA z pewnością. Elementy karoserii z aluminium, cieńsze szyby, okrojona elektronika, elektryka itd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

:shock: Byłem przekonany że z 1200 kg.

1250-1270 waży zwykły GT z abs-em, klimą, elektryką czy szyberdachem (kashmere coś o tym pisał).

Czy Type-R nieważy mniej z definicji? (więcej aluminium i mniej "zbędnego wyposażenia")?

Czy Type-R nie wiem, RA z pewnością. Elementy karoserii z aluminium, cieńsze szyby, okrojona elektronika, elektryka itd

 

Też mi się wydaje że RA jest jeszcze lżejsze, więcej aluminium, cieńsze blachy...

 

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 7:38 pm ]

U mnie za to nie ma pary drzwi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idąc dalej:

-mały lekki akumulator - zyskasz kilka ładnych kilogramów - ostatnio ktos sprzedawał takie cudo

-wycinanek ciąg dalszy np. wzmocnienia dachu

-zamki maski i bagażnika + linki won

-nadkola plastikowe won

-osłony progów won

-wszystkie osłonki i inne niepotrzebne cosie z pod maski won

-tunel środkowy won

- a i najważniejsze nie jeść nic przez miesiąc tylko woda i to niegazowana :mrgreen:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
-mały lekki akumulator - zyskasz kilka ładnych kilogramów - ostatnio ktos sprzedawał takie cudo
w UK można kupić wyczynowy akumulator żelowy z carbonu :cool: Niezły lans i niska waga ale cena 399 Funtów.

 

Dużo można zyskać montując carbonowy wał napędowy ale to już koszta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lukass, ale bez carbonu :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale waga cool :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten carbonowy waży ok.5kg :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idąc dalej:

-mały lekki akumulator - zyskasz kilka ładnych kilogramów - ostatnio ktos sprzedawał takie cudo

-wycinanek ciąg dalszy np. wzmocnienia dachu

-zamki maski i bagażnika + linki won

-nadkola plastikowe won

-osłony progów won

-wszystkie osłonki i inne niepotrzebne cosie z pod maski won

-tunel środkowy won

- a i najważniejsze nie jeść nic przez miesiąc tylko woda i to niegazowana :mrgreen:

 

Czyli wizja 1 tony coraz bliższa :grin:

 

Jak tak dalej pójdzie to może 900 kg? :mrgreen:

 

Rzeczywiście tych pierdółek to widzę że sporo jest. Z aku dobry pomysł bo waży okrutnie, klimy już nie mam...

Jakieś fajne (najlepiej kilogramowe) kubły...

Share this post


Link to post
Share on other sites

odchudzenie z klatką do 1 tony typer R mało realne w normalnych pieniadzach, z prostych wycinek, pozbycia sie konserwacji, lekkiego aku, pozbycia się elektryki z drzwi , lekkiej masce, lekkim dachu, lekkiej tylnej klapie, szybach poliweglan, kolektorze z nierdzewki (dobre 10kg z wagi), wydech z cienkosciennej stali, zejdziesz do mnniej wiecej do 1,1 tony, pamietaj ze do twoich 1,2 dodajesz 50kg klatke.

 

Dziwne że waży 1,2 tony twój wybebeszony, moja coupe 12211kg z pelnym bakiem a mam stalową maskę i seryjne wnętrze, co prawda bez elektryki ale to i tak duza roznica, twoj powinien mniej wazyc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dziwne że waży 1,2 tony twój wybebeszony, moja coupe 12211kg z pelnym bakiem a mam stalową maskę i seryjne wnętrze, co prawda bez elektryki ale to i tak duza roznica, twoj powinien mniej wazyc.

 

Nie ważyłem go a poprzedni właściciel rajdowiec mówił że około 1200 kg więc tego się trzymam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem gdzie i jak kaka go ważył, zważ go na wagach profi będziesz wiedział jaki masz prawdziwy punkt wyjścia,, najlżejszy z type R tj ver 3 ważył 1190kg w serii, ver 5/6 była cięższa bo już 1250 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale gt-eki wyklatkowane gdzieś koło tony ważą...

 

nie ma opcji żeby zejśc do tony. Z tego co pamiętam dragster Marcina tyle ważył a był ostro okrojony w dodatku nie miał klatki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragster miał klatkę ale dragową, innaczej by go nie dopuscili do startu

Share this post


Link to post
Share on other sites

podpisuje sie pod tym co lukass napisal. Kalatka ze zwyklch rur wazy okolo 70kg, wiec Cro-MO jest jak najbardziej wskazana tylko to duzy wydatek i chyba nikt w polszy tego nie robi.

To tego co wyzej. Dach caly wycinasz i wstawiasz lekki z laminatow.

Dobrze zrobione drzwi z laminatow (w koncu krzyz w dzwiach bedzie :smile: ) i juz masz ok 40kg mniej. Ale wtedy auto juz jest jak wydmuszka-rallycrosowa.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale 1050 jest realne bez specjalnych problemów skoro kiedyś na KJSy maluchy ważyły po około 490-500 kg vs seria 600 z hakiem. A taka waga - 1050 to już będzie dobry wynik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chętnie bym ujrzał taki wynik :wink: S4 turbo będąc wydmuszką z plastikowymi drzwiami, plastikową klapą, poliwęglanami, bez konserwacji, bez deski rozdzielczej waży więcej :wink:

 

 

podpisuje sie pod tym co lukass napisal. Kalatka ze zwyklch rur wazy okolo 70kg, wiec Cro-MO jest jak najbardziej wskazana tylko to duzy wydatek i chyba nikt w polszy tego nie robi.

Custom cages robi, chyba mati taką jeszcze ma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...