Jump to content

Jak dostać palpitacji serca, czyli wyłączanie ESP w MY10D


MirekEm

Recommended Posts

Po przeczytaniu kilku zapytań odnośnie kontroli trakcji postanowiłem zaeksperymentować :)

1. Instrukcja obsługi - mówią że bezpiecznik 33 w kabinie to VCD i ABS - co jak się później okazało nie jest do końca prawdą.

2. Mały wyciągacz małych bezpieczników z mojego BMW GS 1100

3. Wyciągnięcie bezpiecznika nr 33 (oczywiście uprzednio otwarcie klapki - nie dla każdego musi to być oczywiste :) )

4. Odpalenie - o kutwa! (Check engine, ABS, Asystent ruszania pod górę, VDC - to wszystko świeci) ruszam - BRAK WSPOMAGANIA!!!

5. Wyłączam zapłon, - cały czas w myślach o kutwa, wkładam bezpiecznik 33 - włączam spowrotem

6. Pali się nadal VDC i Check Engine (o kutwa), za cholerę nie da się tego skasować (czyli normalnie włączanie i wyłączanie kluczykiem, czy przyciskiem VDC) - tutaj pojawiają się palpitacje i myśl "ZACHCIAŁO CI SIĘ"

7. Próbna jazda - haha no cel osiągnięty (wspomaganie i ABS działa), foresterek chodzi bez kontroli trakcji :) jest pięknie, choć palpitacje nie mijają bo ciągle świeci Check Engine (o kutwa) i VDC (to normalne)

8. Instrukcja obsługi .........

9. Naciśnięcie przycisku VDC na 10 sek - gasną obie kontrolki VDC i Check Engine, foresterek znów ma kontrolę trakcji - palpitacje mijają

 

Sorry, że nowy wątek, ale tak łatwiej będzie znaleźć

Link to comment
Share on other sites

Maras, ale nawet nie zaświeci na lodzie po ponownym założeniu bezpiecznika, świeci VDC i Check Engine.

Link to comment
Share on other sites

Nie, kasujesz sobie sam za pomocą przycisku VDC na 10 sekund, zanim to zrobisz kontrola trakcji nawet nie pierdnie, nie ma szans (też mieszkam w górach :) )

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem u mnie tu za wąsko :), wszędzie dzisiaj lód, normalnie kontrola szaleje jakby nie naciskać VDC :) ale po zabiegu z bezpiecznikiem 33, kontrolka nawet nie błysnęła. Po sylwestrze nakręcę film, i puszczę na forum.

Link to comment
Share on other sites

No i jak bedzie filmik? W instrukcji doczytalem sie ze sa 2 bezpieczniki od systemu antyposlizgowego, tzn: jeden jest pod maska pod nr 1 i w kabinie pod kierownica po lewej stronie nr 33. Ciekawe czy odlaczenie nr 1 da ten sam efekt. Nie mam odwagi go wyciagnac;) (zreszta narazie nie mam fizycznej mozliwosci bo dziewczyna wyjechala forkiem)

Link to comment
Share on other sites

nie próbowałem co prawda trików z bezpiecznikami, ale użycie przycisku VDC Off pozwala na trochę

. Jednak wtedy system i tak trochę ingeruje co, jak myślę, na dłuższą metę może być niezdrowe...

 

PS. A poza tym uważam, że VDC powinno być wyłączalne ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co robi poza mryganiem kotrolką. Na pewno coś robi, ale bez agresji, nie odczuwa się żadnego ujęcia gazu, zmniejszenia obrotów. Mówię o trakcji, czyli takie zwykłe dociśnięcie gazu na śliskim.

Link to comment
Share on other sites

a mnie ciekawi jaki wpływ na wiskoze ma takie przyhamowywanie jednego z kół w dłuższej perspektywie czasu

Powinno mieć zbawienny :mrgreen: .

Coś innego niż wiskoza wyrównuje obroty - wiskoza nie pracuje.

Link to comment
Share on other sites

Bezpiecznik pod maska od ABS, check sie nie swieci ...

Dzisiaj miałem okazję to sprawdzić :mrgreen: Check się nie świeci, za to świecą się wszystkie kontrolki systemów, które mają coś wspólnego z hamulcami. Nawet od ręcznego :idea:

 

Jazda jest zupełnie inna niż z połowicznie wyłączonym VDC - wtedy możliwe było jechanie bokiem, ale fura nie pozwalała na niekontrolowane wywinięcie orła. Dziś, jak wprowadziłem samochód w wahadełko, to jak trochę przesadziłem okręciło mnie dość łatwo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sorry za powtorke ale nie wiem ktory bezpiecznik wyciagnac pod maska. Ja wyciagnalem bezpiecznik nar 33 ale z kabiny, nie dzialaly zadne systemy lacznie z absem ale nie dziala tez wspomaganie wiec nie bardzo da sie tak jezdzic, po wlozeniu bezpiecznika spowrotem esp dziala niestety mimo ze na desce swieca sie kontrolki od tego systemu. W pierwszym poscie napisane jest ze po wlozeniu bezpiecznika nie dziala esp ale wiem ze na 100% dziala bo kilkakrotnie sprawdzalem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...